Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 21:37

Nou inmiddels heeft mijn schoonmoeder het licht gezien. En eigenlijk pas nadat mijn vriend en ik verloofd zijn.
Denk dat ze door had dat hij toch echt voor mij koos :+

Ze heeft nu gezegd dat ze inziet dat ze echt niet eerlijk bezig is geweest. Dat ze mij echt als "concurrent" zag. Als de "andere" vrouw. Ze wist niet goed wat loslaten was (in haar hoofd betekende loslaten nooit meer contact hebben)

Dus wel heel fijn. Voor nu kom ik daar weer. Het lijkt gezellig.
Maar het blijft een aparte vrouw.

Ze heeft ook gevraagd of ze mee mocht jurken uitzoeken. Want dat was haar droom.
Ik heb gezegd dat ik überhaupt nog niet weer wanneer en met wie.
Ik weet echt wel met wie :+
Ook al is het gezellig, ik wil haar er echt niet bij.
Vriendin van mij opperde het idee om uiteindelijk haar mee te nemen als ik op doorpas moet. Lijkt me een goed idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:48

Ik vind het niet hilarisch
Intriest eigenlijk
Wiebke ook als je zo’n moeder hebt die alles op zichzelf betrekt

Ik neem me voor om later als ik het mee mag maken een aardige, betrokken en niet te bemoeierige schoonmoeder en oma te worden :o
Maar ik snap wel dat het vanuit de schoonmoederkant ook niet meevalt om je kroost los te laten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:49

Oh hoe kun je zo zijn als schoonmoeder :') Jaloers zijn op je schoondochter, echt schaam je hoor.
Wel heel fijn dat ze nu inziet dat dat dan ook echt niet kon.

Haar gelijk meenemen met jurken passen zou ik ook niet doen :P
Snap dat ze dat leuk vind maar ik vind het iets best intiems waarbij je toch liever je vriendinnen en eigen moeder erbij hebt. Tenzij je zo'n mooie bestfriend relatie met je schoonmoe hebt. Maar ik moet er ook niet aan denken :=

Amandavd

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:09

Mijn schoonmoeder en schoonzus gaan ook mee, vinden zij keileuk en ik ook. :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:19

Hahahaha hallo hemels topic }>

Ik ben fotograaf van beroep mijn schoonmoeder had toen nog nooit foto’s van mij bekeken of interesse in getoond. Mag je raden wat mijn vriend en ik en zijn broer en zus kregen voor kerst!

Fotoshoot bon bij echt een verschrikkelijke fotograaf. Gezellig! Kan je 1 ding zeggen I ain’t going :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:24

k_m schreef:

Ik ben fotograaf van beroep mijn schoonmoeder had toen nog nooit foto’s van mij bekeken of interesse in getoond. Mag je raden wat mijn vriend en ik en zijn broer en zus kregen voor kerst!

Fotoshoot bon bij echt een verschrikkelijke fotograaf. Gezellig! Kan je 1 ding zeggen I ain’t going :+

Meelezer :+ jouw schoonmoeder spoort niet! Als ik jouw foto’s zie kan je waarschijnlijk de meest gave foto’s zelf maken met de zelfontspanner of een afstandsbediening Hahaha

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:32

k_m schreef:

Serieus hoe verzind ze dat.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:39

Ja haha geeeen idee. Mijn eigen ouders dachten ook echt alletwee van wat is dit :+

Ze kan ook wel aardig zijn, ik heb bv een intolerantie en daar houd ze altijd echt veel rekening mee, maar echt een super band is het niet.

Zo mocht ik ook niet mee op familie weekend, stel dat het eens uit zou gaan of dat de anderen zich uitgesloten zouden voelen (1,5 jaar al samen toen en met iedereen altijd veel plezier). Sprak ze me daar een keer over aan toen Mn vriend net weg was. Dat ik hem wel eens een sms’je mocht sturen ofzo, in de avond dan. Lol :+ ook grappig dat mijn vriend vlak daarvoor met heel ons gezin kosteloos een week naar Oostenrijk is geweest. :')

Ik kan nog wel wat dingen vertellen maar haha voelt zo slecht en goed tegelijk haha

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 22:40

Mijn schoonouders doen ook steeds alsof ze me niet kennen...
Ik heb daar een jaar elke week een paar dagen over de vloer gelopen...

Het blijven aparte mensen hoor.

Krijg je een kopje thee. "Wil je suiker?" Nee hoor, dat heb ik nooit in mijn thee gehad.

Week later. Zelfde vraag...
Ugh

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:43

Nessa schreef:
Mijn schoonouders doen ook steeds alsof ze me niet kennen...
Ik heb daar een jaar elke week een paar dagen over de vloer gelopen...

