[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:06

Vorig jaar in juni roadtrip gemaakt in Frankrijk. Dit jaar 14 dagen naar Fins en Noors Lapland geweest, ook in juni voor Midsommerfest. Heb je 24/7 zonlicht. Noordkaap bezocht, veel gewandeld etc. Is ons zo goed meegevallen dat we nu graag Lapland in de winter willen doen.

Lapland met kerst valt helaas af ivm schoolvakanties (en reteduur... vooral na een pony in de kliniek gehad te hebben onlangs).

Hier liggen ook al alle periodes voor 2019 vast bij mijn collega's hoor. "Ja heb alles al geboekt dan kan het niet meer geweigerd worden want ja kindjes kijken er al naar uit". Echt. Rot op.

Mijn vriend heeft nog 50 dagen staan en doordat ie nu op werkperiode is komt er alleen maar extra bij. Ik heb alles voor dit jaar intussen ingepland (met slim plannen wel 2 lange weekends kunnen knutselen) en voor 2019 heb ik 24 dagen geloof ik.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:30

Godkanonne, ik sta in de OP *\o/*

En sodeju, 2 dagen even niet mee gelezen en ik zet een stipje op pagina 14 _O-

Present! *\%/*

En omdat ik even geen zin meer had om alles bij te lezen, ik ben nu ongeveer 2 jaar geleden gesteriliseerd en nooit drachtig geworden. Ze hebben de hele glijbanen eruit gehaald, knap sperma die dan nog eitjes kan bereiken...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:45

Ik lees ook altijd mee, reageer eigenlijk zelden.

Ik ben ook lastig, want ik studeer nog :+.
Vorige zomer bij mn bijbaantje mocht ik eigenlijk geen vakantie, want de mensen met kinderen moesten in de vakantieweken. Ik kon toch ook in de herfstvakantie? Dan spijbel ik toch een week van school? Zo ging dat bij ons :') .

Daarnaast ook in de supermarkt waar ik werkte, blagen die van alles een bende maken, voor je voeten lopen en als een idioot rondrennen in de winkel..

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:47

Varekaj schreef:
Hier liggen ook al alle periodes voor 2019 vast bij mijn collega's hoor. "Ja heb alles al geboekt dan kan het niet meer geweigerd worden want ja kindjes kijken er al naar uit". Echt. Rot op.

Is wel straf. Hier mogen ze wettelijk 14 dagen niet weigeren en de rest wel. Nou geboekt of niet, als ze geen studenten vinden mag je lekker komen werken en je ticket de vuilbak ingooien.

Tiggs

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 00:00

Brrr ik had ook zo'n collega. Haar smoes was dan dat haar man al geboekt had.. Mijn directe collega heeft ook geen kinderen, dat is wel fijn.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 06:03

Om even terug te vallen op een paar pagina's terug: ik zou direct voor een abortus kiezen als ik ooit zwanger mocht raken. Totáál geen behoefte aan zwangerschap of kinderen; het kost je je gezondheid en heel veel geld en leuk vind ik ze ook niet, mss totdat de meesten wat ouder zijn (zeg jaartje of 8).

Wil ook dolgraag een sterilisatie. Ik heb een hekel aan ziekenhuizen en alles er om heen, maar hiervoor zou ik toch graag een uitzondering maken!

Gisteravond op werk (luchthaven) liepen er ineens zonder reden 2 kleinere koters achter me aan toen ik voorbij liep en ze probeerden mijn aandacht te trekken. Zeer ongemakkelijk. Ik dacht: "Als ik ze negeer gaan ze hopelijk vanzelf weg". Net als bij wespen :')
Ben stug doorgelopen zonder ook maar iets van oogcontact te maken.
Ze hielden het nog aardig lang vol voordat ze door moeders in hun nekvel gegrepen werden. Phew!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 06:51

Ik heb ook allemaal collega's met kinderen. Ze zijn niet flexibel, kunnen nooit extra werken en vakanties zijn altijd lastig. Gelukkig vind ik het niet erg om in september vakantie te hebben.

Maar zo heb ik ook een collega zonder kinderen, maar gaat nog naar school. Zij is elk jaar de sjaak. Meestal heeft ze maar 1 week vakantie. En de rest lekker 3 weken vrij zijn.

En inderdaad: kind ziek. Ze blijven thuis. En zo zit ik en collega weer alleen en komen we om in het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 07:35

Bij ons mogen ze wel 3 weken aaneensluitend nemen.
Door anciënniteit en leeftijd bouw je extra dagen op. Mijn nieuwe collega is ouder en had een pak anciënniteit die mijn werkgever heeft overgenomen.
Ik ben de jongste met minste anciënniteit, dus ook op dat vlak ben ik dan nog eens de sjaak.

