Liefde kent geen leeftijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:54

Huertecilla schreef:
lieveli schreef:
Ik definieer niks, ik haal iets aan waar ze zelf een topic over heeft geopend. Doei.

Inderdaad; je definieert niets; geeft zonder definities echter wel een waardeoordeel; dat er volgens jou misbruik van haar gemaakt wordt. WOEF!

Nee halfje, ze heeft zelf een topic geopend waarin ze vertelde dat ze herhaaldelijk misbruikt wordt door oudere mannen en dat ze dat patroon niet kan doorbreken. WOEF!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:58

Cer schreef:
En dat je jongeren zelf moet laten leren.. ik weet niet of dat altijd waar is... Iedereen heeft recht om zn eigen fouten te maken maar sommige fouten hebben meer invloed op de rest van je leven dan anderen..

En mogelijk ook zomaar van invloed op het leven van anderen. Hier is het voor NL begrippen onvoorstelbaar hoeveel piepjonge meiskes zwanger raken en in dit katholieke land dan de (groot)ouders met een nakomertje zitten.

Vandaar mijn opmerking dat je ze wel laat leren van vallen, maar niet hun nek laat breken; er voor probeert te zorgen dat ze KUNNEN leren van weer opstaan.
In de praktijk knap lastig en hoe beter je het voorbereidende werk gedaan hebt, hoe makkelijker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:27

karuna schreef:
Tsja het is persoonlijk maar ik vind voor me zelf 10 jaar verschil al erg veel. Alleen lijkt tegenwoordig voor mannen het bijna "normaal" te zijn om een minstens 15 jaar jongere partner te hebben als je eenmaal de veertig bent gepasseert. Bij voorkeur ruil je je partner met een klein leeftijdsverschil in voor een veel groter verschil (helaas aan de lijve ondervonden ook, liefje van bijna ex is ruim 18 jaar jonger). De vraag van mij is dan wat zie je als jonge vrouw in een oude vent behalve de centen?

Zie bv veel bn mannen die hetzelfde doen als mannen die niet bekend zijn, (Emil Ratel and geloof ik 35 of 40 jaar verschil enz).

Zo zeg... klink jij even verbitterd!

Ik heb een relatie gehad met een man die 22 jaar ouder was. Hij dacht dat ik ouder was en ik dacht dat hij veel jonger was. Ik was bijna 25 toen ik hem leerde kennen en 26, bijna 27 toen we wat kregen. En hij is geen type die op veel jongere vrouwen valt en ik niet op oudere mannen. Hij had ook niet verwacht verliefd te kunnen worden op zo'n jonge vrouw.
Het is spaak gelopen om andere redenen dan leeftijdsverschil.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:42

Huertecilla schreef:
Sees schreef:
Ik vind het overigens wel sneu voor de ex-vrouwen van gescheiden mannen van een bepaalde leeftijd. Want blijkbaar geeft een deel de voorkeur aan een jonger exemplaar en dan blijft er voor hun minder over :D.

Dat is nog sterker omdat vrouwen een hoger overlevings% hebben EN hogere eisen.
Vooral in de levensfase waarin de kinderen de deur uit gaan/zijn is het verschil tussen de respectivelijke vijvers om in te vissen ENORM.

De maatschappelijke visie op een vrouw met (veel) jongere man maakt dat er niet beter op :)*
Je hebt net gelezen dat een vrouw geen jongere, minder rijke minnaar moet zoeken en al helemaal niet uit verweggistan met een lekker strak bruin kleurtje....

Mwahhhh ik denken dat die vrouwen een grotere vijver hebben. Ze komen dan in de categorie dat 10-15 jaar jongere man wel kan.

En nou even heul kort door de bocht :D
De mannen die 10-15 jaar jonger zijn, zijn ws veel beter opgevoed.

Dus de oudere vrouw is slecht opgevoed exemplaar kwijt, die bij dat jongere exemplaar die kans ws niet krijgt.
Zij neemt jonger beter opgevoed exemplaar.
Dat jongere vrouwsexemplaar is meestal wel van een leeftijd dat ze haar eigen boontjes kan doppen.

De wereld wordt er van alle kanten beter op. ;)

En ja, veel vrouwen die wat ouder zijn hebben VEEL noten op hun zang.
Daar heeft HC grosso modo wel gelijk in. Ook die vrouwen hebben meestal wel gelijk. Maar ook de mannen die weggaan.
Met bovenstaand kort-door-de-bocht concept is iedereen beter af.

Sees

Re: Liefde kent geen leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:01

A3a1, dat wij dat vinden kunnen wil niet zeggen dat de jongere mannen daar ook zo over denken natuurlijk ;).

