"Kan ik u ergens mee helpen"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: "Kan ik u ergens mee helpen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:47

Gisteren was ik bij een soort van dierenwinkel in een dorp buitenaf, zij verkopen van alles, een grasmaaier hondenvoer paardenvoer wat gereedschappen enzovoorts.
Ik wist dat ze daar zitten en had luzerne nodig en wilde voor 1 van de paarden overstappen op een vitaminekorrel omdat die dik is van de lucht. Ik vroeg dus welke zij verkopen, komt het meisje eerst aan met een muesli, vervolgens met een basisbrok en toen met lijnzaadbrok. Nee dat alles wil ik niet ik zoek een vitaminekorrel, reden waarom had ik haar al uitgelegd. Met een hele grote zucht ging ze het vragen aan de baas want ze snapte het dus nog steeds niet. Ik legde het uit aan de baas en die kwam met een korrel aan zetten en niet eerst van alles. Toen we buiten nog even stonden te praten vroeg hij nog wel of ik mooie baaltjes hooi zocht, nee niet nodig heb het al voor een heel jaar weer in huis. Het hooi waar hij naar wees leek mij erg op berm hooi, veel troep en onkruid en rook ook niet fris, was maar 6.- euro per baal.. Zijn mond viel open toen ik zei wat ik betaal per baaltje..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:12

k_m schreef:
Ik was in de ICI Paris, die voor mij kreeg allemaal staaltjes mee alles, ik koop een parfum van €65, niet denken dat er 1 staaltje vanaf kon hoor. Vond ik echt krom je ziet het gewoon bij die voor je??

Ik vraag daarom bij Ici Paris en krijg dan wel een klein proefflesje mee.Ligt aan de persoon van de verkoopster misschien?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:04

Xanthippe schreef:
Vandaag een keuken gaan laten uittekenen bij Ikea. Zijn zelf aan de slag gegaan met het tekenprogramma en de vrouw die daar rond liep, had laten weten dat ze altijd kon en wilde helpen, als we het nodig hadden.
Op het moment dat we ze dan riepen, perfecte hulp, niet te pusherig, mogelijkheden klaar en duidelijk uitgelegd,... Topservice!
Zo kan het dus ook.

Dat is fijne service!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:52

Moest even aan dit topic denken. :')

Afbeelding

Ook mooi trouwens; was ik gisteren een keer in de douglas wat ik noodzakelijk moest hebben, en ik kon het niet vinden. Als je dan eens iemand nodig hebt, is er gewoon niemand die op ie af komt. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:02

Resistance schreef:
Moest even aan dit topic denken. :')

[ [url=m/12TUu5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook mooi trouwens; was ik gisteren een keer in de douglas wat ik noodzakelijk moest hebben, en ik kon het niet vinden. Als je dan eens iemand nodig hebt, is er gewoon niemand die op ie af komt. :')

Dat heb ik bij de Media Markt.
Laatst waren wij een beetje oriënteren op een droger en toen werden wij door de halve MM aangesproken.

En toen wilde mijn vriend iets hebben voor de pc, was er ineens niemand :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:22

Wat dat betreft is het ook nooit goed voor mensen. :o Of het winkelpersoneel is te opdringerig, of mensen klagen dat ze niet snel genoeg geholpen worden. :)) Ik heb nu ongeveer 6 maanden in de Mediamarkt gewerkt (niet voor MM zelf) en verbaasde me elke keer weer over hoe klanten winkelmedewerkers behandelen. De ene klant negeert je begroeting gewoon, waar de andere klant van een afstandje staat te schreeuwen waarom je hem "appelflap nog niet geholpen" hebt. Echt asociaal gewoon. Klanten vergeten soms dat medewerkers ook maar gewoon mensen zijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:27

Als ik iets niet kan vinden ga ik zelf vaak wel een medewerker zoeken/aanspreken, ik ga dan echt niet staan wachten tot ik eens geholpen word.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:29

Qimm schreef:
Als ik iets niet kan vinden ga ik zelf vaak wel een medewerker zoeken/aanspreken, ik ga dan echt niet staan wachten tot ik eens geholpen word.

Kijk, jij snapt hem. Het aantal mensen dat boos gaat schreeuwen, fluiten, of gewoon weer weg gaan omdat ze niet in hetzelfde gangpad iemand zien staan is dagelijks echt minimaal op twee handen te tellen..

Want stel je voor, dat je even naar een medewerker toe moet lopen en vragen om hulp, de horror!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:58

Qimm schreef:

Dat doe ik ook, alleen was er toen niemand te vinden :+. Dan wordt het wel lastig.

Toen ik nog bij de Aldi werkten moesten we elke klant begroeten. Alleen als je met je hoofd in de diepvries zit kan je niet alles zien, dus heb een keer een boze klant gehad waarom ik geen hallo zei. Nouja sorry, als ik half in de diepvries hang kan ik niet alles zien :+.

