Wegens aanrijding met een persoon.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:00

Pff TS.. zoals jij het geluid omschrijft, dat gaat echt door merg en been. En is tegelijk heel herkenbaar. Ik heb één keer in een trein gezeten waarbij een zelfdoding op het spoor plaatsvond. Ik vergeet het gezicht van de conducteur en machinist nooit meer ;(

Zelfdoding op het spoor lukt overigens niet altijd:

Afgelopen zaterdag zat ik in de trein naar Amsterdam en remden we ook heeeeel hard ineens. We hoorden geen klap o.i.d. Kort na de noodstop werd er omgeroepen dat er een persoon naast het spoor zou staan. Op dat moment vroeg ik me af wat hij van plan was... Gelukkig konden we na een half uurtje weer verder rijden (niet zozeer om 'op tijd' te komen, maar omdat we dan wisten dat niemand is geraakt). Er werd nog omgeroepen dat de persoon opgepakt is door de politie.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:04

Ik heb er al zo vaak ergens door vastgezeten, hetzij op een station ergens in Nowhereville, het zij in de achteropkomende trein die teruggestuurd werd en al die keren was het erger dan toen het daadwerkelijk 'mijn' trein was.

Het klinkt misschien gek, maar in tegenstelling tot de paniek, woede, consternatie die op een perron ontstaat als de gehekelde ding-dong afgaat, gaat het er in de trein heel rustig aan toe. Bam, noodrem, rondvliegende spullen, een omroepje en... Berusting. "Oké, dit is gebeurd. We gaan hier nog wel een tijdje staan." en dan is het klaar. Mensen rapen hun spulletjes op, maken een praatje, bellen rustig het thuisfront op. Geen gechagrijn, geen woede of ongeduld... Het was heel vreemd. Iedereen was ook heel behulpzaam naar elkaar. De trein wordt 'uitgeschakeld' dus het werd nogal koud, we hebben een dekentje gedeeld met een aardige onbekende mevrouw. Zij gaf ons een eierkoek omdat we nog niet gegeten hadden. Iedereen was vriendelijk tegen elkaar.

Er zaten ongetwijfeld mensen in die trein die het liever anders hadden gezien, maar niemand van de mensen waarmee ik in een coupé zat heeft het laten merken. :n

En terecht. Het is al akelig genoeg as it is, toch? Ik ga er maar vanuit dat het arme slachtoffer niet met opzet honderden mensen vertraging en trauma's bezorgt. Daar denk je vast niet (meer) aan als je dit als enige uitweg ziet, of als je heel veel haast hebt om ergens te komen, want niet iedere aanrijding is per se een zelfmoord.

xHereIsAnne

Re: Wegens aanrijding met een persoon.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:08

Net bericht; weer een aanrijding met een persoon in mijn traject. De 3e deze maand al. Meteen de hele klas: 'Waarom kies je dan de trein', 'dit doen ze gewoon om ons te pesten' al die dingen.

Ik moet me dan echt inhouden om niet te ontploffen omdat t me zoveel doet..

Echt ongelofelijk hoe onbegrijpelijk mensen kunnen zijn.. :'(

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:23

Is denk ik ook wel een beetje kudde dier gedrag dat als de een het roept de rest wel meeschreeuwd. Ik denk dat als je de meesten apart zou spreken en zou laten nadenken dat ze het dan wel anders zien. Mensen steken elkaar altijd aan met meningen en zure opmerkingen en al helemaal als het de trein of ns betreft.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:49

Bij een station in Borne ook een aanrijding met een persoon lees ik..

Reis zelf bijna nooit met de trein en heb het, gelukkig, nog nooit meegemaakt. Maar sommige verhalen hier.. Pff :(

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:51

xPearl schreef:

Reis zelf bijna nooit met de trein en heb het, gelukkig, nog nooit meegemaakt. Maar sommige verhalen hier.. Pff :(

Ja over die aanrijding had ik het. Hele station is ontruimd en politie staat overal. maar vanaf Hengelo tot Almelo geen treinen tot ongeveer 1600u.

Ik ga naar mijn vriend die in Borne woont. Normaal ga ik de andere kant op naar Rijssen.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:57

xHereIsAnne schreef:
xPearl schreef:

Ja over die aanrijding had ik het. Hele station is ontruimd en politie staat overal. maar vanaf Hengelo tot Almelo geen treinen tot ongeveer 1600u.

Ik ga naar mijn vriend die in Borne woont. Normaal ga ik de andere kant op naar Rijssen.

Ah zo.. Ik kom daar niet uit de buurt, maar las het toevallig op fb..

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:35

Toevallig van de week dit topic aangeklikt. Na aanleiding daarvan bedacht ik me dat het hier ook heel makkelijk zou kunnen gebeuren.
Laat ik nou praktisch aan het spoor in Borne wonen -O- gelukkig was ik op dienst en er zodoende weinig van meegekregen. Loop normaal rond het middaguur altijd met de hond langs het spoor....