Beter opgevoed? Hmmm, waar baseer je dat op?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:16

Karma schreef:
karuna schreef:
Tsja het is persoonlijk maar ik vind voor me zelf 10 jaar verschil al erg veel. Alleen lijkt tegenwoordig voor mannen het bijna "normaal" te zijn om een minstens 15 jaar jongere partner te hebben als je eenmaal de veertig bent gepasseert. Bij voorkeur ruil je je partner met een klein leeftijdsverschil in voor een veel groter verschil (helaas aan de lijve ondervonden ook, liefje van bijna ex is ruim 18 jaar jonger). De vraag van mij is dan wat zie je als jonge vrouw in een oude vent behalve de centen?

Zie bv veel bn mannen die hetzelfde doen als mannen die niet bekend zijn, (Emil Ratel and geloof ik 35 of 40 jaar verschil enz).

Zo zeg... klink jij even verbitterd!

Ik heb een relatie gehad met een man die 22 jaar ouder was. Hij dacht dat ik ouder was en ik dacht dat hij veel jonger was. Ik was bijna 25 toen ik hem leerde kennen en 26, bijna 27 toen we wat kregen. En hij is geen type die op veel jongere vrouwen valt en ik niet op oudere mannen. Hij had ook niet verwacht verliefd te kunnen worden op zo'n jonge vrouw.
Het is spaak gelopen om andere redenen dan leeftijdsverschil.

ik denk op zich dat het wel meevalt inderdaad. Tourlijk zijn er gevallen bij die hun partner inruilen, maar dat moet je als persoon denk ik zelf dan ook niet willen. Ik heb dit meegemaakt toen de desbetreffende man nog getrouwd was etc. Nou nee bedankt. Hoe aantrekkelijk die ook was.

Ik heb zelf wel vaak gevoelens gehad voor mannen die een stuk ouder waren. Zelfs mijn idolen waren echt weet niet hoeveel ouder terwijl iedereen toen nog op Jesse Mc Carney viel od.

Wat vinden jullie van de aannamen dat meiden die op veel oudere mannen vallen, meer opzoek zijn naar een vader figuur omdat ze die in het verleden gemist hebben?

Ik heb dat laatst in een psychologieboek gelezen, volgens mij vanuit de psychoanalyse

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:17

Ik had daar inderdaad een topic over geopend een tijdje geleden. Dit is overigens al de 4e keer dat mij dat overkomt. Ik ben gewoon aan het daten, maar het gebeurt steeds weer. Ik meende ook ergens te lezen dat het juist andersom is dat jongere mannen juist alleen maar sex willen. Ik heb ook 2 keer een jongere man gedate, nou zodra ik zei dat ik een serieuze relatie wil, laten ze niets meer horen. Als ik zeg alleen te willen afspreken om te gaan eten ofzo dan hebben ze geen zin. Meesten willen alleen even afspreken op mijn kamer of nachten slapen, maar verder niets. Dus ook jonge mannen 'maken misbruik'. Alle mannen zijn hetzelfde, je kunt er niets mee...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:33

Gucci_ schreef:
Alle mannen zijn hetzelfde, je kunt er niets mee...

Als dat je instelling is zou ik (uit bescherming van jezelf) stoppen met daten.
Je schrijft in meerdere topics dat je niets kan met mannen en dat je er niets aan hebt, tegelijkertijd schrijf je dat je druk op zoek bent naar een relatie en dat je graag een kind wil.
Leer filteren, zoek iemand die qua leeftijd meer bij jou aansluit en die goed voor je is.

En inderdaad, zowel oudere mannen als jongere mannen kunnen eikels zijn. Net zoals dat zowel oudere mannen als jongere mannen wel geweldige personen kunnen zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:42

Gucci_ schreef:
Ik had daar inderdaad een topic over geopend een tijdje geleden. Dit is overigens al de 4e keer dat mij dat overkomt. Ik ben gewoon aan het daten, maar het gebeurt steeds weer. Ik meende ook ergens te lezen dat het juist andersom is dat jongere mannen juist alleen maar sex willen. Ik heb ook 2 keer een jongere man gedate, nou zodra ik zei dat ik een serieuze relatie wil, laten ze niets meer horen. Als ik zeg alleen te willen afspreken om te gaan eten ofzo dan hebben ze geen zin. Meesten willen alleen even afspreken op mijn kamer of nachten slapen, maar verder niets. Dus ook jonge mannen 'maken misbruik'. Alle mannen zijn hetzelfde, je kunt er niets mee...

