Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 18:51

ik heb een stuk uit mijn bericht naar hem toch even openbaar geplaatst:
Waar meerdere .... Staan stond nog andere tekst maar niet van belang om met iedereen te delen. Dit zijn denk ik de belangrijkste woorden uit mijn boodschap naar hem:

De reden waarom ik verdrietig ben..
......
De grootste angst om alleen een 'Hollands hapje' te zijn, om tijd te overbruggen omdat jij uiteindelijk toch wegrent en verder gaat met een Irakeese vrouw.

Dit is een angst die pas weg gaat wanneer wij vorderingen maken, stappen maken.
Aangezien jou angst voor je ouders groter is dan jou liefde voor mij, zullen wij geen stappen maken naar een toekomst samen. Dat gebeurd pas wanneer jij mij echt goed genoeg gaat vinden om jou vrouw te zijn en je voor onze liefde kiest. ......... Het brengt mij angst en wantrouw.

Hij heeft gereageerd hier vanavond op terug te komen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:53

TS, anders moet je vriend de vraag eens in het algemeen stellen, zonder direct te zeggen dat hij reeds een relatie heeft? Gewoon vragen wat ze ervan zouden vinden als hij naar huis kwam met een Nederlandse, die zich wel wil bekeren? Dan moet je natuurlijk wel maar aannemen dat wat hij tegen je zegt wat het antwoord was ook waar is. Maar dan heb je iig wel een indicatie wat je moet doen. Als zijn ouders zeggen nee joh, als jij maar gelukkig bent dan kan hij jou introduceren. Als ze zeggen als je dat doet ben je onze zoon niet meer weet hij dat gaat moeten kiezen, jou of zijn familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:54

TS, je hoeft niet goed genoeg te zijn. Je hoeft ook niet goed genoeg te worden. Je verdient een man die van je houdt zoals je bent en voor wie je niet hoeft te veranderen of "beter" te hoeven worden.

Als hij je niet neemt zoals je bent, dan is hij je niet waard.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:55

Resistance schreef:
TS, je hoeft niet goed genoeg te zijn. Je hoeft ook niet goed genoeg te worden. Je verdient een man die van je houdt zoals je bent en voor wie je niet hoeft te veranderen of "beter" te hoeven worden.

Als hij je niet neemt zoals je bent, dan is hij je niet waard.

Heel goed gezegd !!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:56

Ik vind het sterk en goed dat je een berichtje stuurt, hopelijk komen jullie er vanavond uit.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 18:56

Kwanyin schreef:
TS, anders moet je vriend de vraag eens in het algemeen stellen, zonder direct te zeggen dat hij reeds een relatie heeft? Gewoon vragen wat ze ervan zouden vinden als hij naar huis kwam met een Nederlandse, die zich wel wil bekeren? Dan moet je natuurlijk wel maar aannemen dat wat hij tegen je zegt wat het antwoord was ook waar is. Maar dan heb je iig wel een indicatie wat je moet doen. Als zijn ouders zeggen nee joh, als jij maar gelukkig bent dan kan hij jou introduceren. Als ze zeggen als je dat doet ben je onze zoon niet meer weet hij dat gaat moeten kiezen, jou of zijn familie.

Dit heb ik al eens aangekaart maar heb het idee dat hij er toch een beetje omheen draait en ik heb tot de dag van vandaag nog geen duidelijk antwoord gehad.
Ja ze zien hem liever met een Irakeese vrouw want die scheiden niet zo snel enzovoort.

Leuk weetje:
Vriend is oudste thuis en daardoor ook voorbeeld functie

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:58

Envoler schreef:
Kwanyin schreef:

Dit heb ik al eens aangekaart maar heb het idee dat hij er toch een beetje omheen draait en ik heb tot de dag van vandaag nog geen duidelijk antwoord gehad.
Ja ze zien hem liever met een Irakeese vrouw want die scheiden niet zo snel enzovoort.

