Afzeik topic: Waarom dumpte je je ex?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: Afzeik topic: Waarom dumpte je je ex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:15

Maar een relatie waarin je alles maar kan doen zonder tegengas te krijgen is ook niet bepaald een evenwichtige relatie. Ik kan me best voorstellen dat het daarom stuk kan lopen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:23

anjali schreef:
@Musiqolog: Maar, deze jongeman probeert alles te doen voor zijn meisje en dan is het nog niet goed. Het lijkt soms wel dat vrouwen een man willen die hen mishandelt, vernedert en uitbuit! want de lieve mannen krijgen dus geen vrouw? Daar snap ik echt niets van hoor. :)ddd 8)7 :o?

Pardon? Vind dit echt een extreem rare opmerking.

Ik ben het eens met Esmee. Ik hoef geen man die constant achter me aan loopt en alles voor me probeert te doen, volgens jouw logica wil ik dan een man die me mishandelt? Kom op hoor.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:28

anjali schreef:
@Musiqolog: Maar, deze jongeman probeert alles te doen voor zijn meisje en dan is het nog niet goed. Het lijkt soms wel dat vrouwen een man willen die hen mishandelt, vernedert en uitbuit! want de lieve mannen krijgen dus geen vrouw? Daar snap ik echt niets van hoor. :)ddd 8)7 :o?

Er is nog een verschil tussen een lieve man en een totaal conflictvermijdende man. Dat laatste gaat zich ooit toch wreken, want je kan niet je leven lang iemand gaan plezieren terwijl je het zelf niet leuk vindt.
Mijn vriend is bv een hele lieve jongen, maar hij zal mij gerust zeggen "ik zou het niet leuk vinden als je dit of dat zou doen". Als mijn vriend altijd zou zeggen "is goed schatje, wat jij wil schatje, ik volg jou schatje, nee geen probleem schatje,...", daar zou ik ook niet vrolijk van worden. Omdat niemand géén mening kan hebben, en dan zou ik die persoon ook nooit echt kennen totdat het hem, na misschien jaren, te veel gaat worden. Als mijn vriend er een probleem mee zou hebben dat ik met een andere jongen praat, dan wil ik dat hij dat zegt en we erover kunnen praten, en niet dat het gewoon vanbinnen laat wegteren omdat "mij gelukkig zien" belangrijker voor hem is dan zijn gevoelens.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:34

Mijn vriend is ook echt een schat, maar zegt het vaak wel als hij liever iets niet heeft. Ik wil ook absoluut niet dat hij mij alleen maar gelukkig wil maken en zichzelf daarom wegcijfert. Af en toe heeft hij die neiging wel, maar daarom vraag ik vaak wat langer door als ik de indruk krijg dat hij het liever toch net iets anders wil. Pas zouden we een dagje weg, maar was hij ziek (en niks zeggen! hij vond het zielig voor mij). We zijn niet gegaan en maar goed ook, een dag later lag hij in bed met flinke koorts.

Ik zou ook echt gek worden van helemaal geen eigen mening ofzo, hoe kan je dan ooit eens een fijne discussie hebben over iets? 'Is goed schat, ik ben het met je eens schat'. Liever niet...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:36

Er is een verschil in tussen je partner alles gunnen en alles laten doen. Dat 'ie veel voor je overheeft is heerlijk, maar als hij het 'prima' vind dat ik met andere jongens zou gaan flirten zou ik me afvragen wat er niet klopt. Boeit het hem dan niet ofzo? Nee, daar zou ik slecht tegen kunnen. Ik ben iemand die tegengas nodig heeft, als dat niet aanwezig is stamp ik zo over iemand heen en dat werkt niet.

