Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ohjajoh6 schreef:Als je het op de letter gaat bekijken wat verslaving nu precies is, dan zijn er maar heel weinig mensen nergens aan verslaafd.
Ikeje schreef:thembi schreef:Een recreatieve gebruiker is géén haar beter dan een chronisch verslaafde.
Hij heeft gewoon het geluk dat hij uit "een beter nest" komt, "beter genetisch materiaal" heeft en geen last heeft van "trauma's".
En zijn mensen die niet gebruiken dan wel een haar beter?
Winged schreef:ohjajoh6 schreef:Als je het op de letter gaat bekijken wat verslaving nu precies is, dan zijn er maar heel weinig mensen nergens aan verslaafd.
Klopt. Hoe zit het met een suikerverslaving? Ook niet gezond. (andere discussie, maar qua beeld)
Ik denk wel dat hoe stedelijker je woont hoe gemakkelijker het is om het eens te proberen. Je komt er in de omgeving meer mee in aanraking. Mijn nieuwsgierigheid wordt ook steeds meer geprikkeld, maar tegelijkertijd heb ik ook al 27 jaar zonder drugs (ok, drankje dus wel) gedaan. Sigaretje soms, maar ook geen behoefte om altijd te roken.
En toch vind ik drugs ergens ' eng'. Angst voor het onbekende? geen idee. Maar misschien ook omdat ik zelf ook heel wat vooroordelen erover heb. Daarom is dit topic ook best interessant qua meningen
lieveli schreef:En toch zijn het de boeren waar meer verslavingsproblemathiek is. Ik zeg boeren, maar ik bedoel gewoon de dorpsere mensen. Volendam, Heerhugowaard bijvoorbeeld.
Oke, vooroordelen in 3..2..1...Winged schreef:lieveli schreef:En toch zijn het de boeren waar meer verslavingsproblemathiek is. Ik zeg boeren, maar ik bedoel gewoon de dorpsere mensen. Volendam, Heerhugowaard bijvoorbeeld.
Ik zie dat niet als boeren (Drent hier). De vissersdorpen zijn wel vreemd inderdaad. Misschien ook een stukje inteelt?Oke, vooroordelen in 3..2..1...
Ik heb het idee dat het hier 'minder' is. Hoewel er vast wel lui zijn die op een feestje wat nemen. Problematiek zit hem hier meer in de zuipketen en comazuipers.
lieveli schreef:Ik heb een linkje gevonden! Suprinteressant en nu weten we dat we allemaal Rucphen moeten gaan, want daar is het feestje.
http://www.dieponderzoek.nl/drugsgebrui ... latteland/
Smee__ schreef:Klinkt goed, boktmeeting in Rucphen?![]()
Wel een discutabele naam, diep onderzoek
Winged schreef:lieveli schreef:Ik heb een linkje gevonden! Suprinteressant en nu weten we dat we allemaal Rucphen moeten gaan, want daar is het feestje.
http://www.dieponderzoek.nl/drugsgebrui ... latteland/
Hahhahaha ja dat krijg ik natuurlijk allemaal niet mee
thembi schreef:webster543 schreef:Ja dat klopt. Ik drink ook zelf geen druppel alcohol.
Maar alcohol wordt gecontroleerd geproduceerd, net als tabak. Je weet wat er in zit.
Wat er verder voor vuiligheid in die drugs zit weet niemand. Behalve de persoon die zo veel mogelijk wil verkopen uit zo min mogelijk basisbestanddeel.
Ja, en toch is er niks schadelijker voor een menselijk lichaam dan alcohol. Alcohol is een hard drug. Als je ziet hoe mensen binnen komen en er aan toe zijn na langdurig gebruik van alcohol dan schrik je. Alcoholverslaafden die in behandeling zijn krijgen ook vitamine B shots. Met drugsgebruikers hoeft dat niet. Korsakov wordt veroorzaakt door gebrek aan vitamine B na langdurig alcoholgebruik.
Inmiddels is bekend dat alcohol kankerverwekkend is , er geen veilige ondergrens is , dan kun je nog een levercirrose krijgen en ga zo maar door... Met een heroïneverslaving kun je nog 100 worden met een alcoholverslaving zeker niet
Winged schreef:lieveli schreef:En toch zijn het de boeren waar meer verslavingsproblemathiek is. Ik zeg boeren, maar ik bedoel gewoon de dorpsere mensen. Volendam, Heerhugowaard bijvoorbeeld.
Ik zie dat niet als boeren (Drent hier). De vissersdorpen zijn wel vreemd inderdaad. Misschien ook een stukje inteelt?Oke, vooroordelen in 3..2..1...
Ik heb het idee dat het hier 'minder' is. Hoewel er vast wel lui zijn die op een feestje wat nemen. Problematiek zit hem hier meer in de zuipketen en comazuipers.

UhNee schreef:IngirdM, ik denk dat dat ook gedeeltelijk aan de leeftijd ligt (no offence) maar alle gebruikers die ik ken zijn ongeveer van mijn leeftijd (+- 18-25 jaar oud) wij komen denk ik uit een generatie waarbij het steeds minder taboe is om erover te praten, waarbij er steeds meer voorlichting op scholen word gegeven, op internet/tv is er steeds meer over te zien en vinden (denk Vice, spuiten & slikken, drugsforum waarover jij het had)
jij hebt in mijn profiel gespiekt
IngridM schreef:UhNee schreef:IngirdM, ik denk dat dat ook gedeeltelijk aan de leeftijd ligt (no offence) maar alle gebruikers die ik ken zijn ongeveer van mijn leeftijd (+- 18-25 jaar oud) wij komen denk ik uit een generatie waarbij het steeds minder taboe is om erover te praten, waarbij er steeds meer voorlichting op scholen word gegeven, op internet/tv is er steeds meer over te zien en vinden (denk Vice, spuiten & slikken, drugsforum waarover jij het had)
jij hebt in mijn profiel gespiekt
![]()
haha nee hoor ik ben niet beledigd![]()
Maar dat zou inderdaad wel eens heel goed kunnen wat jij zegt!
voorlichting ? nog nooit gehad. Ik stam uit het tijdperk dat mensen hasj harddrugs vonden en je compleet van god los was als je dat gebruikte
ohjajoh6 schreef:Ach welnee ingridM. Ik heb ook even gespiekt naar je leeftijd en wij zitten in dezelfde categorie, maar voor mij was het de normaalste zaak van de wereld. (Ik geloof ook niet zo in "voor/na mijn tijd". Kijk maar eens naar de jaren 60 wat er voor hoeveelheden aan drugs inging bij de jongeren, zo zal elk tijdperk zo zijn eigen voorkeuren qua drugs hebben vermoed ik).
grapje.