Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
palousa_boy schreef:Of het verstandig is om met een aanhanger aan de haak 120 te rijden kan ik prima zelf bedenken, en de situatie was er veilig genoeg voor.
tinker_sally schreef:Nu is het juist zo dat als ze lekker lopen te duwen ik nog langzamer op ga trekken.
Laura_ schreef:Wat ik vandaag wel weer merkte en dat is me al vaker opgevallen.. Dat ze zich op een rotonde er ook nog allemaal heel snel voor willen gooien..
En toen was er eindelijk een gaatje! Er kwam een man aanrijden met een dikke Porsche die richting aangaf om de rotonde af te gaan. Dus ik wilde erop rijden -langzaam optrekken, want zoals ik al zei had ik net 4 dagen m'n rijbewijs en een beetje moeite met een benzine auto- komt die man ineens met een noodvaart tóch gewoon rechtdoor over die rotonde heen zetten! En maar toeteren en z'n middelvinger opsteken. Schrok me dood, durfde gelijk geen rotondes meer te rijden

bruintje123 schreef:Als het druk is moet je hem er inderdaad wel tussen proppen. Of je nu een kleine of grote auto hebt
Laura_ schreef:bruintje123 schreef:Als het druk is moet je hem er inderdaad wel tussen proppen. Of je nu een kleine of grote auto hebt
Als het druk is inderdaad. Maar vanmorgen om half 10 's ochtends was het niet druk haha. Gewoon ongeduldig. En heb ik al paar x meegemaakt. Als het druk is moet ik hem er af en toe ook tussen gooien inderdaad.
Maar goed, daar zit wel meer motor in dan in de Aygo
Ik rijd 1000-2000 km per week. Meestal dichterbij de 2000 dan bij de 1000. En je ziet echt de meest gekke dingen. Ik rijd gewoon m'n eigen route, rijd stevig door en heb vrij weinig last van mensen die me er niet tussen zouden laten of wat. Nou is mijn auto ook wel echt níet te missen
Wit met roze letters erop, zelfs een blinde ziet hem aan komen.
Huertecilla schreef:palousa_boy schreef:Of het verstandig is om met een aanhanger aan de haak 120 te rijden kan ik prima zelf bedenken, en de situatie was er veilig genoeg voor.
Met die redenering bestaan max. snelheden niet en zijn bestuurders van kleiner autos in levensgevaar.
De zelfoverschatting van bestuurders in grotere wagens icm met gebrek aan benul van natuurkunde creert bumperkleven. Jouw relaas is een soortgelijke illustratie: Jouw kin.energie = [ Afbeelding ]
palousa_boy schreef:Dus als jij van de weg gereden word, denk jij "jammer dan, de auto is toch niet van mij en met een leeftijd van 2 maanden vallen die krassen op de bumper helemaal niet op"
Citaat:Het is echt niet zo dat ik hier met 3,5 ton aan de haak 130 ga rijden omdat dat mag, ben niet levensmoe..
Citaat:Tijdens file op de rechter baan vind ik ook niet fijn rijden. Iedereen die in of uit moet voegen knalt hem er altijd nog ff tussen, of het past of niet.
Hoe kleiner de auto hoe leuker/veiliger want minder ruimte nodig
Leffroi schreef:Als er file is, dan laat ik gewoon genoeg ruimte tussen mij en mijn voorganger, dat MOCHT er iemand tussen willen, dat gewoon kan. Snap niet dat dat soms ook zo moeilijk is. Zelfde als met extreme drukte op een rotonde. Het is een crime om daar tussen te komen. Iedereen moet wachten, rits daar dan ook even. Ik laat altijd 1 of 2 auto's er tussen op de rotonde. Wachten is al klote genoeg en als we ons ook nog even charmant gaan gedragen hoeven we allemaal net wat minder lang te wachten.
bruintje123 schreef:Leffroi schreef:Als er file is, dan laat ik gewoon genoeg ruimte tussen mij en mijn voorganger, dat MOCHT er iemand tussen willen, dat gewoon kan. Snap niet dat dat soms ook zo moeilijk is. Zelfde als met extreme drukte op een rotonde. Het is een crime om daar tussen te komen. Iedereen moet wachten, rits daar dan ook even. Ik laat altijd 1 of 2 auto's er tussen op de rotonde. Wachten is al klote genoeg en als we ons ook nog even charmant gaan gedragen hoeven we allemaal net wat minder lang te wachten.
Als het om ritsen gaat prima.
Maar op een gewoon erg drukke snelweg waar het nog rijd heb ik toch echt wel een hekel aan die kippen die steeds elk gaatje opvullen om weer een meter verder naar voren te zijn.
Daardoor blijf je aan de gang met afstand nemen.
En klapt het net dan op de rem zit je wel mooi er boven op terwijl je steeds probeert afstand te houden.