Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:25

Om met Frank Zappa te spreken "there are three things that smell like fish. One of them is fish..."
Hij had het overigens niet over een man.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:28

Ik date zelf niet maar geur komt vanzelf in de neus. Grappige is muskus dat veel in parfum ed gebruikt wordt is een maffe voor mensen. Deel ruikt het totaal niet. Deel vindt het erg lekker en een deel vindt het heel smerig daar ben ik er dus een van. Lichaamsgeur heeft ook niks met verzorgt te maken.

Ik train op een sportschool. Voldoende mannelijke spieren rondom inclusief vies en lekker ruikend vers zweet.gezond en niet gezond zweet. Daar valt pas op hoe iedereen anders ruikt.

Kuggur hihi wat is de derde dan? Alleen als vis naar vis ruikt is ie niet goed meer :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:30

Het antwoord is "the other two are growing on you"!
Uiteraard niet persoonlijk Karuna ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:32

:')
Overigens heeft een christelijke collega van mijn ex ooit gezegd over oa make up parfum push up bhs extensions corrigerend ondergoed enz dat hij het consumentenbedrog vond. Wel een passende opmerking

probabeest

Re: Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:55

Er schijnt ook onderzoek gedaan te zijn dat dames die aan anticonceptie doen anders ruiken door de hormonen.
En dat hierdoor idd niet passende genetische setjes gevormd worden.
Op het moment dat de dame dan stopt met anticonceptie blijkt dus dat ze anders gaat ruiken en dat partners elkaar dus lang niet meer zo lekker vinden.
Dit zou een reden zijn dat veel stellen vervolgens dus uit elkaar gaan.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:30

Goh, dat zou toch bijzonder zijn. Ik ben inmiddels al een half jaar gestopt met anticonceptie, ben benieuwd of ik wat ga merken in mijn relatie! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:32

Ik kan best begrijpen dat sommige relaties niet meer lukken na het stoppen van anticonceptie. Menig dame heeft de hormonen of rammelende eierstokken niet langer onder controle en verandert plots in een gigantisch hormonaal kreng...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:01

Varekaj schreef:
Menig dame heeft de hormonen of rammelende eierstokken niet langer onder controle en verandert plots in een gigantisch hormonaal kreng...

Ach, mannen hebben ook last van hun hormonen. Alleen vinden vrouwen DAT ineens GEEN excuus voor het daardoor gestuurde gedrag :roll:
Kortom; bovenop veeleisend ook nog metend met twee maten. Of is dat eigenlijk dezelfde? Meer eisen dan te bieden hebben inclusief gedrag dus.

Weer even over geur en zweet. Was hier vandaag 43,5 graad. In de regio plaatselijk zelfs op een haar na 45.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:23

Jeetje, wat een negativiteit over vrouwen. Ik ken genoeg vrouwen die zichzelf wegcijferen in hun relatie. Omgekeerd een stuk minder (liever cijfert niemand zich weg natuurlijk). Dus hoe hier nu gesteld wordt dat vrouwen zoveel meer verwachten van een man dan omgekeerd vind ik toch ietwat overdreven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:27

Het gaat over vrouwen VOOR ze een relatie hebben, dus het eisenlijstje waar een eventuele partner aan moet voldoen.

Als je die boekwerken soms bekijkt is er ergens vaag wel een logica dat ze zichzelf daarna voorbijlopen om die man ook te kunnen houden. Voor wat hoort wat. Als jij een man wil die sportief is, zichzelf in vorm houdt en goede gezondheid, dat ie een baan heeft met bovengemiddeld salaris... tjah, dan zal er toch echt wel iemand anders het huishouden moeten runnen. Vanop kantoor kan je dat niet.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:44

Ja, maar als de vrouw hetzelfde te bieden heeft (dus ook intelligent, goede baan met bijbehorend salaris, goed uiterlijk enz enz) dan is het toch in veel gevallen de vrouw die daar een hoop van opgeeft. Ik denk dat vrouwen gemiddeld meer concessies doen dan een man uiteindelijk. Zeker weet ik dat natuurlijk ook niet, want ik heb het niet onderzocht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:11

HELder schreef:
Ja, maar als de vrouw hetzelfde te bieden heeft (dus ook intelligent, goede baan met bijbehorend salaris, goed uiterlijk enz enz) dan is het toch in veel gevallen de vrouw die daar een hoop van opgeeft.