Voor de rest mag ik niet klagen. Ze heeft ook verkregen dat zij woensdagmiddag altijd uitsluitend de vroege doet en ik dus standaard laat ivm schooluren, maar op alle andere vlakken is ze wel flexibel om een keertje te wisselen en fijn om mee te werken :)

Had het echt nog veel slechter kunnen treffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:21

Prairy schreef:
Ze hebben de hele glijbanen eruit gehaald, knap sperma die dan nog eitjes kan bereiken...

Mag ik deze dan vast nomineren voor in de OP van deel 3 _O-

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:33

Hier gelukkig flexibele collega’s en ben zelf ook wel flexibel. Werk sowieso onregelmatig en als het op tijd gevraagd wordt kan ik bijna altijd wel ruilen. Alleen niet op vrijdag. Dat is mijn officiële vrije dag :j
In nood zou ik wss wel wat kunnen regelen qua oppas.

Qua vakanties ben ik nu nog niet gebonden en gaan wij buiten schoolvakanties. Vanaf volgend schooljaar wel helaas. Snap niet dat mensen graag in het hoogseizoen op vakantie gaan :7

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:54

Collega's met kinderen, hou op schei uit... Of kleinkinderen, zelfde verhaal. Kunnen nooit ruilen of invallen, is kind ziek melden zij zich ook ziek. Leuk en aardig maar degenen die die dag wel gewoon komt kan dan dus werk voor 2 mensen opvangen.
Ik wil me ook wel ziek melden als ik een ziek dier thuis heb maar zo werkt t nu eenmaal niet. Dus regel je wat anders, snap niet waarom de mama en oma brigade die flexibiliteit niet kan opbrengen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:59

Mars schreef:
Collega's met kinderen, hou op schei uit... Of kleinkinderen, zelfde verhaal. Kunnen nooit ruilen of invallen, is kind ziek melden zij zich ook ziek. Leuk en aardig maar degenen die die dag wel gewoon komt kan dan dus werk voor 2 mensen opvangen.
Ik wil me ook wel ziek melden als ik een ziek dier thuis heb maar zo werkt t nu eenmaal niet. Dus regel je wat anders, snap niet waarom de mama en oma brigade die flexibiliteit niet kan opbrengen.

Eens..
En ziekmelden! Gewoon een vakantiedag opnemen als er niets geregeld kan worden.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:01

Gisteren nog...collega van mij heeft een dochter van 6 maanden. Ik zit aan het bureau tegenover de teamleider, dus kon het gesprek meeluisteren. Of hij verlof krijgt als zijn dochter ziek is, of zijn vrouw. Want ja, als vrouw ziek is kan ze niet voor de baby zorgen. Klopt ook wel, maar zijn vrouw heeft ook een baan. Kan dat kind dan niet naar de gewone oppas? Is dit normaal, dat als er 1 ziek is, dan de ander ook?

Ik vroeg meteen maar of ik verlof kan krijgen als mijn kat/paard ziek is. Ze dachten dat het een grapje was...

Ik wees ze toen op dit:
https://www.ad.nl/buitenland/italiaanse-vrouw-krijgt-betaald-verlof-om-voor-zieke-hond-te-zorgen~a4642b8c/

Ze nemen me nog niet serieus -O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:01

Zo, is dit even hard gegaan :D

Vandaag weer een pareltje in de supermarkt. Mormel had een broodje gekregen maar wilde een andere. Om ín de winkel op te eten he :x

Moeder/oma zei 3x nee, mormel jengelde 4x net wat harder met als gevolg dat ze wél het andere broodje kreeg. Man man man. Want je zou je ook bij je standpunt houden. Of nog erger, ze gewoon niet voeren in de winkel :oo

Heb het gebeuren met opgetrokken wenkbrauwen gevolgd, en mezelf vervolgens gefeliciteerd met het feit dat mij dit nooit gaat overkomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:03

Kesje schreef:
Gisteren nog...collega van mij heeft een dochter van 6 maanden. Ik zit aan het bureau tegenover de teamleider, dus kon het gesprek meeluisteren. Of hij verlof krijgt als zijn dochter ziek is, of zijn vrouw. Want ja, als vrouw ziek is kan ze niet voor de baby zorgen. Klopt ook wel, maar zijn vrouw heeft ook een baan. Kan dat kind dan niet naar de gewone oppas? Is dit normaal, dat als er 1 ziek is, dan de ander ook?

Ik vroeg meteen maar of ik verlof kan krijgen als mijn kat/paard ziek is. Ze dachten dat het een grapje was...

