Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:31

Nynkster schreef:
Gini schreef:

Ik doe dat als ik mijn hond bij heb, 90-100 rijden, dan rijd ik even voorzichtig als met een trailer zodat het voor mijn hond ook een aangename rit is.
Van dat soort mensen komen helemaal geen ongelukken, misschien frustratie bij diegenen die lekker 140 willen knallen, maar geen ongelukken. :D

Tsja, ik vind dat wel gevaarlijk. Als je 90-100 rijdt ga je net iets sneller dan een vrachwagen. Als je dan in gaat halen en iemand komt wel met 140 aan rijden. Dan moet je binnen No time 50km per uur remmen. Als degene achter je dan niet oplet zit je er al achterop.

Dat heet deelnemen aan het verkeer. Je bent niet alleen op de weg, dus ja, je moet vooruit kijken, anticiperen en reageren op wat anderen doen. Van punt A naar B in een constante snelheid kunnen rijden zonder dat iemand je 'stoort', is in het drukbevolkte Nederland/België een te hoge verwachting.

eclair98

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:49

Mijn ouders rijden in een ford focus, maar we hadden auto pech op vakantie. Via de ANWB een andere auto geregeld, en dat was een enorm luxe auto, echt een A klasse BMW ofzo. Echt, het verschil in het verkeer wat het geeft, mensen sneden veel meer af, wilde inderdaad racen, niet laten invoegen oid...

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:32

Ik reageer eigenlijk puur op het rijgedrag van anderen, ongeacht het soort auto. Maar ja, ik pest dus ook aso's in het verkeer als ze mij de keel uithangen.

Op mijn gsm (iPhone) veeg ik na elke 'gebruikssessie' standaard voordat ik 'm wegleg eerst altijd alle 'processen' weg (geen idee wat de exacte term hiervoor is, maar dus alle apps die je die sessie open deed, even wegvegen nadat je even lang op de home knop drukt).

Ik zeg tegen de honden altijd 'tot straks' als ik weg ga.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:35

Ilsey schreef:
Ik reageer eigenlijk puur op het rijgedrag van anderen, ongeacht het soort auto. Maar ja, ik pest dus ook aso's in het verkeer als ze mij de keel uithangen.

Op mijn gsm (iPhone) veeg ik na elke 'gebruikssessie' standaard voordat ik 'm wegleg eerst altijd alle 'processen' weg (geen idee wat de exacte term hiervoor is, maar dus alle apps die je die sessie open deed, even wegvegen nadat je even lang op de home knop drukt).

Ik zeg tegen de honden altijd 'tot straks' als ik weg ga.

Dat wegvegen vergeet ik altijd.

Honden en katten zeg ik ook altijd doei of tot straks.
Zeg meestal ook: ben zo weer of: ik kom vanavond thuis.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:15

Als iemand de vaatwasser niet op de juiste wijze heeft ingeruimd dan ben ik in staat hem helemaal leeg te heen om het op de "juiste" wijze weer in te ruimen...

Haren borstelen voor het slapen en douchen
Na douchen -> haren uitwringen, in handdoek wikkelen, lichaam afdrogen, haren verder drogen/borstelen
Douchen -> eerst haren wassen, dan pas lichaam

M&M's -> eerst altijd het suikerlaagje eraf sabbelen.
Pinda's -> in mijn mond halveren (de twee helften zijn dan al van elkaar) en dat weer halveren, dan pas normaal kauwen

Bijna al mijn klokken/wekkers staan ca 5 min voor ...

Eentje waarvan ik het me echt afvraag:
Ik ben een "zwevende" radioluisteraar. Misschien omdat ik de meeste radiomuziek niet leuk vind, maar ik heb 6 voor ingestelde radiozenders en als deze geen leuke muziek hebben, ga ik de rest van de ether screenen totdat ik een radiozender heb gevonden die wel een leuk nummer draait. Zo kan ik rustig 5 min screenen (tot ik er genoeg van heb en een cd aan zet)
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 14-01-19 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:18

Ik doe met douchen juist haren wassen altijd als laatste :') Omdat als ik eerst m'n haren was en daarna m'n lichaam en ga scheren ben ik altijd bang dat er showergel/scrub oid in m'n haren komt en ze zijn al zo snel vettig :P

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:22

Shaggy09 schreef:
Ik doe met douchen juist haren wassen altijd als laatste :') Omdat als ik eerst m'n haren was en daarna m'n lichaam en ga scheren ben ik altijd bang dat er showergel/scrub oid in m'n haren komt en ze zijn al zo snel vettig :P

De reden dat ik het doe is door vakantie aangeleerd... als het (warme)water op is heb ik liever wat zeep op mijn lichaam (of kan ik het ook met een waslapje doen) dan mijn haren onder de zeep/ongewassen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:28

Ja iedereen heeft zijn rituelen haha :P Ik heb een heel stappenplan onder de douche :') Eerst scrubben, dan wassen met douchegel/olie dan scheren en als laatst de haren wassen. Als ik make up op heb haal ik die ook onder de douche er af dat doe ik dan als eerst.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:16

Riddershow schreef:
Ik ben een "zwevende" radioluisteraar. Misschien omdat ik de meeste radiomuziek niet leuk vind, maar ik heb 6 voor ingestelde radiozenders en als deze geen leuke muziek hebben, ga ik de rest van de ether screenen totdat ik een radiozender heb gevonden die wel een leuk nummer draait. Zo kan ik rustig 5 min screenen (tot ik er genoeg van heb en een cd aan zet)