Waarom zou ze?
Ik zie al niet waarom zo´n juweel zich zou willen inperken door een dwangbuis en compromissen van een relatie. Die heeft de wereld aan haar voeten!
Liefde, kwalitijd delen, ouderschapsverantwoordelijkheden, sex, staan er namelijk volstrekt los van.
Als je (m/v) veel te bieden hebt, dan WIL een gelijkwaardige partner bij je zijn en blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:15

Ik ga er van uit dat dat wel in onderling overleg gaat. Ik ben ook minder gaan werken om meer tijd te hebben voor mijn partner als hij thuis is van werk (zit vaak in het buitenland) maar behalve dat ik minder kan sparen heb ik er echt nog geen seconde spijt van gehad. Ik heb een goed loon en kans op carrière "opgegeven", maar ik krijg er andere dingen voor in de plaats die me intussen wel ontzettend waardevol zijn gebleken.

Wanneer je dingen gaat opgeven omdat het moet en omdat dat van jou als vrouw verwacht wordt, dan is de dame altijd vrij om zich achter de oren te krabben lijkt me. Zeker als ze daar zelf niet achter staan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:16

Je zou het bijna niet geloven, maar er zijn mensen (M/V) die het erg prettig vinden in die 'dwangbuis', die er bewust voor kiezen en die er zeer content mee zijn.
Niet iedereen heeft de behoefte overal rond te n**ken. Leuk voor tijdelijk, niet voor altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:23

Ik denk niet dat HC het hier bedoelt als zijnde dwangbuis omdat je monogaam bent/blijft. Eerder dat het een dwangbuis is omdat je de "normen en waarden" moet naleven waar je als vrouw aan moet voldoen. Zoals het in tijd van opa en oma nog zonder pardon je taak was als vrouw om na je huwelijk kinderen te baren en als huisvrouw je leven te slijten.

Dus dat je niet automatisch moet verwachten van je partner dat die job/carrière/dromen opgeeft omdat het moet, maar wel omdat ze dat uit vrije wil voor hun relatie willen doen. Als je als m/v gedwongen wordt tot iets in je relatie, of je krijgt iig de keuze niet, dan zit je in een dwangbuis. Je keuzevrijheid wordt je ontnomen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:24

Goof schreef:
Je zou het bijna niet geloven, maar er zijn mensen (M/V) die het erg prettig vinden in die 'dwangbuis', die er bewust voor kiezen en die er zeer content mee zijn.
Niet iedereen heeft de behoefte overal rond te n**ken. Leuk voor tijdelijk, niet voor altijd.

Interessant sprong naar conclusie. Vrijheid, gelijkwaardigheid is meer Goof, heel wat meer.

Inderdaad Varekaj.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:37

oke ik heb een hele hoop bij moeten lezen :+

Het houden van iemands persoonlijke geur is inderdaad een ding.
Je kan je namelijk ook gewoon gigantisch aangetrokken voelen tot iemand die net gesport heeft :P
Maar ook gewoon door de eigen geur van iemand (zonder parfum etc).
Heb er zelf ervaring mee, ik kan een man gewoon echt heel lekker vinden ruiken :+

Verder ja. eisenlijstje
wordt inderdaad langer wanneer je uit een relatie komt die niet goed was.
Zo zijn mijn eisen ook wat veranderd sinds mijn laatste relatie uit ging.
En inderdaad, wanneer je verliefd wordt op iemand, wordt er toch vaak geschoven met dat lijstje
en vind je bepaalde dingen in ene niet zo belangrijk meer.

Ik hou zelf niet van rokers en daar val ik ook 100% niet op,
ben astmatisch, dus heb er ook gewoon echt last van als iemand rookt.
Zelfs zoenen is al drama, dan blijf ik daarna hoesten.
Dus dat is echt een no go voor mij.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:54

@Varekaj: Ik reageerde op een eerder bericht waarin werd gedaan of vrouwen ellenlange eisenlijsten hebben, terwijl ze zelf vaak weinig/minder te bieden hebben. Mijn antwoord hierop was dat vrouwen naar mijn idee vaak genoeg water bij de wijn doen in een relatie en dat het dus uiteindelijk nogal eens meevalt met de veeleisendheid. Dat jij minder bent gaan werken voor je relatie bevestigt mijn punt alleen maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:55

Je pakt sowieso dingen mee uit vorige relaties. En zelfs tijdens een relatie kunnen je prioriteiten nog veranderen, waardoor iets wat ooit een harde eis was plots een leuke bijkomstigheid wordt maar niet meer noodzakelijk.

