Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 08:08

Zo doe ik het dus ook vaak Tita. Ik heb jurkjes die ze echt heel lang doordraagt.
Heb een hele mooie blauwe jurk die ze voor kerst had. Kwam toen tot halverwege haar onderbeen. Die kan ze deze winter echt nog aan.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:09

Ik vind het geen gezicht als mijn dochter in te grote kleding loopt dus koop alles gewoon passend (en goedkoop). Met mijn ruimtelijk inzicht niks mis hoor :P

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 08:11

Ligt er natuurlijk wel aan wat je wat ruim koopt. Een jurkje kan al snel en vaak ook langer doorgedragen worden.

Heb hele leuke sweatjurjjes voor dr die van jurk naar truitje gingen en dat is echt niemand opgevallen.

Een broek 10cm te lang is geen gezicht nee, maar het ligt net aan t kledingstuk.

Zelfde als rokjes. Die zijn ook heel dankbaar qua draagtijd.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:15

Ik meld me hier ook.
Heb een zoon van bijna 3 en een kleine meid van 10 weken.
Zl zit nu in 104/110 en dl in 62 al valt dat soms nog ruim, maar vond 56 weer een beetje krapjes.
Koop zelf eigenlijk nooit dure merkkleding en heb nu voor Phoenix (dochter) veel gekregen van schoonzus en een vriendin. Shop vooral bij C&A, hema en evt H&M. Vond voorheen de kleding van de V&D heel leuk, maar helaas die is er niet meer.
Moet zeggen na bijna 3 jaar een knul aangekleed te hebben is het stiekem best heel leuk om met jurkjes, leggings enzo bezig te zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:16

Mijn boy draagt geen jurkjes, dus die kan ik niet te groot kopen en met broeken en shirts kan dat niet :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:19

Dat is het voordeel van een dochter te hebben :D

Mijn zoontje heeft een lang bovenlijf maar in verhouding kortere benen maar wel een " buikje". Dus truien en t shirts moet ik een laat griter kopen voor de lengte want heb een hekel dat het omhoogkruipt.
Broeken zouden voor de lengte van zijn benen een maat minder mogen zijn, maar dan spant het weer aan zijn buik of krijg ik het niet over zijn porp tegoei. Dat is nu wl beter doordat hij nu zindelijk is.
Dus vaak was het tegen dat de kzbgte goed was, het aan zijn buik te krap was en moest ik een maat groter daarvoor kipen maar kon ik weer de broekspijpen omslaan.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:37

Jurkjes kunnen qua lengte inderdaad vaak al snel wat te groot gedragen worden. Probleem is dan alleen dat ze vaak zo ruim vallen en dat vind ik dan weer geen gezicht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:14

Tja hier ook geen jurkjes voor onze kerel :P

Omdat ik natuurlijk veel moderne merinowollen / zijden kleertjes koop en dat enorm rekbaar is en dus vaak smal gesneden (verschilt wel per merk) kan onze maat 86 ook vaak prima shirtjes maat 104 aan, ze zijn dan alleen wat lang in het lijfje.

Maar dan kan je er dus wel lekker lang mee doen :j

Nu draagt hij nog voornamelijk rompers, tenminste geen gedoe met opkruipende shirtjes en het houdt de luier lekker stevig op de plek :P

Maar van de zomer wil ik wel kijken of hij zindelijk wil worden, en dan dus gewoon zonder luier in shirtjes rond laten lopen zodat hij op de WC / potje kan.

Heb een paar shirtjes in maat 86 en 92 voor deze zomer maar in principe koop ik alles in minimaal maat 98/104. Dat ziet er dan wel een beetje lang uit maar dat vind ik geen ramp hoor, hij hoeft niet over de catwalk :P En warme billen met een nog wat lange bodywarmer is ook lekker toch ;)

"Gewone" katoenen shirtjes e.d. moeten wel maat 86 of hooguit een smal vallende 92 zijn anders ziet het er niet uit zo flodderig :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:51

Kimbers schreef:
Ik vind het geen gezicht als mijn dochter in te grote kleding loopt dus koop alles gewoon passend (en goedkoop). Met mijn ruimtelijk inzicht niks mis hoor :P

Dit dus.. als ik onze knul met een te groot shirt laat lopen heeft ie een jurk aan en met een te grote broek moet ik 'm 4x omslaan. Dan heb ik liever dat ie wat vaker nieuwe kleding moet ivm het eruit groeien dan dat ie er de eerste 2 maanden als een zwerver bijloopt. :+

