Kinke schreef:Volgens mij moeten heel veel mensen in dit topic beter lezen. Het gaat helemaal niet om een traktatie van een collega wat je afslaat, het gaat om een traktatie die je aanneem, dat je een hapje neemt en dan vervolgens zegt dat het vies is en het zo in de prullenbak deponeert.
Tja, maar als je iets aanneemt en het is niet te eten, of ik vind het niet te eten, eet ik het toch echt niet op. Mensen durven je van alles voor te schotelen. Mijn lijf, mijn leven en ik bepaal wat ik eet. Maar ik breng het op een hele nette manier of probeer het onopvallend te doen als het een groot gezelschap is.
Zo had bijv mijn tante ooit kant en klare toetjes gekocht die uit de diepvries kwamen. Zij kookt echt altijd vers, heeft altijd erg mooi vlees, vis, noten, kaas etc.
Zij dacht dus dat het chocolade ijsjes waren die je per persoon kon serveren. Iedereen begon enthousiast en de een had al een paar happen op en de ander meer en weer een ander stopte meteen. We begonnen allemaal voorzichtig erover en toen pakte mijn tante de verpakking. Bleken het cakjes te zijn die afgebakken moesten worden in de oven. Dus we hebben echt heel hard gelachen met zn allen. Zij probeert 1x makkelijk te doen en had meteen die pech.
Maar we hebben ook weleens dat haar lasagne minder lekker is dan anders, omdat ze te gehaast is geweest of tegenwoordig rekening houdt met het dieet van haar man etc. Dat eten we dan wel, omda het minder de lekkere smaak heeft, maar niet direct vies is en we ook zeker weten dat het goed spul is en zeker nie bedorven ofzo.
Alles valt of staat ook met de situatie, de manier waarop etc.
En laten we eerlijk zijn, heel veel mensen sturen in een restaurant ook heel makkelijk eten terug. In ene goed restaurant mag dat zeker en kijkt niemand je scheef aan. Als het maar netjes wordt opgelost.