Leuk weetje:
Vriend is oudste thuis en daardoor ook voorbeeld functie

Maar tussen liever zien of alleen maar willen zien zit een verschil. Mijn ouders waren ook niet blij met mijn ex (terecht achteraf :+ ) maar ze accepteerden het wel. Laat hem dat eens gewoon fatsoenlijk vragen. Als hij dat al niet durft of niet wilt om een of andere reden, tja dan blijf je gewoon wat je nu bent, een stiekeme flirt voor zolang het kan.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:59

Ik heb een klein gedeelte gelezen van de eerste paar pagina's en daarna alleen de berichtjes van ts.
Ik snap sommige reacties hier goed, maar ik snap ts ook heel goed.

Nu zit je in een situatie vast en alleen jouw vriend kan die oplossen op dit moment of jij moet er een punt achter zetten maar als ik jou berichten lees wil je dat absoluut niet.
Hopelijk gaat hij er wat mee doen. Ik krijg er wel een beetje de kriebels van dat hij blijft hangen in deze situatie en niet verder wil gaan met een toekomst samen. Hij zal moeten vechten voor jou. Wil hij een toekomst met jou dan zal hij toch knopen moeten gaan doorhakken hij kan niet van jou verwachten dat deze relatie geheim blijft. En dat jullie maar zo door blijven hobbelen

ik wens je sterkte en wijsheid toe en doe de dingen waar jij je goed bij voelt en doe niks wat niet goed voelt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:29

Moedig en to the point wat je hebt geschreven aan hem, TS.
Ik hoop voor jou dat hij inzicht krijgt en kiest voor jou/jullie samen.
Zo niet, dan is het toch verstandig om je te bezinnen of jij je toekomst werkelijk zo zorgeloos kunt leven als je wenst.
En zo nee, wat is jouw leven met hem dan waard?
Maar ik hoop het beste voor jullie samen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:34

Je bericht aan je vriend is heel dapper en duidelijk. Ik hoop dat je het antwoord krijgt waar je op hoopt :)

1 ding nog: probeer niet meer te denken dat je "nog niet goed genoeg" bent. Je bent goed genoeg, altijd al geweest, en het is niet jouw taak om je vriend daar van te overtuigen.
Laatst bijgewerkt door Traiectum op 14-09-16 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:35

Hoop dat jullie een goed gesprek hebben! Succes

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:48

Mijn advies is om elkaar tijdelijk los te laten. Hij moet zijn gedachten op orde krijgen of hij zeker weet dat hij voor jou wil gaan, ondanks de botsing die gegarandeerd gaat komen met zijn ouders en cultuur.
Jij hebt een beter referentiekader nodig. Wat jij ook zegt, hoe overtuigd jij ook van jezelf bent... Jij weet pas of de Islam bij jou hoort als jij dit zonder hem ook praktiseert. Dan heb ik het niet over enkele weken, dan heb ik het over maanden. Tot die tijd zou je IMO niet eens aan trouwen moeten denken, ik neem aan dat je al op de hoogte bent van het principe 'trouwen voor de Islamitische wet' en de verschillen met het huwelijk zoals wij dat kennen.

Als jij en je vriend nu al aan trouwen denken, iets wat dus voor de rest van je leven is en waar je NIET eervol vanaf gaat komen, dan moet zo'n pauze van een paar contactloze (een smsje is werkelijk al te veel) maanden makkelijk kunnen. Is het leuk? nee. Maar des te belangrijker. Ik spreek uit ervaring - danwel niet met de Islamtische cultuur/religie.

Oh en;
Citaat:
de angst voor zijn ouders is groter dan zijn liefde voor mij

Vergeet niet dat dit niet maar tijdelijk is. Als hij dit echt zo ervaart dan gaat dit terugkomen in jullie huwelijk en kinderen.
Laatst bijgewerkt door Essia op 14-09-16 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Envoler

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 19:52

Ik ben er van overtuigd dat wanneer je elkaar los laat, al is het voor enkele maanden/weken/dagen, je elkaar juist meer verliest.

