Nu met het openbaar vervoer..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_flower

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:54

Ik zou eerst gister, toen vandaag een date hebben. Maar de trein rijdt niet meer :(

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:56

Ik zit nu in de bus naar huis vanaf Alkmaar, hier rijdt alles eigenlijk nog best goed. We rijden wel langzamer, maar rijdt allemaal toch nog redelijk op tijd.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:58

ik geloof dat al het ov platgelegd is. Bussen rijden hier in de regio in ieder geval niet meer. Je zou maar naar je participaaaatie baantje gedwongen moeten want anders, korten, korten, korten en nu niet meer terug kunnen vanuit je werk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:01

Htm haalt ook alles eruit

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:04

...ik geloof dat vrijwel alle railverbindingen nog in touw zijn.

Maar daarna verder - brrrr. Ik mag toch hopen dat hier begrip voor is (ipv direct gekort worden op loon of uitkering).
Ik dacht ook dat 'code rood' stilzwijgend betekent dat iemand eerder naar huis mag etc zonder strafkorting etc.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:12

Idd Janneke. Dit is puur overmacht.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:16

Ik moet de beslissing nemen of ik in Assen blijf slapen (hotel), of dat ik toch naar Rotterdam ga.
Er is voor mij 1 reis per uur beschikbaar nu. Ik twijfel enorm, aangezien ik niet het risico wil lopen dat die ene reis er ook halverwege mee stopt. Dan ben ik namelijk nog verder van huis (letterlijk haha)
Ik heb doordat ik in deze uithoek zit ook niet zo goed zicht op hoe het er aan toe gaat. Hoe kijken jullie daar tegen aan? De treinen die gaan, blijven die rijden of moet je daar eigenlijk niet van uit willen gaan op zo’n lange reis laat op de avond?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:18

Haha zo'n uithoek is Assen toch niet? Neem aan dat je gewoon internet hebt en de berichtgeving kunt checken. Zelf zou ik het er niet op wagen. Grote kans dat er nog meer uitvalt. Code rood wordt niet zomaar afgegeven.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:19

Filmpje is bij Delflandlaan in Amsterdam. Inmiddels ingesneeuwd bij Bijlmer. Niks rijdt idd. Ook weinig treinen of overvol

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:19

Als ik de site van NS moet geloven zou ik het niet op gokken. Tussen Meppel en Zwolle rijd niks, de randstad is ook een grote gele rode vlek.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:20

Cynn schreef:
Filmpje is bij Delflandlaan in Amsterdam. Inmiddels ingesneeuwd bij Bijlmer. Niks rijdt idd. Ook weinig treinen of overvol

Mmm benieuwd of de hva dan morgen de tentamens laat doorgaan. Ik hoop echt van niet namelijk :(

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:23

Op NS staat nu dat de treinen morgen volgens dienstregeling rijden, maar dat de nasleep van vandaag morgenochtend wel te merken zal zijn..

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:23

Simbaa schreef:
Ik moet de beslissing nemen of ik in Assen blijf slapen (hotel), of dat ik toch naar Rotterdam ga.
Er is voor mij 1 reis per uur beschikbaar nu. Ik twijfel enorm, aangezien ik niet het risico wil lopen dat die ene reis er ook halverwege mee stopt. Dan ben ik namelijk nog verder van huis (letterlijk haha)
Ik heb doordat ik in deze uithoek zit ook niet zo goed zicht op hoe het er aan toe gaat. Hoe kijken jullie daar tegen aan? De treinen die gaan, blijven die rijden of moet je daar eigenlijk niet van uit willen gaan op zo’n lange reis laat op de avond?

https://www.ns.nl/reisinformatie/actuel ... -het-spoor

Aan het rood op dit kaartje te zien acht ik de kans klein dat je er vanavond gaat komen. :n

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:24

Haha voor mij is Assen een uithoek! En zie inderdaad de berichten op NS etc en daar lijkt het haalbaar. Maar je ziet niet hoeveel daarvan nog uitvalt, dus vandaar dat ik vroeg naar ervaringen ;) Maar nav jullie berichten heb ik al besloten. Ik blijf hier! Dank!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:25

Cynn schreef:

Pfff wat vervelend. Ik hoop dat je nog thuis komt! Anders op kosten van de baas een hotel? :Y)

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:34

Zwolle - Apeldoorn kon de gehele dag, nu ineens problemen. Dus ik zou een lange reis niet proberen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:50

|(
De vrouw in kwestie is ongedeerd, maar weer een triest verhaal van een auto 'die de spoordijk niet haalt' -
treinstremming tussen Meppel en Zwolle.

En dan zijn dui-zen-den reizigers gedupeerd.
Terwijl de trein dus in principe betrouwbaarder en veiliger is dan het koekblik...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:52

Ben benieuwd of ik morgen naar school moet. Moet samen met een overgroot deel van de klas met de trein (vandaag reed er niks maar we hadden na twaalf uur ijsvrij en ik was sowieso thuis) en weet niet hoe het morgen ochtend gaat met het overlijden e.d.
Heb ook geen idee hoe mijn school hier over denkt.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:53

Afbeelding
fiets >;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:03

Wat een ellende allemaal zeg... het is ook zo hysterisch veel sneeuw in hele korte tijd. Dat houdt niet :n Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat zijn.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:27

Wat een drama zeg, mijn vriend had een sollicitatie in Amsterdam en de trein stopte niet meer, op zijn station omdat het perron niet schoon gemaakt was, dus vanuit Lisse naar Amsterdam in de auto.

Om half twee van huis gegaan, om half 3 in Amsterdam, om 15.00 vertrokken en pas om 18.15 thuis.
Overal stonden vrachtwagens vast en ik heb zelf ook vast gestaan. Ik moest wachten op een verkeerslicht voor een helling, ik kon ook niet meer naar achteren, dus uiteindelijk met slippende koppeling in zijn 3e versnelling weg kunnen komen. Heel mijn auto naar de getver, die stinkt een uur in de wind.

Voordat je met OV gaat goed kijken of de rijden en of ze overal stoppen. Trein vanuit en naar Amsterdam stopte niet in Hoofddorp.

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:38

Hier ook alles plat helaas, ik moet vanuit de hoeksche waard naar Rotterdam eigenlijk maar dat gaat hem niet worden op dit moment.

Hopen dat morgenochtend wel alles weer rijd zodat ik nog wel op tijd op de uni kan komen

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:42

Weet iemand misschien hoe het zitten tussen Naarden-Bussum een Amersfoort? Mijn zusje staat dat op het treinstation en moet naar Leusden, maar tot nu toe geen trein gezien, en wat ik van de ns site zie zullen er voorlopig ook geen treinen rijden.

Mijn ouders kunnen haar niet halen omdat we alleen zomerbanden + achterwiel aandrijven..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:45

Arriva rijdt zonder vertraging <3

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:46

Goldwynn schreef:
Weet iemand misschien hoe het zitten tussen Naarden-Bussum een Amersfoort? Mijn zusje staat dat op het treinstation en moet naar Leusden, maar tot nu toe geen trein gezien, en wat ik van de ns site zie zullen er voorlopig ook geen treinen rijden.

Mijn ouders kunnen haar niet halen omdat we alleen zomerbanden + achterwiel aandrijven..

Staat je zus nu op Naarden Bussum?
Als ik de ns site lees, kan ze het beste naar Amersfoort gaan, die trein rijdt wel, en dan vandaar Leusden proberen te bereiken.
Laatst bijgewerkt door Dammie op 11-12-17 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt