Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:09

Mijn stiefloeder is er ook wel erg goed in.

Zij zelf zoop whiskey als een malle.
En daardoor moest er op mij bespaard worden.
- ik kreeg zelfgebreide truien en de meest goedkope leggings
- ik heb tijden met kapotte schoenen gelopen want geen geld
- het meest goedkope eten en wekenlang dezelfde groentemix uit blik.
- op school moesten we wekelijks een statiegeld fles inleveren en dat potje werd dan gebruikt om het schoolkamp mede van te betalen. Zij wilde daar uiteraard niet aan meewerken.

Zelf ging ze gewoon naar de kapper en kocht ze kleding en schoenen en vooral drank wanneer ze wilde.

Toen mijn vader overleden was. Stond de familie erop dat er geld voor mij apart werd gezet en wel zo dat er tot mijn 21ste niemand bij kon.
Daar heeft ze een gruwelijke stennis over geschopt en tegen mij gezegd dat wanneer het vrijkwam ze sowieso de helft terug wilde.
Uiteindelijk heeft ze door een fout van de bank er alsnog geld af weten te peuteren en daar heeft ze toen een snorfiets van gekocht.

Ik ben op mijn 17e uit huis gegaan en heb een advocaat in moeten schakelen om mijn spullen mee te kunnen krijgen en dankzij die advocaat is ook dat geld weer terug.
Nu ben ik er onlangs achter gekomen dat ze MIJN wezenpensioen achterover heeft gedrukt en ook MIJN wezenuitkering. Beide stonden geregistreerd op MIJN (toen nog) sofinummer

Ik kan een boekwerk over dat mens schrijven.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:12

Wauw is lees hier echt hele bizarre dingen :oo
Ik ben nu zelf bezig met een opleiding tot sportmasseur en een vriendin van mij gaat mee als examenkandidaat (en ongeveer 5x mee om te oefenen).
Ook al wilt ze het niet krijgt ze dus echt wel wat voor de benzinekosten (krijgt ze gewoon met haar bruiloft erbij kan ze het niet weigeren ook :))).

Ik ken gelukkig niet veel gierige mensen maar een vriendin van mij kent er wel wat van..
Als we met de groep ergens heen gaan rijdt ze bijna nooit.
Niet erg op zich, maar ze heeft wel commentaar als ze denkt dat ze teveel voor de benzine betaald (ging om 3 euro p.p.)
En zo zijn er nog wel meer dingen :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:13

leestmee schreef:

- op school moesten we wekelijks een statiegeld fles inleveren en dat potje werd dan gebruikt om het schoolkamp mede van te betalen. Zij wilde daar uiteraard niet aan meewerken.

Zelf ging ze gewoon naar de kapper en kocht ze kleding en schoenen en vooral drank wanneer ze wilde.

Toen mijn vader overleden was. Stond de familie erop dat er geld voor mij apart werd gezet en wel zo dat er tot mijn 21ste niemand bij kon.
Daar heeft ze een gruwelijke stennis over geschopt en tegen mij gezegd dat wanneer het vrijkwam ze sowieso de helft terug wilde.
Uiteindelijk heeft ze door een fout van de bank er alsnog geld af weten te peuteren en daar heeft ze toen een snorfiets van gekocht.

Ik ben op mijn 17e uit huis gegaan en heb een advocaat in moeten schakelen om mijn spullen mee te kunnen krijgen en dankzij die advocaat is ook dat geld weer terug.
Nu ben ik er onlangs achter gekomen dat ze MIJN wezenpensioen achterover heeft gedrukt en ook MIJN wezenuitkering. Beide stonden geregistreerd op MIJN (toen nog) sofinummer

Das niet gierig, maar gewoon vals.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:13

DeMolenhoek schreef:
Nog 1 van een ex. Ik zat op dat moment in heel zware financiële problemen. We waren al bijna een half jaar samen. We hadden altijd de rekeningen mooi verdeeld, nog nooit had hij iets voor mij moeten voorschieten. Die bewuste dag waren er problemen met het storten van mijn loon. Al een paar dagen moeten overbruggen zonder loon, maar wel met serieuze rekeningen die direct betaald moesten worden (wat ik ook had gedaan)

Maar, het geld was nu echt wel op. Ik moest mijk scooter dringend tanken want anders geraakte ik ook niet op mijn werk. Ik vroeg dus of ik €5 mocht lenen, die hij de dag erna direct terug kreeg. Heeft hij pertinent zitten weigeren want het was ZIJN geld. Heb maar jankend naar mijn pa gebeld die toen €5 heeft overgeschreven, wat hij de dag erna keurig terug had.

