Kleding'eis' bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Artimes

Re: Kleding'eis' bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:58

Leuk setje,
met een sjaaltje staat het ook leuk, en beter denk ik dan nog iets eronder

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:00

Leuk setje.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:45

Je zou ook ipv een hemdje een shirtje eronder kunnen doen om het lage decollete te bedekken. Je hebt van die shirtjes met bijna onzichtbare naden, dat is wel mooi en valt niet op. En je gaat toch niet dansen, dus qua warmte zal het wel meevallen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:00

Heb niet iedere pagina gelezen, maar vind je combinatie netjes. :j Alleen of de uber gelovige het ermee eens zijn is een tweede. :') Inderdaad een sjaal erbij om verder commentaar te voorkomen.

Ben er zelf geen fan van om werkelijk alles aan je stijl aan te moeten passen. Ze weten wie je bent en elkaar tegemoet komen daarin lijkt me niet teveel gevraagd.

Weet niet of het genoemd is maar als je echt niks wilt kopen of je twijfelt nog over je outfit, kan je ook nog een jurk huren. Dan heb je weinig kosten en heb je het niet in je kast hangen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:48

Het gaat toch helemaal niet om stijl aanpassen, het gaat om 1 keer jezelf opdoffen wat normaal is op officiële en feestelijke gelegenheden van een bepaalde soort, zoals bruiloften.

Tegemoedkomen is niet op z´n plek op een bruiloft omdat het niet tussen jullie twee is, maar je te maken hebt met nog veel meer gasten oa de familie en die laatste zijn belangrijker voor zo´n bruidspaar dan een collega. Lijkt mij.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:58

Goof, als ik ga trouwen wil ik ook dat je dit setje aantrekt svp.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 16:00

lieveli schreef:

Absoluut! Met dikke panty en sjaal tot aan mijn hals dicht geknoopt ook?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 16:01

Lusitana schreef:
Het gaat toch helemaal niet om stijl aanpassen, het gaat om 1 keer jezelf opdoffen wat normaal is op officiële en feestelijke gelegenheden van een bepaalde soort, zoals bruiloften.

Ik vind dit om eerlijk te zijn geen opdoffen. Dit is kleding aantrekken die een ander wenst en dan nog meer en vooral lang zodat alles bedekt is. Minimale make up want anders val ik ook buiten de boot denk ik. Nee, opdoffen is in mijn ogen echt iets anders.
Maar goed, zoals je ziet is alles opgelost ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:22

Goof schreef:
lieveli schreef:

Absoluut! Met dikke panty en sjaal tot aan mijn hals dicht geknoopt ook?

Ja! Lijkt me hilarisch :D :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 17:53

Afgesproken!

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:06

Ik heb die jurk ook. (In effen blauw, taupe en zwart :Y) mijn lievelingsjurk :D hij is zonder jasje behoorlijk sexy juist vind ik (stof tekent+laag) :p leuk dat je er ook een nette outfit van kan maken! En leuk dat je dat hier deelt.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:50

Interessant topic.

Ik loop op het moment tegen hetzelfde aan; ik geef examentrainingen en kom daardoor vaak bij verschillende scholen, heel gaaf. Nu ga ik over een paar weken naar een school die reformatorisch is. Ik heb vanuit de werkgever niets gehoord over kleding o.i.d., maar op de site van de school staat 'eerzame kleding' in de huisregels, daaronder staat echter ook 'respect naar andere mensen, uiterlijk en innerlijk'. Hoe streng zijn reformatorische scholen in dat opzicht?

Niet bedoeld om je topic te vervuilen overigens! :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:04

Sokje_6 schreef:
Interessant topic.

Ik loop op het moment tegen hetzelfde aan; ik geef examentrainingen en kom daardoor vaak bij verschillende scholen, heel gaaf. Nu ga ik over een paar weken naar een school die reformatorisch is. Ik heb vanuit de werkgever niets gehoord over kleding o.i.d., maar op de site van de school staat 'eerzame kleding' in de huisregels, daaronder staat echter ook 'respect naar andere mensen, uiterlijk en innerlijk'. Hoe streng zijn reformatorische scholen in dat opzicht?

Rok tot op de knie wordt vaak wel als wenselijk gezien

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 13:09

Sokje_6 schreef:
Interessant topic.

Nee hoor, vul het topic gerust aan!

Weet je, die school weet wie zij in huis halen voor die examentraining, zij hebben jou benaderd neem ik aan?
In dat geval vraag ik me af of je je kleding zou moeten aanpassen. Zij hadden ook kunnen kiezen voor iemand die hun 'levensstijl' sowieso al had.

