Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 07:23

Hoi :) heb gisteren nog heel lang met m'n vriend gepraat en was blij dat we eindelijk gingen slapen :+
Antwoord van M is dat het inderdaad ligt aan de tafelschikking en ze niet meer konden uitnodigen. Ik had geen ander antwoord verwacht. Feit blijft gewoon dat ondanks ik in die vriendengroep zit ze me enkel zien als "vriendin van" en niet als een leuke toevoeging van de vriendengroep die inderdaad verder allemaal wél voor de hele dag zijn uitgenodigd (had mijn vriend gevraagd).
Ik bel ook vanavond nog even met M want ik wil ook nog even met hem praten.
Dat je dit doet oké, maar leg het dan vantevoren uit, helemaal als je beste vrienden bent.

Verder reactie als "je bent jaloers" "je denkt alleen aan jezelf" vind ik ook echt geen leuke reacties. Daar heb ik dit topic niet voor geopend en is mijn insteek ook niet, het is HUN bruiloft en ik vroeg me enkel af wat Bokt ervan vindt. Niet wat jullie over mij vinden, beoordeeld vanachter een computer.

Anoniem

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:30

Wat een laf antwoord van het bruidspaar TS, die kan je dus inderdaad duidelijk in je zak steken. En je vriend ook...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:31

Ik kan me je vraagtekens heel goed voorstellen, zeker als ze zich met zo'n soort reden ervan af brengen. Feit is ook dat jullie "vriendschap" voor de rest van je tijd samen getekend is, want er zit nu eenmaal een nare bijsmaak aan. Jij mocht niet komen, dus jij hoort er niet bij. En daar zul je altijd op terug vallen bij een weekendje weg, dagje uit etc. Er zullen vast nog een hoop ongemakkelijke momenten komen.

Als ik jou was, zou ik proberen me er overheen te zetten en vooral geen druk te leggen op je vriend. Laat hem maar gewoon als daggast gaan en sluit je daar s avonds bij aan. Ga lekker een dagje naar de sauna, welness en zonnebank en zorg dat je als herboren daar staat. En het vrijgezellenfeest zou ik dan wel afmelden overigens. Daar zou ik geen geld in willen steken voor zo iemand.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:32

Tafelschikking... ik begrijp niet (en ik geloof ook niet) dat dat echt een reden is om iemand niet uit te nodigen.
En idd, ik blijf er ook bij dat je dit niet doet bij je beste vriend door gewoon de kaartjes te droppen in de bus zonder meer.

Weet je al wat je gaat doen?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:35

Niet meer konden uitnodigen? _O- Hilarisch. Wat een ongelooflijke kul reden. Denken ze serieus dat iemand daar intrapt. Als bruid-to-be je er graag bij had willen hebben, had ze dat wel geregeld. Dat dan de vriendin van bruidegom-to-be's beste vriend er niet bij is, is bijzonder.

Afijn. Lekker laten gaan. Ik zou lekker chillen thuis, aangezien je anders veel moeite moet doen er te komen, mijn vent een fijne dag wensen en thuis blijven.

Overigens had mijn vent daar nog wel wat over te zeggen gehad, tegen zijn vriend, vermoed ik zo...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:36

Ik heb alles meegelezen, maar wat een smoes... Is het heel vreemd dat ik me afvraag of de tafelschikking vastgesteld is, en naast wie je vriend dan geplaatst is?

Ik heb dit gister eens aan mijn vriend voorgelegd, die zou ook meteen zn vriend bellen voor de reden, en absoluut niet zonder mij gaan...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:37

Nou TS, dat is ook meteen duidelijk dan hoe je er bij haar voor staat....

Dat ze zelf zin heeft joh om zulke streken uit te halen op haar bruiloft, nu ben jij in de vriendengroep waarschijnlijk het onderwerp van gesprek op haar trouwdag :P

Woogy schreef:
Hoe briljant, echt een wijvenkwestie dit. Jullie zijn geen hele hartelijke warme vriendinnen, maar je bent wel duidelijk gekwetst en jaloers dat je vriend wel de hele dag mag komen...Uit nijd niet naar het vrijgezellenfeest gaan is belachelijk. Je had niet moeten gaan, omdat de verkeerde persoon je heeft uitgenodigd...Maar verder zijn wij vrouwen de meeste logische, volwassen wezens op aarde :=

Weet je wat nu zo grappig is...TS reageert zelf heel normaal en volwassen, en juist jouw eigen reactie komt over als een typisch hatelijke wijvenreactie :D
Laatst bijgewerkt door pmarena op 19-07-16 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:38

Ik zou je vriend inderdaad gewoon laten gaan en zelf niet gaan. Ga lekker op stap met vriendinnen etc en bedenk samen met je vriend wat jullie nog willen met deze 'vriendschap.'