Vind het in en in triest, de gedachte dat mensen zo met zichzelf in de knoop zitten... Hoe eenzaam moet zo iemand zich wel niet voelen?!
Godzijdank nooit meegemaakt (ga ook niet zo vaak met de trein) zou daar denk ik over blijven malen...

Overigens wel heel interessant om het gebeuren eens van de andere kant te zien:

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:36

watchthesky schreef:
Ik heb er al zo vaak ergens door vastgezeten, hetzij op een station ergens in Nowhereville, het zij in de achteropkomende trein die teruggestuurd werd en al die keren was het erger dan toen het daadwerkelijk 'mijn' trein was.

Het klinkt misschien gek, maar in tegenstelling tot de paniek, woede, consternatie die op een perron ontstaat als de gehekelde ding-dong afgaat, gaat het er in de trein heel rustig aan toe. Bam, noodrem, rondvliegende spullen, een omroepje en... Berusting. "Oké, dit is gebeurd. We gaan hier nog wel een tijdje staan." en dan is het klaar. Mensen rapen hun spulletjes op, maken een praatje, bellen rustig het thuisfront op. Geen gechagrijn, geen woede of ongeduld... Het was heel vreemd. Iedereen was ook heel behulpzaam naar elkaar. De trein wordt 'uitgeschakeld' dus het werd nogal koud, we hebben een dekentje gedeeld met een aardige onbekende mevrouw. Zij gaf ons een eierkoek omdat we nog niet gegeten hadden. Iedereen was vriendelijk tegen elkaar.

Er zaten ongetwijfeld mensen in die trein die het liever anders hadden gezien, maar niemand van de mensen waarmee ik in een coupé zat heeft het laten merken. :n

En terecht. Het is al akelig genoeg as it is, toch? Ik ga er maar vanuit dat het arme slachtoffer niet met opzet honderden mensen vertraging en trauma's bezorgt. Daar denk je vast niet (meer) aan als je dit als enige uitweg ziet, of als je heel veel haast hebt om ergens te komen, want niet iedere aanrijding is per se een zelfmoord.

Nou, bij mij in de trein, stond een jongen tegen me aan te zeuren over hoe aso hij het vond en hoe ego enzo. Ik heb hem maar genegeerd, toen droop hij af :') En in de bus begonnen mensen te schreeuwen iets in de trant van ''gas op die lollie!'' Dus ik ben een tikkie jaloers :')

amyleftover: die kende ik ja!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:39

Etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:45

AlwaysH schreef:
Ik reis elke doordeweekse dag naar Alkmaar. Helaas staat er vlakbij het spoor in Castricum/Limmen/Heiloo een stichting voor mensen met psychische problemen/afwijkingen. Hier gebeuren dan ook super veel ongelukken met zelfmoord. Twee weken geleden nog twee mensen in vijf dagen. Het gebeurd echt ongelooflijk veel...
Een keer de 'schade' bij een aanrijding gezien, maar ik ben zelf absoluut niet gevoelig voor dit soort trauma's en heb hier verder helemaal geen problemen aan over gehouden.

Het enige wat ik wel weet, is dat ik altijd al bang ben dat ik van het perron af zou vallen, maar zolang ik op of achter die strepen blijf moet dat wel goed komen. :o

Ik woon bij een spoorovergang in Heiloo. Gelukkig heb ik nog nooit iets gezien of zelf in de trein gezeten die iemand aanrijdt, maar die trein staat wel steeds vaker bij ons voor de deur op het spoor...

Twee weken terug raakte er smorgens vroeg iemand onder de trein, ik was net wakker en heb de klap en de remmen gehoord. Heel erg naar, zeker omdat later bleek dat het waarschijnlijk iemand is geweest die 'nog even snel' het spoor over wilde steken. Helaas dus niet alleen mensen vanuit de psychiatrische instelling

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:50

bruintje123 schreef:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26111 ... d+weg.aspx
Hier gelukkig een goede afloop.

Maar goed dat daar niemand meer in zat.
Poeh vind ik fijn om te lezen! Ik zit in de trein richting Eindhoven en zag de melding staan vlak nadat ik was ingestapt. Gelukkig kan ik omreizen en ben ik ruim optijd weggegaan :). Heel fijn om te lezen dat het een goede afloop had want ik maakte me al zorgen om de inzittende

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:12

eva_nappie schreef:
AlwaysH schreef:
Ik reis elke doordeweekse dag naar Alkmaar. Helaas staat er vlakbij het spoor in Castricum/Limmen/Heiloo een stichting voor mensen met psychische problemen/afwijkingen. Hier gebeuren dan ook super veel ongelukken met zelfmoord. Twee weken geleden nog twee mensen in vijf dagen. Het gebeurd echt ongelooflijk veel...
Een keer de 'schade' bij een aanrijding gezien, maar ik ben zelf absoluut niet gevoelig voor dit soort trauma's en heb hier verder helemaal geen problemen aan over gehouden.