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:51

nou hier ook een jongen en wasbare luiers dus die draagt zijn broeken standaard te groot eigenlijk, en rokjes ja die kunnen heel lang mee voor zijn grote zus dan. Maar jurkjes en rokjes draagt zij uitsluitend op school omdat ze dus net een jongen is en dan is een broek lang of kort dus gewoon praktischer!
pmarena waar koop je eigenlijk die zeiden/wol kleertjes?
shirts koop ik ook best wat ruim hoor die kunnen dan ook wat langer doorgedragen worden voor/na
jaar

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 10:13

Afbeelding

DL gister, ze wilde niet stil blijven staan voor de foto :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 10:21

Kwita: zie eerdere post van mij, daar heb ik het 1 en ander genoemd aan merken en online shops :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 10:24

lizy29 schreef:
Jurkjes kunnen qua lengte inderdaad vaak al snel wat te groot gedragen worden. Probleem is dan alleen dat ze vaak zo ruim vallen en dat vind ik dan weer geen gezicht.

Ligt eraan wat voor jurkjes en merk
Z8 valt smal, jurkjes met een tule hebben een strak elastisch lijfje.
Jurkjes van Le chic zorg ik voor een lijfje...

Soms is de lengte wel een uhmuhm momentje maar.... mijn dochtertje is zonder kleren al knap en leuk dus vallen die kleren niet oo :') vindt mama

Leggings en dikke maillot zonder voetjes vouw ik naar binnen.
Maatje 68 leggings draagt ze nu als 3/4 leggings

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 10:58

Ja het ligt idd erg aan t lijfje en de stof waarvan het is gemaakt.
Broekjes heb ik vaak ook al snel aan. Spijkerbroekje kan prima met een keer omgeslagen pijpje.
Ze heeft nu bijv een broekje maat 74 aan van Feetje. Die droeg ze al met 4,5/5maand en past nu nog prima. Alleen wel heel slank gesneden

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:32

Wat een leuk topic, ik meld me ook :-)
We hebben een dochter van 15 maanden en ze heeft met de meeste kleding maat 80.
Ik koop vaak bij de hema, mevrouw is aardig stevig en veel merken zijn wat krap om de buik of het worden dan sexy naveltruitjes. Dan lijkt ze net een worstje...
Verder haal ik van marktplaats of (de Duitse) ebay merkkleding van Scanidavische merken als Smafolk en Danefae. Ik houd wel van vrolijke printjes!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:01

Alweer even stil hier.....
Eerste unisex pakjes/kleertjes voor bib zijn binnen, nu voor de eerste week (in het ziekenhuis) voldoende.
Dan kunnen de meiden/jongens kleertjes thuis blijven voor als we thuis komen.
Kan nu al niet meer wachten <3

En voor de twee andere kinderen de schoentjes weer terug gestuurd, voor DL waren ze echt veel te groot en ZL zijn wreef is te hoog voor de sandalen die ik had gekocht, nu dus weer kickers besteld.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:04

Ik moet onze dochter nodig eens op een papiertje zetten met haar voetjes en ze natekenen zodat ik ze kan meten en schoentjes kan bestellen. Ze probeert steeds meer te stappen maar glijd nogal snel weg.
Verder binnenkort maar eens de dozen met kleertjes die ik heb uit gaan zoeken en kijken wat we nog nodig hebben.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 21:11

Hier ook maar eens kijken voor schoentjes. Lopen aan de hand gaat nu een beetje maar ze kan wel wat grip gebruiken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:13

Maar is dat handig om te bestellen of kun je niet beter gewoon in een winkel iemand er naar laten kijken?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 21:16

Ik ga naar een winkel.

Heb wel wat schoentjes in een grotere maat staan. Maar dat was meer dat ze in de aanbieding waren en ik de gok wel aandurfde.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:18

Ik heb al 5 jaar een paar converse staan voor 6 maand oud ongeveer. Ik heb een schoenen tic, dus ik denk dat die van ons heel veel schoentjes gaat krijgen :D

Zodra ze er echt een beetje op gaan lopen en ze niet alleen maar voor de sier zijn zou ik denk ik ook naar een winkel gaan om te passen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:18

Winkel is op zich wel handig maar zou even niet weten waar ik de tijd en energie vandaan moet halen om naar de grote stad te gaan met isa. Dus dan maar even zo. Lukt het niet kan ik altijd nog naar de stad.

Probleem word vooral om ze bij haar aan te houden. Haar 6 tot 12 maanden sneakers trekt ze gewoon uit....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:19

Ik zou vooral bang zijn om de voetjes te misvormen denk ik.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:22

Dat is vooral een kwestie van weten welke merken je moet hebben. Nu heb ik zelf jaren in een schoenenwinkel gewerkt dus weet waar ik op moet letten qua pasvorm. Dat scheelt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:33

Wij hebben pas schoentjes gekocht toen hij zelf buiten ging lopen. Al loopt hij nog steeds rond huis op blote voeten of sokken.
Als baby had hij lekkere sokjes of slofjes aan :)