Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
k_m schreef:Ik was in de ICI Paris, die voor mij kreeg allemaal staaltjes mee alles, ik koop een parfum van €65, niet denken dat er 1 staaltje vanaf kon hoor. Vond ik echt krom je ziet het gewoon bij die voor je??
Xanthippe schreef:Vandaag een keuken gaan laten uittekenen bij Ikea. Zijn zelf aan de slag gegaan met het tekenprogramma en de vrouw die daar rond liep, had laten weten dat ze altijd kon en wilde helpen, als we het nodig hadden.
Op het moment dat we ze dan riepen, perfecte hulp, niet te pusherig, mogelijkheden klaar en duidelijk uitgelegd,... Topservice!
Zo kan het dus ook.
Resistance schreef:Moest even aan dit topic denken.
[ [url=m/12TUu5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook mooi trouwens; was ik gisteren een keer in de douglas wat ik noodzakelijk moest hebben, en ik kon het niet vinden. Als je dan eens iemand nodig hebt, is er gewoon niemand die op ie af komt.
Of het winkelpersoneel is te opdringerig, of mensen klagen dat ze niet snel genoeg geholpen worden.
Ik heb nu ongeveer 6 maanden in de Mediamarkt gewerkt (niet voor MM zelf) en verbaasde me elke keer weer over hoe klanten winkelmedewerkers behandelen. De ene klant negeert je begroeting gewoon, waar de andere klant van een afstandje staat te schreeuwen waarom je hem "appelflap nog niet geholpen" hebt. Echt asociaal gewoon. Klanten vergeten soms dat medewerkers ook maar gewoon mensen zijn. Qimm schreef:Als ik iets niet kan vinden ga ik zelf vaak wel een medewerker zoeken/aanspreken, ik ga dan echt niet staan wachten tot ik eens geholpen word.
Qimm schreef:Als ik iets niet kan vinden ga ik zelf vaak wel een medewerker zoeken/aanspreken, ik ga dan echt niet staan wachten tot ik eens geholpen word.
. Dan wordt het wel lastig.
.__Sannne schreef:Kijk, jij snapt hem. Het aantal mensen dat boos gaat schreeuwen, fluiten, of gewoon weer weg gaan omdat ze niet in hetzelfde gangpad iemand zien staan is dagelijks echt minimaal op twee handen te tellen..
LadyMadonna schreef:__Sannne schreef:Kijk, jij snapt hem. Het aantal mensen dat boos gaat schreeuwen, fluiten, of gewoon weer weg gaan omdat ze niet in hetzelfde gangpad iemand zien staan is dagelijks echt minimaal op twee handen te tellen..
Ooit, 20 jaar geleden ofzo, liep ik stage in een brasserie. Op het terras zat een verschrikkelijke zakenman die zichzelf duidelijk boven alles en iedereen verheven voelde.
Op een gegeven moment floot hij naar me dat ik moest komen.
Mijn bedrijfsleider zag dit en gaf aan dat ik er niet heen mocht. Vervolgens liep hij de de spoelkeuken in,
Pakte de grote, knalgele bonzo drinkbak, vulde deze met water, en liep naar de man...
“Alstublieft... oh u heeft geen hond? Waarom fluit u dan?”
Wat een held die bedrijfsleider....
.
’. Es_ther schreef:Qimm schreef:Als ik iets niet kan vinden ga ik zelf vaak wel een medewerker zoeken/aanspreken, ik ga dan echt niet staan wachten tot ik eens geholpen word.
Dat doe ik ook, alleen was er toen niemand te vinden. Dan wordt het wel lastig.
Toen ik nog bij de Aldi werkten moesten we elke klant begroeten. Alleen als je met je hoofd in de diepvries zit kan je niet alles zien, dus heb een keer een boze klant gehad waarom ik geen hallo zei. Nouja sorry, als ik half in de diepvries hang kan ik niet alles zien.
Of wanneer er een 2e kassa moest komen en je ergens achter in de winkel staat. Ik was er altijd snel, maar kan helaas niet toveren en de kassa moest vaak ook weer aangezet worden.
Hoe vaak ik wel niet naar mn kop geslingerd heb gekregen dat het personeel niks waard is en dat het vroegaaah beter was...
