janderegelaa schreef:In de vergelijk hobby-relatie hoort een relatie op 1 te staan. Anders kun je beter stoppen.
Een relatie moet altijd, voor beide partijen op 1 staan(tot er kids komen dan, die staan vaak bij beide ouders op 1) maar wanneer je een vriend/vriendin met een tijdrovende hobby krijgt en je weet dit dan is het voor mij onbegrijpelijk dat je na tien jaar gaat schelden dat het een poedersuiker is. Natuurlijk kunnen sommige hobbys in verschillende jaargetijden minder tijd vragen, ts wil weer graag endurance rijden. Daar moet goed voor getraind worden en daar houd ze blijkbaar al goed rekening met haar partner. En Endurance is iets anders dan elke week op wedstrijd, dat doe je veel minder maar duurt zeker net zo lang.
Hoe moeilijk is het dan voor vriendlief om op die dag zijn autohobby te plannen. Het kan ook van twee kanten komen. Het is volgens mij omdat ts niet wil maar haar partner verwacht eigenlijk dat ze de hele hobby aan de kant zet en dat vind ik ronduit stuitend.
Ik vraag me trouwens af of al die vrienden/vriendinnen van paardenmensen er ook een probleem mee zouden hebben wanneer hun partner ipv een paard een baan van 60 uur in de week zou hebben met een heel dik salaris.
Zoals velen al zeiden is het houden van paarden meer dan een hobby, het is een manier van leven en daar moet vriendjelief maar respect voor hebben.
Als je 30-40km gaat trainen ben je zo 3 uur te paard. Dan ervoor en na nog verzorgen, wei uitmesten enz. Zit je zo op 4 a 5 uur.