Of nog 1tje van mijn moeder. Ik heb 2 jaar lang geen contact gehad met haar omdat ik nog €6000 schulden had bij haar die ik weigerde te betalen. Vanwaar die €6000? Ze had van mijn geboorte tot mijn 18 alle kosten bijgehouden die zij en mijn vader hadden gehad aan mij en die zij als overbodig zag. Mijn vader verklaarde haar gek. Ik was ook de enigste dochter waarbij ze dat heeft gedaan. De andere 2 kregen veel meer en hebben geen rekening gehad :+ Ik heb nog altijd niet betaald trouwens.

Wat naar van die vriend, logisch dat hij je ex is!

Apart van die rekening van €6000!! Is ze niet 100 punten?? Boetes lieten we wel zelf betalen, was het zoiets? :wow:

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:14

Britta31 schreef:
Mijn ouders hebben verkeerde zuinigheid.Ze snijden de groene schimmel van de kaas en brood en eten dat nog op.Verder zijn ze niet gierig hoor.

Wat denk je dat er bij verschillende kaasafdelingen gebeurt?

Kaas schimmelt snel, daar worden plakken schimmel ook 'gewoon' afgesneden en de kaas wordt opnieuw verpakt. Zeker bij jonge kazen is dit het geval, die schimmelen buiten de koeling vaak al met een paar dagen :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:14

Sommige dingen die ik hier lees zijn niet meer gierig, maar ronduit asociaal en op het randje van crimineel :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:16

leestmee schreef:

Dit is wel een 'what the hell'. Lekker mens dan.... Zulke mensen ben je liever kwijt dan rijk

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:19

leestmee schreef:

Kan je dat Wezenpensioen en -uitkering nog terugeisen?

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:21

Amalarab schreef:
leestmee schreef:

Dat ben ik nog aan het uitzoeken.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:21

Amalarab schreef:
leestmee schreef:

Hoe kan een mens zo slecht zijn. Onbegrijpelijk.

Amalarab

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:23

Ik maak me plaatsvervangend heel boos, leestmee! Succes, hoop dat het lukt :(:)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:24

@leestmee. Zeker regelen! Ze heeft gewoon een strafbaar feit gepleegd.
Dus even uitzoeken hoe ze het gedaan heeft en dan aangifte doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:28

Leestmee: ik hoop dat je in je verdere leven fijnere mensen/familie treft die je kunt vertrouwen ;(

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:30

Nu ik meer dingen lees heb ik er ook nog een paar :o

Ik had een andere goede vriendin (toevallig een kennis van de bruid waar ik het eerder over had). Wij zijn echt niet rijk want al het geld zit in de paarden :+ Maar ik wilde natuurlijk wel mijn vriendin een leuke tijd geven. Ze wilde een van m'n paarden mss kopen (waar ze dan al een vriendenprijs voor zou krijgen) en ik heb direct gezegd als je geen interesse hebt, maakt niet uit! Even goede vrienden. Ze komt bij ons, heeft vervolgens geen geld? Oke, prima, kan gebeuren! Ze is een gast dus ik neem d'r mee naar de bios, betaal alles en ze neemt zelf een reep chocolade mee voor zichzelf en biedt mij niets aan. Ik had sowieso nee gezegd maar echt, ik koop je popcorn, drank, een kaartje voor de bios... En ook thuis, eigen zak chips meegenomen en daarvan gegeten, mij niets aanbieden. Ze wilde ook nergens heen, dus ik had al veel low budget of gratis alternatieven aangeboden om te gaan wandelen of gewoon door de stad lopen en naar het park gaan, etc. Ze is een dag extra gebleven en we hebben gegourmet, pizza besteld, en dat was allemaal prima. Daarna kreeg ik nog geen berichtje dat ze thuis was waar ik wel dankzij het slechte weer naar vroeg. Nooit meer een woord met haar gesproken daarna :\ Man dat is me slecht bevallen.

