Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:16

Balte schreef:
Ik denk dat ze hier vooral bedoelen voor je broer ;)

Nee,volgens mij bedoelen ze,om voor mij onduidelijke redenen, voor ts !

EmptyWords

Re: Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:18

Maar ook voor de broer... leuk bedacht, maar ze zullen toch eerst afspraken moeten maken over de huidige woning. Dus nee. Ook hij kan niet zomaar even een huis zoeken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:28

Ik bedoel wel degelijk voor de broer.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 10:53

Balte schreef:
Ik denk dat ze hier vooral bedoelen voor je broer ;)

Ging bovenstaande eerst over koten, dus dacht dat het nog altijd over koten ging... :P
Broer zal nog wel even hier blijven denk ik, die gaat niet meteen terug een huis huren...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 14:01

Misschien is het tijd voor een update op de situatie:
Het gaat eigenlijk heel goed, de spanningen zijn bijna volledig afgenomen en de situatie begint te wennen. Mijn moeder is ook wel min of meer naar haar normale handelen teruggekeerd, ook is school terug begonnen voor het kindje en mijn broer zijn vakantie is ook voorbij dus ik zit nu terug vaak alleen thuis en daar geniet ik enorm van. Ik heb vandaag mijn derde examen en de rest is ook zeer vlot verlopen.

Mijn broer zelf is wel nog een emotioneel wrak, want alles waar ik en mijn familie hem ook voor gewaarschuwd hebben is werkelijkheid geworden. Hoewel zijn ex in de fout is gegaan, heeft ze nu ook definitief een punt achter de relatie gezet. Zijn ex werkt ook echt niet mee, super vervelend en frustrerend. Er moet van alles administratief geregeld worden, maar zijn ex wil alles houden en de uitbetaling van het huis gaat ook moeilijk worden. Hij heeft al naar appartementen gekeken, maar heeft gisteren toch besloten hier nog even te blijven en verder te sparen.

Het kindje zelf heeft het er ook moeilijk mee, die is enorm arrogant en slecht gezind constant, waar ik me ook wel druk in kan maken maar ik ga er gewoon niet meer op in.

Hij heeft niet meer achter mijn kamer gevraagd, maar zijn eigen kamer is nog altijd niet in orde... Maar ja, so be it...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:20

Heftig hoor maar neem aan dat zijn ex hem dan zal gaan uitkopen? En hoe gaan ze het doen met de kleine ? Ene week bij papa andere week mama? Staat je broer ingeschreven bij woningnet? Evt kijken of hij urgentie krijgt? Of komt hij ivm inkomen niet in aanmerking?

Wel fijn dat jij gewoon je ding nu kan doen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:30

Deze case is in België dus situatie met woningen is anders.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:56

Oh geeeewn idee hoe het daar zit met huizen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:45

Misschien verstandig als je broer een advocaat inschakelt?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 14:33

Ze zijn wettelijk samenwonend in een huurhuis dat redelijk prijselijk is. Mijn broer heeft haar gewaarschuwd dat het niet makkelijk is om die kost alleen te dragen met haar loon van de ziekenkas aangezien ze thuis zit met depressie, maar ze wil het huis dus zeker houden. Mijn broer gaat zich dus uitschrijven bij het contract, ze moeten dus ook naar het stadhuis en hopelijk gaat de huurbaas ook akkoord om het enkel aan haar te verhuren, anders zit ze met een probleem.

Ze zou mijn broer voor de meubelen wel moeten uitbetalen, want de helft is van hem. Er zijn ook spullen die volledig van haar zijn en spullen die volledig van hem zijn die ze van hun ouders gekregen hebben, maar de spullen die oorspronkelijk dus van mijn moeder zijn weigert ze terug te geven en daarrond manipuleert ze hem dus ook (De tv heeft mijn moeder cadeau gegeven, maar dan zou zij dus geen tv meer kunnen kijken etc etc) Uitbetalen kan/wil ze ook niet.

Mijn broer heeft wel een zeer goed loon, dus die kan in principe wel makkelijk alleen terug gaan wonen, maar denk dat hij dan ook meteen wat verder wil sparen voor nieuwe meubelen (of zij ze nu teruggeeft of uitbetaalt of niet, hij zal sowieso wel een groot deel opnieuw moeten kopen) Hij geeft momenteel wel een klein deel van zijn loon aan mijn moeder voor de boodschappen etc.

