Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Hier liggen ook al alle periodes voor 2019 vast bij mijn collega's hoor. "Ja heb alles al geboekt dan kan het niet meer geweigerd worden want ja kindjes kijken er al naar uit". Echt. Rot op.
Mars schreef:Collega's met kinderen, hou op schei uit... Of kleinkinderen, zelfde verhaal. Kunnen nooit ruilen of invallen, is kind ziek melden zij zich ook ziek. Leuk en aardig maar degenen die die dag wel gewoon komt kan dan dus werk voor 2 mensen opvangen.
Ik wil me ook wel ziek melden als ik een ziek dier thuis heb maar zo werkt t nu eenmaal niet. Dus regel je wat anders, snap niet waarom de mama en oma brigade die flexibiliteit niet kan opbrengen.
Kesje schreef:Gisteren nog...collega van mij heeft een dochter van 6 maanden. Ik zit aan het bureau tegenover de teamleider, dus kon het gesprek meeluisteren. Of hij verlof krijgt als zijn dochter ziek is, of zijn vrouw. Want ja, als vrouw ziek is kan ze niet voor de baby zorgen. Klopt ook wel, maar zijn vrouw heeft ook een baan. Kan dat kind dan niet naar de gewone oppas? Is dit normaal, dat als er 1 ziek is, dan de ander ook?
Ik vroeg meteen maar of ik verlof kan krijgen als mijn kat/paard ziek is. Ze dachten dat het een grapje was...
Ik wees ze toen op dit:
https://www.ad.nl/buitenland/italiaanse-vrouw-krijgt-betaald-verlof-om-voor-zieke-hond-te-zorgen~a4642b8c/
Ze nemen me nog niet serieus
Berdien schreef:Zo, is dit even hard gegaan
Vandaag weer een pareltje in de supermarkt. Mormel had een broodje gekregen maar wilde een andere. Om ín de winkel op te eten he![]()
Moeder/oma zei 3x nee, mormel jengelde 4x net wat harder met als gevolg dat ze wél het andere broodje kreeg. Man man man. Want je zou je ook bij je standpunt houden. Of nog erger, ze gewoon niet voeren in de winkel![]()
Heb het gebeuren met opgetrokken wenkbrauwen gevolgd, en mezelf vervolgens gefeliciteerd met het feit dat mij dit nooit gaat overkomen
Ibbel schreef:Ik werd een keer expres met een winkelwagen achter tegen m'n benen gereden door zo'n blaag. Moeder stond erbij en keek er naar. Ik zeg tegen dat jong: doe dat nog eens als je durft. Dat deed-ie uiteraard, dus greep ik 'm bij z'n kladden, trek 'm los van die kar, neem 'm mee naar z'n moeder en zeg daar tegen: of jij houd je kind onder controle of hij krijgt van mij óók een kar tegen z'n schenen. Stoom uit m'n oren bij dat soort kinderen. Moeder wist niet goed wat ze moest zeggen, die maakte dat ze, met kar en kind, wegkwam.