Dit doen ik en mijn vader ook! Je bent dus niet de enige. Als ergens een stom nummer is, kiezen we een andere radiozender. Meestal is dit de volgorde: 3fm, Qmusic, slam!, radio538.
In de manegebak hebben we een radio staan en hier doen we precies hetzelfde :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:32

90-100 rijden prima, maar haal jij een vrachtwagen met 91 km in die 90 rijd waar je 130 km per uur mag en er kwam net een auto aanrijden met 130 km per uur zit je in een vervelende situatie. Je moet ook achter je kijken voor je inhaalt. Als ik een auto keihard aan zie tijden ga ik ook even opzij als het mogelijk is. Is dit niet mogelijk, dan heeft die pech maar dan had hij dit ook wel van te voren kunnen zien. Ik rijd sowieso wel door dus ja. Haal ik een auto in dan geef ik flink gas bij, langzaam inhalen is in mijn ogen not done.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:55

Als ik langer dan een kwartier met de auto moet, rijd ik ALTIJD met Google Maps aan. Niet omdat ik de weg niet weet, maar voor het geval dat :+ Ook handig om te weten hoe lang ik erover ga doen met files etc.

Meezingen in de auto doe ik ook hoor, no shame haha.

Als ik mijn haar heb gewassen, sta ik met mijn hoofd voorover gebogen zodat ik mijn lichaam kan afdrogen en daarna wikkel ik mijn haar in de handdoek :j

Thuis staat altijd de radio aan op Arrow Classic Rock. Degene die het eerste opstaat 's morgens zet de radio aan en de laatste die naar bed gaat zet hem weer uit.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:04

Plassen tijdens het tandenpoetsen! Als ik ergens ben en naast iemand mijn tanden sta te poetsen ben ik helemaal in de war en moet ik ook echt plassen :')

Verder komen echt mega veel dingen me hier bekend voor!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:06

Prima2Donna schreef:
Riddershow schreef:

Dit doen ik en mijn vader ook! Je bent dus niet de enige. Als ergens een stom nummer is, kiezen we een andere radiozender. Meestal is dit de volgorde: 3fm, Qmusic, slam!, radio538.
In de manegebak hebben we een radio staan en hier doen we precies hetzelfde :D

En de cd komt niet. Dan gaat de radio uit of ik kies het minst erge nummer. Ik heb ook geen favoriete artiesten. Alleen Anouk vind ik dus echt niets. Verder kan ik me ook niet direct een complete afkeur of voorkeur herinneren.

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:50

Riddershow schreef:
Als iemand de vaatwasser niet op de juiste wijze heeft ingeruimd dan ben ik in staat hem helemaal leeg te heen om het op de "juiste" wijze weer in te ruimen...

Dit doe ik ook :D
Ik moet ook altijd, als ik mn jas aantrek of een vest, eerst mn rechterarm er in dan links. Als ik t andersom doe, zit mn jas/vest niet lekker

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:19

Brainfail schreef:
Kan ook echt niet gaan rijden als ik zijn stal of paddock niet eerst heb gedaan. Niet dat ik uitmesten erg vind (lekkere bezigheidstherapie vind ik dat) maar in mijn hoofd is het toch echt eerst de lasten dan de lusten.

Heb ik ook, dan is alles klaar en kan ik met 'rust' in mijn hoofd aan de slag.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:09

Als ik douche, draai ik een rondje terwijl ik zeep op mijn hand doe. Dan ben ik helemaal nat en kan ik de fles weer terugzetten voor ik begin te soppen :+

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:11

Ik doe met douchen altijd de kop van douche naar beneden als mijn haren gewassen zijn en doe dan voorover hangen om mijn haar te drogen zodat mijn lichaam nog warm onder de douche blijft. Dan doe ik een knot indraaien en kan dan soms nog even zo blijven staan of ik doe dan de kraan uit en droog mijn lichaam af.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:05

Als ik in een openbaar toilethokje ben, check ik eerst altijd even in alle hoeken of er geen camera's hangen. *-:)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:36

Staand plassen in een openbaar toilet. Er bovenhangen dus. Ik zit echt nooit dan. Ook niet voor de grote boodschap.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:30

Zolang de bril er schoon uit ziet ga ik gewoon zitten hoor. Die deurklink die je 5 seconden geleden vast had, daar zitten meer bacteriën aan dan de wc bril.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:59

Shaggy09 schreef:
Zolang de bril er schoon uit ziet ga ik gewoon zitten hoor. Die deurklink die je 5 seconden geleden vast had, daar zitten meer bacteriën aan dan de wc bril.

Ik ben daar ook niet zo moeilijk in. Als de bril 'droog' is ga ik gewoon lekker zitten. Ben er nog nooit ziek van geworden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:13

Ik ga ook gewoon zitten. Ook in de trein, tbh. Veeg het even af met een stukje wc papier en dan is het ook wel weer prima. Ben daar misschien heel makkelijk mee maar vind staand plassen echt verschrikkelijk oncomfortabel en ga dan liever gewoon zitten.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:33

Emmaa_ schreef:
Ik ga ook gewoon zitten. Ook in de trein, tbh. Veeg het even af met een stukje wc papier en dan is het ook wel weer prima. Ben daar misschien heel makkelijk mee maar vind staand plassen echt verschrikkelijk oncomfortabel en ga dan liever gewoon zitten.

Ik kan niet eens plassen als ik niet kan zitten haha

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:34

Ik ga eigenlijk niet op een openbaar toilet. Ik houd het wel op tot ik thuis ben. Behalve als ik echt echt niet meer kan..en dan leg ik wc papier op de bril.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:21

Maar waarom als ik vragen mag? :o
Ik ken niemand die er ooit ziek van is geworden, ik zelf trouwens ook niet :P