Het blijven aparte mensen hoor.

Krijg je een kopje thee. "Wil je suiker?" Nee hoor, dat heb ik nooit in mijn thee gehad.

Week later. Zelfde vraag...
Ugh

Haha dat zijn truucjes zodat je man denkt van ah is aardig, terwijl het gewoon irritant is :j

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:08

Nessa schreef:
Nou inmiddels heeft mijn schoonmoeder het licht gezien. En eigenlijk pas nadat mijn vriend en ik verloofd zijn.
Denk dat ze door had dat hij toch echt voor mij koos :+

Ze heeft nu gezegd dat ze inziet dat ze echt niet eerlijk bezig is geweest. Dat ze mij echt als "concurrent" zag. Als de "andere" vrouw. Ze wist niet goed wat loslaten was (in haar hoofd betekende loslaten nooit meer contact hebben)

Dus wel heel fijn. Voor nu kom ik daar weer. Het lijkt gezellig.
Maar het blijft een aparte vrouw.

Ze heeft ook gevraagd of ze mee mocht jurken uitzoeken. Want dat was haar droom.
Ik heb gezegd dat ik überhaupt nog niet weer wanneer en met wie.
Ik weet echt wel met wie :+
Ook al is het gezellig, ik wil haar er echt niet bij.
Vriendin van mij opperde het idee om uiteindelijk haar mee te nemen als ik op doorpas moet. Lijkt me een goed idee.

wat fijn zeg!

en inderdaad ik snap volkomen dat je haar daar niet bij wilt hebben
dat had ze zich wellicht een tijdje terug al moeten bedenken dan.

hoop dat het contact goed blijft!
dat zou natuurlijk helemaal fijn zijn :)
het randje zal je altijd houden, omdat je weet hoe het was :P

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:05

Stipje hier wat een vermakelijk topic

Zelf een prima schoonmoeder, beetje een moeilijke opstart maar sinds mijn vriend en ik samen wonen en hen minder zien gaat het een stuk beter. Nu ik een pony heb gaat ze wel eens mee en dat is heel gezellig. Ze doet haar best maar we zijn gewoon heel anders en hebben andere ideeën in het leven wat wel eens kan botsen.

Hiervoor een relatie gehad waar ik gratis een heks bij kreeg. Uiteindelijk eindigde het in mij van de fiets af trekken en niet meer te tuin uit laten gaan. Was dus ook het einde van de relatie toen die niet voor mij opkwam.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:07

Schoonmoeders kan er een boek over vol schrijven :x

Die van mij is echt een loeder en denkt dat ze de baas is ofz. Iedereen moet maar naar haar pijpen dansen. Alles draait om mevrouw, ze heeft nu kanker en daar gaat ze dood aan. Wanneer weten de artsen niet maar een keer :roll:
Maar ze misbruikt haar positie zo erg..... zielig doen voor een kopje thee. Lopen is al te veel gevraagd. Echt ze doet alsof ze al op het sterfbed ligt. Maar als niemand kijkt kan ze wel lopen. Of zelf dat kopje thee pakken. Zo vroeg ik van goh zijn er dingen die je nog wil doen? Daar had ze geen antwoord op. Ze wilde niks doen, oke prima. Maar vervolgens wel mijn vriend claimen. En zielig doen om alles. Ohja en mij weer verstoten, niet willen inzien dat ik een andere opvoeding heb gehad (veel minder beschermend, geliefd, minder affectie). Mijn eerste reactie als iemand mij knuffelt die ik niet ken is, wat moet je. Dus ik haar dat uitgelegd. Maar zij vind het maar lastig hoor. Volgens haar stel ik mij niet genoeg open. 8)7
Terwijl ik voor mijn doen hartstikke open ben geweest. Maar naar mij toekomen met haar probleem ho maar...

Ohja en mijn vriend is een watje doe confrontaties uit de weg gaat en hun kant kiest :roll:
Ondertussen ben ik verbannen en een verboden onderwerp +:)+

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:30

watchthesky schreef:
Irene2 schreef:
O lieveli.. wat schandalig. Toen wij het nieuws persoonlijk wilden vertellen duurde het weken voordat ze een keer kon. Uiteindelijk op de helft in een vd valk af gesproken. Haar enige reactie was 'leuk' en daarna moest het weer om haar gaan. Later hoorden we dat ze ook nog eens teleurgesteld was dat zij het niet als een van de eersten wist. Ja,duh!

Wauw. Gewoon, wauw. Die mag niet oppassen, neem ik aan? :=

Wil je de diverse verhalen horen die maken dat we dat niet aandurven? :Y)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:33

Natuurlijk Irene. }:)

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:37

Zal de sh*t eens voor pb's gaan uittypen .

