Het paranormale kritisch bekeken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:48

Ehm ja, dít topic, zie topictitel.... :o?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 23:50

bruintje123 schreef:
In een topic over hoe geweldig zwanger zijn is is het ook niet geliefd als kinderloze roepen dat het wel een hel moet zijn.

In het topic van de vegetariërs is het ook niet netjes daar maar steeds te roepen dat ze toch vlees moeten eten.

Misschien zou het ook netjes zijn als er in een topic over paranormale dingen met gelovers de niet gelovers ook het fatsoen hadden weg te blijven.

Er zullen nog vast genoeg topics over blijven waar die mening wel kan.

Klopt, daarom ook dit topic... hier is kritisch alles onder de loep nemen juist de bedoeling.
Ik snap niet goed waarom je hierover blijft doorgaan. Of waarom je uberhaupt op mij bent gaan reageren hier. Ik wees secretariat even op het doel van dit topic en dat de vragen/reacties dus niet echt op zn plaats zijn hier. Imo op een nette manier, alleen het woordje verboden was iets te grof gesteld. Dus vanwaar deze hele discussie?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:54

Nee dit topic niet.
Maar ook jij begrijpt dat dit een reactie op zwerte is.

Nou nou zwerte. Nog steeds geen fijne dag?
Een paar berichtjes die niet hier passend zijn en een hoop gestijger. 2 berichten een hele discussie :+.
Maar als jullie dat in andere topics doen is het een discussie forum waar het mag.
Lekker meten met twee maten.

Maar relax kuggur en zwerte jullie hebben het topic weer terug.
Maar het is goed dat ik van het bestaan weet.
Kan ik jullie ook naar het hok (dit topic dus) sturen en af liggen zeggen. :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:59

Waar heb jij last van? Vreemde off-topic tirade, zonder enige aanleiding.
Ik raad je aan een hond te nemen als je die dictatoriale neigingen van je zo nodig moet bot vieren ( hoewel, misschien beter van niet...)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 00:05

Ter verduidelijking
Jij stuurt toch ook mensen uit dit topic door naar de titel te verwijzen.
Nou dan zeg ik dat terug.
Ik stuur je voortaan ook terug naar dit topic als je weer eens een ander paranormaal topic verpest.

En nu ben ik hier weg. Niet omdat jullie dat willen maar ik het zelf ongepast vind.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 00:06

Goed zo, hou de eer aan jezelf... _O-

khirshanta

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 00:23

Ik ben benieuwd hoe jullie mijn 'ervaring' verklaren. Er moet een logische verklaring voor zijn, maar ik weet het nog niet.

Toen ik klein was, zag ik 's nachts, op de deurmat een man staan, waarvan ik wist dat hij er 'niet echt' was.
De volgende dag dit tegen mijn moeder verteld. Lang verhaal kort, een tijdje later vroeg ze ernaar, en heb ik de man nogmaals tot in detail omschreven, dit klopte van uiterlijk tot het model, kleur en stof van de jas, de schoenen.

Het bleek mijn opa te zijn. Over hem werd tot dan niet gepraat- nooit. Hij was geen plezierige man, leerde ik later. Wij hadden geen foto's in huis van hem, mijn tante ook niet en mijn oma had ze op haar zolder, die heb ik nooit gezien.

Geen zoetsappig geestenverhaal, mijn opa leefde toen nog.

Hoe kan dat? Hoe kan ik een voor mij vreemde zo gedetailleerd omschrijven?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 00:25

bruintje123 schreef:
Nee dit topic niet.
Maar ook jij begrijpt dat dit een reactie op zwerte is.

Nou nou zwerte. Nog steeds geen fijne dag?
Een paar berichtjes die niet hier passend zijn en een hoop gestijger. 2 berichten een hele discussie :+.
Maar als jullie dat in andere topics doen is het een discussie forum waar het mag.
Lekker meten met twee maten.

Maar relax kuggur en zwerte jullie hebben het topic weer terug.
Maar het is goed dat ik van het bestaan weet.
Kan ik jullie ook naar het hok (dit topic dus) sturen en af liggen zeggen. :+