Mijn huidige vriend gunt me de wereld, maar als het klaar is is het klaar en dan is het keihard 'Nee'. Kan ik hoog en laag springen wat ik wil maar dan weet ik ook dat ik moet stoppen. Dat is wel echt de instelling die ik nodig heb, anders word het een hele ongezonde relatie.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:38

Ik heb ook niks met van die volgzame gedienstige figuren.
Ooit een man achter me aangehad waartegen ik kon zeggen 'ga naakt een handstand doen op de eettafel' :+ en hij zou het nog doen ook. :=
Nooit een eigen mening, altijd jaknikken en voor me kruipen en rennen bij de eerste kik.
Zo'n persoon is heel leuk voor een dag of 2, daarna ben ik zoiets spuugzat, wals ik er flink overheen en dump diegene, dan blijft de ander heartbroken achter. :(:)

Nee doe mij maar iemand die tegengas durft te geven en opkomt voor zichzelf en haar mening.
Die mij af en toe even terugfluit, een schop onder m'n hol geeft, gewoon durft te zeggen wat zij denkt en mij ook wijst op andere standpunten en zienswijzen in discussies of als ik het gewoon even niet weet ofzo.
Natuurlijk niet nonstop heftige discussies ofzo maar wat pit erin en die ook gewoon zegt 'doe het lekker zelf' of 'doen we samen ff' ofzo ipv te rennen en vliegen om het mij 100% naar de zin te maken.
Die ook gewoon d'r eigen hobby's en bezigheden heeft, maar daarnaast ook tijd vrijmaakt voor een avondje 'ons' ipv met vrienden de hort op te zijn etc.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:40

Dat zeker...

Ik weet dat mij nichtje zelfs toen ze weg was bij haar huidige vriend nog 'spelregels' mee kreeg. Mocht niet met andere jongens praten, maar hij had het wel zelf uitgemaakt. Inmiddels zijn ze weer samen, maar ze mag nog steeds niks. Er komt slechts één andere jongen bij haar thuis en die is homo :')

Dat vind ik dan ook een totaal ander uiterste en zou ik ook echt niet blij mee zijn. Als het hem niks zou kunnen schelen zou ik inderdaad ook niks vinden, ben ik niet belangrijk genoeg?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:41

Kijk Lori, dat had ik nou niet beter kunnen zeggen! En gelukkig kan ik wel kritiek leveren, dus als ik het niet meende zou ik het niet schrijven! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:43

Om die rede is het ook uitgegaan met mijn ex, veel en veel te lief...
Mijn vriend nu is ook echt ontzettend lief! Maar heeft wel een eigen mening, en dat vind ik toch wel enorm belangrijk.
Ik hoef geen schoothondje dat overal achter mij aanloopt en alleen maar ja en amen zegt. Ik wil gewoon een lieve, respectvolle man met een eigen mening, met wie je kan ruzie maken en ook weer dingen kan uitpraten. Eentje met ruggengraat dus ;)
En zit een behoorlijk verschil tussen "lieve man" en "te lieve man".

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:45

Precies. Eigenlijk gewoon een beetje wat ik ook met gewone vriendinnen wil.
Ik moet geen vriendin die mij krijsend aan de haren begint te trekken en te trappen als ze het met mij oneens is :+ . Maar een vriendin die altijd alles goed vind, alles mooi vind, alles leuk vind, altijd mij laat beslissen en kiezen...nee daar ben ik ook niet gelukkig mee. Die mag gerust eens zeggen "dat kleedje wat je nu aan het passen bent staat toch niet echt bij je", "nee de menukaart van dat restaurant vind ik ik niets, laten we ergens anders binnengaan", "nee ik ben het niet met je eens over x". Gewoon dat iemand zijn mening durft zeggen tegen mij, dat wil ik.

Het zijn eigenlijk gewoon de twee uitersten die niet goed zijn. Het ene uiterste van een vent die je in elkaar bokst omdat je "iets fout deed", het andere uiterste van de vent die nog vriendelijk zou vragen als hij een condoom moet brengen wanneer hij je naakt betrapt met zijn beste vriend. Maar daartussen zit gelukkig een heel zone van mannen die wel wat meer evenwicht erin hebben. De een al wat dominanter en meer naar de harde kant gericht, de andere wat zachter, maar nog steeds in een gezond evenwicht.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:46

Het is maar goed dat iedereen een andere smaak heeft wat betreft mannen. Ik wil dus een lieve. Die anderen mogen jullie dan houden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:47

Kwanyin schreef:
het andere uiterste van de vent die nog vriendelijk zou vragen als hij een condoom moet brengen wanneer hij je naakt betrapt met zijn beste vriend.

