En daar sta je dan, betrap je hem bij een ander....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:39

Goof schreef:
HC heeft gewoon gelijk. Wij lezen enkel het verhaal van ts en beslissen direct dat haar partner afschuwrlijk is en bedenken snode plannetjes om hem nog wxtra te straffen.
Ja, zijn gedrag is smerig, maar er is altijd nog een anderw kant aan een verhaal.

Spreek voor jezelf, das werk genoeg gok ik. Genoeg bokkers die geen smerige plannetjes bedenken (waaronder ik, dankuwel.)
Imo zou men hier gewoon TS wat moeten steunen om haar verdriet, zover dat kan, te helpen dragen. Wraak enz heeft hier geen plaats. ik hoop dat hij inderdaad nof mee gaat naar de dokter. Dat zou absoluut een mooi gebaar van hem zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:41

Maar in een open relatie kan je niet vreemdgaan, dus heeft deze hele discussie geen zin.
En dat verschil moet jij ook wel zien HC, dat wat in jou relatie acceptabel is, is dat niet in een monogame relatie. Maar het lijkt wel of je op dat gebied een stukje inlevingsvermogen mist, dat andere misschien juist niet willen wat jij wel wilt in een relatie.
Ik zit er ook absoluut niet op te wachten dat mijn partner met een ander het bed in duikt, en zelf heb ik daar ook totaal geen behoefte aan (en mijn partner ook niet) Dat jij en je partner dat wel hebben, helemaal prima! Zal je mij niet over horen klagen.
Je hoort mij wel klagen over dat jij vind dat mensen in een monogame relatie zich niet zo aan moeten stellen als hun partner naar een ander gaat ;) Niet iedereen wilt een relatie zoals jij die wil.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:48

Zullen we deze hele nondiscussie over wat HC vind maar gewoon laten van wat het is. Het helpt de TS helemaal niks namelijk...

Of open een eigen topic....

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:51

Wat jammer om hier weer de discussie over open relaties aan te gaan. Ts gaf nergens aan dat ze dit ziet zitten en ook niet dat ze zelf niet meer intimiteit wil.
Heel veel sterkte ts. Je komt er alleen maar sterker uit.

Anoniem

Re: En daar sta je dan, betrap je hem bij een ander....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:54

Excuses TS, ik laat mij ook altijd weer meeslepen door op HC in te gaan terwijl jij daar inderdaad totaaaal niks aan hebt :(:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:55

Anoniem schreef:
Iedereen die vreemd gaat is in mijn ontzettend fout bezig en heel ver de grens van vertrouwen en respect over gegaan. Ongeacht de reden. Er is nooit een goede of geldige reden voor vreemdgaan. Voor mannen niet, maar ook voor vrouwen niet.

Heb dan de ballen om op z'n minst je relatie eerst te beëindigen voor je naar je nieuwe vlam gaat als je het niet meer ziet zitten.

Mijn ENIGE* punt is dat ´we´ een beetje minder hard van stapel moeten lopen met rechter en beul spelen op basis van één versie van een situatie in een wellicht heel lang ontwrichte relatie.
Met dat extreme veroordelen schaadt je ook jezelf en jouw omgeving.

* alle andere is er door anderen bijgehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:00

Huertecilla schreef:
Anoniem schreef:
Iedereen die vreemd gaat is in mijn ontzettend fout bezig en heel ver de grens van vertrouwen en respect over gegaan. Ongeacht de reden. Er is nooit een goede of geldige reden voor vreemdgaan. Voor mannen niet, maar ook voor vrouwen niet.

Heb dan de ballen om op z'n minst je relatie eerst te beëindigen voor je naar je nieuwe vlam gaat als je het niet meer ziet zitten.

Mijn ENIGE* punt is dat ´we´ een beetje minder hard van stapel moeten lopen met rechter en beul spelen op basis van één versie van een situatie in een wellicht heel lang ontwrichte relatie.
Met dat extreme veroordelen schaadt je ook jezelf en jouw omgeving.

* alle andere is er door anderen bijgehaald.

