Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:33

Nanne schreef:
Hebben jullie ook geen mogelijkheid om ergens anders een klein vriezertje neer te zetten?

Ik ben gezegend met een koel-vriescombinatie in de keuken en een klein vriezertje in de schuur.

Nu heb ik een mini vriesvakje in m'n koelkast, maar als het goed is ga ik februari m'n nieuwe woning in en daar kan ik een tafelmodel vriezer overnemen van de vorige huurder. *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:34

Ik heb vorig jaar een grote vrieskist aangeschaft. Ruim 200 liter. Vooral om de groente uit de moestuin te kunnen invriezen, maar wat ben ik er ook blij mee als ik aanbiedingen tegen kom! Ik heb daarnaast ook nog een Amerikaanse koelkast met flinke vriezer dus, maar die zit toch altijd weer snel vol.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:36

Gianti schreef:
Nanne schreef:
Hebben jullie ook geen mogelijkheid om ergens anders een klein vriezertje neer te zetten?

Ik ben gezegend met een koel-vriescombinatie in de keuken en een klein vriezertje in de schuur.

ik heb een 24m2 studio :P helaas alleen ruimte voor tafelkoelkast met mini vriesvak :(

Hier hetzelfde verhaal inderdaad, geen ruimte voor een tafelmodel vriezer.

DebGizmo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:47

Hier een koel/vriescombinatie en daarnaast nog een grote vriezer met 9 lades dus dat is wel echt heerlijk!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:47

ijssnuiver schreef:
Gianti schreef:

ik heb een 24m2 studio :P helaas alleen ruimte voor tafelkoelkast met mini vriesvak :(

Hier hetzelfde verhaal inderdaad, geen ruimte voor een tafelmodel vriezer.

Zonde, ben blij dat ik de ruimte wel heb want net als nu kan ik toch 7 á 8 dagen uit de vriezer eten.

Heb ook wel eens zitten denken aan een vrieskist, maar vind dat toch onhandig omdat je zo goed in de gaten moet houden wat je er in doet. Vooral onthouden wat er onderop komt te liggen. :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:51

Ik had in mijn 20m2 kamer altijd een manshoge koelkast die voor 1/3e vriezer is. Die is eerst meeverhuisd naar mijn 45m2 appartement en nu staat hij in mijn huidige woning (geen vierkante meters op te meten) en straks gaat deze ook weer mee naar mijn tiny house van nog geen 20m2. Hij staat alleen niet onder de aanrecht.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:29

ik wil ook proberen mee te doen.

ik zit nu op 55-65 euro
incl non-food en kattenvoer kattenvlees en grit

mijn kosten liggen veel hoger ivm glutenvrije dieet en vegetarische dieet.

zou fijn zijn als ik op 40-50 uitkom

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:38

Ik vraag me altijd af of het stroomverbruik van zo'n grote vriezer wel opweegt tegen het in inslaan van aanbiedingen. Heeft iemand dat wel eens uitgerekend?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:41

Ik ben vandaag ook naar kruidvat geweest hoop bespaard

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:44

Ik heb vandaag 100 euro uitgegeven aan twee paar schoenen voor m'n peuter :') Maar ja, die ga ik niet op goedkope zooi rond laten lopen en haar voetjes waren gegroeid. Dus ja. ..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:04

phormicola schreef:
Ik vraag me altijd af of het stroomverbruik van zo'n grote vriezer wel opweegt tegen het in inslaan van aanbiedingen. Heeft iemand dat wel eens uitgerekend?

Het ligt er erg aan wat voor vriezer. De nieuwe verbruiken erg weinig, een kist verbruikt weer meer uit mijn hoofd. Een kist met glazen plaat moet je ver van weg blijven. Die hebben wij gehad, maar die verbruikte even veel als de rest van het huishouden bij elkaar. :')

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:07

Mijn extra vriezer is AA+. Ben nauwelijks tot bijna niks meer gaan betalen aan stroomkosten

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:09

Wij hebben ook een zuinige vriezer besteld :j
Vooral om restjes te kunnen invriezen, niet meerdere keren per week vers brood te hoeven halen en voorraad aan te leggen.
En maaltijden invriezen voor mijn avonddiensten (magnetronmaaltijden uit de winkel zijn voor mij geen optie).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:14

Ik kan me niet voorstellen dat de aanbiedingen inslaan opweegt tegen de stroom van de vriezer... Nu heb ik hem gratis gekregen, dat scheelt al. Met aankoopkosten erbij wordt het misschien lastig.
Oja en je moet hem natuurlijk geregeld laten ontdooien :+ Wat ik natuurlijk nooit doe maar gisteren moest ik er wel aan, kreeg hem niet meer dicht

Edit: ik ben trouwens vet trots op mezelf, heb zojuist een gigantisch Excel aangelegd waarin ik al mijn uitgaven bij ga houden vanaf nu *\o/*

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:18

Magrathea schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat de aanbiedingen inslaan opweegt tegen de stroom van de vriezer... Nu heb ik hem gratis gekregen, dat scheelt al. Met aankoopkosten erbij wordt het misschien lastig.
Oja en je moet hem natuurlijk geregeld laten ontdooien :+ Wat ik natuurlijk nooit doe maar gisteren moest ik er wel aan, kreeg hem niet meer dicht

