Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:33

Je geeft eerder in dit topic aan dat je vader al vaker heeft aangegeven dat je er mee moet kappen dus heb je een sleutel van hun huis dan bwv spreken nu de boel de boel laten en gewoon gaan. Niks mis mee om een boodschap neer te leggen dat je even tijd voor jezelf nodig hebt. Officieel uitmaken kan dan wel wanneer je ouders er weer zijn. En in die boodschap zetten dat je graag wil dat hij even geen contact opneemt.

Gotovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:36

TS,
Zou je niet je ouders nu al bellen en de situatie uitleggen? Ik weet niet hoe modern je ouders zijn, maar naar het buitenland bellen is tegenwoordig niet zo moeilijk en duur meer. Ik weet ook niet hoe de band met je ouders is, en ik snap natuurlijk dat je hun vakantie niet wil verpesten, maar mijn ouders zouden juist boos zijn als ik wachtte tot het einde van hun vakantie in plaats van ze gelijk in te lichten. Ik vroeg me daarnaast af: Heb je geen sleutel van je ouders? Zodat je gewoon op 1 dag je dieren en belangrijkste spullen bij hen thuis kan neerzetten (al dan niet tijdelijk) en het dan 's avonds als hij thuiskomt gewoon vertellen.

Ik snap dat je voorzichtig te werk gaat en alles goed wil plannen en overdenken, maar ik vind inmiddels wel dat je het een beetje allemaal achter zijn rug om doet. Ik krijg ook een beetje het idee van 'aan het lijntje houden'. Je gaat immers wel naar feestjes en diners met hem en hebt waarschijnlijk ook toegezegd op het dagje weg. Hij heeft misschien wel niets in de gaten en zit nu misschien allemaal plannen (en misschien wel reserveringen of kaartjes kopen) te maken voor als hij een paar dagen vrij is. Ik vind het niet helemaal eerlijk om dan nog vrolijk terug te doen.

Mijn advies is: Zo snel mogelijk uitmaken en vertrekken. Hoe langer je wacht, hoe meer bedrogen hij zich gaat voelen en hoe meer pijn je hem er mee doet.
Laatst bijgewerkt door Gotovic op 13-11-18 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:38

xGoldenHero schreef:
Ik begrijp dat je alles zo goed mogelijk wilt plannen met je dieren (belangrijkste) en je spullen. Maar hij gaat ook aanvoelen dat er iets aan de hand is. Misschien niet vandaag maar volgende week. Of pas de dag dat jij het uitmaakt. En als hij dan even terugkijkt op de laatste weken en jaren zal er bij hem dingen op zijn plek vallen (hij zal ook niet gek wezen) en dan loop je nog meer risico dat hij kwaad wordt omdat je dus al weken met het plan rondloopt om het uit te maken.

Ik zou zeggen, zorg dat je het vrijdag uitmaakt en dan gelijk naar je ouders kan. Dat hij een dagje weg wil met jou, tsja, dat is toeval. En als hij zegt dat je het expres doet om zijn weekend te verpesten kan jij hem rustig vertellen dat iedere dag dat jij een toneelstuk moet spelen als je bij hem bent, een dag te veel is. Je wil hem niet aan het lijntje houden en je hebt er ontzettend lang over nagedacht en geprobeerd en het gewoon niet meer werkt.

Als er dan iemand buiten op je wacht en met je mee kan rijden naar je ouders zou dat fijn zijn.

En na het uitmaken, nooit maar dan ook noooooit alleen naar hem toe gaan. Ook niet als hij smeekt of je nog iets wilt geven. Waarom ik dit zeg? Precies zo’n zelfde situatie, slechte afloop.