@ Helder: ik had geen eisenlijstje, ik had mezelf er net prima in kunnen vinden om eeuwig vrijgezel te blijven :))

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:57

@Varekaj: Haha, ja dat was bij mij precies hetzelfde ;)

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:04

Even puur uit nieuwsgierigheid, zijn er bij jullie wel eens relaties over gegaan omdat jullie qua werk andere keuzes maakten?

Zo had ik ooit eens een vriend (nu dus ex) die niet tegen mijn beroepskeuze kon. Dat was zijn reden om het maar uit te maken, terwijl er toen niet zeker was dat ik dit beroep kon gaan doen. Dit is uiteindelijk wel gelukt, en ben ook blij dat ik toen mn hart heb gevolgd.

Dit omdat ik steeds dingen lees over werk ect opzeggen tijdens een relatie. Ik persoonlijk moet hier niet aan denken. Vind mn werk heerlijk, maar snap ook dat dit voor mannen die dit werk niet doen (en ook voor collega's) heel moeilijk kan zijn

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:09

ik ken wel iemand waarbij zijn vriendin gezegd heeft dat zij het uitmaakte als hij weer
terug ging werken voor zijn oude baas.
Die jongen kon toen daar weer werken en heeft dat gedaan en toen is inderdaad de relatie uit gegaan.
(het hele fijne er van weet ik niet)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 02:43

Irkoontje schreef:
Even puur uit nieuwsgierigheid, zijn er bij jullie wel eens relaties over gegaan omdat jullie qua werk andere keuzes maakten?

Zo had ik ooit eens een vriend (nu dus ex) die niet tegen mijn beroepskeuze kon. Dat was zijn reden om het maar uit te maken, terwijl er toen niet zeker was dat ik dit beroep kon gaan doen. Dit is uiteindelijk wel gelukt, en ben ook blij dat ik toen mn hart heb gevolgd.

Dit omdat ik steeds dingen lees over werk ect opzeggen tijdens een relatie. Ik persoonlijk moet hier niet aan denken. Vind mn werk heerlijk, maar snap ook dat dit voor mannen die dit werk niet doen (en ook voor collega's) heel moeilijk kan zijn

Nu ben ik benieuw - wat is je beroep?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 03:16

Ik heb in principe geen probleem met welk beroep dan ook. Men is eerder gewaarschuwd voor het mijne: eigen restaurant. Dus nee, ik ben er niet in het werkend en met kerst, we eten niet samen 's avonds en ik ga ook niet om 23 uur mee naar bed. :)

Daarom heb ik graag een onafhankelijke partner die zichzelf vermaakt, zijn eigen werk doet en geen moeite heeft met mijn werktijden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:02

Onze relatie is net zo sterk omdat we onze jobs én mijn tijdrovende paardenhobby succesvol kunnen combineren. Mijn vriend werkt voor een internationaal baggerbedrijf en is bijgevolg vaak voor een aantal weken weg. Ik wist dit toen ik hem leerde kennen, en ik heb daar nooit een probleem van gemaakt. Waar een wil is, is een weg.

Ikzelf werkte toen fulltime tussen 7.30 en 19.30, met een goed uur enkele reistijd. Van daaruit de voltijdse studie HBO Verpleegkunde gestart en afgerond. Toen een nieuwe job gezocht en die is bewust veel dichter bij huis (20min fietsen) en 19u/week. Het kan wel dat dit op termijn doorgroeit naar 25 of 32u.

Voor onze levensstijl is dit de ideale verdeling. Ook het huishouden is goed verdeeld. Het draait om afspraken maken en elkaar respecteren. De job die hij doet, doet hij ontzettend graag. Wie ben ik om dan te gaan eisen stellen daarover?

Wat ik wel zou begrijpen is vb. je partner die op een bedrijf vertrekt ivm pesterijen, rotsfeer, problemen met planning etc wat een giga aanslag heeft op je partner. Dat ie dan na een andere (betere) job alsnog terug gaat omdat ie op die rot plek toch meer verdiende. Dan zou ik ook best pissig zijn hoor. Want iemand die enkel stress heeft op het werk, die pakt dat toch vaak mee naar huis en dan zit je als partner er ook wel mee. En dat kan idd een fikse domper op een verder fijne relatie zetten.