Vraagje; waarom zou een moderne geemancipeerde man een relatie met een vrouw willen?
Hij kan de thermomix of magnetron zelf bedienen, idem de wasmachine aanzetten, de afwasmachine aanzetten, stofzuigen, de vuilniszak zet hij buiten, boodschappen doen is geen raketwetenschap, hij kan de auto kopen welke hij wil en heeft zijn hele huis als man-cave.
Oh en een echte bak cappuccino moet je toch zelf maken.

Ok, ok, ervaringen delen heeft echt toegevoegde waarde voor sommigen maar dat hoeft niet voltijd en je ook je mensenrechten niet te kosten. Bovendien komt dat ervaringen delen meer neer op culturele dingen met haar moeten doen dan samen paragliden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:11

Wat een poedersuiker. Waarom zou de geëmancipeerde vrouw een man willen? Ze kan zelf ook onder de motorkap kijken en een lamp verwisselen. Het is toch niet zo zwart-wit?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:14

Omdat niet elke moderne man dezelfde instelling heeft als jij HC, hoe moeilijk je dat ook te geloven vindt. Zoals Lieveli zegt kan de gemiddelde geemancipeerde vrouw even goed haar plan trekken als de man.

Gucci; dat zijn ze niet want er zijn genoeg mensen die jouw ervaring niet hebben. Wellicht zoek jij steeds hetzelfde type mannen uit onbewust. Wellicht heb je er dan meer aan om eens even niet "aan de man" te willen en even te werken aan zelfstandig zijn en trots zijn op jezelf. Zodat je je "te goed voelt" om misbruikt te worden. :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:22

MarlindeRooz schreef:
lieveli schreef:
Maar schaamhaar hebben of veel meegemaakt hebben maakt je nog niet emotioneel volwassen. Ik weet een docent ontwikkelingspsychologie waar veel bokkers een college van mee zouden mogen meepikken. Godsamme zeg :')

+1 Je hersenen zijn dan gewoon niet volwassen, hoe graag je het ook wil.

Maar dat zijn die van een 16-jarige jongen ook zeer zeker niet..
Ik reageerde op iemand die 13 jarige met 16 jarige als 3 jarig leeftijdsverschil niet vond kunnen.

ik geef nergens aan dat met 13 jaar je hersenen volwassen zijn, want dat zijn ze niet.
Noch ben je volwassen in wat voor zin dan ook..

alleen je levenservaring, je levensfase en je ontwikkeling op die leeftijd tillen wel zwaar mee in tot welke leeftijd je het meest voelt aangetrokken en met welke leeftijd je de beste match zou vormen..

toen ik 13 was, had ik helemaal niets met jongetjes van mijn leeftijd. om het complete plaatje aan redenen.. als ik in die tijd al voldoende ruimte had om een relatie aan te gaan en daar ook interesse in zou hebben.. zou dat zeer zeker 16 of ouder geweest zijn.

Ik had het niet over een relatie aangaan met een volwassene met volwassen hersenen, of met dat mijn hersenen reeds volwassen zouden zijn geweest ;), maar dat er binnen je eigen leeftijdscategorie, of daar dichtbij gewoon geen basis tot aantrekking is.. noch lichamelijk, noch emotioneel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:26

Gucci_ schreef:

Ga dan eerst eens werken aan je zelfbeeld en stoppen met daten en jezelf laten misbruiken door mannen. Je bent toch wel meer waard dan dat??
Leer van jezelf houden, jij bent uiteindelijk alleen maar jezelf en op jezelf aangewezen. Hoe kan iemand anders jou waarderen als je jezelf niet waardeert en geen respect gunt...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:28

lieveli schreef:
Wat een poedersuiker. Waarom zou de geëmancipeerde vrouw een man willen? Ze kan zelf ook onder de motorkap kijken en een lamp verwisselen.

Goede vraag. Hoe realistisch dat van die motorkap is laat ik in het midden. Alhoewel kijken ja, dat wel.

Maar goed waarom? Inderdaad :)* waarom zou een moderne vrouw een 'serieuze relatie' willen met een man en waarom dan DAARBIJ nog eens dat geneuzel over trouwen, eeuwige trouw, echte liefde en verplicht een hormonale afwijking faken?

Geniet van je vrouwzijn en niet met mate, met een 10 jaar oudere of jongere minnaar, of 20. Net zo lang of kort als beiden fijn vinden. Wat een ander daarvan vindt is DIENS misvatting :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:35

HC, wist je dat genieten van je vrouwzijn ook BINNEN een serieuze relatie kan? *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:36

Ik gaf mijn ex nogthans redelijk het nakijken als er onder de motorkap wat moest gebeuren. :+

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:36

Volgens mij dwalen we af.. Liefde kent geen leeftijd?..