Breng eerst je dieren in veiligheid.En daarna pas uitmaken. Anders heb je kans dat hij je dieren gaat gebruiken om je te chanteren.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:41

Als je nu al weg wil, misschien een paar daagjes met de dieren bij een vriendin :o 4/5 daagjes is misschiel wel te overbruggen met de beestenboel? Echte vrienden snappen de ernst van de situatie toch wel. Maar dan is het wel handig dat je ouders ingelicht zijn misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:41

Gotovic schreef:
TS,
Zou je niet je ouders nu al bellen en de situatie uitleggen? Ik weet niet hoe modern je ouders zijn, maar naar het buitenland bellen is tegenwoordig niet zo moeilijk en duur meer. Ik weet ook niet hoe de band met je ouders is, en ik snap natuurlijk dat je hun vakantie niet wil verpesten, maar mijn ouders zouden juist boos zijn als ik wachtte tot het einde van hun vakantie in plaats van ze gelijk in te lichten. Ik vroeg me daarnaast af: Heb je geen sleutel van je ouders? Zodat je gewoon op 1 dag je dieren en belangrijkste spullen bij hen thuis kan neerzetten (al dan niet tijdelijk) en het dan 's avonds als hij thuiskomt gewoon vertellen.

Ik snap dat je voorzichtig te werk gaat en alles goed wil plannen en overdenken, maar ik vind inmiddels wel dat je het een beetje allemaal achter zijn rug om doet. Ik krijg ook een beetje het idee van 'aan het lijntje houden'. Je gaat immers wel naar feestjes en diners met hem en hebt waarschijnlijk ook toegezegd op het dagje weg. Hij heeft misschien wel niets in de gaten en zit nu misschien allemaal plannen (en misschien wel reserveringen of kaartjes kopen) te maken voor als hij een paar dagen vrij is. Ik vind het niet helemaal eerlijk om dan nog vrolijk terug te doen.

Mijn advies is: Zo snel mogelijk uitmaken en vertrekken. Hoe langer je wacht, hoe meer bedrogen hij zich gaat voelen en hoe meer pijn je hem er mee doet.

Ja daar zeg je wat. Ik heb wel een sleutel van het huis van mijn ouders ja. Alleen.. ik heb geen auto momenteel. Staat bij de garage. Wel lastig ivm werk (kan nu op m'n fiets erheen) en dat kan ik niet meer als ik naar mijn ouders ga alvast.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:45

Auto of busje huren en met OV naar werk gaan?

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:51

Ik snap wel dat je even wilt wachten tot je ouders er weer zijn, even zwart wit gezegd maken die laatste paar dagen niet zo heel veel meer uit.. en dan voel je je waarschijnlijk veel vertrouwder dat er andere mensen om je heen zijn. Ook snachts en ook voor je (ex)vriend dat hij weet dat jij niet alleen bent, maar dat hij je ouders daar ook tegen kan komen als hij je op zou willen zoeken. Ik zou inderdaad vrijdag of zaterdag naar je ouders gaan, plan de campagne opzetten en dan ook echt die dag nog of de dag erna gaan..

Vooral voor jezelf. Zet hem op!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:54

Ts, dacht dat je thuis werkte ? Maakt ook niet uit, maakt het alleen wat vervelender.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:14

Afbeelding
Deze kwam net voorbij op Facebook, moest meteen aan je denken. Hopelijk krijg je iets geregeld waardoor je het niet zo lang uit hoeft te stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:33

bigone schreef:
Ts, dacht dat je thuis werkte ? Maakt ook niet uit, maakt het alleen wat vervelender.

Klopt, heb eigen bedrijfje, maar heb ook bijbaantje en dat is niet thuis.

Ik zal jullie updaten.

Gotovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:04

Anoniem schreef:
Gotovic schreef:
TS,

Ja daar zeg je wat. Ik heb wel een sleutel van het huis van mijn ouders ja. Alleen.. ik heb geen auto momenteel. Staat bij de garage. Wel lastig ivm werk (kan nu op m'n fiets erheen) en dat kan ik niet meer als ik naar mijn ouders ga alvast.