LadyMadonna schreef:__Sannne schreef:Kijk, jij snapt hem. Het aantal mensen dat boos gaat schreeuwen, fluiten, of gewoon weer weg gaan omdat ze niet in hetzelfde gangpad iemand zien staan is dagelijks echt minimaal op twee handen te tellen..
Ooit, 20 jaar geleden ofzo, liep ik stage in een brasserie. Op het terras zat een verschrikkelijke zakenman die zichzelf duidelijk boven alles en iedereen verheven voelde.
Op een gegeven moment floot hij naar me dat ik moest komen.
Mijn bedrijfsleider zag dit en gaf aan dat ik er niet heen mocht. Vervolgens liep hij de de spoelkeuken in,
Pakte de grote, knalgele bonzo drinkbak, vulde deze met water, en liep naar de man...
“Alstublieft... oh u heeft geen hond? Waarom fluit u dan?”
Wat een held die bedrijfsleider....
c_alsemgeest schreef:Kinke schreef:
![]()
![]()
![]()
Ok...goed om te weten. Hard Rock Cafe mijden tijdens verjaardag
Texas Ribhouse krijg je ook een hele show incl dansende cowboys, muziek, gezang en flikkerende lichten
Ik heb trouwens 1x het toppunt in de Hunkemöller gehad...
Ik was BH's aan het passen, ik kan dat heel erg goed zelf, het is namelijk al allemaal en keer "opgemeten".
Onderweg naar het hokje 2x bijna getackeld of iemand mij moest helpen, gaf aan dat het helemaal zelf ging lukken.
Sta ik daar in mijn nakende titties... trekt mevrouw opeens het gordijn open... "lukt het een beetje? Heb je ÈCHT geen hulp nodig?" Ik schrok... handen voor mijn titties en zei nee, lukt wel...Gelukkig ben ik niet zo heel preuts, maar schrok me wel dood
Winkelende mevrouw die stond te wachten op een leeg hokje, schrok nog meer![]()
En was denk ik bang dat het haar ook ging gebeuren, dus gooide de BH's terug in het rek en liep de winkel uit

Meestal idd niet. Maar ici paris bv. Of één bepaalde schoenwinkel die hier vlakbij ligt, je kan amper je voet binnen zetten of je hebt een verkoopster en je komt er niet van af. En dan 87 modellen aandragen terwijl ik al vier keer gezegd he dat ik heel goed weet wat ik zoek. En gebaseerd op waar ze mee af komen als ik dan een keer denk "misschien kunnen ze wel helpen." concludeer ik elke keer alleen maar dat ze eigenlijk niet willen helpen maar je gewoon een model willen aansmeren.
Want "zwart, lage brede hak enminstens 1 ritssluiting" vertaald zich blijkbaar in een bottine met een glitterlaag met een hak van 8cm (oke, "laag" is voor interpretatie vatbaar, dat wil ik ze nog geven.) en veters maar geen ritssluiting...
Ik heb eerst een minuut naar dat gedrocht staan kijken denkende "welke weldenkende mens koopt dit?" en heb haar toen bedankt voor de hulp en ben weer naar huis gegaan. 
__Sannne schreef:Wat dat betreft is het ook nooit goed voor mensen.Of het winkelpersoneel is te opdringerig, of mensen klagen dat ze niet snel genoeg geholpen worden.
Ik heb nu ongeveer 6 maanden in de Mediamarkt gewerkt (niet voor MM zelf) en verbaasde me elke keer weer over hoe klanten winkelmedewerkers behandelen. De ene klant negeert je begroeting gewoon, waar de andere klant van een afstandje staat te schreeuwen waarom je hem "appelflap nog niet geholpen" hebt. Echt asociaal gewoon. Klanten vergeten soms dat medewerkers ook maar gewoon mensen zijn.
Ergernissen over klanten delen. Man man man, ik heb me soms echt blauw geërgerd hoor. Ooit een keer kwam er een echtpaar in de winkel en die man werd boos op mij omdat ik hem niet kon vertellen waarom de klokken van de kathedraal in de stad luidde. 
Niniane schreef:Of wanneer je kleding aan het vouwen bent en de klant die direct langs je staat alles compleet overhoop gooit, en daarna naar je omdraait en zegt:''jij moet ook wat te doen hebben''
Ja, top, dankjewel.