Je vindt een tas met geld; wat doe je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:10

1) ik zou het niet zien
2) als ik het zie, zou ik het niet geloven (lees, doorlopen en kijken waar de camera’s zijn)
3) als ik verder niemand zie, zou ik ws de politie bellen. Ik zou niet geloven dat daar zomaar geld ligt, is het geen bom?

Ik zou het hoogstwaarschijnlijk dus niet oppakken en meenemen. Zou het iig niet zelf houden, het is hoe dan ook niet van mij.

En ja, ws zou ik later bedenken wat ik er allemaal mee had kunnen doen als blijkt dat het echt was, ik het had opgepakt en had gehouden..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:05

Ayasha schreef:
Dergelijke tests zijn zo triestig als dit topic doet weergeven dat de maatschappij is. :)
Zelfs een test waar het overduidelijk is (voor de nietsvermoedende voorbijganger.) dat er een meisje verkracht wordt, wordt er zelden tot nooit ingegrepen. Slechts een enkeling greep in (en van die kleine groep was de meerderheid niet eens mannelijk terwijl puur theoretisch, een man geschikter zou zijn voor het ingrijpen dan een vrouw.)

Dat schijnt toch anders te liggen https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... echtpartij
Nou is een vechtpartij geen verkrachting, maar dat niemand wat doet is dus niet waar.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:11

Shaggy09 schreef:
Ik vertrouw de popo niet zo. In ieder geval niet als het om zo´n kwestie gaat.

Dat mag zo zijn, maar als ik het daar heb afgegeven, is het niet meer mijn verantwoordelijkheid.
Ik ga ervan uit dat de politie zich ook gewoon aan de wet houd, maar zelfs als achteraf blijkt dat ze dat niet hebben gedaan, heb ik in elk geval mijn "taak" gedaan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:30

Nies_ schreef:
Ayasha schreef:
Dergelijke tests zijn zo triestig als dit topic doet weergeven dat de maatschappij is. :)
Zelfs een test waar het overduidelijk is (voor de nietsvermoedende voorbijganger.) dat er een meisje verkracht wordt, wordt er zelden tot nooit ingegrepen. Slechts een enkeling greep in (en van die kleine groep was de meerderheid niet eens mannelijk terwijl puur theoretisch, een man geschikter zou zijn voor het ingrijpen dan een vrouw.)

Dat schijnt toch anders te liggen https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... echtpartij
Nou is een vechtpartij geen verkrachting, maar dat niemand wat doet is dus niet waar.

Die waar ik het over heb is vast nog wel terug te vinden. Ik zal morgen eens zoeken. (Via mobiel vind ik het nooit vrees ik.) Volgens mij heeft die zelfs op bokt gestaan bij links. :)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:14

Ik zou het zelf niet durven houden :evaw:
Als ik ergens €10 ofzo op straat tegenkom, mjah, maar €15,000? Nee, ik zou het niet doen! Niet alleen omdat ik het niet zou durven (oa schuldgevoel), maar ik zou het ook wel sketchy vinden als er ergens gewoon €15,000 op de grond ligt. Zo’n bedrag verlies je niet zomaar >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:19

Babootje schreef:
Peanutbutter schreef:
Crackie die drugsgeld vergeet.
Houd ik.

En komt Crackie die via via heeft gehoord dat jij het meegenomen hebt het bij jou ophalen.
Ik zou het er niet op wagen...

Tsja , niet doorvertellen natuurlijk.
En als ze je hebben gespot en toch komen, dan heb je het zogenaamd bij de politie afgegeven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:43

Peanutbutter schreef:
Babootje schreef:

En komt Crackie die via via heeft gehoord dat jij het meegenomen hebt het bij jou ophalen.
Ik zou het er niet op wagen...

Tsja , niet doorvertellen natuurlijk.
En als ze je hebben gespot en toch komen, dan heb je het zogenaamd bij de politie afgegeven.