Dat snap ik. Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat je vriend in het weekend vrij is, dus van het weekend gaat het er ook niet meer van komen.. Daarmee wordt het dus steeds later en later. Wellicht, als je je ouders nu al inlicht, kun je bespreken wanneer ze terugkomen (als ze in Afrika zitten ga ik ervanuit dat ze een terugvlucht geboekt hebben?) en gewoon de dag na de terugkomst alles in 1 dag overzetten en het uitmaken. Eerlijk gezegd zou ik, als ik in de schoenen van je vriend zou staan, niet erg van gediend zijn als je eerst een hele dag 'een leuk dagje weg hebt' om dan vervolgens te horen dat het uit is, alleen maar omdat jij het nergens anders dan in het openbaar durft. Ik denk dat daar meerdere oplossingen voor zijn. Wat ik vroeger altijd deed als ik in het donker naar huis moest fietsen (door donkere en afgelegen straten) is mijn oma bellen en dan op de luidspreker zetten, mocht er dan iets gebeuren kon ze meeluisteren en de Politie bellen. Wellicht kun je dat doen met een vriendin?

Edit: Ik ken je vriend natuurlijk niet, maar ik zou het ook nooit kunnen waarderen als je het in het openbaar uitmaakt. Het zal ongetwijfeld emoties losmaken (woede, verdriet, etc.) en ik zou het echt heel genaaid vinden als je me zoiets meedeelt in het openbaar. Je gaat immers ook niet een jongen in de klas vertellen dat zijn moeder dood is.. Die neem je ook even apart.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:09

Het gevaar is ook een beetje dat je je laat meevoeren door de leuke dag en het daardoor toch uit gaat stellen. Misschien voelt ie zelfs een beetje nattigheid en begint ie vast een charme offensief waardoor je misschien toch gaat twijfelen of net niet door durft te pakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:19

WowAmigo schreef:
Het gevaar is ook een beetje dat je je laat meevoeren door de leuke dag en het daardoor toch uit gaat stellen. Misschien voelt ie zelfs een beetje nattigheid en begint ie vast een charme offensief waardoor je misschien toch gaat twijfelen of net niet door durft te pakken...

Ben ik zelf niet overtuigd van.

En over in het openbaar: betekent niet dat we in een super drukke omgeving zitten waar iedereen meeluistert natuurlijk. Gaat er meer om dat we in elk geval niet thuis zijn en er dus niks kapot kan. Maar ik snap je wel. Ik neem het in overweging. En qua eerst leuk doen en dan uitmaken heb je ook een punt. Denk zelf ook dat ik het eerder ga doen. Ben er nu klaar voor dus... why wait.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:24

Ik zou het zelf zeker niet in het openbaar doen. Vind dat ook niet echt heel eerlijk.
Uiteraard moet jij doen waar jij je goed bij voelt.

Ik zou met je ouders bespreken dat als ze terug zijn ze naar jou toekomen.
Jij het op dat moment uit maakt en dan samen met je ouders je spullen pakt en vertrekt.

Maar dat zou mijn aanpak zijn.
Uiteraard kan dat voor jou anders zijn.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:28

Precies, dus why wait?
Uiteraard begrijp ik dat je de dieren eerst verplaatst wilt hebben, maar er is vast een vriend(in) met een auto die je hierbij kan helpen.

Weet je TS, een dergelijke stap zetten is doodeng, dat zal iedereen begrijpen. Ik beproef ook angst in je posts, en dat is hartstikke logisch. Helaas zijn er met dit soort dingen geen handvatten aan te reiken waardoor de daadwerkelijke stap minder eng wordt, want er een punt achter zetten is eng, punt. ( :+ )

Ik begrijp dus ook wel daadwerkelijk dat je wilt wachten tot je ouders terug zijn. Het is niet alleen een plek waar je terecht kan, maar ook een vangnet die je kunnen helpen/beschermen indien nodig.