Maar wat de hele achterliggende rede ook is, vreemd gaan doe je niet. Nooit. Al is je relatie nog zo slecht, dan kap je er gewoon mee.
Dat is was ik bedoelde :) Maar laten we er verder in ieder geval hier over ophouden :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:02

Gelukkig zijn we geen relatie psychologen en steken we ts een hart onder de riem omdat ze dat nodig heeft. Daarom opent zij een topic.
Als haar vent er nu bii zou komen met een account.. a la.

Laat het rusten. Je punt is duidelijk. Alleen niet door iedereen nuttig gezien.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:10

ik lees nu je hele verhaal, wat erg, ik wens je heel veel sterkte met het nemen van de juiste beslissingen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:15

HC nogmaals ik geef je helemaal gelijk. Je legt de vinger op de zere plek. Ik begrijp niet dat mensen in jouw posts direct weer een pleidooi voor een open relatie lezen. Dat haal ik er iig niet uit. Je stelt terecht dat we hier het verhaal van 1 kant horen, en daarom geen al te harde conclusies moeten trekken. Wat de ts post, in wat voor bewoordingen en met wat voor doel, is haar persoonlijke keuze. Je kunt je daarbij afvragen wat ze ermee wil bereiken. Het komt op mij over om hengelen naar bijval, en tja als je dat nodig denkt te hebben prima, maar ondertussen kunnen wij hier niet vaststellen in hoeverre het beeld dat zij schetst van haar vriend gekleurd is door haar persoonlijke emoties en intenties. Hoe je je ook belazerd en gebruikt voelt door iemand, het is imo per definitie niet kies en een zwaktebod om je af te reageren door diegene zwart te maken en hele prive-conversaties op Bokt te zetten zonder dat de persoon in kwestie daar weet van heeft/op kan reageren.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:25

En nu weer ontopic....... deze discussie is gewoon klaar. We zijn hier om ts re steunen en niet voor een discussie voer die maar verder via de pb. Ts geeft zelf aan dat zij ook niet heilig is. Dus ja we lezen een kant maar ze erkent haar fouten.
Dus als jullie verder willen discussiëren doe dat maar via pb en niet in dit topic. Anders moet er weer een mod bijkomen en krijgen jullie weer een pb en dat is ook niet waar jullie zin in hebben toch?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:08

Askja schreef:
HC nogmaals ik geef je helemaal gelijk. Je legt de vinger op de zere plek. Ik begrijp niet dat mensen in jouw posts direct weer een pleidooi voor een open relatie lezen. Dat haal ik er iig niet uit. Je stelt terecht dat we hier het verhaal van 1 kant horen, en daarom geen al te harde conclusies moeten trekken. Wat de ts post, in wat voor bewoordingen en met wat voor doel, is haar persoonlijke keuze. Je kunt je daarbij afvragen wat ze ermee wil bereiken. Het komt op mij over om hengelen naar bijval, en tja als je dat nodig denkt te hebben prima, maar ondertussen kunnen wij hier niet vaststellen in hoeverre het beeld dat zij schetst van haar vriend gekleurd is door haar persoonlijke emoties en intenties. Hoe je je ook belazerd en gebruikt voelt door iemand, het is imo per definitie niet kies en een zwaktebod om je af te reageren door diegene zwart te maken en hele prive-conversaties op Bokt te zetten zonder dat de persoon in kwestie daar weet van heeft/op kan reageren.

Wat een misselijke post.
Hc heeft het zelf altijd over zijn openlijke relatie's dat vind hij nogal interessant om te vermelden.Ik heb ook mijn bedenkingen bij oudere mannen die veel alleen in dit soort topics reageren op een paardeforum waar het gros wat jongere vrouwen zijn?Maar goed.
Ts geeft zelf toe dat ze fouten heeft gemaakt en is erg verdrietig,ze mag hier toch gewoon haar verhaal doen,anders kunnen ze bokt wel afschaffen.Ik ben hier zelden een topic tegen gekomen waar beid ekanten hun verhaal doen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:43

Wat een overtrokken reactie.

Allereerst een volstrekt onnodige persoonlijke aanval op HC.

