Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:00

janderegelaa schreef:
In de vergelijk hobby-relatie hoort een relatie op 1 te staan. Anders kun je beter stoppen.

Een relatie moet altijd, voor beide partijen op 1 staan(tot er kids komen dan, die staan vaak bij beide ouders op 1) maar wanneer je een vriend/vriendin met een tijdrovende hobby krijgt en je weet dit dan is het voor mij onbegrijpelijk dat je na tien jaar gaat schelden dat het een poedersuiker is. Natuurlijk kunnen sommige hobbys in verschillende jaargetijden minder tijd vragen, ts wil weer graag endurance rijden. Daar moet goed voor getraind worden en daar houd ze blijkbaar al goed rekening met haar partner. En Endurance is iets anders dan elke week op wedstrijd, dat doe je veel minder maar duurt zeker net zo lang.
Hoe moeilijk is het dan voor vriendlief om op die dag zijn autohobby te plannen. Het kan ook van twee kanten komen. Het is volgens mij omdat ts niet wil maar haar partner verwacht eigenlijk dat ze de hele hobby aan de kant zet en dat vind ik ronduit stuitend.

Ik vraag me trouwens af of al die vrienden/vriendinnen van paardenmensen er ook een probleem mee zouden hebben wanneer hun partner ipv een paard een baan van 60 uur in de week zou hebben met een heel dik salaris.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:17

janderegelaa schreef:
In de vergelijk hobby-relatie hoort een relatie op 1 te staan. Anders kun je beter stoppen.

Gek als de tweede persoon vind dat hij boven mijn levens-plezier staat = me dat dus niet gunt, zelfs niet over oplossingen wil praten. Zou dat een reden zijn om er mee te stoppen. Ben een levend wezen, geen pop met touwtjes

Riel

Re: Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:43

In een relatie hoor je respect te hebben voor elkaar en elkaar de vrijheid gunnen om ook iets buiten de relatie te doen. Het is niet of, of. Hoe omgaan met de hobby van de ander moet verweven zitten in de relatie vind ik. Wat wil die vriend dan? Dat de TS heel de tijd bij hem zit? Hoe saai kan een leven zijn :-)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:02

Ayasha schreef:
janderegelaa schreef:

Gek als de tweede persoon vind dat hij boven mijn levens-plezier staat = me dat dus niet gunt, zelfs niet over oplossingen wil praten. Zou dat een reden zijn om er mee te stoppen. Ben een levend wezen, geen pop met touwtjes

Ik heb zelf paarden maar die zijn nog nooit voor een relatie gegaan. Ik vond mijn relatie's altijd belangrijker dan mijn paarden.

Ik ben sowieso van mening dat als je je hobby boven je relatie zet je beter kunt stoppen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:10

Mwah, als je werkelijk voor elk wissewasje je hobby opzijschuift om je relatie maar blij te maken dan heb je in mijn ogen ook de ruggengraat van een weekdier en niet bepaald een eigen leven :=

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:11

Dus als je partner wil dat je niet gaat, krijgen jouw paarden geen aandacht, geen voer of wat dan ook? :S

Hobby is voor mij ontspanning --> Ontspanning heb ik nodig om fatsoenlijk te kunnen functioneren anders word ik onrustig en vervelend. Maakt niet uit wat die hobby is. En in een relatie kun je een paar uur zonder elkaar ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:13

Ik heb 1x mijn paarden opgegeven voor mijn vriend. Om samen met hem televisie te kijken of te computeren. Nooit weer. Werd er dood ongelukkig van en depressief. Ik kon niet meer zijn wie ik wou.

Dus ja, paard gaat voor. Zo niet? Doei. Niet weer zon ervaring. Wie verkering met mij neemt, krijgt er ook een paard bij :p

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:17

Memories schreef:
Mwah, als je werkelijk voor elk wissewasje je hobby opzijschuift om je relatie maar blij te maken dan heb je in mijn ogen ook de ruggengraat van een weekdier en niet bepaald een eigen leven :=

Je bent niet heel goed in een opmerking op waarde schatten.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:21

Ik zei het volgende tegen mijn man:
Er is een meisje die 4x in de week naar haar paard gaat. 2x is dat wanneer haar vriend aan het werk is. De andere 2x is hij wel thuis, ze is dan een uur of 3 weg. Ze wil 6x per jaar op wedstrijd maar dat is dan wel gelijk een hele dag in het weekend.
Haar vriend vindt dat ze te veel tijd aan het paard besteedt en wil dat ze minder gaat.