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:38

een mooi afschuif excuus.

Erg jammer dat ze het op deze manier gespeeld hebben (geen persoonlijk contact zoeken maar gewoon die kaarten sturen).

Wat wil je nog bereiken met zelf contact zoeken met M?

Wat is het gevoel van je vriend bij deze kwestie?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:39

Nee want in het feestzaaltje/restaurant pasten precies 99 mensen dus we konden er eentje echt niet uitnodigen. Oh wat een kul, ik ken geen ondernemer die niet hemel en aarde zou bewegen om die laatste gast er niet bij te krijgen. Wat een onzin. Geen bruidspaar trouwens ook niet. Heel vervelend dit, ook voor de toekomst. Ik zou zeggen knuffel voor jou, lijkt me echt niet leuk om er zo buiten geplaatst te worden.

BloemBloem

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:42

Wat een ontzettend vervelende situatie TS.
Mijn man zou hier nooit akkoord mee zijn gegaan, en zou zeggen of wij allebei de hele dag, of allebei niet :) En om heel eerlijk te zijn denk ik daar zelf net zo over.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:44

Persoonlijk zou ik bedanken om nog voor de gehele dag uitgenodigd te worden. :o Je weet dondersgoed dat je niet gewenst bent die dag.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:46

ja ik ben er stil van....knuffel voor ts ,wat een toestand die ene persoon meer merk je echt niet.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:48

Ts,

Jammer dat je zo'n slap excuus te horen hebt gekregen! Ik ben zes jaar geleden getrouwd en onze fotograaf is last minute nog aangeschoven bij ons aan tafel en dat was geen probleem, terwijl wij de dag voor ons trouwen nog hebben doorgebeld met hoeveel mensen wij aan tafel zouden gaan voor het diner.

Wat is de reactie van je vriend van dit hele gebeuren?

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:53

Sneu, maar als je alsnog zou zijn uitgenodigd, zou je dan nog komen? (Ik niet, of alleen savonds met vriend)
Wel jammer voor je vriend dat een goede vriendschap zo een knauw krijgt.
Maar niet iets om ruzie over te zoeken, kost alleen maar energie. Volgende verjaardag geen extra stoel voor haar regelen. Dat zou dan nog wel kunnen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:54

Oh, de tafelschikking......... -O-
Ja dat is een ook een gigantisch en onoverkomelijk probleem natuurlijk.

Bullshit.

Ben dan gewoon open en eerlijk en kom niet met zo een onpersoonlijke overduidelijke smoes.

Niet leuk voor je, ts. Aan de andere kant, je verliest er helemaal niets aan. Het lijkt me wel heel rot voor je partner. Wat zal hij teleurgesteld zijn in die voor hem belangrijke vriendschap.

Ik zou helemaal niet gaan als ik jou was ts. Waarom zou je dat doen als het bruidspaar daar geen behoefte aan heeft en je naar behandeld? Ze kregen een formele felicitatie per kaart. Je man wens ik sterkte met zijn keuze. Ik zou als ik hem was erg teleurgesteld zijn in hoe dit is verlopen. Echte vrienden doen dit toch niet zo?!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:05

pmarena schreef:
Woogy schreef:
Hoe briljant, echt een wijvenkwestie dit. Jullie zijn geen hele hartelijke warme vriendinnen, maar je bent wel duidelijk gekwetst en jaloers dat je vriend wel de hele dag mag komen...Uit nijd niet naar het vrijgezellenfeest gaan is belachelijk. Je had niet moeten gaan, omdat de verkeerde persoon je heeft uitgenodigd...Maar verder zijn wij vrouwen de meeste logische, volwassen wezens op aarde :=

Weet je wat nu zo grappig is...TS reageert zelf heel normaal en volwassen, en juist jouw eigen reactie komt over als een typisch hatelijke wijvenreactie :D

+1!