In het openbaar zal ook niet mijn voorkeur hebben, alhoewel ik de insteek goed snap.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:44

Ik zou me werkelijk niet druk maken of wanneer het uitmaken eerlijk is en wanneer niet.

't Is niet alsof hij zich daar veel van aan zou trekken als het andersom was, en veel mensen blijven vastzitten in zo'n relatie omdat het "eerlijk" moet. Wat dat in dat geval dan ook moge betekenen.

Als jij het nodig hebt voor je veiligheid om het in het openbaar te doen, vooral doen.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:01

Wt zou het mooi zijn als hij zegt “ja je hebt gelijk. Misschien is het beter als we apart verder gaan”

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:08

WesternWay schreef:
Wt zou het mooi zijn als hij zegt “ja je hebt gelijk. Misschien is het beter als we apart verder gaan”

Het zou zelfs niet onmogelijk zijn,als ik jouw berichten lees,dat hij al lang een ander heeft,en alleen voor het huis nog samen is met jou.Dan zou je er gewoon rustig over kunnen praten hoe alles zo goed mogelijk zakelijk en praktisch te regelen.Maar,dit weet ik natuurlijk niet zeker,aangezien ik jullie niet ken. Maar vaak steekt er zo iets achter als een relatie niet meer vlot.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:31

anjali schreef:
WesternWay schreef:

Het zou zelfs niet onmogelijk zijn,als ik jouw berichten lees,dat hij al lang een ander heeft,en alleen voor het huis nog samen is met jou.Dan zou je er gewoon rustig over kunnen praten hoe alles zo goed mogelijk zakelijk en praktisch te regelen.Maar,dit weet ik natuurlijk niet zeker,aangezien ik jullie niet ken. Maar vaak steekt er zo iets achter als een relatie niet meer vlot.

Zou mij eerlijk gezegt ook niet verbazen.

Als hij op dat feestje zo gezellig was met die ex-vriendin van je. Waar hij ook dat zo leuke gesprek mee voerde via de app.

Maar goed...het is een gevoel wat ik heb.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:41

De partner van ts gaat (voor zover bekend) niet vreemd, tenminste niet nu. Ts, ik zou ook je zus inschakelen, misschien kan die je halen?? Of bel de garage wanneer je auto klaar is en/of je ook een leenauto kunt krijgen en ga weg, niet nog eens een weekend doormodderen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:43

Ik zou het zelf persoonlijk ook niet in het openbaar doen.
Zijn er geen vrienden met een auto? Waar mee je af kunt spreken, dat hun in de straat wachten.
Jij hem verteld hoe het in elkaar zit, je diertjes pakt en de belangrijkste spullen, en gaat?
Snap dat je het spannend vind, maar zo word het alleen maar lastiger lijkt mij..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:45

anjali schreef:
WesternWay schreef:

Je vult nu iets in waar je helemaal niets over weet. Lekkere aanname.
En wist je dat relaties ook gewoon over kunnen gaan zonder dat 1 van de 2 een ander heeft, gewoon omdat het niet werkt of de liefde over is?
Geen verhalen en aannames de wereld in helpen.

Succes ts. Goed bezig ben je.

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:06

Ik vind het erg respectloos door alles hier uitvoerig met iedereen te bespreken en niet met hem. Dit heeft hij toch ook een keer gedaan? Dat doet toch erg veel pijn?

Grijp je ballen bij elkaar en maak het dan ook gewoon nu uit en vertrek. Dit is echt super respectloos en niet eerlijk.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:15

Kan wel wezen, SolarHertog, maar een vriend die niet bang is om geweld te gaan gebruiken, zou ik zelf ook goed over nadenken wanneer en hoe ik die relatie stop zet, dan maken die paar dagen langer ook niet meer uit.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:22

Het is juist goed dat ze dit met ons bespreekt, vreemden i.p.v. kennissen of vrienden die ook de vriend kennen. Zo kan ze alles op een rij zetten en de mening van mensen vragen die haar totaal niet in persoon kennen.