En je rekent er op dat Crackie wel zoveel fatsoen en beheersing heeft om dan te zeggen ‘oh in dat geval mijn excuses voor het storen joh! bedankt voor de info. Fijne dag nog verder!’

Gooiske

Re: Je vindt een tas met geld; wat doe je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 23:23

Ik heb het als kind zijnde mee gemaakt, echter niet zo'n groot bedrag als 15000,- euro, maar een portemonnee met daarin 1500,- gulden, is toch ook al een leuk bedrag, bij de kassa van de Aldi vond ik het op de grond, heb bij thuiskomst samen met mijn moeder in de portemonnee gekeken of er adres of dergelijke in zat, en dat zat er in, dus wij telefoonnummer opgezocht, mevrouw nam de telefoon aan en vroeg vervolgens of wij hem wilden brengen, och ja hoor doen we wel, dus in de auto er naar toe, vol verwachting wat ik als 8 jarig meisje zou krijgen als vindersloon belden we aan.....
Nou de deur werd open gedaan, en er kon nog net een bedankje af, geen zakje snoep, geen dubbeltje, niks, de deur werd voor onze neus dicht gegooid, zo onbeschoft!

Mocht het mij ooit weer gebeuren, dan maak ik daar melding van bij de politie, en dan is voor mij daarmee de kous af, meld degene zich binnen een jaar dan kan ie het ophalen, zo niet dan is het na een jaar voor mij zelf!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 04:06

Gooiske schreef:
Ik heb het als kind zijnde mee gemaakt, echter niet zo'n groot bedrag als 15000,- euro, maar een portemonnee met daarin 1500,- gulden, is toch ook al een leuk bedrag, bij de kassa van de Aldi vond ik het op de grond, heb bij thuiskomst samen met mijn moeder in de portemonnee gekeken of er adres of dergelijke in zat, en dat zat er in, dus wij telefoonnummer opgezocht, mevrouw nam de telefoon aan en vroeg vervolgens of wij hem wilden brengen, och ja hoor doen we wel, dus in de auto er naar toe, vol verwachting wat ik als 8 jarig meisje zou krijgen als vindersloon belden we aan.....
Nou de deur werd open gedaan, en er kon nog net een bedankje af, geen zakje snoep, geen dubbeltje, niks, de deur werd voor onze neus dicht gegooid, zo onbeschoft!

Mocht het mij ooit weer gebeuren, dan maak ik daar melding van bij de politie, en dan is voor mij daarmee de kous af, meld degene zich binnen een jaar dan kan ie het ophalen, zo niet dan is het na een jaar voor mij zelf!

Belachelijk zulke mensen. Vsn zulke mensen gun ik dat ze al het geld kwijt raken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 06:20

Gooiske:(

Hier helaas mee gemaakt in het ziekenhuis van Rotterdam.
Telefoon gevonden afgegeven bij de balie en een formulier ingevuld en het ging naar de gevonden spullen.
Paar weken later gevraagd telefoon en formulier weg.

Als ik nu wat vind komen die mensen het maar zelf ophalen.
Via fb of groepen deel ik het dan wel. En aanmelden online.

Al zal 15000 euro waarschijnlijk geen eerlijk geld zijn.
En dat toch maar afgeven.

Thats_Me schreef:
Vroeger als kind hebben we ook wel eens geld gevonden en dat afgegeven bij de politie. Daar werd toen gemeld dat als het met een jaar niet zou zijn opgehaald we het zelf terug konden krijgen. Een jaar later gingen we terug en niemand wist van het geld af en er stond ook nergens een melding op papier. Ging toen om zo'n 50 gulden.

Bedragen als TS noemt zijn vaak afkomstig uit het criminele circuit. Daar brand ik mijn vingers niet aan maar dat mag de politie op komen halen.

Als het om bedragen boven de 100 euro gaat zal ik er toch een melding van willen maken bij de politie daaronder hou ik het mits er niemand in de buurt is of een plek is waar je het kunt afgeven/melden.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:28

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:49