De andere verhalen hier zijn ook zeer vermakelijk!!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 01:02

Hier na 16 jaar ellende doorstaan sinds ruim een jaar het contact verbroken met schoonouders. Beste keuze ever! Wat een rust geeft dat in ons gezin. Gelukkig heeft mijn man hier het initiatief in genomen (was niet makkelijk en is een heel proces geweest) maar het gaat nu super.
Waar het op neer komt is dat we op zo'n andere golflengte zitten dat we ze onmogelijk duidelijk kunnen maken wat er nou precies is. Ze kunnen niet reflecteren maar schuiven alles op ons af en schieten zelf in de slachtofferrol. We zijn zo verschillend. Ingewikkeld maar nu rust. Zo fijn!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 01:13

Hier na een paar maanden al duidelijk dat de schoonouders 0 toegevoegde waarde hebben aan mijn leven dus toen ben ik er maar gelijk mee gestopt. Leuke schoonouders zijn altijd beter natuurlijk, maar als ze niet leuk zijn, dan maar geen schoonouders. Heerlijk rustig

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 01:52

Jeetje, het lijkt alsof al die ''nare'' schoonmoeders op elkaar lijken.....

Met mijn schoonmoeder is het ooit best oke begonnen, maar het was voor mij wel een hele andere wereld. Al snel begonnen de problemen. Ze was net weduwe en begon zoonlief te claimen. Alles draaide om haar.

Mijn man maakt niet snel ruzie, maar heeft het weleens geprobeerd uit te leggen. Maar ze draait echt alles om.
Ze belt hem af en toe en dan hoor ik het gesprek. Hij geeft antwoord, verteld iets over hem, onze zoon of ons en daarna hoor ik dwars door de telefoon haar tetteren en gaat het alleen maar over haar. Zelsf als wij iets naars hebben, is het 2 tellen vragen en dan gaat het over haar.

Onze zoon heeft nog nooit een verjaardags kaart gekregen bijv en hij is nu 21. Mijn man ook niet, maar ze belt hem dan wel.

Ze is 9 jaar jonger dan mijn moeder, maar heeft echt ouderwetse ideeen over ouders en kind.

Wij hebben er vroeger wel ruzie om gemaakt en heb wel vaak flink de waarheid verteld over haar. ( ze heeft ook echt nare en kwetsende dingen gedaan en gezegd ) Maar ik was jonger en dacht ook niet altijd na.

Nu gaat hij er eens in de zoveel tijd heen, ze bellen elkaar en ik word er gewoon buiten gehouden. Ik vraag ook niet naar haar en mijn man verteld niks. Wat wel dubbel is soms, want hij kan ook zijn ei niet kwijt als ze wat mankeert, maar is het wel gewend nu.
Op zich kunnen we het er nu wel over hebben in alle rust als we netjes blijven, maar het is geen echt punt meer in onze relatie.

Waar ik wel bang voor ben is als zij overlijdt. Kan toch moeilijk mn man dan laten stikken met alles. Het zal tegen die tijd wel wat spanningen geven.

Onze zoon heeft nu 2x een serieuze relatie gehad en schoonmoeder zijn is ook nog niet zo makkelijk, maar ik hou veel van mn zoon en zet me er wel voor in om het goed te laten gaan allemaal. Als er geen klik is, krijg je die ook niet, maar fatsoenlijk met elkaar omgaan en achter zijn geluk staan is wel belangrijkste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 06:49

Bedenk mij net dat mijn moeder nog een stuk moeilijker is dan mijn schoonmoeder. Ocharme mijn vriend. Maar goed, daar gaat het toch al niet lekker meer tussen nadat ze 3x spullen is komen stelen en mijn vriend dan vlakaf heeft gezegd dat ze een luie doos is :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 07:23

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 09:51

Ohw wat vreselijke schoonmoeders zitten ertussen.
Nu ben ik bang voor de bruiloft :+

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:00

Oh wat heerlijk dit.

Hier ook geen oppassende schoonmoeder. 't is dat het de moeder van mijn man blijft anders al lang :wave:

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:02

.
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:34

Ik lees graag mee :D

Hier geen problemen met schoonmoeder. Geen beste vriendinnen maar we kunnen door 1 deur.
In mijn geval is het vooral problemen met schoonpa. Gelukkig hebben die zichzelf opgelost op kerstavond. Hij is in bezopen toestand toen vriend naar toilet was zo immens tegen mij ontploft (schoonzus was de aanzet, ik nam het voor haar op en ik kreeg de volle lading) dat ik de deur dicht heb getrokken.

Vriend begrijpt me gelukkig wel en geeft ook aan dat hij voor mij blijft kiezen.
Ik hou hem niet tegen in het contact met zijn ouders, heb er iig geen last van.