Conrector door het hoofd geschoten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:45

Ik heb vorig jaar nog bij een dochter van hem in de klas gezeten. Ik had de naam in de krant gelezen, maar wilde de connectie eigenlijk niet maken.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:49

De discussie over allochtoon/autochtoon zal idd nooit afgelopen zijn. Maar integratie moet beter worden, moet GOED worden! Anders is het maar afwachten tot zoiets opnieuw gebeurd.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:57

Fasel schreef:
mjammies, lamacuhn. oftewel turkse pizza *kwijl*

Het lijkt me ook erg frustrerend. Je bent hier, past je aan en werkt je te barsten en je medelandgenoten verpestten de boel. Jij krijgt het net zo goed op je dak. Soms heb ik erg met deze mensen te doen.


Waarschijnlijk kom er nog een keer dat de 'goeie' de 'slechte' beu zijn, want zij worden door de ander natuurlijk altijd in een kwaad daglicht gesteld. Misschien zijn zij juist degene die daar iets aan moeten / kunnen doen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:36

Newsflash..........

Murat voelde zich waarschijnlijk bedreigd door een aantal leraren!

niet te filmen zeg

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:51

Ik ben het helemaal met Fasel en Marjolein eens! Want iedereen roept wel zo hard dat allochtonen eens wat moeite moeten doen om Nederlands te leren, maar als ik zie wat sommige mensen hier op bokt schrijfen dan ben ik blij dat sommigen dat bespaard blijven. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:39

Maar je kunt ze wel begrijpen ondanks de spel en type fouten.

Ik geloof niet dat iemand het erg vind om een buitenlander met accent te horen.
Als hij maar een poging tot Nederlands doet.

En ff een leuk statje waar het hier toch ook over ging
je mag er over denken wat je wilt.

Afbeelding

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15502
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:53

Ik moest vanavond nog les volgen op de Pabo en natuurlijk was het daar ook het gesprek van de dag.... Scheve mond
De angst onder leraren is erg groot geworden, wat moet je allemaal doen om je school te beveiligen tegen dit soort ´mensen´......
Ik geloof zelf altijd in het goede van de mens, maar dit zet me toch weer aan het denken.
De discussie over allochtonen is vanavond natuurlijk ook aan de orde geweest. Natuurlijk geloof ik dat er genoeg allochtonen zijn die werkelijk wat van het leven willen maken in Nl. Maar de slechten maken dit weer kapot.... Boos!
Ik weet dat er een groot lerarentekort is in achterstandswijken maar heb met eigen ogen gezien hoe het daar aan toe gaat. Nooit, maar dan ook nooit zal ik daar gaan werken....
Oef...mijn hart is gelucht... Verdrietig

ps Guinevere schrijven is met een v. Als je commentaar via deze weg wilt geven over schrijvers op Bokt moet je als eerste het zelf goed doen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Coby op 14-01-04 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:04

Coby schreef:
ps Guinevere schrijven is met een v. Als je commentaar via deze weg wilt geven over schrijvers op Bokt moet je als eerste het zelf goed doen. Knipoog

Ik schaam me dood! Bloos En dan te bedenken dat ik het laatst ook al bijna deed.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15502
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:16

ok Guinevere, het is al goed.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:16

Maar wat heeft Nederlandse spelling met integratie te maken? Ja natuurlijk is de taal een onderdeel, maar dan is het spreken belangrijker dan het schrijven.

Die probleemjongeren moeten meer gaan denken vanuit Nederland, en niet vanuit hun geboorteland, of het geboorteland van hun ouders. Ik ken een Turks meisje, echt een schat van een kind, ik heb niets op haar aan te merken, maar die heeft helemaal niets met Nederland, en gaat het liefst ook zo snel mogelijk terug naar Turkije (al is ze er zelf niet geboren). Ze heeft zichzelf een accent aangemeten, daarmee bedoel ik, dat ze ook zonder kan praten, maar dat niet doet, want ja, ze is Turks, en niet Nederlands.

En daar kan ik dus niet goed tegen. Tegen die jongeren, en ook ouderen, die met een accent praten, omdat ze anderen willen laten weten, dat ze 'allochtoon' zijn. Die zich 'anders' gedragen, want ze moeten eruit springen. Ze moeten niet als Nederlands gezien worden.

Waarom komen ze naar Nederland, als ze niet als Nederlands gezien willen worden? Dan komen ze niet met de goede intenties, als je het mij vraagt.

Ik ken genoeg mensen, waarvan ik niet wist dat ze niet in Nederland geboren waren. Die schaamden zich niet voor hun afkomst, maar ze wonen nu in Nederland, en dus spreken ze Nederlands. Zonder accent.

