-21 en zwanger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:41

Mavelle schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat love12!

Ik schrik trouwens behoorlijk van sommige reacties en oordelen in dit topic.

Achja.. Je wilt niet weten wat ik op straat te horen krijg... Tijdje terug liep ik in het winkelcentrum en werd er door n groepje jongens slet geroepen naar me.. Gelukkig weet ik zelf hoe het zit en ga ik me daar niet druk om maken, mensen hebben altijd overal wel een oordeel over

Sannens

Re: -21 en zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:18

Ah, fijn dat het zo goed gaat! Elke cent die kan sparen zorgt ervoor dat jullie prinsesje straks niets te kort heeft!

Heel veel succes met de laatste loodjes!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:38

_love12_ schreef:
Mavelle schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat love12!

Ik schrik trouwens behoorlijk van sommige reacties en oordelen in dit topic.

Achja.. Je wilt niet weten wat ik op straat te horen krijg... Tijdje terug liep ik in het winkelcentrum en werd er door n groepje jongens slet geroepen naar me.. Gelukkig weet ik zelf hoe het zit en ga ik me daar niet druk om maken, mensen hebben altijd overal wel een oordeel over

Wut :') Lekker is dat, sommige vrouwen zien er gewoon jong uit...
Nou ja zij hebben makkelijk praten ook, als zij een kind hebben hoeven ze daar niks van te merken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:46

Fijn dat alles goed gaat love12!

Ik ging een aantal dagen terug mee naar een echo van mijn nicht <3 .
Echter kwam ik eerder het gangetje uit dan zij toen ze klaar waren. Het viel per direct stil in die volle wachtkamer en iedereen keek me eerst aan en toen naar mijn buik.. :=

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:03

_Dominique schreef:

Echter kwam ik eerder het gangetje uit dan zij toen ze klaar waren. Het viel per direct stil in die volle wachtkamer en iedereen keek me eerst aan en toen naar mijn buik.. :=

Hahaha, ach tegenwoordig kijkt iedereen bij mij eerst naar m'n buik en dan naar mij... Soms vind ik dat best irritant eerlijk gezegd.. En waar ik me ook zwaaaar aan irriteer zijn die mensen die doen alsof ik gehandicapt ben :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:08

_love12_ schreef:
_Dominique schreef:

Hahaha, ach tegenwoordig kijkt iedereen bij mij eerst naar m'n buik en dan naar mij... Soms vind ik dat best irritant eerlijk gezegd.. En waar ik me ook zwaaaar aan irriteer zijn die mensen die doen alsof ik gehandicapt ben :(:)

Dat lijkt me inderdaad ook vervelend. Wat mijn moeder altijd zegt: Zwanger zijn is geen ziekte.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 07:51

Hihi dat kijken doen ze toch altijd. Mijn peuter kreeg een driftbui bij de huisarts (iets wat peuters af en toe krijgen), en al die mensen kijken en dan naar ons en dan dat geroezelmoes. Volgens mij hoorde ik ook iets zeggen van '' wat wil je ook met jong stel '' .
Toen ik zwanger was keek iedereen mij ook altijd aan. Ik ben nu 28, dus zo piepjong nou ook weer niet.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 07:55

Ach leven en laten leven voor anderen doe je het toch nooit goed genoeg. ik ben inmiddels 32heb drie kids van 9,8,6 jaar nog steeds samen met mijn kerel 16jaar inmiddels

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:25

Ja dat kijken zal inderdaad altijd wel zo zijn, maar soms denk ik echt van zeg gewoon wat je denkt en kijk niet zo stom alsof ik een of andere enge ziekte heb ofzo...
Laatst in de trein was ik er wel echt even klaar mee, ik zat bij het raam en aan de andere kant van het pad zaten 2 meiden van ongeveer mijn leeftijd, ik zat naar buiten te kijken maar die ramen weerkaatsen zo lekker waardoor ik kon zien dat ze zaten te kijken en naar elkaar zaten te seinen en 1 meisje wees naar haar buik, ik heb me zwaar chagrijnig omgedraaid naar ze, gezegd: Ja ik ben inderdaad zwanger, maar dat had je ook gewoon mogen vragen hoor, daarvoor hoef je niet stiekem naar elkaar te seinen, vragen kost niks.
Ben daarna opgestaan en weggelopen :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:26

Gewoon stug vragen of er een vlek op je shirt zit :j

Wordt je toch schijtziek van..

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:43

_Yasmine_ schreef:
Gewoon stug vragen of er een vlek op je shirt zit :j

Wordt je toch schijtziek van..

