Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 00:27

Ik duik zo lekker weer onder mijn dekbed. Morgen weer mensen blij maken met een koele bus.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 00:39

Nou ik lig hier wakker in de sauna..... geen ventilator, raam open maar er komt geen zuchtje wind door... baby op de kamer dus ventilator kan helaas niet. Hoop dat deze nacht snel over is... dan nog 1 nacht hitte en dan is het hopelijk een beeeeeetje over.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 04:15

Afbeelding
Ik loop buiten en ik drijf een keer niet weg in mijn eigen zweet. Dit is lekker :) 10-8 graden minder dan normaal

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:07

Het is nu al vies warm, gelukkig vannacht beter geslapen door ventilator.
Graag regen naar Friesland sturen :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:28

Bah, normaal gesproken vind ik het lekker buiten in de vroege ochtend als ik om 7 uur moet beginnen, maar nu is het gewoon al warm toen ik net met de hond liep -O-
Ik heb ook echt ruk geslapen ondanks de ventilator die op volle kracht aan stond.
Blij dat ik vandaag maar tot 1 uur hoef te werken, vanmiddag rechtstreeks het badje in! Ik haat het echt dat er gewoon nergens een koele plek is in of rondom huis.. behalve het zwembad dan.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:37

Goedemorgen! Heerlijk fris vannacht - zelf beetje kou :o Alleen niet zo goed geslapen door slecht kampeermatje maar daar zal ik wel oplossing voor vinden vanavond hopelijk.
Afbeelding

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:57

Ceffyl schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Tegen de kou kan je je kleden
Tegen de warmte niet

Hier ben ik het niet mee eens. Bijna het hele jaar heb ik het ijskoud, maakt niet uit hoeveel lagen ik draag. Maar de mensen die het altijd warm hebben lijken het wel voor het zeggen te hebben. In de winter mag de verwarming niet hoger, want warm. Is het eindelijk zomer moet de airco op standje vriezen, want warm. En ik zit altijd kou te lijden.

Nu is het eindelijk eens mooi weer en iedereen klaagt zo hard over het weer, maar als ik midden in de winter maar nog een extra trui aantrek krijg ik opmerkingen als ‘heb je het nou alwéér koud?’

Het is zo weer over, in NL is het het grootste deel vh jaar gewoon koud pokkenweer. Mogen we gewoon eens even genieten van die paar heerlijke warme dagen? Weten de mensen die het altijd warm hebben eens hoe belabberd wij koukleumen het 80% van het jaar het hebben.

Hier nog een koukleum :Y) ik vind dit ook heerlijk.
Oke 35 graden is iets overdreven, maar met 25-30 functioneer ik prima :j

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:35

Blehhh, veel te warme nacht. Met als gevolg opstaan met hoofdpijn.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:40

Inderdaad.. geen borrel gehad en toch een kater, bluhh..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:52

Geen oog dicht gedaan, badend in het zweet wakker worden... Ik ben er zo klaar mee -O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:56

Hier staat de airco de hele dag aan op de slaapkamer, alle deuren open, en nog blijft het in de woonkamer 25 graden -O-
Toch, als je van buiten naar binnen loopt voelt het als een koelkast, heel apart :+

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:57

Voor de mensen die slecht slapen, ik maak voor het slapen een handdoek flink vochtig en die leg ik op mijn rug, buik of zij voor het slapen. Heerlijk koel! Blijft ook best lang vochtig. Ik heb er heel veel baat bij, paar nachten wakker gelegen maar vannacht prima geslapen. Dit was een opwelling uit nood :') Maar werkt ontzettend goed.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:57

8nnemiek schreef:
Hier staat de airco de hele dag aan op de slaapkamer, alle deuren open, en nog blijft het in de woonkamer 25 graden -O-
Toch, als je van buiten naar binnen loopt voelt het als een koelkast, heel apart :+

Tot je weer 5 minuten binnen zit, dan heb je het weer heet. :')

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:59

Handdoek ga ik vannacht ook maar proberen. Vandaag maar weer dagje werken in de ovens en afwasmachine. Gisterenavond kreeg ik voor het eerst ook hoofdpijn en licht in het hoofd. Hopelijk zet dat niet door vandaag. :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:11

Nibbit schreef:
Ceffyl schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. Bijna het hele jaar heb ik het ijskoud, maakt niet uit hoeveel lagen ik draag. Maar de mensen die het altijd warm hebben lijken het wel voor het zeggen te hebben. In de winter mag de verwarming niet hoger, want warm. Is het eindelijk zomer moet de airco op standje vriezen, want warm. En ik zit altijd kou te lijden.

