Overpriced producten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Overpriced producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:18

Vaak kun je ook kraanwater vragen rekenen ze eigenlijk nooit wat voor. Doe ik eigenlijk altijd en maar zelden krijg ik te horen nee kan alleen uit een flesje

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:19

moonsparkle schreef:
Alleen al een zakje kaas wat onmisbaar is op pizza vind ik kost al bijna 2 euro. Als je er iets van vlees op wilt is ook weer bijna 2 euro. Natuurlijk ligt het er aan wat je er op doet, maar ik denk dat als je de topping wilt hebben van bijvoorbeeld een pizza hawaii of salami van ristorante dat je echt wel meer kwijt bent dan als je het zelf maakt?

Als je zelf pizza wil zoals die van de ristorante zou ik zelf een uurtje aan de slag gaan met deeg, tomaat, kaas en salami. Dan eet je er één op en vries je de rest in. Ik kan echt niet geloven dat je er dan per pizza meer aan kwijt bent. Bovendien... Ik zit echt niet vol na één zo'n dunne diepvriespizza hoor, en na een zelfgemaakte wel :) En bij die laatste hangt het er net vanaf hoeveel zin ik heb in sjiek eten wat ik erop doe :D

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:24

future_vet schreef:
Hoortoestel, ook zo'n duur kreng. Ook al krijg je 75% vergoed (wel eerst eigen risico betalen)

Ik ken het. Ik heb zowel links als rechts een hoortoestel (beide kanten een gehoorverlies van 85%).
Ik kan niet zonder en juist omdat ik zulke sterke apparaten nodig heb kom ik in het schreeuwend dure segment uit. Na aftrek van de vergoeding moet ik alsnog 1300 euries zelf aftikken. Dus voorlopig doe ik het nog wel met degenen die ik heb. Ze zijn 7 jaar oud en ik hoop dat ze nog even mee gaan.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:32

karuna schreef:
Vaak kun je ook kraanwater vragen rekenen ze eigenlijk nooit wat voor. Doe ik eigenlijk altijd en maar zelden krijg ik te horen nee kan alleen uit een flesje

Ja, maar dan voel ik me weer zo l*llig, alsof ik ga voor gratis drank en dat is de intentie niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:34

Ik bestel meestal een glas cassis of zo en verder water laten aanvullen steeds. Of simpel weg water, of rest van gezelschap drinkt gewoon of ik heb er eten bij. Ga niet veel betalen voor minimaal water. Dan maar een krent gevonden worden :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 12:38

Amable schreef:
karuna schreef:

Ja, maar dan voel ik me weer zo l*llig, alsof ik ga voor gratis drank en dat is de intentie niet.

Ik bestel ook altijd kraanwater. Heb één keergehad dat dat mij 0,50 cent kostte :wow:

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:39

Notenmix, gewoon ongezouten en ongebrand (met name mijn favoriet; amandelen) ;( :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:41

Amable schreef:
Ik weet niet of 'ie al genoemd is, maar water in een restaurant. Ik vind het echt niet erg om wat te betalen voor een glas water, tenslotte wordt het voor me ingeschonken, bij me gebracht en gebruik ik hun glas. Maar ik vind het zonde om evenveel voor de spa blauw te betalen als voor een cola. En aangezien ze verder meestal echt enkel fris dranken hebben kies ik vaak toch voor de minder gezonde variant. Terwijl ik water ook echt prima zou vinden, alleen even duur als cola, tja, dat vind ik dan weer zonde.

Een glas kraanwater en een glas cassis (bijvoorbeeld) werkt ook :)* Erg lekker, minder zoet en meer vocht.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:47

Parkeren in utrecht. Tot 23 uur s avonds betaald :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:49

Geen last van met invalide parkeerkaart. Rot dat ik hem nodig heb maar met parkeren heel fijn. Kan openbaar bijna overal gratis parkeren of mag dubbele tijd staan voor zelfde geld.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:15

_Nelleke_ schreef:
Kwita, daar moet je ook wel tijd voor hebben. Voor een fulltime werkend persoon vind ik bovenstaande niet allemaal haalbaar.

