De andere kant van het bedrog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 00:09

quickie schreef:
Terug komend op je oude bericht, ziekmelding in fase als gaat gewoon via het UWV. Deze betalen en regelen dan alles. Fase b gaat eerst voor de duur van je contract via het uitzendbureau. Waar ik heel erg benieuwd naar ben is waarom je nu opeens zo veel stress, prikkels Ed hebt dat je je ziek wilt melden. Is niet negatief bedoeld, maar vindt het soms apart dat als mensen jaren het "prima" redden opeens het niet met trekken als ze hulp krijgen. (Sorry voor het onbegrip)

Het is juist dat men vaak instort als ze hulp krijgen.
Denk je in: je houd je altijd groot, baggert maar door, en blijft overeind op adrenaline.
En dan komt er een therapeut, die door je muurtje heen breekt, waardoor je adrenaline wegvalt: dan merk je dus pas hoe uitgeput je bent en stort je in.
Ik heb jaren met lyme gelopen zonder dat we wisten wat het was, ik ging toch door hoe ziek ik ook was.
Toen de diagnose kwam heb ik 2 volle maanden niks gekund, volledig ingestort ben ik en ik sliep zowat alleen nog maar, ik kón niet meer, écht niét meer.
Nog steeds vind ik dat bizar, maar zo werkt het nou eenmaal, als er ruimte voor is gaat het fout en tot die tijd overleef je.

RedA

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 20:25

Pfff ik zit er doorheen..
Ik ben moe en overprikkeld, ben niet gezellig en moet mn best doen om niet kattig uit te vallen tegen mn vriend die ook alleen maar probeert te helpen...
Ik heb nergens meer zin in en zie overal tegenop.
Wil eigenlijk een andere baan, maar vind het ook vervelend om mijn collega's achter te laten met een te klein team want dat is nu al.
En een nieuwe baan betekent ook prikkels en dat soort dingen.. Angst om fouten te maken
Nieuwe mensen leren kennen...

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:10

K geef toe k heb verre van alles gelezen

K heb wel de eerste pagina geheel gelezen en zie dat de ts best aangevallen word

Terwijl ik denk ( en nee dat praat niet goed ) maar volgens mij durft de ts geen nee te zeggen en laat ze zich soort van Leiden door de ander

Al voelt dat achteraf niet oké volgens mij slaat ts dicht en kan of durft niet te stoppen/af te houden
.verder heb k globaal gekeken zie dat ts hulp zoekt wellicht aL heeft

.werk ajb aan t leren grenzen aangeven

En nee zeggen dat recht heb je :)

Fijne kerst gewenst nog

RedA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 16:41

Inmiddels voel ik me weer wat beter en kan ik mij moeilijk voorstellen dat ik mij echt zo down en wanhopig heb gevoeld. Het lijkt meer een soort vage herinnering zo van: 'oja ik voelde me best slecht toen'
Alsof het een maand geleden is.. Maar ik kan me het gewoon zo moeilijk voorstellen ofzo

Ik kan er gelukkig wel fijn met mijn vriend over praten en het is gelukt om niet tegen hem uit te vallen :)
Of tegen iemand anders :P