Edit: ik ben trouwens vet trots op mezelf, heb zojuist een gigantisch Excel aangelegd waarin ik al mijn uitgaven bij ga houden vanaf nu *\o/*

Tenzij je een vriezer hebt die je niet hoeft te ontdooien :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:18

Ik moet ook weer even een aantal lijsten maken...
-Uitgaven en inkomsten
-Wat ligt er in de kast
-Wat ligt er in de koelkast
-Wat ligt er in de vriezer
--> Menu's maken. Geloof dat ik veel meer in huis heb dan dat ik denk :=

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:24

Ik houd al jaren in een schrift bij wat er in komt, welke vaste lasten eraf gaan, en wat ik dan overhoud. na elke uitgave haal ik dat bedrag af van het bedrag wat ik overhoud. Zo weet ik precies wat ik nog te besteden heb, of aan het eind van de periode kan sparen. Geeft hel veel rust, kom altijd uit.

Hier moet er ook echt nodig eens uit de kast gegeten worden. Staat nog een en ander maar dat staat er ook al een tijdje en kast begint uit te puilen. Dit topic is wel een goede schop onder mn kont daarvoor merk ik.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:34

In mijn geval weegt t kunnen inslaan van aanbiedingen zeker wel op tegen t stroomverbruik van onze extra vriezers, maar dat is puur omdat ik hier met 90% korting koop. Toen we nog in Nederland woonden hadden we 1 extra vriezer, en dat haalde ik er ook nog wel uit, maar dat was vooral omdat we groenten uit eigen tuin had enzo. Pasta saus enzo weckte ik, dus dat kon daarna buiten de vriezer blijven.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:14

goed topic!
vroeger deden wij altijd geld in een envelop en dat konden we per week uitgeven. Werkte erg goed. Tot voor kort deden we weekboodschappen. helaas is er de laatste periode de klad in gekomen. Dit topic heeft me er weer even bewust van gemaakt dat het goed is weer eens te letten op wat te koopt en waar etc. Net met manlief overlegt dat we weer aan de gang gaan met enveloppen. Eens kijken waar we mee uitkomen per week met 4 gezinsleden, 2 honden, 2 cavia's en 2 konijnen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:14

phormicola schreef:

Ik heb voor een A+++ vrieskist gekozen, en die verbruikt echt heel weinig.
Toen we op vakantie waren hebben we drie weken lang bijna alle stroom uit gehad, op een paar lampen, de vriezer, de vijverpomp en de weidestroomdraad en grondwaterpomp na. In die drie weken hebben we 10 euro aan stroom verbruikt. Dus die vriezer heeft zeker niet meer dan 2 of 3 euro verbruikt.

En als ik dan zie dat ik pas nog voor 60 euro aan vleesvervangers heb gekocht waar ik 22 euro voor betaalde, dan haal je die vriezerkosten er met gemák uit :j

Maar bij ons staat hij er natuurlijk ook voor de moestuin, waar ik 's zomers een hoop groente uit haal. Als ik al die groente (biologisch) in de winkel moest kopen dan was ik binnen een paar jaar misschien wel net zo veel kwijt als de aanschafprijs van de vrieskist :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:23

Oh dat is echt super goedkoop inderdaad! Mag ik vragen welke je hebt?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:26

Super interessant topic om te volgen! Op de moment ben ik nog inwonende bij mijn ouders en heb ik dus weinig in de pap te brokken qua eten maar tips voor 'later' kan ik zeker gebruiken!

Jullie praten veel over de aanbiedingen etc. Is dit in België hetzelfde? Aangezien ik hier eigenlijk vrij weinig promo's zie voorbij komen en wij ook vaak naar NL gaan omdat het daar zoveel goedkoper is!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:26

Een AEG vriezen in ieder geval. Het modelnummer staat natuurlijk aan de achterkant, dus dat kan ik niet zien helaas >;) Maar ik ga even kijken of ik hem op internet nog kan vinden..

Edit, ik heb de mail net gevonden :D
1 x AEG A92300HLW0 Diepvrieskoffer 87 x 119 cm A+++
€ 435,-
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 05-01-17 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:30

Laurievc schreef:
Super interessant topic om te volgen! Op de moment ben ik nog inwonende bij mijn ouders en heb ik dus weinig in de pap te brokken qua eten maar tips voor 'later' kan ik zeker gebruiken!

Jullie praten veel over de aanbiedingen etc. Is dit in België hetzelfde? Aangezien ik hier eigenlijk vrij weinig promo's zie voorbij komen en wij ook vaak naar NL gaan omdat het daar zoveel goedkoper is!

Geen idee eigenlijk, maar je kunt natuurlijk de bonus van de AH bijhouden via internet :) Iedereen mag een bonuskaart hebben, die krijg je gewoon bij de kassa.

8nnemiek ik zat trouwens net even in jouw profiel te spieken, wat een prachtig huis hebben jullie <3

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:39

Ik ga dit topic in de gaten houden, maar ik denk dat voor mij zelf de eerste stap is dat ik een maand bij ga houden waar ik nu eigenlijk geld aan uit geef. Daarma ga ik verzinnen of ik die bedragen reëel vind of dat ik ergens bewust minder aan ga uitgeven.