Ben ook naar een grote stad in Europa gegaan met school. Klasgenootje wilde zo goedkoop mogelijk zitten dus wij ver buiten de stad een hostel gekozen. Net deze klasgenoot was gewoon erg wel af, ik had veel minder te besteden :+ Ze wilde per se overal heen lopen, waardoor we dagelijks uren moesten lopen naar het evenement en kerken enz, waardoor we de halve dag al kwijt waren. Ze wilde ook niet uiteten en alles moest goedkoop. Moet zeggen dat dit mijn ervaring met de stad echt beperkt heeft en de hele reis gewoon niet leuk was. Ik was super moe iedere dag, pijn aan mijn voeten en amper wat gedaan... Alleen omdat de rijkste klasgenoot geen geld aan de metro (15? euro) wilde besteden... Of aan lekker eten. Oh en we zijn ook niet uitgegaan in hartje Barcelona...... Want mijn klasgenoten durfden niks te zeggen en ik ga dus niet alleen een vreemde stad bezoeken in de avond.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:44

Ik voel mezelf wel een beetje gierig op het moment... Heb meerdere stekjes staan, oa een bramentakje die er wel een beetje zielig uit ziet. Maar ik vind dit eigenlijk leuker dan kopen in de winkel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:45

Amalarab schreef:
DeMolenhoek schreef:
Nog 1 van een ex. Ik zat op dat moment in heel zware financiële problemen. We waren al bijna een half jaar samen. We hadden altijd de rekeningen mooi verdeeld, nog nooit had hij iets voor mij moeten voorschieten. Die bewuste dag waren er problemen met het storten van mijn loon. Al een paar dagen moeten overbruggen zonder loon, maar wel met serieuze rekeningen die direct betaald moesten worden (wat ik ook had gedaan)

Maar, het geld was nu echt wel op. Ik moest mijk scooter dringend tanken want anders geraakte ik ook niet op mijn werk. Ik vroeg dus of ik €5 mocht lenen, die hij de dag erna direct terug kreeg. Heeft hij pertinent zitten weigeren want het was ZIJN geld. Heb maar jankend naar mijn pa gebeld die toen €5 heeft overgeschreven, wat hij de dag erna keurig terug had.

Of nog 1tje van mijn moeder. Ik heb 2 jaar lang geen contact gehad met haar omdat ik nog €6000 schulden had bij haar die ik weigerde te betalen. Vanwaar die €6000? Ze had van mijn geboorte tot mijn 18 alle kosten bijgehouden die zij en mijn vader hadden gehad aan mij en die zij als overbodig zag. Mijn vader verklaarde haar gek. Ik was ook de enigste dochter waarbij ze dat heeft gedaan. De andere 2 kregen veel meer en hebben geen rekening gehad :+ Ik heb nog altijd niet betaald trouwens.

Wat naar van die vriend, logisch dat hij je ex is!

Apart van die rekening van €6000!! Is ze niet 100 punten?? Boetes lieten we wel zelf betalen, was het zoiets? :wow:

Nee hoor. Heb nog nooit een boete gehad. Mijn moeder was en is extreem gierig. Ik kreeg geen zakgeld en moest het al van jongs af aan stellen met een kledingbudget van €200 per jaar. Dat was voor schoenen, bh’s, jassen etc. Dus als je dan als 12 jarige die nog geen betaalde job mag doen, een bh, schoenen en een winterjas nodig had blijft er natuurlijk niet veel over van die €200 per jaar. Als zij dan bv een t shirt extra kocht kwam dat op de rekening erbij.

Verder is mijn zusje zoals haar moeder. Met kerst geeft iedereen €30 per persoon uit aan cadeau’s. Mijn zus geeft dan gerust maar iets van €5. Verjaardagen heeft ze toevallig altijd geen geld voor een cadeau. Dit jaar was het toppunt. Op mijn 25ste verjaardag kwam ze zich excuseren. Ze had echt geen geld voor een cadeau. Krijg ik 2 dagen later een bericht van haar dat ze voor meer dan €100 aan geurkaarsen had gekocht. Ze wou meerdere geurtjes proberen. Toen ze jarig was heeft ze dus geen cadeau gehad. Jeetje, altijd dat gejank van haar. Simpel opgelost, geen cadeau.

Nu was ze ons onlangs aan het uithoren wat we op de geboortelijst gingen zetten want ze wou weten of er ook goedkope dingen opstonden, moest ze niet te veel uitgeven.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:47

Gypsy schreef:
Mischien niet heel gierig maar als mijn vriend iets ziet op mp spreekt hij af om te gaan kijken. En dan gaat hij daar vlekjes etc aanwijzen die je wsl wel weggepoetst krijgt. En dan flink onderhandelen. Als je er eenmaal staat met geld hebben de meeste mensen liever nu iets minder dan dat ze je wegsturen. Maar ik sta er toch met een rood hoofd naast. :')

Ik stuur je gewoon weg hoor :')
Heb ze hier ook vaak genoeg, van te voren niet onderhandelen over de prijs (we komen het ophalen) en vervolgens heel kritisch doen en minder willen betalen. Ja, graag of niet.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:52

Maanlicht schreef:
Gypsy schreef:
Mischien niet heel gierig maar als mijn vriend iets ziet op mp spreekt hij af om te gaan kijken. En dan gaat hij daar vlekjes etc aanwijzen die je wsl wel weggepoetst krijgt. En dan flink onderhandelen. Als je er eenmaal staat met geld hebben de meeste mensen liever nu iets minder dan dat ze je wegsturen. Maar ik sta er toch met een rood hoofd naast. :')

Ik stuur je gewoon weg hoor :')
Heb ze hier ook vaak genoeg, van te voren niet onderhandelen over de prijs (we komen het ophalen) en vervolgens heel kritisch doen en minder willen betalen. Ja, graag of niet.