Als ik naar bijvoorbeeld Engeland ga, dan spreek ik Engels (ja makkelijk gezegd, want ik heb Engels geleerd op school). Maar ik spreek niet expres met een accent, ik doe mijn best zo goed mogelijk Engels te spreken.

Waarom kan iemand die in Nederland WOONT, dat niet?

Integratie heeft gefaald, we hebben het al vaak genoeg gezegd. Elke keer weer als ik een stuk typ, in dit topic, wordt ik steeds feller en feller. Maar ik sta, als eenzaam pubertje, machteloos. We staan allemaal machteloos. En de mensen die niet machteloos staan (daarmee bedoel ik de regering, en de probleem-allochtonen) doen niets, want dat is niet politiek correct, of niet cool.

*Machteloos*

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:20

Pff...Ik weet niet wat ik moet zeggen Verdrietig Verdrietig !

Alleen dat ik me heel erg klote voel, zie verslag van de dag..

Die man, (hans van wieren) is de vader van me vriendin!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:22

Biepmiep schreef:
Misschien kunnen we het er nu beter over hebben of en wat we kunnen doen zodat dit niet meer gebeurd?



Wat we eraan moeten doen is flink aan de noodrem trekken!
En als je ziet dat er iemand wordt lastiggevallen, of onrechtmatig wordt bekegend niet schromen om hulp te bieden en je er mee te bemoeien!


Bliksemlover:

Als je het nu hebt over die Murat, die moordenaar, klopt je verhaal niet want er kwam daarstraks op t nieuws ook de voetbalclub waar hij in speelde, en die hadden ook flinke klachten over die jongen.


Marjolein en Fasel:
Als een mens met fatsoenlijk besef van normen en waarden ben ik t in t beginsel natuurlijk sterk met jullie eens.

Wat ik jammer vind is dat ik een allochtoon nooit met een huisdier zie, of zie sporten of laat staan paardrijden.


Verder ben ik enorm geschrokken om t volgende:

Een paar jaar geleden kwam ik vaak op de chatbox bij Ilse.Dat was daar meestal erg gezellig.
Een paar maanden geleden kwam ik er weer, en tot mijn verbazing werd er alleen Turks en Marokaans gepraat.Hierop ging ik met hen in een hevige discussie, waarop ik achter het volgende kwam:

De mensen die ik daar sprak zeiden:
- Nederlandse vrouwen zijn sletten.
-Ik werk heel eventjes totdat ik weer in de WW kan.Moet ik hier na een tijd weer uit, ga ik weer eventjes werken tot ik weer in de WW kan.
Ik zou gek zijn als ik zou gaan werken voor mijn geld, terwijl ik het zo kan krijgen hier.
Nederlanders zijn echt dom om andere zomaar geld te geven.

- Natuurlijk probeert iedereen bij ons een tijdje in Nederland te komen, om te kunnen sparen, in ons eigen land zijn er helemaal geen sociale voorzieningen


Dit is even een kleine greep uit hun opvattingen.
Misschien vind ik de juiste, goede allochtonen niet op een chatbox, maar ik kom ze ook niet tegen in buurtcentra en in supermarkten.......

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:26

Natasha"]
[quote="Biepmiep schreef:
Misschien kunnen we het er nu beter over hebben of en wat we kunnen doen zodat dit niet meer gebeurd?



Wat we eraan moeten doen is flink aan de noodrem trekken!
En als je ziet dat er iemand wordt lastiggevallen, of onrechtmatig wordt bejegend niet schromen om hulp te bieden en je er mee te bemoeien!


Bliksemlover:

Als je het nu hebt over die Murat, die moordenaar, klopt je verhaal niet want er kwam daarstraks op t nieuws ook de voetbalclub waar hij in speelde, en die hadden ook flinke klachten over die jongen.


Marjolein en Fasel:
Als een mens met fatsoenlijk besef van normen en waarden ben ik t in t beginsel natuurlijk sterk met jullie eens.

Wat ik jammer vind is dat ik een allochtoon nooit met een huisdier zie, of zie sporten of laat staan paardrijden.


Verder ben ik enorm geschrokken om t volgende:

Een paar jaar geleden kwam ik vaak op de chatbox bij Ilse.Dat was daar meestal erg gezellig.
Een paar maanden geleden kwam ik er weer, en tot mijn verbazing werd er alleen Turks en Marokaans gepraat.Hierop ging ik met hen in een hevige discussie, waarop ik achter het volgende kwam:

De mensen die ik daar sprak zeiden:
- Nederlandse vrouwen zijn sletten.
-Ik werk heel eventjes totdat ik weer in de WW kan.Moet ik hier na een tijd weer uit, ga ik weer eventjes werken tot ik weer in de WW kan.
Ik zou gek zijn als ik zou gaan werken voor mijn geld, terwijl ik het zo kan krijgen hier.
Nederlanders zijn echt dom om andere zomaar geld te geven.