Zijn reactie: wat een hork zeg. Dat is toch haar hobby, en zo veel tijd is dat helemaal niet

(Mijn man is geen paardenman, behalve een keer aaien of vreten in de bak gooien en soms mee op wedstrijd (alleen als er ook bekenden komen) vindt hij meer dan genoeg. En ik ook ;))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:33

Volgens mij ben ik op jaarbasis meer naar de paarden. Ik begrijp dat claimen niet zo.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:35

janderegelaa schreef:
Memories schreef:

Je bent niet heel goed in een opmerking op waarde schatten.

Je bent niet heel erg goed in begrijpen dat ik het niet zuiver en alleen tegen jou/jouw opmerking(en) heb.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:43

Ik vind het heel raar om te lezen dat er hier mensen zijn die 3 keer per week naar je paard toe gaan genoeg vinden. Waarom héb je dan een paard? Het is een levend wezen, geen fiets die je maar even laat staan. 8)7 Zoals velen al zeiden is het houden van paarden meer dan een hobby, het is een manier van leven en daar moet vriendjelief maar respect voor hebben.

TS, ik wordt er echt enorm kriebelig van dat je vriend zo erg claimt. Hopelijk komen jullie er samen uit!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:50

Change3x schreef:
Ik vind het heel raar om te lezen dat er hier mensen zijn die 3 keer per week naar je paard toe gaan genoeg vinden. Waarom héb je dan een paard? Het is een levend wezen, geen fiets die je maar even laat staan. 8)7 Zoals velen al zeiden is het houden van paarden meer dan een hobby, het is een manier van leven en daar moet vriendjelief maar respect voor hebben.

TS, ik wordt er echt enorm kriebelig van dat je vriend zo erg claimt. Hopelijk komen jullie er samen uit!

Ik snap niet wat iemand 4 uur bij zijn paard moet doen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:56

Daar zit je zo aan hoor als je een beetje training rijdt :+ Als je 30-40km gaat trainen ben je zo 3 uur te paard. Dan ervoor en na nog verzorgen, wei uitmesten enz. Zit je zo op 4 a 5 uur.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:58

Mandy_89 schreef:
En dan nog toevoegen dat we net een ander huis gekocht hebben.(sinds februari) wonen nu al 7 jaar samen.

Het is wel de 7 jaars dip...

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:59

janderegelaa schreef:
Change3x schreef:

Ik snap niet wat iemand 4 uur bij zijn paard moet doen.

4 uur is inderdaad erg veel tenzij je meerdere paarden hebt die moeten worden verzorgd en getraind.

Al kan ik me voorstellen dat het trainen van endurance wel veel tijd kost, dat is wel anders dan even een halfuur in de bak trainen.

Maar toch, voor veel mensen is het moment van bij je paard zijn een rustgevend en ontspannend iets. En ik denk dat je dan elkaar dan ook moet gunnen. Als TS in het weekend 8 uur bij haar paard is, dan heeft ze nog 40 uur om met haar vriend te zijn. Lijkt me heel erg redelijk verdeeld.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:59

Djilna schreef:
Daar zit je zo aan hoor als je een beetje training rijdt :+ Als je 30-40km gaat trainen ben je zo 3 uur te paard. Dan ervoor en na nog verzorgen, wei uitmesten enz. Zit je zo op 4 a 5 uur.

Dat doet ze niet want op zondag maakt ze een lange buitenrit.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:07

Daarmee heb je dan toch het antwoord al op je vraag "Wat moet iemand 4 uur lang bij de paarden doen?" Het maakt toch niet uit hoe TS die 4 uur invult? Al doet ze bij wijze van spreken 3,5 uur over het uitmesten van de wei, dat doet er niet toe. Iemand die oprecht van haar houd en om haar geeft zou haar die tijd gunnen, die 4 uur dragen namelijk bij aan haar geluk.

Ik ben echt volledig tegen het jezelf wegcijferen voor een partner. Een relatie moet een aanvulling zijn op het leven dat je al hebt en je moet niet je eigen geluk gaan inleveren om de vrede te bewaren. Op het moment dat je daaraan begint moet je je afvragen of je wel de juiste partner hebt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:14

Eunomia schreef:
Daarmee heb je dan toch het antwoord al op je vraag "Wat moet iemand 4 uur lang bij de paarden doen?" Het maakt toch niet uit hoe TS die 4 uur invult? Al doet ze bij wijze van spreken 3,5 uur over het uitmesten van de wei, dat doet er niet toe. Iemand die oprecht van haar houd en om haar geeft zou haar die tijd gunnen, die 4 uur dragen namelijk bij aan haar geluk.

