Sjolvir schreef:Ik schreef al eerder dit stukje, denk dat dat ook echt een probleem is, hij kan wel denken dat hij alles kan met 150 of 160, maar hij is niet alleen op de wereld en andere automobilisten verwachten niet dat iemand met zo'n idiote snelheid aan komt knallen.
Zie het al voor me ik rij rechts lekker 90 met mijn trailertje achter mijn auto achter en vrachtwagen. Achter mij vind een automobilist dat hij me in moet halen (Groot gelijk heeft die, want ik rij maar 90), deze auto rijdt de toegestane 100, schat echter de snelheid van de naderende auto verkeerd in (niet raar, want je mag daar maar 100 niet dik over de 150) en die 2 klappen op elkaar, vervolgens rammen ze mij en mijn paardentrailer en ik raak in de slip en rij nog een fiat panda van de weg.
Wie is er dan schuldig????? Al kan je vriend naar zijn idee (want zijn idee hoeft totaal niet te grenzen aan de werkelijkheid) nog zo goed, hij is zoals al eerder gezegd niet alleen op de weg.
Heb het dan niet over iemand die een keer 10 km of zo te hard rijdt, dat is nog wel in te schatten.
Dit heeft mijn vriend meegemaakt, reed op een 60-weg en wilde een tractor inhalen. Achterligger reed nog ver achter hem dus mijn vriend haalt in. Komt er een mongool met 100 km/u of harder op mijn vriend afgereden (wilde dus mijn vriend + tractor tegelijk inhalen), raakt mijn vriend zijn auto vol in de zijkant omdat hij nog terug kon sturen en vloog met z'n auto tussen 2 bomen door. 2cm verschil en hij kon het niet navertellen.
3 maal raden wie de schuld kreeg ...
)