Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nikass schreef:Amandavd schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar je bent nu echt het domme gansje aan het zijn. Pak je spullen en ga weg. Kijk maar eens wat meneer doet. Ik denk dat je heel bedrogen uit komt. Als je echt waar nu nog niet ziet wat er aan de hand is dan ga je het nooit snappen. Dan zal je altijd het domme gansje zijn en meer en meer mensen zullen je uiteindelijk de rug toekeren als ze erachter komen dat je dit zelf allemaal toe laat.
Wat een belachelijke reactie. Ts is helemaal niet dom. Het is eerder dom om niet te snappen dat ieder zijn eigen proces volgt en dat het niet zo zwart/wit is als jij denkt.
Amandavd schreef:Nikass schreef:
Wat een belachelijke reactie. Ts is helemaal niet dom. Het is eerder dom om niet te snappen dat ieder zijn eigen proces volgt en dat het niet zo zwart/wit is als jij denkt.
Nee jouw reactie naar mij is lekker. Kijk eerst eens in de spiegel. Dat ieder zijn eigen proces heeft snap ik prima. Maar jezelf laten gebruiken na zoveel bewijs te hebben en je opnieuw weer te laten gebruiken, sorry maar daar kan ik echt niet bij.

A3a1 schreef:Maar eens verslaafd....blijft altijd verslaafd, zelfs als hij niet gebruikt.
Het is niet voor niks zo, dat ze bij de AA zeggen: drink nooit meer een druppel!
Mars schreef:Natuurlijk moet je weg bij die jongen TS.
Maar als je daar nu nog niet klaar voor bent: geef je pinpas eens een week bij je moeder af. En laat haar onder geen beding die pas teruggeven aan jou of je vriend. Kun je eens met eigen ogen zien van wie die jongen nu het meest houd, jou of je pinpas.
Durf nu al te zeggen dat je ineens een hele andere kant van die lieve oprechte jongen te zien krijgt.
sasja0705 schreef:A3a1 schreef:Maar eens verslaafd....blijft altijd verslaafd, zelfs als hij niet gebruikt.
Het is niet voor niks zo, dat ze bij de AA zeggen: drink nooit meer een druppel!
Even correctie: bij de AA wordt absoluut niet gezegd, drink nooit meer een druppel. Het woord "nooit" is bij een verslaving funest omdat het een te grote psychische druk oplevert.
Bij de AA ( en imo iedere goede verslavingsinstantie) gaat het om 24 uur,vandaag.
S'morgens opstaan en tegen jezelf zegen " vandaag gebruik ik niet"
Dit is te overzien en als het s'avonds gelukt is, heeft men een positieve ervaring.
Dan heeft men vastgesteld dat men WEL sterk genoeg kan zijn...en op naar de volgende.
Natuurlijk: een verslaafde blijft voor zijn leven verslaafd. Maar dan een verslaafde die niet gebruikt.
En ja,alcohol drinken zit er niet meer in, want zoals mijn sponsor zegt:
1 glas is te veel en een vat te weinig...
Nochmaals TS : imo ben jij en zijn moeder co-verslaafd en op deze manier kunnen julloe de situatie en hem niet veranderen.
Hij kan bvb op jullie verzoek afkicken in een kliniekaar dat zou nooit helpen omdat hij het niet voor zich zelf doet.
Bij hem moet de knop om. HIJ moet er ervan af willen...
Last but not least : zowat iedere verslaafde zoekt een excuus voor zijn verslaving cq levenssituatie.
Bij jou is het dus zijn Vader.
Laat me zeggen : dat is bull-oliebol.
Een gezochte reden om het handelen te rechtvaardigen.
Verslaving is een ziekte. Een gemeene ziekte.Zij is niet te genezen maar je kan er leren prima en heel gelukkig mee te leven.
Sterkte.
Mijn pb staat open