@TS: Jeetje wat een excuus zeg.. Ik zou hier ook echt niet blij mee zijn hoor. Denk ook dat mijn vriend hier wat van gezegd had en of beide alleen de avond gaan of helemaal niet.

Ik ga over 5 weken trouwen en dit zou echt niet in ons hoofd opkomen..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:12

Beetje jammer dat zij jou op deze manier willen laten weten dat je gewoon vriendin van bent. Hadden ze wellicht al jaren eerder kunnen doen en hadden ze dat nu niet op zo'n misselijke manier hoeven te doen.

Maar goed.
Weet je al wat je gaat doen? Wel gaan of toch helemaal niet?
Laatst bijgewerkt door xDenies op 19-07-16 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:14

Inderdaad geen sterk verhaal dat van de tafelschikking. Mijn gevoel zou ook zeggen dat ik zou bedanken voor de eer en dus helemaal niet zou gaan. Geen toevoeging...Die is wel heel hard. Ik zou dan meteen ook denken dan hoef ik er helemaal niet meer heen, maar dan breng je je vriend weer in een lastige positie. Dat worden dus in het vervol bezoekjes waar je het hebt over koetjes, kalfjes en het weer en waar je je ongemakkelijk bij voelt. Wat is zijn beeld erbij nu? Wil hij nog wel de hele dag?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:16

Ik zou zeggen, vriend alleen laten gaan en zelf met vriendinnen wat leuks doen ;)
De tafelschikking :+ ik heb zelf kosteloos 2 mensen last minute erbij mogen zetten (kijk dat was natuurlijk echt service! Prijs hadden wij al afgesproken namelijk.)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:18

Was wel te verwachten toch? Ik had wel een beetje zo'n verhaal verwacht.

TS nu moet je zelf even goed nadenken wat je wil. Wel naar de avond of niet. Ik kan beide goed begrijpen. Ik zou denk ik wel gaan, rug rechten en hoofd hoog en gezellig avondje met de vrienden ervan maken.

Wat vindt je vriend er eigenlijk van?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:20

Ik zou ook echt geen zin meer hebben om dan nog 's avonds op te komen draven nadat ze zoiets lülligs hebben geflikt.

Dan zou vriend het wel héél graag moeten willen wil ik dan nog mee ga....

Echt balen voor jou TS en vooral voor je vriend :(:)

Het is natuurlijk niet dat je nu per-sé graag daar had willen zijn, maar gewoon het overduidelijke buitensluiten van 1 persoon, en dan nog de al jaren vaste relatie van je beste vriend, waarmee het normaal gesproken gewoon prima klikt.

Ben wel benieuwd hoe je vriend er nu in staat, wat hij wil. En of ze wellicht meteen ook maar even hebben gezegd dat hij helemaal niet de beste vriend is, wie weet komt die aap dan ook uit de mouw? :P

Vraag me ook af wat de rest van de vriendengroep er van vindt.... blijken die ook zoiets te hebben van ach we zullen je niet missen of vinden die het ook een rare streek? :(:)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:20

Toen wij gingen trouwen heb er niet eens overnagedacht dat stellen apart uitnodigen een optie was.

Ik zou in dit geval niet meer gaan en mijn partner ook niet. Die is heel stellig in dit soort zaken. Met hem krijg je mij, wil je mij niet, krijg je hem ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:24

Kop omhoog, mooiste jurk uit de kast, zorgen dat je er super uit ziet en stralen op dat feest die avond!
Wees je leukste, liefste, gezelligste zelf en zorg dat iedereen het super vindt dat je er bij bent!
De bruiloft zelf dan, niet het vrijgezellenfeest.
Je vriend gewoon lekker de hele dag laten gaan en die krijgt het als beste vriend van de bruidegom nog druk genoeg. Als iemand iets vraagt, geen commentaar leveren, alleen feiten: vriend komt de hele dag, jij komt alleen de avond.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:25

Stille meelezer.
Ts wat kan jij netjes blijven, petje af.
Tafelschikking, jouw vriend zijn ex moet zeker naast hem zitten?
Ik vind het een flauwekul reden.

Kennelijk is de vriendschap niet zo heel veel waard.