Of wanneer er een 2e kassa moest komen en je ergens achter in de winkel staat. Ik was er altijd snel, maar kan helaas niet toveren en de kassa moest vaak ook weer aangezet worden.
Hoe vaak ik wel niet naar mn kop geslingerd heb gekregen dat het personeel niks waard is en dat het vroegaaah beter was...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:00

__Sannne schreef:
Kijk, jij snapt hem. Het aantal mensen dat boos gaat schreeuwen, fluiten, of gewoon weer weg gaan omdat ze niet in hetzelfde gangpad iemand zien staan is dagelijks echt minimaal op twee handen te tellen..

Ooit, 20 jaar geleden ofzo, liep ik stage in een brasserie. Op het terras zat een verschrikkelijke zakenman die zichzelf duidelijk boven alles en iedereen verheven voelde.
Op een gegeven moment floot hij naar me dat ik moest komen.
Mijn bedrijfsleider zag dit en gaf aan dat ik er niet heen mocht. Vervolgens liep hij de de spoelkeuken in,
Pakte de grote, knalgele bonzo drinkbak, vulde deze met water, en liep naar de man...
“Alstublieft... oh u heeft geen hond? Waarom fluit u dan?”

Wat een held die bedrijfsleider....

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:02

LadyMadonna schreef:
__Sannne schreef:

Ooit, 20 jaar geleden ofzo, liep ik stage in een brasserie. Op het terras zat een verschrikkelijke zakenman die zichzelf duidelijk boven alles en iedereen verheven voelde.
Mijn bedrijfsleider zag dit en gaf aan dat ik er niet heen mocht. Vervolgens liep hij de de spoelkeuken in,
Pakte de grote, knalgele bonzo drinkbak, vulde deze met water, en liep naar de man...

Geniale actie :') .

Als een klant bij ons ging schreeuwen maakte de bedrijfsleider ook weleens een opmerking naar de klant :’ niet schreeuwen, de bovenburen slapen :')’.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:03

Es_ther schreef:
Qimm schreef:

Dat doe ik ook, alleen was er toen niemand te vinden :+. Dan wordt het wel lastig.

Toen ik nog bij de Aldi werkten moesten we elke klant begroeten. Alleen als je met je hoofd in de diepvries zit kan je niet alles zien, dus heb een keer een boze klant gehad waarom ik geen hallo zei. Nouja sorry, als ik half in de diepvries hang kan ik niet alles zien :+.

Of wanneer er een 2e kassa moest komen en je ergens achter in de winkel staat. Ik was er altijd snel, maar kan helaas niet toveren en de kassa moest vaak ook weer aangezet worden.
Hoe vaak ik wel niet naar mn kop geslingerd heb gekregen dat het personeel niks waard is en dat het vroegaaah beter was...

Ik doelde op de mensen die boos worden dat ze niet geholpen worden terwijl ze geen hulp hebben gevraagd. Als je niemand kunt vinden is dat wel vervelend

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:14

Ohja zo irritant. Laatst stapte ik een nieuwe kledingwinkel in de stad binnen. Was nog niet over de drempel of er werd al gevraagd of ze mij ergens mee kon helpen. Ik gaf aan even rond te willen kijken. Paar minuten later kwam ze vragen of ik al wat leuks gezien had. Weer paar minuten later kwam ze met een shirtje aan of ik die misschien leuk vond. Ben zo de winkel weer uit gelopen en ga daar dus ook niet meer naar toe.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:47

LadyMadonna schreef:
__Sannne schreef:

Dit is echt een goede actie!

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:24

c_alsemgeest schreef:
Kinke schreef:

_O- _O- _O-
Ok...goed om te weten. Hard Rock Cafe mijden tijdens verjaardag :D

Texas Ribhouse krijg je ook een hele show incl dansende cowboys, muziek, gezang en flikkerende lichten _O-

Ik heb trouwens 1x het toppunt in de Hunkemöller gehad...
Ik was BH's aan het passen, ik kan dat heel erg goed zelf, het is namelijk al allemaal en keer "opgemeten".
Onderweg naar het hokje 2x bijna getackeld of iemand mij moest helpen, gaf aan dat het helemaal zelf ging lukken.

Sta ik daar in mijn nakende titties... trekt mevrouw opeens het gordijn open... "lukt het een beetje? Heb je ÈCHT geen hulp nodig?" Ik schrok... handen voor mijn titties en zei nee, lukt wel... :+ Gelukkig ben ik niet zo heel preuts, maar schrok me wel dood :wow:
Winkelende mevrouw die stond te wachten op een leeg hokje, schrok nog meer :oo
En was denk ik bang dat het haar ook ging gebeuren, dus gooide de BH's terug in het rek en liep de winkel uit _O-

:oo :oo
Ik ben dus wel preuts en daar zou ik dus echt flink boos om geworden zijn. :o