RedA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 15:30

Deze rare week laat mij denken aan vorig jaar.
Vorig jaar zat ik er middenin. Ik ging vreemd.
Nu?
Nu is een hele hoop anders maar ook veel hetzelfde.
Het is een klote jaar geweest voor een deel. Ik heb echt rock bottom beleefd.
Inmiddels krabbel ik langzaam omhoog maar heb ik nog wel dieptepunten.
Inmiddels heb ik ook therapie, voornamelijk trauma verwerking.
Het is bijna een jaar geleden dat de bom barstte. Dat is een gek idee. Zo lang geleden voelt het niet. Het voelt als amper een half jaar.
Ik ben hard met mezelf aan de slag gegaan. Ik moet meer en beter leren communiceren, maar ook meer mezelf leren kennen. Wat wil ik nou eigenlijk? En wil ik dat wel voor mezelf of voor de ander? Ik maak het anderen graag naar hun zin en verlies mijzelf daarbij. Dat is deels hoe ik in verkeerde sitiaties ben beland. Een anders deel is dat ik naar aandacht zocht op een verkeerde manier. Daar werk ik aan.
Ik moet nee leren zeggen, dat was al wel duidelijk. Maar ik moet het wel echt leren. Niet alleen weten dat ik dat eigenlijk moet doen.
Ik heb een fijne psycholoog getroffen die mij helpt en mij op een vriendelijke manier een spiegel voorhoudt. Maar ook kan verklaren waarom ik sommige dingen heb gedaan en mij daarbij probeert uit te leggen dat niet alles mijn schuld is, puur door hoe mijn leven zich heeft ontwikkeld. Ik heb dingen meegemaakt voor ik mijn gevoelens kon verwoorden. Daarbij is een muur opgegaan die nooit helemaal is weggegaan. En daarbij ontwijk ik ook gewoon een hele boel, vooral confrontatie.
Ik heb nog lang niet alles op een rij en nog best wel een weg te gaan denk ik. Maar ik ben niet alleen.
Dat heb ik ook geleerd afgelopen jaar. Ik ben niet alleen.
Mijn vriend steunt mij iedere dag en is er altijd voor mij. Ik kan over alles met hem praten. Het is nog niet altijd makkelijk, maar het kan en ik durf het nu ook.
Ik ben hem zo ontzettend dankbaar voor alles <3
Ik heb geen idee of iemand dit gaat lezen maar ik meende mij te herinneren dat iemand had gevraagd om updates. Nou, bij deze dan maar

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:42

Ik vind het heel fijn dat je de hulp krijgt die je nodig hebt, om op een goede manier verder te kunnen gaan. Een psycholoog waar je een klik mee hebt is echt geen overbodige luxe dan. Het is tenslotte wel een vertrouwens persoon, waarbij je je veilig moet voelen.

Hoe gaat het nu met de vermoeidheid/burn out? En heb je toch het vaste contract gekregen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:54

Wat ben je goed bezig TS!

Echt heel heel knap en stoer +:+

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:41

Ik kan niks anders zeggen dan respect voor jou. Met vallen en opstaan kom(en) je(jullie) er (samen) sterker uit.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:49

Lieve TS, ik heb een groot deel van het topic gelezen. Ik hoor namelijk vaak dat mensen vreemdgaan en ik vraag me dan altijd af wat daarachter zit. Waarom iemand zoiets doet. Ik vond het daarom ook erg interessant om jouw verhaal te lezen. Ondanks ik het echt absoluut niet goedkeur... maar dat even terzijde.

Ik wilde je graag even zeggen dat je supergoed bezig bent. De mensen waarvan ik vaak hoor dat ze vreemdgaan, doen dit namelijk echt gewoon klakkeloos. Je kunt op ze inpraten wat je wilt, maar ze doen het gewoon keer op keer weer. Ze zien/willen niet zien dat ze een ander daar pijn mee doen... en dat is precies hetgeen waar jij je nu mee bezighoudt. Ik ga je niet aanvallen op wat je gedaan hebt, daar is nu niks meer aan te veranderen... wat wel kan veranderen, dat ben jij. Je kunt voorkomen dat dit nog eens gebeurd. Je bent je er van bewust dat het niet door de beugel kan en je werkt hard aan jezelf. Ik denk dat je jezelf al een dikke pluim mag geven dat jij wèl in ziet hoe fout het is, dat je spijt hebt en zo hard aan jezelf werkt. En je mag je vriend echt wel enorm dankbaar zijn. Ik zou weggegaan zijn, maar die jongen moet wel ontzettend veel van jou houden.

Dat de meeste hier aanvallend reageren kan ik wel heel erg goed begrijpen. Alleen ik denk dat het ook goed is om iemand die vreemdgegaan is, maar daar oprecht iets aan wil doen, te motiveren. Heel veel mensen raken beschadigd in het leven en doen daardoor dingen die absoluut niet goed te praten zijn. Toch gebeuren ze. Als je er niks aan wilt doen, dan heb ik absoluut geen respect voor je. Maar als je hard aan jezelf wilt werken, om zoiets te voorkomen. Dan mag je daar best een beetje steun bij krijgen vind ik. Iedereen maakt fouten en hoe vreselijk deze fout ook is, terugdraaien kun je het nu niet meer. Maar jezelf veranderen en het voorkomen wel!

Ik wens jou en je vriend veel geluk toe! :j

RedA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 07:05

Bedankt voor alle lieve berichtjes..
Dat had ik niet verwacht :o