Nee een break up voor een poos kan ik niet en wil ik niet. Dat moet in mijn ogen niet nodig zijn om erachter te komen of je echt met elkaar verder wil en of je in iemands leven past. Zekerheid heb je trouwens nooit.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:53

Als je elkaar verliest binnen enkele maanden, dan is het te pril om over een huwelijk te spreken.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 19:54

Wanneer hij met een dame thuis komt word er niet gesproken over verkering. Ouders gaan van trouwen uit.

Ik weet niet of we elkaar zouden verliezen na enkele maanden geen contact. Ik vind het geen oplossing en geloof niet dat het goed is, voor vrijwel geen enkele relatie. Uitzonderingen daar gelaten.

Je kan problemen niet op hold zetten. Het vuurtje niet laten doven.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:56

Nah, tijdelijke breaks daar geloof ik niet in. Problemen tussen twee mensen, moeten twee mensen oplossen. Uit elkaar gaan lost vrijwel nooit iets op. Meestal ga je dan weer verder op dezelfde voet of ga je uit elkaar.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:59

Ik hoop dat jullie eruit komen en dat je vanavond eindelijk antwoord krijgt. Laat je iig niet afschepen, je hebt lang genoeg gewacht meid! Succes vanavond! Ik hoop straks een positief bericht te kunnen lezen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:04

Ik ga hier niet meer reageren. Ts je mag me nog wel pben en hoop dat wat we al besproken hebben je zeker gaat helpen vanavond.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:08

Envoler schreef:

Ben ik dan de enige die het vreemd vindt dat hij er vanavond op terug gaat komen? Als hij écht zo gek van je is, schrikt hij zich toch rot van zo'n bericht en belt 'ie toch meteen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:14

Dorien66 schreef:
Envoler schreef:

Ben ik dan de enige die het vreemd vindt dat hij er vanavond op terug gaat komen? Als hij écht zo gek van je is, schrikt hij zich toch rot van zo'n bericht en belt 'ie toch meteen?

Als ik aan het werk zou zijn en mijn vriend zou een bericht als bovenstaande sturen zou ik ook niet meteen (kunnen) bellen, maar er ook later op terugkomen.
Ik vind dat niet heel vreemd nee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:18

Ts, indien hij voor jou en dus waarschijnlijk tegen zijn ouders wensen in kiest dan is de noodzaak om maar zo snel mogelijk te trouwen dus ook weg. Ga dan eerst een langere periode samenwonen voor je een huwelijk in stapt gedwongen door de omstandigheden. Niet doen!!!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:18

Goof schreef:
Als ik aan het werk zou zijn en mijn vriend zou een bericht als bovenstaande sturen zou ik ook niet meteen (kunnen) bellen, maar er ook later op terugkomen.
Ik vind dat niet heel vreemd nee.

Nou, ik zou naar de wc hollen en even heel kort bellen hoor. Hij kan kennelijk wel doorgeven dat hij erop terugkomt, dus ook tijd om app te lezen.
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 14-09-16 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 20:19

Partner is docent en geeft les (avondschool).
En waarschijnlijk word dit een heel lang en intensief gesprek. Niet iets waar je impulsief uit schrik over belt.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 20:21

Trouwen is hier geen probleem, al is het om ouders tegemoet te komen. Daarnaast als je met elkaar verder wil moet trouwen in mijn ogen ook geen groot probleem zijn.

Samenwonen mag niet binnen de islam als je niet getrouwd bent

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:23

als ik op mijn werk zit en ik krijg zo een bericht dan reageer ik helemaal niet.

Goed genoeg? TS je bent voor 500.000 van mannen goed genoeg, je bent gewoon goed genoeg zoals je bent. Ieder mens is mooi en goed op zijn eigen manier, niemand is niet goed genoeg, jij ook niet.