Het echte drammen is hier in bepaalde winkels vaak. :) Meestal idd niet. Maar ici paris bv. Of één bepaalde schoenwinkel die hier vlakbij ligt, je kan amper je voet binnen zetten of je hebt een verkoopster en je komt er niet van af. En dan 87 modellen aandragen terwijl ik al vier keer gezegd he dat ik heel goed weet wat ik zoek. En gebaseerd op waar ze mee af komen als ik dan een keer denk "misschien kunnen ze wel helpen." concludeer ik elke keer alleen maar dat ze eigenlijk niet willen helpen maar je gewoon een model willen aansmeren. _O- Want "zwart, lage brede hak enminstens 1 ritssluiting" vertaald zich blijkbaar in een bottine met een glitterlaag met een hak van 8cm (oke, "laag" is voor interpretatie vatbaar, dat wil ik ze nog geven.) en veters maar geen ritssluiting... :? Ik heb eerst een minuut naar dat gedrocht staan kijken denkende "welke weldenkende mens koopt dit?" en heb haar toen bedankt voor de hulp en ben weer naar huis gegaan. _O-

Ik zoek mij ook wel de winkels uit waar ik weet waar ze je met rust laten of hoogstens zeggen "als ik u kan helpen laat u het me dan maar weten" (of een variatie daarop.)[/quote]

Ik was laatst bij de hunkemoller en daar werkte een jongere dame en een wat oudere dame en bij binnenkomst zei de oudere dame heel vriendelijk goedemorgen, en niks geen opdringerigheid. Toen ik vroeg of ze me even kon helpen liet ze alles vallen en liet me rustig naar het pashokje gaan en gaf aan dat mocht ik hulp nodig hebben ik op het belletje kon drukken. Toen ik dat deed kwam haar collega en klopte eerst netjes aan en vroeg of ze binnen mocht komen! Echt ontzettend netjes.
Toen ik gepast had en ik een andere kleur wou maar deze er niet was zei ze dat ze hem online kon bestellen en dat ik naar de kassa kon komen als ik uitgesnuffeld was tussen de andere dingen. Niks geen opdringerigheid of dat ik niet wenselijk was. Gewoon correct, netjes to the point _/-\o_

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:19

__Sannne schreef:
Wat dat betreft is het ook nooit goed voor mensen. :o Of het winkelpersoneel is te opdringerig, of mensen klagen dat ze niet snel genoeg geholpen worden. :)) Ik heb nu ongeveer 6 maanden in de Mediamarkt gewerkt (niet voor MM zelf) en verbaasde me elke keer weer over hoe klanten winkelmedewerkers behandelen. De ene klant negeert je begroeting gewoon, waar de andere klant van een afstandje staat te schreeuwen waarom je hem "appelflap nog niet geholpen" hebt. Echt asociaal gewoon. Klanten vergeten soms dat medewerkers ook maar gewoon mensen zijn.

Zo waar. Ik werk al meer dan 2 jaar in de detailhandel en kan inmiddels wel een leuk boekje schrijven over hoe ronduit onbeschoft of uit de hoogte klanten zich kunnen gedragen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:04

Dat zou ik best een leuk idee voor een topic vinden :j Ergernissen over klanten delen. Man man man, ik heb me soms echt blauw geërgerd hoor. Ooit een keer kwam er een echtpaar in de winkel en die man werd boos op mij omdat ik hem niet kon vertellen waarom de klokken van de kathedraal in de stad luidde. :+
Ga het zelf lekker uitzoeken vriend.
Of van die klanten die aan de kassa vragen of ik niet nog wat extra korting op hun kledingstuk wil gooien, alsof dat zomaar even kan, alles goedkoper weggeven. Echt hoor, sommige mensen. 8)7

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:08

Of wanneer je kleding aan het vouwen bent en de klant die direct langs je staat alles compleet overhoop gooit, en daarna naar je omdraait en zegt:''jij moet ook wat te doen hebben''

Ja, top, dankjewel.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:10

Niniane schreef:
Of wanneer je kleding aan het vouwen bent en de klant die direct langs je staat alles compleet overhoop gooit, en daarna naar je omdraait en zegt:''jij moet ook wat te doen hebben''

Ja, top, dankjewel.

Pardon? Serieus? Schandalig zeg!
Ik zie altijd bij de primark dat iedereen er een zooitje van maakt. Probeer toch altijd wel mijn best te doen de stapels kleding netjes te houden als ik mijn maat zoek..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:11

Niniane schreef:

Ja, top, dankjewel.

Dan had ik er iets van gezegd denk ik. Wat ontzettend onbeschoft.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:25

Niniane schreef:

Ja, top, dankjewel.

Oeh die had ik graag gehad, die had van mij toch een uitbrander gekregen :=

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:26

Klant is koning hè. Meestal is het gewoon je mond houden en doen alsof het je niks uitmaakt.

Of die leuke klanten die doodleuk gewoon na sluitingstijd ongegeneerd blijven passen en vervolgens amper tot niets kopen, terwijl wij daar onbetaald staan te wachten totdat wij ook eindelijk is weekend/avond hebben. De vraag:''Kan ik u ergens mee helpen?'' na sluitingstijd is dan gewoon de vraag of je alsjeblieft héél gauw wilt opdonderen. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:33

Niniane schreef:
Klant is koning hè.

Maar ik ben keizer

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:34

De klant is alleen koning als deze zich ook koninklijk gedraagt :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:44

Qimm schreef:
De klant is alleen koning als deze zich ook koninklijk gedraagt :)

_/-\o_