Majabeestje schreef:Ijsco_Love: die niet-vanzelfsprekendheid is inderdaad zo belangrijk! Wat mooi dat je schoonouders nog steeds zo gek met elkaar zijn.
En een tweeling, poeh! Maar dat komt vast goed. Ik neem aan dat de andere 2 kinderen als ietsje ouder zijn?
Ja de andere twee zijn allebei vijf
(maar dus geen tweeling want biologisch geen familie, ze schelen drie maanden...)
Dus dat scheelt wel, ze kleden zich zelf aan, gaan naar school, eten zelf...heerlijk
@pmarena: ja, we verdubbelen het aantal kinderen gelijk
ze kwamen er pas bij pretecho achter dat het er twee waren...eerste echo had er eentje zich verstopt achter haar zus...
ze hebben nu al humor...We schrokken er behoorlijk van maar nu zijn we wel heel blij met ze
@szan: mijn hele familie woont ook niet bepaald naast de deur...ze wonen allen in Australië om precies te zijn
Wij hebben een 'bonus'-oma. Voor ik mijn man trouwde voedde ik Maeley alleen op (zij is niet mijn echte dochter, lang verhaal, als je dat wil weten stuur maar pb
het is niet geheim, wel ingewikkeld
) en dus zonder familie. Wij hadden een schat van een buurvrouw die mij altijd uit de brand hielp. Zelf is deze vrouw altijd ongewild kinderloos gebleven en dus ook kleinkindloos. Het groeide zo dat zij als een soort oma werd voor Maeley, zo noemt ze haar ook. Mae is gek op haar, logeert er vaak, gaat er mee naar de dierentuin....alle dingen die oma´s doen. Ook nu we niet meer naast elkaar wonen en ook mijn stiefzoon heeft ze direct in haar hart gesloten...Ze is echt geweldig en ik ben intens dankbaar dat we haar hebben leren kennenen
Er bestaan websites die dit ook koppelen, mensen die grootouder willen zijn voor kindjes zonder opa en oma. Ik raad het van harte aan...elk kind verdiend een grootouder waar ze lekker stiekem dingen mogen die van de ouders niet mag...teveel snoepjes, te laat naar bed, te veel verwennerij....heerlijk