superpony schreef:Wat een oordeel over niet rokers zeg. Hypocriet omdat je gestopt bent? Dat slaat werkelijk nergens op.
Door aan te geven dat je ex roker bent, zeg je alleen dat je niet wist dat het stonk en vervelend was, maar zelf dus ook deed. Als je daar dus verandering in hebt gebracht, ben je absoluut niet hypocriet.
Rokers mogen van mij roken, maar je kan er gewoon netjes mee omgaan. Een hele groep doet dat.
Je hebt mensen met wie je staat te praten en het gewoon in je gezicht uitblazen, dat vind ik aso. Mensen die gewoon zeggen; ik sta buiten, dus ik heb schijt aan iedereen. Je loopt ziekenhuis uit en stapt in een walm, terwijl de rookplek met bankjes 5 meter verderop is. Met nette asbakken etc. Hoezo wordt er dan geen rekening met rokers gehouden?
Maar dat is het juist, ik vind dat mijn vriend er netjes mee omgaat, die rookt waar het mag. Maar blijkbaar ga je er alleen netjes mee om als je niet rookt.
Op een terras zal mijn vriend roken, maar hij zal altijd rond hem zien en zien naar waar de wind staat en daar naar handelen.
Repelsteel zal dat niet genoeg vinden, zij beziet "netjes ermee omgaan" als niet roken op een terras.
Mijn vriend is niet de beroerdste en wil veel doen om de vrede te bewaren maar bijvoorbeeld:
Als zij met haar zoontje ook op dat terras zit, waar wij ook zitten, en ze begint te roepen en te tieren tegen mijn vriend, op niet respectvolle manier eisen dat hij niet eer rookt, zal hij niet geneigd zijn om dat te doen. Gewoon al uit principe.
Als men dat op een gewone, nette manier vraagt, is dat iets anders.
Nogmaals men vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.
Efteling van hetzelfde, daar zijn we een hele dag, en aangezien roken een verslaving is, kan hij niet een hele dag niet roken maar zal dat ook niet in de wachtrij doen.