Ik ben echt volledig tegen het jezelf wegcijferen voor een partner. Een relatie moet een aanvulling zijn op het leven dat je al hebt en je moet niet je eigen geluk gaan inleveren om de vrede te bewaren. Op het moment dat je daaraan begint moet je je afvragen of je wel de juiste partner hebt.

Denk dat er maar weinig vrouwen zijn die het waarderen als hun vriend 4 keer per week 4 uur op de voetbalclub zit. En dan niet eens aan het begin van de dag maar halverwege zodat je amper iets samen kunt plannen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:20

janderegelaa schreef:

Maar een relatie is toch geven en nemen? Compromissen sluiten en zorgen dat je beide gelukkig bent?

Ts heeft schijnbaar een vriend die het liefst weinig onderneemt en dat ook van haar verwacht.. maar dat is schijnbaar niet iets waar zij gelukkig van wordt.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:23

janderegelaa schreef:
Eunomia schreef:

Denk dat er maar weinig vrouwen zijn die het waarderen als hun vriend 4 keer per week 4 uur op de voetbalclub zit. En dan niet eens aan het begin van de dag maar halverwege zodat je amper iets samen kunt plannen.

Maar de vriend van TS heeft er maar twee keer per week last van. :)

Edit:

Daarnaast kun je voetballen niet vergelijken met levende wezens die ook verzorging nodig hebben.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:25

fransje23 schreef:
janderegelaa schreef:

Maar een relatie is toch geven en nemen? Compromissen sluiten en zorgen dat je beide gelukkig bent?

Ts heeft schijnbaar een vriend die het liefst weinig onderneemt en dat ook van haar verwacht.. maar dat is schijnbaar niet iets waar zij gelukkig van wordt.

Ik kan alleen maar vanuit mijzelf spreken en de ervaring die ik heb. En daar ging paard echt voor alle sociale activiteiten zoals verjaardagen, etentjes etc. Terwijl als ik aanbood om de stal te doen terwijl zij reed, ze dat niet wilde. Haar hobby zei ze. Ik vond op mijn beurt dat dit geen doen was en ben ermee gestopt.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:28

Als mijn vriend zijn dromen en passie bij het voetbal heeft liggen, dan zal ik het alleen maar stimuleren omdat ik niet wil dat hij dit voor mij opgeeft. Ik wil niet dat hij later met het gevoel zit "had ik maar ...." en hij om de vrede te bewaren kansen heeft laten schieten. Daarnaast gaat het om vier dagen per week waarop hij dan vier uur aan zijn hobby zou besteden, waaronder 2x onder mijn werktijd. Ik zie het probleem niet zo?

Er is dan echt nog wel ruimte om een keer iets leuks te gaan doen, het vraagt alleen wat communicatie en een strakke planning. Ik zie overigens ook nergens staan dat TS per se aan het begin van de middag wil gaan, alleen dat ze dit het liefst doet. Daar is dus zeker wel een opening om wat te regelen. :)

Ik snap het gewoon echt niet dat mensen spontaan hun eigen geluk opgeven als ze een relatie hebben. In een goede relatie zou je daar niet eens over na moeten denken. Ik krijg al rillingen bij het idee dat mijn leven bepaalt zou worden door mijn partner omdat hij zo graag bij me wil zijn.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:31

Change3x schreef:
janderegelaa schreef:

Maar de vriend van TS heeft er maar twee keer per week last van. :)

Edit:

Daarnaast kun je voetballen niet vergelijken met levende wezens die ook verzorging nodig hebben.

Maar ik begreep dat het niet uitmaakte hoe TS die 4 uur invult, dan maakt het voor haar vriend dus ook niet uit toch?

En natuurlijk heeft hij er maar 2 keer per week last van maar wel precies op zaterdag én zondag, juist de dagen dat je normaal allebei vrij bent en als het even kan lekker bij elkaar bent. Anders kun je net zo goed geen relatie nemen.

En "het is maar 4 uur" slaat ook nergens op als je die zoals TS midden op de dag pakt. Ga dan om 8.00 naar je paard en kom om 12.00 terug dan kun je samen nog een leuke dag hebben.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:34

Dat is iets wat aan TS is.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er al een gesprek is geweest.