Daarnaast kun je wel menen dat kritiek op ts gezien haar situatie not done en 'walgelijk' is, maar ook dat is een mening en geen vaststaand feit. Natuurlijk mag ts hier haar verhaal doen, zoals iedereen. Maar dit is een discussieforum waar mensen hun mening geven en dat betekent ook dat er behalve bijval ook kritiek gegeven kan worden. Daar is niets mis mee, mits de kritiek onderbouwd is en niet bestaat uit gericht op de persoon spelen omdat deze jou vanwege zijn/haar visie op bepaalde dingen niet aanstaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:53

Open toch een ander topic om over HC te discussieren in vredesnaam.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:54

Je kunt ook advies en steun aan de TS geven zonder de partner te veroordelen. Dat doe je natuurlijk op basis van wat je leest/interpreteert. Dat is denk ik wat HC en Askja bedoelen, en daar ben ik het ook mee eens.

TS je zit echt in een klotetijd, sterkte.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:58

Moderatoropmerking:
Een verhaal heeft altijd twee kanten. Het is goed je hiervan bewust te zijn en kritisch te blijven, maar het is niet nodig dit feit steeds opnieuw te benadrukken. En de discussie over open relaties lijkt me volstrekt irrelevant voor dit topic. Ik wil jullie dus vragen beide onderwerpen te laten rusten. Inhoudelijk kritische vragen of opmerkingen mogen uiteraard wel gewoon.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:29

Echt enorm erg voor je ts. Veel sterkte gewenst.

Wat andere ook aangeven: Let je wel op je eigen behoeftes? Alleen verder gaan lijkt misschien wel het ergste wat je kan overkomen. Maar zorg wel dat je niet zomaar alles pikt om maar niet alleen te zijn. Zorg dat je je eigenwaarde houdt.

En om nog even op de eerdere opmerkingen terug te komen. Liegen, bedriegen en geweld in een relatie is in mijn optiek het misselijkste wat je kan doen. In een van die gevallen is er geen sprake van liefd. Geen discussie over mogelijk imo.

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:08

Sterkte.. ik weet hoe je je voelt, maar het begin is altijd moeilijk, daarna gaat het goed, en dan heb je het weer even moeilijk, heb er ervaring mee..

Maar laat hem echt gaan, hij is jou niet waard, want waarom zou hij bij die andere zitten.. hij zal misschien terug willen komen, maar ga verder met je leven en laat je niet aan het lijntje houden, daar ben je zelf te goed voor

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:42

Wat ontzettend rot voor je TS. Probeer sterk te blijven, al voelt het soms zo anders.
Wellicht kijk je in de toekomst heel anders op deze gebeurtenis terug; dan ben je misschien blij dat deze relatie over is en heb je er een veel leukere voor terug.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:54

Ts, hoe is het met je, trek je het allemaal nog een beetje??

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 19:09

Kheb mijn ups en downs. Wat maakt het nog allemaal uit. Op het einde van de rit staat een mens er toch alleen voor ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:15

KiVa schreef:
Kheb mijn ups en downs. Wat maakt het nog allemaal uit. Op het einde van de rit staat een mens er toch alleen voor ;)

Heb je nog contact gehad met je vriend? Of is hij nog steeds bij die andere vrouw?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:59

KiVa schreef:

Zo, dat klinkt nogal erg down. Natuurlijk maakt het uit hoe jij er in staat. En ja, je staat er dan misschien alleen voor maar er is ook maar één iemand die er voor kan zorgen dat je weer gelukkig bent en dat ben jij zelf ook, aan jou de keus. Blijven hangen in de ellende of de schouders eronder en doorgaan en weer gaan leven.

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 20:03

@Storm: We praten nog maar hij is nog steeds bij haar.

@Bigone: Het klinkt slechter dan dat ik me werkelijk voel. Kan het allemaal ondertussen plaatsen.
Laatst bijgewerkt door JustMeKV op 02-02-22 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:20

Knuffel TS, probeer positief te blijven en nodig regelmatig je 2 beste nieuwe vrienden uit, Ben en Jerry. :(:)