Kindje is nu om de 3 dagen bij haar en om de 3 dagen bij ons, soms wat langer. Normaal gaat dat week week worden, maar dat vinden ze beide nog wat vroeg om haar op die leeftijd zo lang van zowel mama als papa weg te houden. Maar daar moet echt wel een vaste regeling over komen, want er is langst haar kant al een paar keer gevraagd of ze niet wat langer mocht blijven of dat ze haar vroeger mocht hebben, wat heel frustrerend is.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:24

Ik denk dat de kindregeling voor alles komt en dat je dat al officieel kan laten vastleggen vooraleer er een akkoord over andere zaken is.
Je zou dat eens moeten opzoeken want bij mij is het al zo lang geleden dat ik het niet meer weet, er waren hier ook geen problemen rond dus dan onthoud je dat nog minder denk ik.
Ik ben toen bij een advocaat/bemiddelaar geweest, kostte behoorlijk wat geld -O- maar ik heb daar nooit spijt van gehad. Je bent op dat moment zo in shock dat het fijn is dat er iemand is die alles regelt en erover waakt dat je geen "domme" dingen doet. Zo had ik op een gegeven moment het voorstel aan alimentatie dat de papa ging betalen terug lager gezet waarop mijn advocate zei, euh ben je gek :-)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:34

Fijn dat het beter gaat zeg!

Al moet ik wel zeggen dat ik je wat uhm hard vind naar het kind.

‘Het kind’ is je nichtje wiens veilige leven is ingestort.. alles staat voor haar op de kop en ze wordt van hot naar het gesleept. Waarbij ze in 1 huis door haar grote nicht eigenlijk ook nog ongewenst is. Ik geloof direct dat je dat probeert te verbergen maar geloof me kinderen hebben daar radars voor. Die lezen lichaamstaal nog beter dan paarden.

Wat niet betekent dat alles maar goed is, sterker nog juist in onzekere tijden doen kinderen het goed op regels en strengheid. Maar wel gecombineerd met liefde en knuffels.

Misschien raakt me dit wel omdat ik zelf ook moeder ben.

CalipsoLover schreef:
Het kindje zelf heeft het er ook moeilijk mee, die is enorm arrogant en slecht gezind constant, waar ik me ook wel druk in kan maken maar ik ga er gewoon niet meer op in.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:38

Ik vind het nogal wat om een kind van die leeftijd arrogant te noemen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:44

Ik meen ik had ergens gelezen dat het niet broers "eigen" kind is, dat maakt wellicht dat de verhoudingen gevoelsmatig toch anders liggen dan dan ze dat normaal gezien zouden doen.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:46

Ik ga helemaal mee in bovenstaande, vier jaar oud nog maar, arm kruimeltje, hoe kun je die arrogant noemen. Voor zo'n jong kind is het nog het ergste vind ik, dat gesleep over en weer en al die spanningen, want geloof maar, daar hebben die kleintjes voelsprieten voor... Wat ik van je broer vind, houd ik maar voor me, maar vind ook niet dat je zo kunt praten over zijn ex, elke situatie heeft twee kanten en niets hoeft te zijn wat het lijkt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:55

Arrogant heeft in het Vlaams mogelijk een wat andere lading, weet ik niet, en misschien bedoelde TS eerder astrant, wat een normaal Vlaams woord is voor "lastig".

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:55

Ik weet door een ander topic ook meer..

Kan mij goed voorstellen dat TS zo over de ex praat.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 12:03

tyleysmiley schreef:
Ik ga helemaal mee in bovenstaande, vier jaar oud nog maar, arm kruimeltje, hoe kun je die arrogant noemen. Voor zo'n jong kind is het nog het ergste vind ik, dat gesleep over en weer en al die spanningen, want geloof maar, daar hebben die kleintjes voelsprieten voor... Wat ik van je broer vind, houd ik maar voor me, maar vind ook niet dat je zo kunt praten over zijn ex, elke situatie heeft twee kanten en niets hoeft te zijn wat het lijkt.

Ik ga niet verder over de relatie praten hier, maar als je weet wat er gebeurd is dan hou je geen blad voor je mond en zul je het wel begrijpen. Ik vind het jammer om het zo te zeggen.