Ik wees ze toen op dit:
https://www.ad.nl/buitenland/italiaanse-vrouw-krijgt-betaald-verlof-om-voor-zieke-hond-te-zorgen~a4642b8c/

Ze nemen me nog niet serieus -O-

Zo als mijn kat overlijd en gecremeerd word , heb ik ook recht op betaald verlof :j :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:28

Ik zou collega met ziek dier liever vrij geven dan collega met ziek kind. Is dat discriminatie? :')

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:31

Berdien schreef:
Zo, is dit even hard gegaan :D

Vandaag weer een pareltje in de supermarkt. Mormel had een broodje gekregen maar wilde een andere. Om ín de winkel op te eten he :x

Moeder/oma zei 3x nee, mormel jengelde 4x net wat harder met als gevolg dat ze wél het andere broodje kreeg. Man man man. Want je zou je ook bij je standpunt houden. Of nog erger, ze gewoon niet voeren in de winkel :oo

Heb het gebeuren met opgetrokken wenkbrauwen gevolgd, en mezelf vervolgens gefeliciteerd met het feit dat mij dit nooit gaat overkomen :D

Ik ben volkomen genezen naar jou supermarkt verhaal. Daar sta je dan met een mond vol tanden toe te kijken :')
Bij de action trok laatst zo'n bengel een aantal schappen leeg, omdat hij persé het speelgoed autootje moest hebben die achterin de schappen lag <<)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:37

Ik werd een keer expres met een winkelwagen achter tegen m'n benen gereden door zo'n blaag. Moeder stond erbij en keek er naar. Ik zeg tegen dat jong: doe dat nog eens als je durft. Dat deed-ie uiteraard, dus greep ik 'm bij z'n kladden, trek 'm los van die kar, neem 'm mee naar z'n moeder en zeg daar tegen: of jij houd je kind onder controle of hij krijgt van mij óók een kar tegen z'n schenen. Stoom uit m'n oren bij dat soort kinderen. Moeder wist niet goed wat ze moest zeggen, die maakte dat ze, met kar en kind, wegkwam.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:39

_/-\o_

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:52

Go Ibbel!

En Idinn, ja hoor, dat mag :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:09

Ibbel schreef:
Ik werd een keer expres met een winkelwagen achter tegen m'n benen gereden door zo'n blaag. Moeder stond erbij en keek er naar. Ik zeg tegen dat jong: doe dat nog eens als je durft. Dat deed-ie uiteraard, dus greep ik 'm bij z'n kladden, trek 'm los van die kar, neem 'm mee naar z'n moeder en zeg daar tegen: of jij houd je kind onder controle of hij krijgt van mij óók een kar tegen z'n schenen. Stoom uit m'n oren bij dat soort kinderen. Moeder wist niet goed wat ze moest zeggen, die maakte dat ze, met kar en kind, wegkwam.

Eigenlijk niet eerlijk. Het kind neemt jouw opmerking heel letterlijk en doet t dus nog eens, want dat durft hij al... Ik had het kind dus niet te pakken genomen, maar de moeder

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:10

Mijn tone of voice, en zijn uitdagende blik moet je er maar even bij denken. Hij wist donders goed wat-ie deed, en dat dat niet mocht, en ging gewoon heel bewust over de grens. Hij had alleen niet verwacht dat-ie gecorrigeerd zou worden, want dat werd-ie duidelijk nooit.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:13

Ah, dat verduidelijkt de boel. Maakt wel dat ik er nog steeds tegen ben om kinderen van een ander aan te raken, voor je t weet komt er gezeur van.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:15

Nog zo'n bijzondere gebeurtenis vandaag.
een jengel die het nodig vond om expres heel dicht langs mijn hond op te fietsen.
Die wordt daar zenuwachtig van, dus ik zei er wat van op m'n allervriendelijkst. Buiten dat het ansich niet heel nodig is om in een brede woonwijk op +- 0,5 meter afstand langs een hond te fietsen; kon ze het vooraf natuurlijk niet weten dat mijne dat niet heel erg waardeert. Voordeel van de twijfel :+
Wat denk je dat ze doet, draait een rondje, en fietst gewoon nog een keer langs op :oo M'n mond viel open.
Heb gezet dat ie aanvalt en bijt. En weg was ze, sneller dan het licht. := Doet ie natuurlijk niet hoor, klimt eerder in m'n been. Alhoewel, vervelende kindertjes.... :9

Vind ik ook zo'n ding; verwende jengels die te pas en te onpas je hond willen aaien en uitdagen. Voed. Ze. Op.! Dit is basissss :+
Als een hond een keer echt grijpt dan is ie altijd in het nadeel terwijl dat - na vele waarschuwingen - zijn enige afweermanoeuvre is. :(:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:22

Ik heb wel eens gehoord in een van de topics hier dat iemand als ze het netjes vroeg gewoon vrij kreeg voor zieke huisdieren :j
Het zal ook een beetje van je werkgever afhangen. Als jij een goede werknemer bent die geen kinderen heeft moet je wel een hele zure werkgever hebben wil die je niet 1x een dagje vrij geven voor een ziek huisdier.
En was het hier ook niet ergens dat iemand een collega had wiens papegaai was overleden en dat die persoon daar 'rouwverlof' voor had gekregen?

Ik heb trouwens net een fretje geknuffeld en nu zijn mijn fluffy-knuffelige-diertjes-eierstokken aan het klapperen <3