Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:42

Ik heb heel carcasonne doorgeploegd op die touwsandalen, ruines bezocht van kathaarse burchten en een dag shoppen in Andorra. Nooit een centje pijn mee gehad, en ik heb echt heel snel pijn of blaren...

Op een week tijd 3x door mijn rechter enkel gegaan in een put in zeer oneffen grasland. Auw, Auw. Auw. Heb met veel schoenen nog last maar die sandalen geven raar genoeg weg zodanig steun dat dat best vlotter loopt.

jokari

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:49

mijn nicht is op vakantie in Frankrijk, ik heb haar net bericht gestuurd dat ze maar eens op de markten moet rondkijken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 07:17

Goed plan! Morgen zit ik in Mirepoix en is het daar markt. De kans is heel klein maar als ik er tegen kom gaan die toch echt mee haha.
De mijne zijn van La Tresse maar die zijn er vorig jaar mee gestopt.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 07:52

Sorry maar voor mij kunnen Teva's echt niet :n

Probeer http://www.red-rag.nl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op alle modellen kun je stuk voor stuk heel de dag mee lopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:08

Waarom kunnen TEva's niet? Je betaalt ook de hoofdprijs voor UGGS en die kunnen ook onder een mantelpakje. Teva's zijn ook vreselijk duur en mogen dus ook gewoon onder een rokje. Als je iets koopt wat in de ogen van anderen elegant is, maar dan kun je er vaak niet op lopen. Ik kan nog niet over een hakje van 1 cm, de sandalen hierboven zijn allemaal niet bedoeld om verre afstanden op te lopen en dus kan ik er niets mee. Maar teva's, jaaaaaa. Die zijn echt zoooooo elegant. En nog geschikt ook om op te lopen.

De Kayenta is bijvoorbeeld echt chique en kan onder een mantelpakje, ik heb ze in het zwart zonder zo groot TEVA er op, maar met een soort zilverkleurige kraaltjes:
https://pictures.nelson.nl/images/produ ... 1-1500.jpg

Ze zijn alleen NIET geschikt voor wandelen door water. Het staat dat ze er tegen kunnen, maar helaas. Ik spreek uit ervaring. De roze die ik had heb ik hier dus mee verpest en helaas deden ze bij de winkel moeilijk omdat ze toch niet bedoeld waren om volledig mee door water te waden. Dat staat er niet op. En sandalen van 13 euro van de Decathlon kunnen er wel tegen. Maar de Kayenta is echt superchique en absoluut geschikt voor een trouwjurk, mantelpakje of bezoek aan de koning om het zo maar te zeggen.

Deze zijn ook erg mooi en chique:
https://pictures.nelson.nl/images/produ ... 1-1500.jpg

Ik zou niet weten waarom deze minder geschikt zijn dan die kurken dingen die niet eens bedoeld zijn om echt op te wandelen. Die zolen heb je na 100km weggelopen.
Laatst bijgewerkt door germie op 04-06-17 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:09

Onze ideeen over wat betreft elegant en wat zou kunnen onder een mantelpakje verschillen als dag en nacht, Germie. Ik vind ze echt alles behalve chique.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:11

lieveli schreef:
Onze ideeen over wat betreft elegant en wat zou kunnen onder een mantelpakje verschillen als dag en nacht, Germie. Ik vind ze echt alles behalve chique.

Ik vind ze super super super chique. Ik vind dat kurkspul niets en hakken zijn geen loopschoenen dus die hoeven zeker niet onder een mantelpakje. Ik heb ook wel birkenstocks staan, maar die zijn alleen voor in huis geschikt. Ze lopen niet echt fijn. Teva's, jaaaa, dat zijn sandalen waar je mee gezien mag worden. En ja, die zou ik ook rustig naar een trouwerij aantrekken. Ze zijn zoooooo mooi, mijn Kayenta's zijn echt elegant hoor.
Ik zal eens foto's maken als ik die dingen aan heb, echt, supermooi, super elegant en echt chique. Daar past een glitterjurk prima boven (maar ik draag geen mantelpakjes en jurken omdat ik dat niet nodig vind voor een vrouw).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:13

Nou ik draag wel graag jurken (en niet omdat ik het nodig vind, maar omdat ik het mooi vind) en nee. Gewoon nee. Ik denk dat wanneer je op kantoor werkt en er een dresscode is, je met die Teva's naar huis wordt gestuurd. Ongetwijfeld lopen ze heerlijk, maar ik vind dat ze er goedkoop en kinderlijk uitzien.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:15

Germie, ik geef aan dat Teva's voor MIJ niet kunnen. Vallen in het segment van wellicht comfy maar niet fashionable. Ook zijn UGG's ook voor MIJ een no go. We hebben het hier over persoonlijke smaak.

Red-Rag valt niet onder het segment: 'hier kan je de Nijmeegse vierdaagse mee lopen', maar kunnen de meeste meiden en vrouwen doorgaans heel de dag mee lopen en zijn fashionable.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:17

lieveli schreef:
Nou ik draag wel graag jurken (en niet omdat ik het nodig vind, maar omdat ik het mooi vind) en nee. Gewoon nee. Ik denk dat wanneer je op kantoor werkt en er een dresscode is, je met die Teva's naar huis wordt gestuurd. Ongetwijfeld lopen ze heerlijk, maar ik vind dat ze er goedkoop en kinderlijk uitzien.

