Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xGoldenHero schreef:Ik begrijp dat je alles zo goed mogelijk wilt plannen met je dieren (belangrijkste) en je spullen. Maar hij gaat ook aanvoelen dat er iets aan de hand is. Misschien niet vandaag maar volgende week. Of pas de dag dat jij het uitmaakt. En als hij dan even terugkijkt op de laatste weken en jaren zal er bij hem dingen op zijn plek vallen (hij zal ook niet gek wezen) en dan loop je nog meer risico dat hij kwaad wordt omdat je dus al weken met het plan rondloopt om het uit te maken.
Ik zou zeggen, zorg dat je het vrijdag uitmaakt en dan gelijk naar je ouders kan. Dat hij een dagje weg wil met jou, tsja, dat is toeval. En als hij zegt dat je het expres doet om zijn weekend te verpesten kan jij hem rustig vertellen dat iedere dag dat jij een toneelstuk moet spelen als je bij hem bent, een dag te veel is. Je wil hem niet aan het lijntje houden en je hebt er ontzettend lang over nagedacht en geprobeerd en het gewoon niet meer werkt.
Als er dan iemand buiten op je wacht en met je mee kan rijden naar je ouders zou dat fijn zijn.
En na het uitmaken, nooit maar dan ook noooooit alleen naar hem toe gaan. Ook niet als hij smeekt of je nog iets wilt geven. Waarom ik dit zeg? Precies zo’n zelfde situatie, slechte afloop.
Gotovic schreef:TS,
Zou je niet je ouders nu al bellen en de situatie uitleggen? Ik weet niet hoe modern je ouders zijn, maar naar het buitenland bellen is tegenwoordig niet zo moeilijk en duur meer. Ik weet ook niet hoe de band met je ouders is, en ik snap natuurlijk dat je hun vakantie niet wil verpesten, maar mijn ouders zouden juist boos zijn als ik wachtte tot het einde van hun vakantie in plaats van ze gelijk in te lichten. Ik vroeg me daarnaast af: Heb je geen sleutel van je ouders? Zodat je gewoon op 1 dag je dieren en belangrijkste spullen bij hen thuis kan neerzetten (al dan niet tijdelijk) en het dan 's avonds als hij thuiskomt gewoon vertellen.
Ik snap dat je voorzichtig te werk gaat en alles goed wil plannen en overdenken, maar ik vind inmiddels wel dat je het een beetje allemaal achter zijn rug om doet. Ik krijg ook een beetje het idee van 'aan het lijntje houden'. Je gaat immers wel naar feestjes en diners met hem en hebt waarschijnlijk ook toegezegd op het dagje weg. Hij heeft misschien wel niets in de gaten en zit nu misschien allemaal plannen (en misschien wel reserveringen of kaartjes kopen) te maken voor als hij een paar dagen vrij is. Ik vind het niet helemaal eerlijk om dan nog vrolijk terug te doen.
Mijn advies is: Zo snel mogelijk uitmaken en vertrekken. Hoe langer je wacht, hoe meer bedrogen hij zich gaat voelen en hoe meer pijn je hem er mee doet.
Anoniem schreef:Gotovic schreef:TS,
Zou je niet je ouders nu al bellen en de situatie uitleggen? Ik weet niet hoe modern je ouders zijn, maar naar het buitenland bellen is tegenwoordig niet zo moeilijk en duur meer. Ik weet ook niet hoe de band met je ouders is, en ik snap natuurlijk dat je hun vakantie niet wil verpesten, maar mijn ouders zouden juist boos zijn als ik wachtte tot het einde van hun vakantie in plaats van ze gelijk in te lichten. Ik vroeg me daarnaast af: Heb je geen sleutel van je ouders? Zodat je gewoon op 1 dag je dieren en belangrijkste spullen bij hen thuis kan neerzetten (al dan niet tijdelijk) en het dan 's avonds als hij thuiskomt gewoon vertellen.
Ik snap dat je voorzichtig te werk gaat en alles goed wil plannen en overdenken, maar ik vind inmiddels wel dat je het een beetje allemaal achter zijn rug om doet. Ik krijg ook een beetje het idee van 'aan het lijntje houden'. Je gaat immers wel naar feestjes en diners met hem en hebt waarschijnlijk ook toegezegd op het dagje weg. Hij heeft misschien wel niets in de gaten en zit nu misschien allemaal plannen (en misschien wel reserveringen of kaartjes kopen) te maken voor als hij een paar dagen vrij is. Ik vind het niet helemaal eerlijk om dan nog vrolijk terug te doen.
Mijn advies is: Zo snel mogelijk uitmaken en vertrekken. Hoe langer je wacht, hoe meer bedrogen hij zich gaat voelen en hoe meer pijn je hem er mee doet.
Ja daar zeg je wat. Ik heb wel een sleutel van het huis van mijn ouders ja. Alleen.. ik heb geen auto momenteel. Staat bij de garage. Wel lastig ivm werk (kan nu op m'n fiets erheen) en dat kan ik niet meer als ik naar mijn ouders ga alvast.
WowAmigo schreef:Het gevaar is ook een beetje dat je je laat meevoeren door de leuke dag en het daardoor toch uit gaat stellen. Misschien voelt ie zelfs een beetje nattigheid en begint ie vast een charme offensief waardoor je misschien toch gaat twijfelen of net niet door durft te pakken...
WesternWay schreef:Wt zou het mooi zijn als hij zegt “ja je hebt gelijk. Misschien is het beter als we apart verder gaan”
anjali schreef:WesternWay schreef:Wt zou het mooi zijn als hij zegt “ja je hebt gelijk. Misschien is het beter als we apart verder gaan”
Het zou zelfs niet onmogelijk zijn,als ik jouw berichten lees,dat hij al lang een ander heeft,en alleen voor het huis nog samen is met jou.Dan zou je er gewoon rustig over kunnen praten hoe alles zo goed mogelijk zakelijk en praktisch te regelen.Maar,dit weet ik natuurlijk niet zeker,aangezien ik jullie niet ken. Maar vaak steekt er zo iets achter als een relatie niet meer vlot.
anjali schreef:WesternWay schreef:Wt zou het mooi zijn als hij zegt “ja je hebt gelijk. Misschien is het beter als we apart verder gaan”
Het zou zelfs niet onmogelijk zijn,als ik jouw berichten lees,dat hij al lang een ander heeft,en alleen voor het huis nog samen is met jou.Dan zou je er gewoon rustig over kunnen praten hoe alles zo goed mogelijk zakelijk en praktisch te regelen.Maar,dit weet ik natuurlijk niet zeker,aangezien ik jullie niet ken. Maar vaak steekt er zo iets achter als een relatie niet meer vlot.