Kindje is zelf ook gewoon een enorme diva :+ dus misschien is 'arrogant' bij sommige wat hard in de keel geschoten, maar ze is zeker niet ongewenst door haar grote nicht, zo onvolwassen ben ik niet. Ik heb haar ontzettend graag maar soms heeft ze wel al een enorm grote mond voor haar leeftijd, wat voorbeeldjes; "kijk niet naar mij" "jij mag niet tegen mij praten" "je bent mijn vriendin niet meer"... Maar dat is allemaal onschuldig en weet ook dat haar wispelturigheid door de situatie komt, want ze begrijpt er echt geen reet van -O-

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:15

Volgens mij moeten heel veel kindjes van die leeftijd door een fase heen waarin ze dat soort dingen zeggen. Hoort bij de ontwikkeling lijkt mij. Misschien helpt het om het zo te bekijken i.p.v. als een karakter trekje op momenten dat het je irriteert.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:16

Ja dit hoort bij de ontwikkeling...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:32

CalipsoLover schreef:
Kindje is zelf ook gewoon een enorme diva :+ dus misschien is 'arrogant' bij sommige wat hard in de keel geschoten, maar ze is zeker niet ongewenst door haar grote nicht, zo onvolwassen ben ik niet. Ik heb haar ontzettend graag maar soms heeft ze wel al een enorm grote mond voor haar leeftijd, wat voorbeeldjes; "kijk niet naar mij" "jij mag niet tegen mij praten" "je bent mijn vriendin niet meer"... Maar dat is allemaal onschuldig en weet ook dat haar wispelturigheid door de situatie komt, want ze begrijpt er echt geen reet van -O-

Gelukkig dat je haar wel graag ziet!

Dat diva gedrag is idd een fase. Experimenteren met wat wel en niet kan in het sociale verkeer. Vergeet niet dat ze dat allemaal moet leren en dat kan alleen door op grenzen te stuiten. Ik loste dat op door te zeggen ik houd van je maar dit is niet zo lief om te zeggen en als zoonlief daartegen protesteerde door demonstratief te negeren. Bijv omdraaien. En dat 100x want kinderen herhalen alles eindeloos. Dan zinkt het na een tijdje in. En begint de volgende fase.. Tot ze een jaar of 30 zijn :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:34

En ondanks dat de situatie nu al iets "gewoner" wordt met de nieuwe gezinssamenstelling, vergt het nog steeds heel veel aanpassing en ik vermoed dat de overprikkeldheid daardoor nog niet geheel verdwenen is. Dan zeg je wel eens een minder handig woord.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:12

Ik wil wel zeggen dat ik het zeer respecteer hoe je met alle reacties omgaat.
Wat betreft de uitspraken van je nichtje, die horen zo bij die leeftijd, en ouder ook hoor.
Ik heb 6 kinderen en ben het ene moment de liefste mama van de wereld en het volgende moment is er 1 die liever bij de buren gaat wonen, want daar krijgen ze wel... noem het maar op.
Trek het je niet persoonlijk aan van dat kleintje..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:39

Calipso: je bent haar Tante niet haar grote nicht :+

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 15:25

Gohja, ik heb nog een nichtje en een neefje waar ik al sinds jongs af aan op babysit en die hadden dat niet echt, maar die zijn dan weer extreem braaf en had ik ook niet zoveel om me heen als zij natuurlijk, wij delen inderdaad niet hetzelfde bloed, maar ik zie haar wel als familie dus 'gelukkig zie je haar heel graag' vind ik best een rare reactie :+ Natuurlijk zie ik haar graag, dat is niet anders dan normaal, je ziet je familie altijd graag, hoe vervelend ze ook kunnen zijn soms. Daarom dat haar woorden mij ook kunnen kwetsen, al is het maar een fase. Vaak reageer ik ook gewoon met "Jammer, want jij bent wel mijn vriendin" of blijf ik naar haar kijken en dan zeg ik "maar ik kijk zo graag naar je schattig snoetje" dus ik ga ook nooit boos worden, of ik negeer haar.

Of haar wispelturigheid echt een fase is, ja ze is wel eens slecht gezind of een diva, maar denk ook wel dat het met de situatie te maken heeft dat het in deze maten is. Soms zegt ze dan ook dat ze mama mist, en dat breekt echt mijn hart.