Haha die ga ik onthouden! :+ was net wel een hele aardige mevrouw die vroeg of ze 1 van mijn veel te zware tassen over moest nemen bij de winkel, volgende keer dus maar gewoon weer m'n vriend meenemen, nu buikpijntjes doordat k met die tassen heb lopen sjouwen :( zometeen weer een echo en controle bij verloskundige, vind het altijd zo fijn om even binnen te kunnen kijken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:21

Voor jou is het natuurlijk heel vervelend als mensen je zo raar aankijken, maar aan de andere kant zie ik het wel als iets goeds dat het niet als iets 'normaals' wordt gezien als een super jonge meid zwanger is. Snap dat het voor jou een keuze is geweest, dat jij er blij mee bent en dat is goed (en mag je trots op zijn) verder hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:23

Mwah... Ik word ook bizar aangekeken als ik met m'n zoontje van bijna 9 maanden boodschappen doe.. En naar mij word er ook geroepen en gewezen 'ach kijk nou.. Een tienermoeder.. Daar gaat je leven' en eh.. Ik ben 24.. Dus nee ik ga dat kijken en wijzen nooit begrijpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:33

Anoniem schreef:
Mwah... Ik word ook bizar aangekeken als ik met m'n zoontje van bijna 9 maanden boodschappen doe.. En naar mij word er ook geroepen en gewezen 'ach kijk nou.. Een tienermoeder.. Daar gaat je leven' en eh.. Ik ben 24.. Dus nee ik ga dat kijken en wijzen nooit begrijpen..

Vind wel dat iedereen een ander in z'n waarde moet laten. Wijzen of opmerkingen maken vind ik naar, vooral omdat je de situatie niet weet en stel je schat leeftijd verkeerd in... Maar anderzijds vind ik het ook niet per se goed dat jonge meiden er op straat niet gek van opkijken als ze een leeftijdsgenoot met een dikke toeter of een baby zien lopen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:41

Ach mij werd op mijn 23ste, hoogzwanger van de oudste na 3 jaar proberen vertelt dat ik beter abortus kon plegen, want nu was mn leven voorbij.. Zo zonder man zou er toch niets van me terecht komen. Uhm, mijn partner is op zijn werk, wat is het probleem?
Inmiddels 9 jaar en 7 kinderen verder, en nog steeds krijg ik blikken als ik zwanger ben (met of zonder andere kinderen, ik zie er nog steeds niet ouder uit dan 18)

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:01

Emmaa_ schreef:
Anoniem schreef:

Vind wel dat iedereen een ander in z'n waarde moet laten. Wijzen of opmerkingen maken vind ik naar, vooral omdat je de situatie niet weet en stel je schat leeftijd verkeerd in... Maar anderzijds vind ik het ook niet per se goed dat jonge meiden er op straat niet gek van opkijken als ze een leeftijdsgenoot met een dikke toeter of een baby zien lopen.

Ik snap ook best dat ze kijken etc. maar om nou zomaar slet naar iemand te roepen omdat ze zwanger is vind ik wel erg ver gaan..
Mijn zus is nu 28 en heeft een kindje van 1,5 en zelfs bij haar wordt er nog raar gekeken en de meest domme vragen gesteld.. (voorbeeldje: Ze ging naar mama en baby zwemmen, werd er gezegd tegen m'n nichtje: Aaah wat leuk! Gezellig met je grote zus zwemmen? Tenminste, het lijkt me niet dat dat mama is he? want zo slank kan je niet zijn vlak na een bevalling en zo jong is al helemaal geen doen..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:57

Emmaa_ schreef:
Anoniem schreef:

Maar dat is dus het lastige aan leeftijd.. Ik kan op een goede dag (lees; uitgerust :+ )zo door voor 16-18jarige. Terwijl ik toch echt de 24 aangetikt heb. Juist leeftijd is zo lastig in te schatten en daarmee dus ook lastig in te schatten of een 'leeftijdsgenoot' zwanger/moeder is of niet. Want hier komen de rotkoppen ook van 16-jarigen die naast me in de rij staan, even snel langs me willen (wat niet gaat want kinderwagen staat dan in de weg) of kassamedewerksters van net 16 die toch even willen melden dat hun dat nooit zou gebeuren. (En vervolgens heel fanatiek m'n ID vragen omdat ik een flesje wijn meeneem en dan met een knal rode kop erachter komen dat ik 24 ben en geen leeftijdsgenootje).

nu laat ik het inmiddels wel iets makkelijker van me afglijden, maar leuk is anders. Tuurlijk, in een ideale wereld veroordeelt niemand elkaar. Maar men kan wel heel cru zijn zonder er ook maar iets vanaf te weten. Ik ben in ieder geval wel een stuk neutraler naar anderen gaan kijken. Niet ieder 'jonkie met toeter' is daadwerkelijk een tienermoeder. Sommige moeders hebben gewoon kneitergoede genen :+

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:31

Ik ben 32 en heb babyface.

Ik heb regelmatig vragen gekregen of het gepland was. En nu of ik er niet wel erg jong bij was als ik met mijn zoontje over straat loop.