Gezond en vers eten is best betaalbaar als je minder vis en vlees eet. Bovendien, zolang ik de karretjes bij de Lidl en Aldi nog grotendeels vol zie liggen met chips, fris en bier denk ik dat er weinig gezinnen in Nederland mogen klagen dat ze geen gezonde verse maaltijd op tafel kunnen zetten. Zoals al eerder in dit topic gegeven zijn dit soort dingen echt wel haalbaar, zelfs als je werkt.

Alleen eerlijk (biologisch/demeter) eten is wel gruwelijk prijzig en ik vind het belachelijk dat daar nog zoveel belasting over wordt geheven. Van mij mag de belasting en accijnzen op chips, fris, snoep, koek en bio-industrievlees flink omhoog en de belasting op gezonde eerlijke producten naar beneden.

Dus je doet er geen moeite voor ,dat is wat anders...
Ik werkte ook 40 uur en was leerling verpleegkunde ook met bijbehorend huiswerk etc....als ik het kan kun jij het ook!
Het komt je niet aanwaaien in het leven hoor!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:57

kwita schreef:
Ik werkte ook 40 uur en was leerling verpleegkunde ook met bijbehorend huiswerk etc....als ik het kan kun jij het ook!

Naja, zo stellig kan je het allemaal niet zeggen. Waarom krijgt de een wel een burn out en de ander niet? Niet iedereen kan dezelfde werkdruk aan...

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:59

Administratie kosten als je boete moet betalen, echt belachelijk hoog 8)7

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:07

Dat jij het kan betekent niet dat het voor iedereen haalbaar is.

Sommige mensen hebben kinderen, zorgen naast hun gezin en fulltime baan ook nog voor een ziek gezinslid of ouder, hebben veel reistijd of juist weinig vervoersmogelijkheden, wonen niet allemaal in de stad waar meerdere winkels voorhanden zijn of wonen juist wel in de stad waar je niet zomaar naar de boer kan om aardappels te rapen. Niet iedereen is hetzelfde en niet ieders situatie is hetzelfde. Dus ik vind het nogal kort door de bocht om te stellen dat aardappels rapen bij de boer, een moestuin bijhouden (op 10 hoog met een postzegelbalkon op het noorden?) en een ruilhandel van voedingswaren erop nahouden, haalbaar is voor iedereen, puur en alleen omdat jij het kan...

En dan ook nog durven stellen dat diegene er dan geen moeite voor doet en alsof iedereen een houding heeft alsof het allemaal wel komt aanwaaien... :roll:

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:17

Ik zeg het niet vaak,maar AMEN.
bovendien gooien ook niet alle mensen die het moeilijk hebben hun karretje vol met chips en cola.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:23

Niet alles is zomaar voor iedereen haalbaar inderdaad, maar ik vraag me ook wel eens af of veel mensen niet echt gewoon liever voor de makkelijkste weg kiezen. Veel mensen lijken toch liever gewoon wat krapper te zitten en dan 's avonds languit voor de tv te liggen met een zakje walnoten, dan die walnoten een straat verder te gaan rapen en zelf te schillen, om maar een voorbeeld te geven. En dat moeten ze natuurlijk zelf weten.. maar om dan te gaan klagen dat ze te krap zitten dat snap ik dan nooit zo goed.

Ik weet nog dat wij vroeger als kind juist niet konden wachten totdat de boer de aardappels had geoogst. Daar liepen we kilometers ver voor, met moeders met de fiets, want we moesten uiteraard wel met minstens twee volle fietsentassen thuis komen :Y) Die kinderen kun je dus prima in je voordeel gebruiken als ze oud genoeg zijn :))

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:30

Niet iedereen heeft een walnotenboom om de hoek staan... En behalve om zomaar iemands tuin in te banjeren, zie ik zelden (lees; nooit) de walnoten op straat liggen.
Laat staan het hele jaar door.
En wie ben jij om te kunnen zeggen dat 'die mensen' liever op de bank liggen?
Of niet hard genoeg hun best doen?
Iets met nivea: Niet Invullen Voor Een Ander!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:54

Het was maar een voorbeeldje hoor :+
Genoeg walnoten op straat hier hoor.. Maar vervang walnoten door hazelnoten, tamme kastanjes, bramen, vlierbessen, aardappelen/prei/uien/bonen na het oogsten en zelfs van brandnetel kun je heerlijke gerechten maken.