Het enige wat ik wel weet, is dat ik altijd al bang ben dat ik van het perron af zou vallen, maar zolang ik op of achter die strepen blijf moet dat wel goed komen. :o

Ik woon bij een spoorovergang in Heiloo. Gelukkig heb ik nog nooit iets gezien of zelf in de trein gezeten die iemand aanrijdt, maar die trein staat wel steeds vaker bij ons voor de deur op het spoor...

Twee weken terug raakte er smorgens vroeg iemand onder de trein, ik was net wakker en heb de klap en de remmen gehoord. Heel erg naar, zeker omdat later bleek dat het waarschijnlijk iemand is geweest die 'nog even snel' het spoor over wilde steken. Helaas dus niet alleen mensen vanuit de psychiatrische instelling

Sterker nog, volgens mij zijn het meer 'gewone' mensen dan psychiatrische patiënten. Heiloo is ons kent ons dus de meeste keren kom ik er wel achter wie het geweest is. En dan is het een oom of een juf van wie men het niet verwacht had.

'gewone' tussen haakjes omdat het zo stom klinkt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:42

amy_leftover schreef:
Toevallig van de week dit topic aangeklikt. Na aanleiding daarvan bedacht ik me dat het hier ook heel makkelijk zou kunnen gebeuren.
Laat ik nou praktisch aan het spoor in Borne wonen -O- gelukkig was ik op dienst en er zodoende weinig van meegekregen. Loop normaal rond het middaguur altijd met de hond langs het spoor....

Vind het in en in triest, de gedachte dat mensen zo met zichzelf in de knoop zitten... Hoe eenzaam moet zo iemand zich wel niet voelen?!
Godzijdank nooit meegemaakt (ga ook niet zo vaak met de trein) zou daar denk ik over blijven malen...

[ Video ]

Is de heLe uitzending nog te bekijk en?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 20:09

Bruintje 123; Dat is "mijn traject ".......in ieder geval Boxtel.
Gelukkig inderdaad géén slachtoffers en voor mij ook geen vertraging.
Maar je hebt wél zoiets van "Nee hé...........niet wéér " 8)7

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:13

@nikass vraag ik mij ook af! Ik vond dit heel interessant om te horen!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:17

Nikass schreef:
amy_leftover schreef:

[ Video ]

Is de heLe uitzending nog te bekijk en?

Gevonden maar daar moet je voor betalen -O-

Edit: deze man heet Viktor Staudt, op google is het een en ander te vinden geloof ik.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:45

Als je zijn naam op youtube intikt, kom je wel meer lezingen van hem tegen over dit onderwerp. :j

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:00

amy_leftover schreef:
Als je zijn naam op youtube intikt, kom je wel meer lezingen van hem tegen over dit onderwerp. :j

Ik zag het inderdaad! Vandaag of morgen maar eens even kijken.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:41

amy_leftover schreef:

Oh interessant, ga ik morgen even naar kijken :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:05

Hij heeft ook een boek geschreven.
Geloof dat ie later met Borderline is gediagnosteerd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:54

Wat me wel is opgevallen,dat het hier in Ermelo bijna altijd volwassen personen zijn die springen.
Hier zijn ook jongeren geweest die het leven niet meer zagen zitten,een jongen van 11 jaar had zichzelf op gehangen in het bos op de heide.Een meisje van 16 die de polsen doorsneed.
Ik vind het zo erg als men ze Egoïsten noemt.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:55

xHereIsAnne schreef:
xPearl schreef:

Is echt vlak voor het perron gebeurd, mensen die daarop stonden hebben moeten het wel hebben zien gebeuren, vreselijk! Zo veel politie, brandweer, alle overgangen op alarm. Brrr. Maar nog het meest erge: de snelbus instappen en iemand echt met een gebroken stem horen zeggen: nee, hij heeft het niet overleefd.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:59

Weet je wat ook meespeelt? Mensen raken afgestompt. Ik reis nu al een jaar of 10 (met een tussenpoos van een paar jaren) veel met de trein. De laatste drie jaar 4 dagen per week. En waar ik in het begin nog dacht 'Achjeej, wat erg en wat rot en wat in- en intriest' denk ik nu vooral 'Alweer... triest hoor, maaruhm, hoe kom ik nu thuis?'. Als je zo vaak met ellende wordt geconfronteerd, raak je er wat minder door geraakt op de een of andere manier. Dat moet ook wel, als ik elke keer als ik hoor/lees/meekrijg dat er iemand gesprongen is, volledig verdrietig en geraakt zou worden, zou ik zelf ook geen gezellige weken meer hebben.

En nee, ik zou nooit roepen dat het egoïstisch is, maar ik baal wel ontzettend van de vertraging en een 'jeetje, niet alweer, ze blijven bezig' kan er uit mijn mond dan ook wel komen als ik 2,5 uur moet wachten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:20

Natuurlijk baal je! heb ik ook.Om bij mijn paarden te komen móet ik het spoor over,en als er iemand gesprongen heeft,kan ik er niet komen,pas uren later wel. En ja,dan baal ik ook echt,maar ik zal nooit zeggen:kon die Egoïst niet ergens anders een eind maken aan het leven,echt nooit.