- Natuurlijk probeert iedereen bij ons een tijdje in Nederland te komen, om te kunnen sparen, in ons eigen land zijn er helemaal geen sociale voorzieningen


Dit is even een kleine greep uit hun opvattingen.
Misschien vind ik de juiste, goede allochtonen niet op een chatbox, maar ik kom ze ook niet tegen in buurtcentra en in supermarkten.......
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 01:16

Nav de gebeurtenissen vraag ik me enkel en alleen af hoe het kan dat een leerling met een doorgeladen vuistwapen rondloopt. Rondlopen met een doorgeladen vuistwapen doet men doorgaans met maar één bedoeling en dat is om op iemand te schieten. Er zijn geen andere redenen of excuses om met een doorgeladen vuistwapen te lopen.

Hierbij mijn medeleven aan de nabestaanden van het slachtoffer.

PS: Guinevere, ik vind je Nederlands best heel goed voor iemand die niet meer in NL woont.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 04:14

Clitia"]
Maar wat heeft Nederlandse spelling met integratie te maken? Ja natuurlijk is de taal een onderdeel, maar dan is het spreken belangrijker dan het schrijven.
[/quote]
Zo bedoelde ik het niet. Ik denk dat iedereen door mijn gigantische blooper op het verkeerde been is gezet. Knipoog Mijn bericht doelde op het feit dat er ongelovelijk veel dingen op bokt gezegd worden die in mijn ogen grenzend aan racisme, of zelfs regelrecht racistisch zijn. Even een paar recente voorbeelden:

[quote]
je weet bij voorbaat toch al die gasten het geld er niet voor hebben.
[/quote]
[quote]
weet je wat het ook is met die achterlijke cultuur van die gasten
[/quote]

Daar kan ik zo boos om worden! En iedereen zich maar afvragen waarom de integratie niet wil vlotten ... Scheve mond Nee, dan ben ik ineens heel blij dat sommige allochtonen nog geen Nederlands kunnen, want wie zou er in hemelsnaam nog willen integreren als er zo tegen je aangekeken wordt?!

Nou weet ik ook wel, dat lang niet iedereen er zo over denkt, maar toch ... food for thought!

[quote="Lovely schreef:
PS: Guinevere, ik vind je Nederlands best heel goed voor iemand die niet meer in NL woont.
Dat is heel lief van je! Ik woon alleen pas sinds een paar maanden in de VS, dus het was gewoon een erg stomme fout die ik net zo goed in Nederland had kunnen maken. Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 05:35

Natasha, of zij huisdieren hebben of sporten is natuurlijk wel eenkeuze die zij zelf moeten maken. Je kan iemand niet afdwingen om zoiets te doen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:12

zijn ernog mensen die een opmerking willen maken over de statistiek van RK............???

Die heeft namelijk wel de moeite genomen om cijfers op te zoeken....... Ik zeg alleen maar I Rest My Case.

Nu nog een overzicht in vertegenwoordiging in de bevolking en dan zullen zelfs de grootste moraalridders toe moeten geven dat de verhoudingen zoek zijn en dat er drastisch iets moet veranderen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:38

Ver in een grijs verleden was ik in six-flags, en daar werd op een gegeven moment voorgedrongen door twee 'getinte' meisjes. Ik zeg er wat van, omdat ik het regelrecht triest vond. We wachtten tenslotte allemaal, doe even gewoon vond ik. Krijg ik een opmerking naar mijn hoofd geslingerd: 'ja zoals echte Marokkaanse meisjes horen te doen he'.

Nou sorry hoor, maar dan sta ik dus met mn mond vol tanden. Mijn beste vriendin is half Tunesisch, en draagt een hoofddoek. Maar ze is een combinatie van de twee culturen: ze heeft het geloof van de een, maar de 'gebruiken' van de ander. Als ik een ander moslimmeisje zie, is het laatste wat ik zal denken 'die zal wel voordringen want ze is arabisch'.