Nu is het eindelijk eens mooi weer en iedereen klaagt zo hard over het weer, maar als ik midden in de winter maar nog een extra trui aantrek krijg ik opmerkingen als ‘heb je het nou alwéér koud?’

Het is zo weer over, in NL is het het grootste deel vh jaar gewoon koud pokkenweer. Mogen we gewoon eens even genieten van die paar heerlijke warme dagen? Weten de mensen die het altijd warm hebben eens hoe belabberd wij koukleumen het 80% van het jaar het hebben.

Hier nog een koukleum :Y) ik vind dit ook heerlijk.
Oke 35 graden is iets overdreven, maar met 25-30 functioneer ik prima :j

_O_

Inderdaad! Ik zit nu in Nice waar de mensen er gelukkig meer aan gewend zijn, maar in NL heb ik het vrijwel altijd koud. Zelfs hartje zomer, wanneer de airco op ijskoud gaat of de ramen dicht willen houden. Het begint al in de tussenseizoenen, wanneer ze alles open zetten (want warm) en ik zit te vernikkelen :P
Ik vind dit echt fantastisch. Het is hier een graad of 35 en ik leef eindelijk een beetje.

Tegen de kou kan ik me iig niet kleden. Hoeveel lagen ook, het blijft koud.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:43

ik heb lekker geslapen :) en vanochtend was het heerlijk buiten <3 vanmiddag zwemmen en morgen weer fatsoenlijke temperaturen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:58

Hier ook heerlijk geslapen!
Kamperen nu in de woonkamer, dus hebben alleen last van konijnen die spontaan sprintjes trekken ‘s nachts :') .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:59

Meliaforever schreef:
Blehhh, veel te warme nacht. Met als gevolg opstaan met hoofdpijn.

Pff ik ook weer, net als gisteren. Zo balen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:01

Ik zei al tegen mn vriend: “nooit gedacht dat ik dit ging zeggen, maar ik verlang naar 23 graden en misschien zelfs een mooie herfstdag :')

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:07

Tip voor slechte slapers; petfles met water in de vriezer, die in een handdoek wikkelen en mee op bed. Verder heb ik het raam vannacht open gehad omdat ik al zo'n hoofdpijn had en vanaf dat het licht werd slaapmasker op. Redelijk geslapen.

Wat vinden jullie van het volgende; ik reed laatst langs een weiland met schapen die niet geschoren waren, heb toen 144 gebeld maar die zeiden dat scheren nu gevaarlijk was ivm verbranden. Oké maar met bijna 40 graden verbrand zo'n schaap toch levend met die dikke vacht? Ik zag laatst op tv dat schapen juist een extra scheerbeurt kregen...

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:08

Ik heb op zich ook wel geslapen, maar echt uitgerust voel ik me ook weer niet. Straks maar weer in het bad afkoelen....

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:09

Ik stap onder de douche voordat ik naar bed ga, ventilator aan en slaap best goed :j

Ik verlang ook echt naar de winter momenteel en als het winter is en vriest kunnen we daar weer mooi over zeiken _O-

Morgen koelt het gelukkig af!! Heb ik op dat moment net een zwembad tot mijn beschikking, maar agh het afkoelen is wel welkom.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:10

Anna79 schreef:
Tip voor slechte slapers; petfles met water in de vriezer, die in een handdoek wikkelen en mee op bed. Verder heb ik het raam vannacht open gehad omdat ik al zo'n hoofdpijn had en vanaf dat het licht werd slaapmasker op. Redelijk geslapen.

Wat vinden jullie van het volgende; ik reed laatst langs een weiland met schapen die niet geschoren waren, heb toen 144 gebeld maar die zeiden dat scheren nu gevaarlijk was ivm verbranden. Oké maar met bijna 40 graden verbrand zo'n schaap toch levend met die dikke vacht? Ik zag laatst op tv dat schapen juist een extra scheerbeurt kregen...

Ik las daar gisteren dit artikel over. Daar stond ook dat een dikke schapenvacht niet zoveel kwaad kan. Kennelijk zit er ook een soort isolatie in de vacht. Zie:

https://m.omroepwest.nl/nieuws/3670605~d8dd1a7 (bij punt 3)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:13

Wol isoleert behoorlijk goed :)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:42

Bedankt dames, voel ik me weer een beetje gerust :o