Ik heb een prima dag hoor. Ben nu totaal relaxed hoor, ik reageer imo heel normaal nu. Zelfs nog even kritisch naar mn vorige bericht gekeken, ik zie mezelf nergens heftig reageren. Ik zeg gewoon hoe ik het zie en vraag me daarbij af waarom jij zo reageert.
Dat ik secretariat erop wees lijkt mij ook totaal niet hysterisch of hoe je het maar wil noemen. Ik stuur niemand naar een hok. Secretariat vond de kritische reacties duidelijk niet erg prettig en was hier niet om de discussie daarover te openen. Dus wijs ik erop dat dit topic dan niet de juiste plek is.
Die twee maten zie ik ook niet. Volgens mij begrijp je mij echt verkeerd en lees je lading in mijn berichten die er niet in zit. Dit topic heb ik geopend omdat het in die andere topics zo ongewenst was en ik had de behoefte om er wel kritisch over te zijn, en andere bokkers met mij. Daarom is dit ontstaan, juist uit respect voor de wel-gelovers.
Een discussie aangaan en je afvragen waarom mensen zo reageren is imo niet gek. Hoef ik niet over te relaxen, dat doe ik al relaxed.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 00:31

khirshanta schreef:
Ik ben benieuwd hoe jullie mijn 'ervaring' verklaren. Er moet een logische verklaring voor zijn, maar ik weet het nog niet.

Toen ik klein was, zag ik 's nachts, op de deurmat een man staan, waarvan ik wist dat hij er 'niet echt' was.
De volgende dag dit tegen mijn moeder verteld. Lang verhaal kort, een tijdje later vroeg ze ernaar, en heb ik de man nogmaals tot in detail omschreven, dit klopte van uiterlijk tot het model, kleur en stof van de jas, de schoenen.

Het bleek mijn opa te zijn. Over hem werd tot dan niet gepraat- nooit. Hij was geen plezierige man, leerde ik later. Wij hadden geen foto's in huis van hem, mijn tante ook niet en mijn oma had ze op haar zolder, die heb ik nooit gezien.

Geen zoetsappig geestenverhaal, mijn opa leefde toen nog.

Hoe kan dat? Hoe kan ik een voor mij vreemde zo gedetailleerd omschrijven?

Fascinerend voorbeeld, hoor je heel vaak.
Wat imo sowieso meespeelt, is dat je herinnering vervormt en we horen graag wat we willen horen. Als de beschrijving erg maar enigszins op lijkt, slaan we dit op alsof het precies klopt. In dit geval je moeder dus. Misschien beschreef je wel veel vager hoe hij eruit zag, maar dacht ze zelf aan de details van opa en het is volgens mij aangetoond dat je hersenen het dan opslaan alsof dat ook zo gezegd is. Voor jouw moeder is het dus alsof je dat echt zo exact omschreef, terwijl de werkelijkheid wellicht veel vager was.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 00:35

hmm, klinkt inderdaad aannemelijk. Voor mij staat het nu helder voor ogen, maar als je 20 jaar over dezelfde details nadenkt / ze hoort, vervormt dat vast en zeker en hoop.

bedankt!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 00:47

Klopt, herinneringen vervormen echt enorm. Ik heb het zelf wel eens gemerkt door foto's te zien van iets wat in mijn herinnering toch echt anders was. Dan lijkt het zo helder en alsof het echt zo was maar die foto laat toch duidelijk zien dat het heel anders was...
Volgens mij zijn er ook wel eens testen gedaan met zulke dingen. Dan hoeft er niet eens lange tijd overheen te gaan, je hersenen slaan het direct al anders op dan de werkelijkheid. Juist bij zulke dingen, omdat de emotionele impact zo groot is. Emoties zorgen voor hele boeiende verwarringen in je hersenen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:47

bruintje123 schreef:
In een topic over hoe geweldig zwanger zijn is is het ook niet geliefd als kinderloze roepen dat het wel een hel moet zijn.

In het topic van de vegetariërs is het ook niet netjes daar maar steeds te roepen dat ze toch vlees moeten eten.

Misschien zou het ook netjes zijn als er in een topic over paranormale dingen met gelovers de niet gelovers ook het fatsoen hadden weg te blijven.

Er zullen nog vast genoeg topics over blijven waar die mening wel kan.

Maar het verschil met zwanger zijn, vegetariër zijn en het paranormale Is dat de eerste twee zaken redelijk tastbaar en zichtbaar zijn. Je bent zwanger of niet. Je bent vegetariër of niet.

Ik geloof zeer zeker dat er meer Is tussen hemel en aarde. Maar ik weet ook zeker dat er heel veel borstkloppers en ik-doe-niets-maar-u-betaalt-voor-mijn-ego luitjes rondlopen. Juist omdat het niet tastbaar Is.