De bruiloft is overigens morgen, ik ben er klaar voor :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:13

Nee, ik werk via een landelijk bedrijf dat examentrainingen regelt (Lyceo); de scholen benaderen dat bedrijf voor trainingen. Dus indirect inderdaad wel, maar ze weten niet dat ík ben ingeroosterd.
Goed punt :j Ik heb de vraag even weggelegd bij Lyceo, misschien hebben zij meer gehoord.

Leuk, geniet van de bruiloft!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:16

Eerzame kleding hoeft denk ik niet meteen een rok te zijn. Ik zou er in zo'n geval vanuit gaan dat alles wat geen decolleté heeft en niet te strak zit goed is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 13:16

Ja, ik ken Lyceo wel, ik werk in het onderwijs ;)

Maar goed, dan alsnog weten zij dat Lyceo niet een gereformeerd iets is, dat is een keuze die zij maken. Als ze naar een supermarkt oid gaan komen zij ook mensen tegen die gekleed gaan zoals jij en ik. Ik geloof dat ik voor zo'n bezoek me wel netjes zou kleden, maar geen rok zou aantrekken.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:19

Wat ik ken van reformatorische scholen is naast een rok/jurk ook schouders bedekt. Broek is vrij zeker niet gepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:06

Yunomi schreef:
Wat ik ken van reformatorische scholen is naast een rok/jurk ook schouders bedekt. Broek is vrij zeker niet gepast.

En afhankelijk van hoe streng: geen make-up, geen opvallende sierraden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:23

Sokje_6 schreef:
Nee, ik werk via een landelijk bedrijf dat examentrainingen regelt (Lyceo); de scholen benaderen dat bedrijf voor trainingen. Dus indirect inderdaad wel, maar ze weten niet dat ík ben ingeroosterd.
Goed punt :j Ik heb de vraag even weggelegd bij Lyceo, misschien hebben zij meer gehoord.

Leuk, geniet van de bruiloft!

Als het heel erg was dat je niet Reformatorisch bent hadden ze wel een Reformatorisch bedrijf uitgezocht. Ik denk wel dat ze het op prijs stellen als je een rok aantrekt en geen overdreven make up.
Yunomi schreef:

Dit ook maar ik mag toch hopen dat je op elke werkplek met bedekte schouders loopt := blote schouders vind ik iig in geen enkele functie gepast.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:40

Nee, sowieso geen blote schouders inderdaad, en korte broek vind ik ook niet per se gepast voor de klas.

Lyceo heeft het overlegd met de school, en representatief zijn is het belangrijkst. Gewoon netjes dus, maar dat was ik al van plan. Lange broek mag dus wel. :) Bedankt voor de adviezen!
Apart om te lezen dat dat per school zo verschilt, bij de een wel broeken, bij de ander niet. Ze schijnen een kerk op het schoolplein te hebben, dus ik vind het superleuk om ook eens op zo'n school te komen.
De evolutietheorie uitleggen wordt ook een leuke, maar dat gaat wel goed komen. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:42

Oh prima dan toch. Gewoon normale nette werkkleding dus :) tenminste, bij ons mag je ook absoluut geen korte broek en korte rok en blote schouders en ik werk niet in een christelijke instelling.

Misschien hebben ze je en speciaal ingehuurd voor de evolutietheorie. :P Daarover gaan ze zelf hun leerlingen niks vertellen :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:43

Maar ik vind kledingeisen op een school heel anders dan op een bruiloft. De bruiloft is vrijwillig en gedaan vanuit onderlinge waardering. En als je je niet gemakkelijk voelt bij de eisen is het ook gewoon een vrije keuze als je besluit dat je dat niet prettig vindt - en dan kom je dus niet. Het is hun feestje, no problem.

Een werksituatie vind ik daarin heel anders, en ik denk niet dat dergelijke kledingeisen redelijk zijn om aan externen te stellen. Het opent de deur voor discriminatie, en dat lijkt me niet aanvaardbaar. Persoonlijke situaties en werksituaties zijn daarin niet gelijk... zelf zou ik in zo'n situatie vrijwel zeker geen rok aandoen.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:46

Haha, nou ja, het is een theorie, of ze erin geloven is hun eigen keus uiteraard. Het is onderdeel van het curriculum dus ik neem aan dat ze dat wel hebben gehad in een schoolexamen.

En dat is voor mij inderdaad ook normale werkkleding. Ik wil mijn leerlingen niet afleiden met blote schouders :P

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:47

Als men naar een gala gaat, worden er ook vaak kledingeisen gesteld.
Bij bepaalde gelegenheden zijn zelfs hoge hakken verplicht voor vrouwen. :?
Dus het heeft niet alleen met religie te maken.