Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:Dergelijke tests zijn zo triestig als dit topic doet weergeven dat de maatschappij is.![]()
Zelfs een test waar het overduidelijk is (voor de nietsvermoedende voorbijganger.) dat er een meisje verkracht wordt, wordt er zelden tot nooit ingegrepen. Slechts een enkeling greep in (en van die kleine groep was de meerderheid niet eens mannelijk terwijl puur theoretisch, een man geschikter zou zijn voor het ingrijpen dan een vrouw.)
Shaggy09 schreef:Ik vertrouw de popo niet zo. In ieder geval niet als het om zo´n kwestie gaat.
Nies_ schreef:Ayasha schreef:Dergelijke tests zijn zo triestig als dit topic doet weergeven dat de maatschappij is.![]()
Zelfs een test waar het overduidelijk is (voor de nietsvermoedende voorbijganger.) dat er een meisje verkracht wordt, wordt er zelden tot nooit ingegrepen. Slechts een enkeling greep in (en van die kleine groep was de meerderheid niet eens mannelijk terwijl puur theoretisch, een man geschikter zou zijn voor het ingrijpen dan een vrouw.)
Dat schijnt toch anders te liggen https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... echtpartij
Nou is een vechtpartij geen verkrachting, maar dat niemand wat doet is dus niet waar.
Babootje schreef:Peanutbutter schreef:Crackie die drugsgeld vergeet.
Houd ik.
En komt Crackie die via via heeft gehoord dat jij het meegenomen hebt het bij jou ophalen.
Ik zou het er niet op wagen...
Peanutbutter schreef:Babootje schreef:
En komt Crackie die via via heeft gehoord dat jij het meegenomen hebt het bij jou ophalen.
Ik zou het er niet op wagen...
Tsja , niet doorvertellen natuurlijk.
En als ze je hebben gespot en toch komen, dan heb je het zogenaamd bij de politie afgegeven.
Gooiske schreef:Ik heb het als kind zijnde mee gemaakt, echter niet zo'n groot bedrag als 15000,- euro, maar een portemonnee met daarin 1500,- gulden, is toch ook al een leuk bedrag, bij de kassa van de Aldi vond ik het op de grond, heb bij thuiskomst samen met mijn moeder in de portemonnee gekeken of er adres of dergelijke in zat, en dat zat er in, dus wij telefoonnummer opgezocht, mevrouw nam de telefoon aan en vroeg vervolgens of wij hem wilden brengen, och ja hoor doen we wel, dus in de auto er naar toe, vol verwachting wat ik als 8 jarig meisje zou krijgen als vindersloon belden we aan.....
Nou de deur werd open gedaan, en er kon nog net een bedankje af, geen zakje snoep, geen dubbeltje, niks, de deur werd voor onze neus dicht gegooid, zo onbeschoft!
Mocht het mij ooit weer gebeuren, dan maak ik daar melding van bij de politie, en dan is voor mij daarmee de kous af, meld degene zich binnen een jaar dan kan ie het ophalen, zo niet dan is het na een jaar voor mij zelf!
Thats_Me schreef:Vroeger als kind hebben we ook wel eens geld gevonden en dat afgegeven bij de politie. Daar werd toen gemeld dat als het met een jaar niet zou zijn opgehaald we het zelf terug konden krijgen. Een jaar later gingen we terug en niemand wist van het geld af en er stond ook nergens een melding op papier. Ging toen om zo'n 50 gulden.
Bedragen als TS noemt zijn vaak afkomstig uit het criminele circuit. Daar brand ik mijn vingers niet aan maar dat mag de politie op komen halen.
Als het om bedragen boven de 100 euro gaat zal ik er toch een melding van willen maken bij de politie daaronder hou ik het mits er niemand in de buurt is of een plek is waar je het kunt afgeven/melden.