In het andere topic hebben bijvoorbeeld een aantal paranormale mensen een aantal readings gedaan. Die waren net zo algemeen als de gemiddelde horoscoop in de televaag van vandaag. Ikzelf heb voor de gein voor een aantal mensen ook en reading gedaan. Ik ben niet paranormaal heb wel sterke voelsprieten door mijn jeugd. Mijn readings leken veel beter te kloppen. Dus waarom zou je veel geld moeten betalen voor een reading bv terwijl een volslagen leek dit ook kan (om over het nut nog maar te zwijgen aangezien het vaak over zaken gaat die je toch al wist).

Eea vind ik beter te vergelijken met bv osteopathie of cranio sacraal. Veel mensen geloven er in. Velen vinden het zweverige poespas. Juist omdat het weer zo ongrijpbaar Is, moet je als "afnemer" wel op je hoede zijn dat je iemand erbij haalt die het geld ook waard Is en niet een of andere flippo-met-mooie-auto-en-hoop-poeha-maar-maakt-niets-klaar.

Iemand die kinderen geweldig vindt, zal zich niets aantrekken van mijn gevoel dat ik kinderen niets te bieden heb (een omgekeerd ook in mijn beleving). Net als dat een vegetariër mij van mijn vlees kan weghouden. En omgekeerd.

Maar iemand die al meerdere keren bedonderd Is en dus teveel geld us kwijtgeraakt, die moet toch gewaarschuwd kunnen (mogen) worden?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 02:29

Ik wil nog wel een poging wagen om dit topic een schopje te geven. :j heb alle pagina`s bijgelezen en ben benieuwd naar meerdere ervaringen. :j

Zelf heb ik vroeger ook wat dingen mee gemaakt, maar ik denk dat dat vooral kind-herinneringen zijn. Wat mij wel altijd bezig houdt en mij erg stoort (overigens weinig met paranormaal te maken) is dat ik van al mijn dromen, alleen de nare onthoudt. Ik droom altijd dat mijn moeder is overleden, broer een ongeluk heeft gehad of mijn man voor mijn gezicht vreemd gaat. Hij maakt mij dan wakker midden in de nacht omdat ik heel hard aan het huilen en schreeuwen ben. Echt vreselijk! :x Ik ben er de hele dag nog overstuur van.
Maargoed dat is totaal iets anders denk ik....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 02:49

Dat kan te maken hebben met angst om geliefden te verliezen. Dat soort dromen hebben veel mensen denk ik. In je slaap verwerk je veel onmacht.

Heeft iemand wel eens experimenten gelezen waarbij ze paranormale ervaringen oproepen? Heel interessant! Zo deden ze mensen een virtual reality bril op en konden zij zo in een virtuele dungeon rondlopen. Enge omgeving, eng geluid. Ontzettend veel mensen rapporteerden dat ze geesten gezien/gehoord hadden. Terwijl dit helemaal niet in de software zat. Je brein vult veel in.

Of andersom. We zien ontzettend veel dingen niet.

Ik denk dat heel het paranormale berust op hoe je hersenen gaten invullen en zaken negeren...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:59

poes schreef:
Dat kan te maken hebben met angst om geliefden te verliezen. Dat soort dromen hebben veel mensen denk ik. In je slaap verwerk je veel onmacht.

Heeft iemand wel eens experimenten gelezen waarbij ze paranormale ervaringen oproepen? Heel interessant! Zo deden ze mensen een virtual reality bril op en konden zij zo in een virtuele dungeon rondlopen. Enge omgeving, eng geluid. Ontzettend veel mensen rapporteerden dat ze geesten gezien/gehoord hadden. Terwijl dit helemaal niet in de software zat. Je brein vult veel in.

Of andersom. We zien ontzettend veel dingen niet.

Ik denk dat heel het paranormale berust op hoe je hersenen gaten invullen en zaken negeren...

Deze ken ik niet, maar wel interessant.

Dit filmpje heb ik ook bekeken, het lijkt of er niets engs aan het bos is. En zulke vreemde groeivormen van bomen heb ik op meer plekken gezien. Het enige wat ik me afvraag, waarom groeit er echt niets op die open plek? is het de wind, zou je met een windscherm er wel wat kunnen laten groeien of is het echt iets wat groei verstoort?
http://showbizznetwork.nl/stuktv-overna ... os-wereld/

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:40

Hier haak ik dus al af.. Een meisje van vijf dat vermist raakt en vijf jaar later wordt ze ongeschonden gevonden in de kleding die ze droeg toen ze verdween..

Newsflash: tenzij ze een bepaalde ziekte heeft, past die kleding nevernooitmeer..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:47

Gaat zeker over dat bos in Roemenië. Stuktv is daarheen geweest en heeft onderzoek gedaan. Is een vlog op youtube van 28 minuten.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 06:05

Ik lees graag mee