Maar ergens illustreert het misschien wel waarom er zoveel allochtonen crimineel zijn. Ze hebben het oordeel volgens hun toch al. Ze zijn toch al 'slecht', ook al doen ze goed. Dus waarom goed doen, als slecht 'cool' is, en beter betaald?!?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:44

Jah en ik ben blond en heb grote tieten, zal ik even dom doen?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:47

Lenn"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="gijsenkim schreef:
maar ze zijn daar dan ook wel blijven steken SP. Europa is na de middeleeuwen (waar gestenigd werd) wel gegroeid, in de islamitische landen leven ze nog steeds in die middeleeuwen
en daarvan is religie de oorzaak? ik toon aan dus van niet. eerder welvaart, dames.
[/quote]
huhm ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar het midden-oosten is tot de 18e eeuw nog verder ontwikkeld geweest dan Europa, tot het de verlichting die de scheiding van kerk en staat meebracht miste door die rotte ayatollah's
[/quote]


Da's meteen drie (!!!!!!) eeuwen geleden en wie zegt dat het daar zoveel hoogstaander was daar? Was jij erbij??? Van boeken moet je het niet hebben, vooral niet boeken van het MO. Wat ik daarmee bedoel is dat het een gegeven is dat deze sterk overdreven zijn (geschiedkundig bewezen door diverse expedities in een poging de geschiedenis te contoleren)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:50

Wennepen schreef:
ik ken de dochter van deze conrector. verschrikkelijk om je vader te verliezen en dan helemaal door zoiets.
rustige jongen bullshiit hoe kan je t in je gestoorde kop halen om iemand door zn hoofd te schieten!
over de buitenlanders discussie hoef k t niet eens te hebben dat houdt nl nooit meer op.


Op de Belgische televisie zeggen ze dat hij een onruststoker was die al vaker problemen had veroorzaakt ... Of het mediasensatie is of waarheid laat ik in het midden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:52


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:01

ikzelf maak ook nog een verschil in mate van misdaad. En die statistieken zien er dan ook weer een stukje anders uit. Waarmee ik dit niet goed wil praten (voor jullie gaan slaan Haha! ).

Bovendien heb ik vaker en van meerderen gehoord dat de statistieken niet altijd even betrouwbaar zijn. Of dat waar is weet ik niet.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:04

Natasha"]
[quote="Biepmiep schreef:
Misschien kunnen we het er nu beter over hebben of en wat we kunnen doen zodat dit niet meer gebeurd?



Wat we eraan moeten doen is flink aan de noodrem trekken!
En als je ziet dat er iemand wordt lastiggevallen, of onrechtmatig wordt bekegend niet schromen om hulp te bieden en je er mee te bemoeien!
Verder ben ik enorm geschrokken om t volgende:

Een paar jaar geleden kwam ik vaak op de chatbox bij Ilse.Dat was daar meestal erg gezellig.
Een paar maanden geleden kwam ik er weer, en tot mijn verbazing werd er alleen Turks en Marokaans gepraat.Hierop ging ik met hen in een hevige discussie, waarop ik achter het volgende kwam:

De mensen die ik daar sprak zeiden:
- Nederlandse vrouwen zijn sletten.
Ik werk heel eventjes totdat ik weer in de WW kan.Moet ik hier na een tijd weer uit, ga ik weer eventjes werken tot ik weer in de WW kan.
Ik zou gek zijn als ik zou gaan werken voor mijn geld, terwijl ik het zo kan krijgen hier.
Nederlanders zijn echt dom om andere zomaar geld te geven.

- Natuurlijk probeert iedereen bij ons een tijdje in Nederland te komen, om te kunnen sparen, in ons eigen land zijn er helemaal geen sociale voorzieningen


Dit is even een kleine greep uit hun opvattingen.
Misschien vind ik de juiste, goede allochtonen niet op een chatbox, maar ik kom ze ook niet tegen in buurtcentra en in supermarkten.......
[/quote]

Je bemoeien ja ... kan héél nare gevolgen hebben .... er hier een feit bekend waar mensen die zich hebben gemengd en getuige waren van criminele handelingen het bekocht hebben ... Dan ga je als mens twee keer denken voor je je gaat mengen in gelijk wat!

Deze omschrijving van gedachtengang van de allochtoon is geen alleenstaand geval ... Je bent niet de enige die een dergelijke uitleg heeft gehoord Boos!. Zijn ze nog trots op ook ... kan je je de vraag stellen waar WIJ mee bezig zijn dat we dit allemaal zomaar pikken in ons eigen land waar wij thuis zijn en zij gast zijn! Een papier is geen bewijs voor mij dat ze hier thuis zijn. Aanpassen is het bewijs .....

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:11

Tja, ik ga wekelijks naar het turkse supermarktje hier, betere groente krijg je niet. Heb nog nooit disrespect gehad. Tuurlijk zijn er bij die vervelend doen maar dan denk ik ach, doorlopen maar weer. Ik heb overigens meer last van de inlanders alhier dan de buitenlanders. Die lopen hier niet 's avonds mijn auto open te breken of de buurt hier onveilig te maken. Ik woon aan de aanlooproute van de uitgaansgelegenheden.

Nogmaals, goedpraten doe ik niets. Maar ik blijf erbij wie die kogel ook had afgeschoten het blijft erg.