Callisto04 schreef:Gemiddelde huwelijksduur bij echtsch. jaar 14,8
Totaal echtscheidingspercentage % 40,1
Komt uit een andere tabel, met iets andere gemiddelde duur bij echtscheiding dan die op site van federale overheid in België. Interessant om te vermelden dat de gemiddelde huwelijksduur elk decennium is gestegen, in 1950 was het maar iets meer dan 11 jaar. Echtscheidings% is wel gestegen van 24% in 1980 (ervoor geen cijfers)
lol, dat is apart, exact dezelfde cijfers 14.8 en 40.1 als bij het cbs in Nederland..
weet je zeker dat je niet naar een nederlandse stat zat te kijken callisto?
weet trouwens ook niet hoe die andere link op 71 kwam hoor..
vond dat wel belachelijk hoog, omdat Nederland en belgie dan wel gescheiden worden door een grens, maar toch niet zoveel verschillen qua cultuur.
.
. Alleszins leuke discussie ook al zijn er verschillende opinies.
. werd stapelverliefd op iemand, en heb met hem een tijdje een relatie onderhouden, niet zozeer een aantrekkingskracht op seksueel gebied maar meer intelectueel gebied, knuffelen en gezellig samenhangen hoorde daar wel bij, het bed delen die keer niet. Als daar geen ruimte voor zou zijn geweest, omdat ik een vaste gesloten relatie met mijn vriend zou hebben gehad.. dan zou ik mijn vriend uiteindelijk verlaten hebben om die andere man, want de aantrekkingskracht van het onbekende en aantrekkelijke was op dat moment toch echt groter dan die van het bekende en vertrouwde liefdesnestje dat ik met mijn partner heb. Het was niet 'beter' of slechter dan wanneer ik thuis bij mijn vriend was, maar anders aantrekkingskracht op een andere manier en een ander vlak.
)