Maar even, als ik vanaf de foto's niet goed kan beoordelen wat de staat is (sommige mensen kunnen er echt wat van om hun product zo onduidelijk mogelijk op de foto te zetten :') ), dan ga ik ook langs. Naargelang de staat wat ik ervoor wíl geven wordt er nog onderhandeld. Als ze betere foto's plaatsen waarop de schade duidelijk te zien is had ik over de mail gehandeld en het op laten sturen bijvoorbeeld.
Als iemand niet akkoord gaat met wat voor mij een max. prijs is voor een bepaalde staat, jammer dan. Dan vertrek ik met liefde, even goede vrienden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:05

nynke55 schreef:
Koffie geven aan werklui heeft ons ook al eens behoorlijk bedrag gekost, dat doen we dus nooit meer.

Ik geef koffie tijdens de werkzaamheden, of als er een vast bedrag vooraf is afgesproken ;)
Dan mogen ze ook pauze houden zolang als ze willen, als het werk maar netjes af komt voor de afgesproken tijd.

Ik heb eens gehad dat de dierenarts onaangekondigd ruim te vroeg op onze afspraak was (geen spoed), hij heeft c.a. 5 minuten staan wachten tot ik er was (en toen was het nog steeds 15 a 20 minuten voor de afgesproken tijd) en daarbij staan kletsen met mijn moeder. Kregen we een rekening met een extra consult er op, want mijn moeder had een aantal vragen gesteld over haar paard :$

Uiteraard was ik het daar niet mee eens, we hebben na hard overleg dat bedrag dan ook niet hoeven te betalen. Mijn moeder durft bij die dierenarts geen paard-gerelateerde dingen meer te vragen over een ander paard dan waar de afspraak voor is haha, want zo werd verteld ''als ze het over het weer hadden gehad was er geen extra rekening gekomen'' :+
Die dierenarts nodigen we dus ook niet meer uit als het niet nodig is! :Y)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:06

Ja dat begrijp ik Aight, alleen gaat het hier over van te voren akkoord gaan met de prijs.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:07

Sommige acties zijn wel heftig hoor!
Ik trof m'n oma een paar weken geleden aan met een kapotte wasmachine. Ze had haar incontinentie broekjes uitgewassen, want anders moest ze telkens nieuwe pakken :=
De vulling heeft dus de wasmachine laten verstoppen :')

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:09

Omg. Ik zit achter de receptie bij een schoenmerk (hoofdkantoor), en als alle medewerkers bij de klantenservice in gesprek zijn wordt de lijn doorverbonden naar mij.
Zojuist krijg ik een mevrouw aan de telefoon die belt over 1 cent die ze moet betalen voor de verzend kosten (was een actie, boven bepaalde prijs geen verzendkosten) :') :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:10

Nathalie18x schreef:
Sommige acties zijn wel heftig hoor!
Ik trof m'n oma een paar weken geleden aan met een kapotte wasmachine. Ze had haar incontinentie broekjes uitgewassen, want anders moest ze telkens nieuwe pakken :=
De vulling heeft dus de wasmachine laten verstoppen :')

Oei oei oei. Die smerige gel is puur vergif voor je machine.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:21

Ik kan een heel boek schrijven over gierige bejaarden bij de thuiszorg.Ook een keer een mevr die mank liep.Sneu.Maar toen liep ze een keer zonder schoenen niet mank.Had ze de schoenen van haar moeder aan die dus een been lengte verschil had.Mvr was in de 80.Over haar kan ik 2 boeken schrijven.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:27

Heerlijk topic :D

Meer in de categorie 'ons ben zunig' dan gierig: ons oma raakt langzamerhand meer en meer van de wereld. Toen dat begon ging ze in het tehuis nog regelmatig in het restaurant twee kopjes thee drinken. Later werden dat er twee met hetzelfde zakje; het tweede zakje werd bewaard. Toen ze uiteindelijk moest verhuizen naar de gesloten afdeling vonden we een hele keukenkast vol met earl grey zakjes :+