Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mirriezz schreef:Dees Daan: ik zou t niet zo tof vinden als de bakker eerst een broodje rond deelt voor het te smeren. Maar ik vind het ook niet echt vies.
Voorbeeld: ik vind het niet netjes om broodjes weer terug te leggen nadat je ze in een zakje hebt gedaan. Gewoon niet netjes.
Vies, mwah, nee. Ik heb voor een baantje fruit in gepakt, denk dat de mensen die de broodjes vies vinden geen sinaasappel/peer/kiwi meer eten als ze zien wat daar voorbij komt soms aan bedorven fruit. Ik denk er niet bij na en eet die peer gewoon wel (zonder de schimmel dan he) Zo werkt de wereld gewoon.
mirriezz schreef:Cayenne: het probleem met slechte appels zou je vooral in het begin van de zomer opvallen.
De oogst van dat fruit start ongeveer begin augustus en is eind september meestal weer klaar, soms iets later. Fruit gaat dan inderdaad de koelcellen in. Je 'verse' appeltjes in juni/juli komen dus niet bepaald vers van de boom, wel uit de koelcel.
Ik ga degene die het verhaal van mijn avonturen met fruit in juli uit de koelcel wil weten even pb'en.
oomens schreef:spatter schreef:Daarom moet je op een fruitschaal nooit allerlei fruit bij elkaar leggen, bananen worden gelijk bruin.
Bananen zijn bruinig ook op hun bananigst. Dat moment waarop ze nog nét niet alcoholisch gaan smaken.