En ja, ik ken genoeg mensen die liever op de bank liggen, die ken ik zelfs persoonlijk, die geven dat ook gewoon toe. Is dat een probleem dan? Dat moeten mensen toch zelf weten?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:57

Klopt, dat moeten ze inderdaad helemaal zelf weten :j
Die reactie kregen wij ook van veel mensen toen wij een huis buitenaf kochten met grond en nog een heel aantal klussen: heel leuk voor ons, maar zij zien al dat werk niet zitten. Prima toch?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:51

Buiten het feit of mensen dat wel of niet willen is het ook nogal streekafhankelijk. Ik vind veel plekken in de Randstad ongeschikt om jonge kids zonder begeleiding erop uit te sturen om bramen/hazelnoten/tuinkruiden of andere dingen te verzamelen. Ik kan me voorstellen dat dit in jouw streek anders is 8nnemiek.

Mijn punt was alleen dat gezond vers eten niet heel duur hoeft te zijn. En dat je daarvoor niet zelf aardappels hoeft te rapen of een moestuin hoeft bij te houden. En laten we wel wezen, dat is gewoon voor veel mensen niet haalbaar, anders zouden er wel meer mensen zijn die bij de boer aanbellen om aardappels te rapen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:06

Heel veel mensen weten het ook gewoon niet. Dat het mag, of wat je wel en niet kan eten.. Zat moeders die hun kind verbieden om eetbaar fruit te eten wat aan een struik hangt, of eetbare noten (met schil) die op de grond hebben gelegen. Want bah, dat is toch smerig :+ :')
Ik vind het altijd zo zonde als ik al dat fruit en die noten op de grond zie liggen, platgereden of rot omdat mensen het gewoon niet meenemen. En al die aardappels die nu in het land achter ons huis liggen en zacht aan het worden zijn, totdat de boer ze omploegt en vervolgens weer met vergif moet spuiten tegen nieuwe aardappelplanten..
Maar er zijn zelfs hele voedselbossen aangelegd, waar je kan plukken en rapen.

Verder inderdaad, ook als je het gewoon in de winkel koopt hoeft het niet duur te zijn. De lidl is hier nog goedkoper dan de markt en rechtstreeks van de boer vaak.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:14

eilleen333 schreef:
kwita schreef:

Naja, zo stellig kan je het allemaal niet zeggen. Waarom krijgt de een wel een burn out en de ander niet? Niet iedereen kan dezelfde werkdruk aan...

Dat is waar maar ik zeg ook niet dat het mij gemakkelijk afging! maar ik deed het dus wel en piepte niet dat het zo een klus was er is echt vaak wel een mogelijkheid tot...doorzettingsvermogen en creatief zijn, bereid zijn tot... daar begint het mee.
Ik ben het eens met annemiek, en ook met het nivea potje is niets mis....maar de mensen moeten het toch zelf doen, het zijn slechts ideen/voorbeelden

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:35

Hier ergens in de buurt kan je appels plukken voor een paar euro. Kleine bijdrage en dan zo veel als je wil. Leuk om met kinderen te doen ook :) ik wil het wel eens navragen als iemand geïnteresseerd is.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:47

Meeste wat hier genoemd is kan ik me wel in vinden.

Bioscoopje pakken hoort er trouwens ook bij. Kom er net vandaan en ruim 15 euro voor een 2 frisdrankjes, flesje water, zak chips en een zak m&ms ;) :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:14

_Nelleke_ schreef:
Dat jij het kan betekent niet dat het voor iedereen haalbaar is.

Sommige mensen hebben kinderen, zorgen naast hun gezin en fulltime baan ook nog voor een ziek gezinslid of ouder, hebben veel reistijd of juist weinig vervoersmogelijkheden, wonen niet allemaal in de stad waar meerdere winkels voorhanden zijn of wonen juist wel in de stad waar je niet zomaar naar de boer kan om aardappels te rapen. Niet iedereen is hetzelfde en niet ieders situatie is hetzelfde. Dus ik vind het nogal kort door de bocht om te stellen dat aardappels rapen bij de boer, een moestuin bijhouden (op 10 hoog met een postzegelbalkon op het noorden?) en een ruilhandel van voedingswaren erop nahouden, haalbaar is voor iedereen, puur en alleen omdat jij het kan...

En dan ook nog durven stellen dat diegene er dan geen moeite voor doet en alsof iedereen een houding heeft alsof het allemaal wel komt aanwaaien... :roll:

_/-\o_ _/-\o_

amen