Ze zijn hartstikke duur. Dus absoluut niet goedkoop. Tegenwoordig mogen zelfs sneakers onder een mantelpakje, dus Teva's zeker.
Voor een ander een nogo, voor mij een go. En iedereen is zo tevreden. Ik koop geen schoenen waar ik geen vierdaagse op kan lopen. Dan heb ik zo weer een hielspoor. Ik moet het echt van dure en goede schoenen hebben. Maar wel van kwaliteit waar je echt op kunt lopen. Wolky's voor in de winter bijvoorbeeld.
Tamaris of Birkenstock betekent binnen een week weer een hielspoor.
Laatst bijgewerkt door germie op 04-06-17 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:19

germie schreef:
lieveli schreef:

Ze zijn hartstikke duur. Dus absoluut niet goedkoop. Tegenwoordig mogen zelfs sneakers onder een mantelpakje, dus Teva's zeker.

Ik vind ze er nog steeds goedkoop uitzien. Dat is mijn persoonlijke mening. Sneakers onder een mantelpakje vind ik ook geen gezicht en UGGS kunnen nooit. Je hebt een andere smaak dan ik, ongetwijfeld een andere stijl. Dikke prima.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:19

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:21

Maar of iets duur is bepaald toch niet of iets mode technisch kan?
Dat wordt bepaald door jouzelf, je eigen smaak, de maatschappij en in hoeverre je je daar iets van aantrekt en eventuele eisen van je werkgever of andere dresscode

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:21

Supervixen schreef:
Nee die teva's zou ik nooit van mijn leven onder een jurkje of rok naar mijn werk aan doen. De teva's met leer en een kurken voetbed, dat kan nog wel. Zoiets bedoel ik:

http://www.schoenentorfs.nl/teva-ysidro ... GwodlwYJwA

Daar kan ik dus niet op lopen. Die hebben een hak en alles wat meer dan 1 cm verhoging heeft kan ik gewoon niet op lopen. Nog nooit gekund ook.
Als ik op een hak moet lopen krijg ik een hielspoor. Dus dat gaat gewoon niet. Dan gaat gezondheid en comfort voor.
Maar g oed, meningen verschillen. Ik b en een teva fan of van alles wat bedoelt is om veel op te wandelen en tegen alles met een hak omdat ik er gewoon totaal niet op kan lopen. Als een vrouw bedoelt was om met een hak te lopen was ze er wel mee geboren zeg ik altijd.
En dit is maar goed ook, zo is er voor alle schoenen een markt. Anders hadden we aan 1 model genoeg.

Saaie wereld dan als iedereen op teva zou lopen of op die hakschoenen.
Laatst bijgewerkt door germie op 04-06-17 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:22

Ik ga mee met lieveli := Als je dat elegant vindt... Pfoe. Allesbehalve. Voor dagelijks casual tot daar aan toe. Onder een mantelpakje, cocktailjurkje of glitterjurkje zijn ze not done. Als ik een trouwpartij geef met dresscode cocktail dan wens ik dit type schoeisel niet onder ogen te krijgen. Kan je niet op hakken, kies dan een nette ballerina, mocassins of fijn lederen sandaaltje. Maar alsjeblieft niet van die christusdingen. Dan stuur ik je toch echt linea recta naar huis of de schoenenwinkel.

Ik kan trouwens best wel aardig op hakken rondlopen als dat nodig is. Hangt echt af van het type schoen, pasvorm, hakhoogte en ondergrond. Maar ik ga er van uit dat je in mantelpak geen bergwandelingen gaat maken?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:23

Ik kan absoluuit niet op hakken lopen. Nog geen 25m. Zo verschillen mensen. Gelukkig mag dat allemaal

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:25

Mag ook, maar wij mogen toch ook aangeven dat we de door jou zo geliefde Teva's niks vinden?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:37

Ik wist dus niet wat Teva's waren maar nu weet ik het weer! Daar herkende ik altijd aan of iemand een Duitser is.

Maar als Nederlanders ze ook gaan dragen moet ik een nieuw herkenningspunt zoeken..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:39

Jeteva's getuige :')

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:43

Nike Air Jeruzalem noemden wij die dingen altijd.
Wat een verschrikking.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:53

Die lompe modellen vind ik ook gruwelijk, maar de wat elegantere van bv leer zijn voor een vakantie nog best geschikt.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:56

Teva's onder een mantelpakje? Mijn hemel, gelukkig heb ik dat nog nooit gezien.

Prima als mensen comfort boven elegantie verkiezen, maar als het niet elegant is is het niet elegant, ongeacht het prijskaartje.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:58

Ik draag ook Uggs en Birkenstocks omdat ik op sommige momenten comfort belangrijker vind. Maar om nou te zeggen dat dat mooie sierlijke schoenen zijn.. Nee ze zijn best erg lelijk. Die bovenstaande Teva's net zo. Als je dat chique schoenen vindt voor onder een mantelpakje heb je echt een heel ander beeld bij chique dan ik heb.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:47

Voor speciale gelegenheden of een dresscode koop ik wel passende schoenen waarop ik niet normaal kan lopen, liefst voor niet te veel geld (juist omdat het niet lekker loopt) en dan neem ik gewoon een tas mee met normale schoenen er in. Zo kan je ergens naartoe reizen op je comfortabele schoenen, voordat je naar binnen gaat even schoenen wisselen, en als je weer naar huis gaat kan je je comfy schoenen weer aantrekken.

Jeteva's Getuige en Nike Air Jesus :') geweldig die namen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:58

Hoe elegant schoenen staan heeft ook veel met je voetvorm, beenvorm en beenlengte te maken. Ik kan me best voorstellen dat die kayenta's elegant staan als je er het juiste figuur voor hebt. Of als je ergere dingen gewend bent :P Birkenstocks en teva's vind ik soms wel echt mooi bij smalle benen en enkels.
Dat van die bruiloft was vast overdreven, maar ik zou op mijn eigen bruiloft niemand naar huis sturen om zijn schoeisel :P Ze hebben vast een poging gedaan, en het zijn toch je vrienden die moeite doen voor jou.