Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moonsparkle schreef:Alleen al een zakje kaas wat onmisbaar is op pizza vind ik kost al bijna 2 euro. Als je er iets van vlees op wilt is ook weer bijna 2 euro. Natuurlijk ligt het er aan wat je er op doet, maar ik denk dat als je de topping wilt hebben van bijvoorbeeld een pizza hawaii of salami van ristorante dat je echt wel meer kwijt bent dan als je het zelf maakt?
En bij die laatste hangt het er net vanaf hoeveel zin ik heb in sjiek eten wat ik erop doe
future_vet schreef:Hoortoestel, ook zo'n duur kreng. Ook al krijg je 75% vergoed (wel eerst eigen risico betalen)
Amable schreef:karuna schreef:Vaak kun je ook kraanwater vragen rekenen ze eigenlijk nooit wat voor. Doe ik eigenlijk altijd en maar zelden krijg ik te horen nee kan alleen uit een flesje
Ja, maar dan voel ik me weer zo l*llig, alsof ik ga voor gratis drank en dat is de intentie niet.
Amable schreef:Ik weet niet of 'ie al genoemd is, maar water in een restaurant. Ik vind het echt niet erg om wat te betalen voor een glas water, tenslotte wordt het voor me ingeschonken, bij me gebracht en gebruik ik hun glas. Maar ik vind het zonde om evenveel voor de spa blauw te betalen als voor een cola. En aangezien ze verder meestal echt enkel fris dranken hebben kies ik vaak toch voor de minder gezonde variant. Terwijl ik water ook echt prima zou vinden, alleen even duur als cola, tja, dat vind ik dan weer zonde.
Erg lekker, minder zoet en meer vocht.
_Nelleke_ schreef:Kwita, daar moet je ook wel tijd voor hebben. Voor een fulltime werkend persoon vind ik bovenstaande niet allemaal haalbaar.
Gezond en vers eten is best betaalbaar als je minder vis en vlees eet. Bovendien, zolang ik de karretjes bij de Lidl en Aldi nog grotendeels vol zie liggen met chips, fris en bier denk ik dat er weinig gezinnen in Nederland mogen klagen dat ze geen gezonde verse maaltijd op tafel kunnen zetten. Zoals al eerder in dit topic gegeven zijn dit soort dingen echt wel haalbaar, zelfs als je werkt.
Alleen eerlijk (biologisch/demeter) eten is wel gruwelijk prijzig en ik vind het belachelijk dat daar nog zoveel belasting over wordt geheven. Van mij mag de belasting en accijnzen op chips, fris, snoep, koek en bio-industrievlees flink omhoog en de belasting op gezonde eerlijke producten naar beneden.
kwita schreef:Ik werkte ook 40 uur en was leerling verpleegkunde ook met bijbehorend huiswerk etc....als ik het kan kun jij het ook!
Het komt je niet aanwaaien in het leven hoor!
Die kinderen kun je dus prima in je voordeel gebruiken als ze oud genoeg zijn
eilleen333 schreef:kwita schreef:Ik werkte ook 40 uur en was leerling verpleegkunde ook met bijbehorend huiswerk etc....als ik het kan kun jij het ook!
Het komt je niet aanwaaien in het leven hoor!
Naja, zo stellig kan je het allemaal niet zeggen. Waarom krijgt de een wel een burn out en de ander niet? Niet iedereen kan dezelfde werkdruk aan...
ik wil het wel eens navragen als iemand geïnteresseerd is.
_Nelleke_ schreef:Dat jij het kan betekent niet dat het voor iedereen haalbaar is.
Sommige mensen hebben kinderen, zorgen naast hun gezin en fulltime baan ook nog voor een ziek gezinslid of ouder, hebben veel reistijd of juist weinig vervoersmogelijkheden, wonen niet allemaal in de stad waar meerdere winkels voorhanden zijn of wonen juist wel in de stad waar je niet zomaar naar de boer kan om aardappels te rapen. Niet iedereen is hetzelfde en niet ieders situatie is hetzelfde. Dus ik vind het nogal kort door de bocht om te stellen dat aardappels rapen bij de boer, een moestuin bijhouden (op 10 hoog met een postzegelbalkon op het noorden?) en een ruilhandel van voedingswaren erop nahouden, haalbaar is voor iedereen, puur en alleen omdat jij het kan...
En dan ook nog durven stellen dat diegene er dan geen moeite voor doet en alsof iedereen een houding heeft alsof het allemaal wel komt aanwaaien...