Wat heeft een magnetron, stofzuiger en een motorkap daar mee te maken?

Of ben ik nou gek

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:41

Huertecilla schreef:
lieveli schreef:
Wat een poedersuiker. Waarom zou de geëmancipeerde vrouw een man willen? Ze kan zelf ook onder de motorkap kijken en een lamp verwisselen.

Goede vraag. Hoe realistisch dat van die motorkap is laat ik in het midden. Alhoewel kijken ja, dat wel.

Maar goed waarom? Inderdaad :)* waarom zou een moderne vrouw een 'serieuze relatie' willen met een man en waarom dan DAARBIJ nog eens dat geneuzel over trouwen, eeuwige trouw, echte liefde en verplicht een hormonale afwijking faken?

Geniet van je vrouwzijn en niet met mate, met een 10 jaar oudere of jongere minnaar, of 20. Net zo lang of kort als beiden fijn vinden. Wat een ander daarvan vindt is DIENS misvatting :D

Ach zielenpoot.... keer op keer verkondig je: doe wat in je opkomt en heb schijt aan wat een ander vindt. En als iemand het niet met je eens is: zúlke verhalen! Want hè, mensen moeten doen en laten wat ze willen, behalve als het tegen jou ingaat.

Leer ermee leven. Mensen zijn sociale wezens met een geweten en hebben van nature regels. Bovendien kunnen ze verder kijken dan "wat maakt mij vannacht blij". Over volwassen hersenen gesproken. Het komt niet in jou op dat een impulsieve beslissing je later veel verdriet kan opleveren. Of: dat het een ander pijn kan doen. Jouw antisociale instelling en gedrag zijn gelukkig de uitzondering.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:43

Goof schreef:
HC, wist je dat genieten van je vrouwzijn ook BINNEN een serieuze relatie kan? *\o/*

Dat is het punt niet :)*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:43

Nee jouw punt is altijd hetzelfde; respect voor iedereen behalve voor mensen die kiezen voor een exclusieve relatie. Die zijn dom en kortzichtig.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:53

lieveli schreef:
Wat een poedersuiker. Waarom zou de geëmancipeerde vrouw een man willen? Ze kan zelf ook onder de motorkap kijken en een lamp verwisselen. Het is toch niet zo zwart-wit?

Er zijn bepaalde dingen die je niet onder de motorkap doet....of misschien sommigen juist wel.
We dwalen af :D

sees schreef:
A3a1, dat wij dat vinden kunnen wil niet zeggen dat de jongere mannen daar ook zo over denken natuurlijk ;).

Beter opgevoed? Hmmm, waar baseer je dat op?

Ervaring daar baseer ik het op, de jongere generatie mannen, zijn -wederom- grosso modo, beter opgevoed dan de mannen van plm 50 en ouder.
De emancipatiegolf, heeft mn veel moeders een andere kijk gegeven op wat belangrijk is, hetgeen jongens moeten leren.

En in deze leeftijd categorie, zie ik veel vrouwen met jongere mannen.
Trouwens ook veel vrouwen met 2 mannen, meestal weten die mannen dat niet van elkaar.
De vrouwen van in de 50, zijn niet te vergelijken met hun moeders, vaak ook jonger in gedachten en gedrag.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 24-05-16 18:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:56

Je bericht is niet zo leesbaar A3. Misschien even kritisch bekijken?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:57

Ayasha schreef:
Nee jouw punt is altijd hetzelfde; respect voor iedereen behalve voor mensen die kiezen voor een exclusieve relatie. Die zijn dom en kortzichtig.

Dat is iets wat ik van HC nooit heb gelezen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:59

Majolen schreef:
Volgens mij dwalen we af.. Liefde kent geen leeftijd?..

Ok, terug naar de kern van de draad dan:

Ja en wel verschilende grenzen:
Zodra de biologie van de liefde werkt, werkt die, doch dat is dus wel een biologische grens.
Afgezien daarvan leggen de wet en sociale conventies nog meer grenzen op. Houden beiden in ons westen tegenwoordig geen rekening meer met de biologie.

Nederland had wat dat betreft van 1990 tot 2005 een schoolvoorbeeld realistische wetgeving. Helaas verleden tijd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:59

A3a1 schreef:
Ayasha schreef:

Dat is iets wat ik van HC nooit heb gelezen.

Jij zit dan ook nog niet zo lang op bokt. :')