P R A C H T I G E omschrijving _O-

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:51

anjali schreef:
Het is maar goed dat iedereen een andere smaak heeft wat betreft mannen. Ik wil dus een lieve. Die anderen mogen jullie dan houden....

Ik vraag me af of je iedereens bijdrage hier wel goed gelezen hebt...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:52

Ik wel, want ik wil helemaal geen man. :+

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:53

Ach ja. Mijn ex mocht ook (bijna) alles van mij. Wil je paardrijden? Prima. Eigen paard? Prima. :) Studeren? Prima. :)

Eindresultaat... je wil weg en moet en zal meteen naar een ander? Ook prima. :') Daar is dan de deur?

Ben ik over met een leuke hobby en leuk paard. Want het kan namelijk ook zijn dat je vriendje je steunde in alles... omdat hij het eigenlijk ook best heel erg leuk vindt :P Als dat dan niet gewaardeerd kan worden, tja... Beetje jammer, maar ach. Dan liever later weer iemand die het wel kan waarderen? Stay positive. :D Voordeel; help nu mensen bij wedstrijden die wel blij zijn met hulp :P

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:05

Dannon schreef:
Ach ja. Mijn ex mocht ook (bijna) alles van mij. Wil je paardrijden? Prima. Eigen paard? Prima. :) Studeren? Prima. :)

Eindresultaat... je wil weg en moet en zal meteen naar een ander? Ook prima. :') Daar is dan de deur?

Ben ik over met een leuke hobby en leuk paard. Want het kan namelijk ook zijn dat je vriendje je steunde in alles... omdat hij het eigenlijk ook best heel erg leuk vindt :P Als dat dan niet gewaardeerd kan worden, tja... Beetje jammer, maar ach. Dan liever later weer iemand die het wel kan waarderen? Stay positive. :D Voordeel; help nu mensen bij wedstrijden die wel blij zijn met hulp :P

Goed zo Dannon. Jammer dat je onvoldoende gewaardeerd werd. Je ex gaat zeker spijt krijgen omdat ze jou liet gaan! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:06

Maar wat jij nu noemt is niet precies wat wij (ik in ieder geval) bedoelen, lastig uit te leggen :+
Van mijn vriend mag ik ook 'alles'. Ik studeer, ben met m'n rijbewijs bezig, heb een paard. Alle 3 kost een hoop tijd, waardoor ik hem soms maar 2x per week zie. Doet hij niet moeilijk over, en ik ook niet als hij een keer geen tijd heeft oid.
Ik bedoel meer dat ik niet zo'n ja-knikker wil die direct doet wat ik vraag. Die bij wijzen van spreken direct naar de supermarkt gaat als ik iets wil hebben, die geen eigen mening heeft en die het niet durft te zeggen als hij het ergens niet mee eens is. Die niet voor zichzelf op komt.
Een vriend die mijn (paarden)hobby accepteerd vind ik heel belangrijk, (en iemand die dat niet doet wijs ik ook gelijk de deur ;) ) en die mij laat doen wat ik wil ook. Maar hij moet het wel durven zeggen als hij iets liever niet heeft. Klinkt misschien raar, maar ik ben geen koninging en hoef ook niet zo behandeld te worden. Beetje tegengas geven mag best, je moet wel jezelf durven zijn :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:20

Mannen die je laten studeren, een paard laten kopen of je willen helpen op wedstrijd horen dan ook gewoon in de categorie normale lieve mannen.

Maar je hebt dan ook de categorie mannen die tegen hun voetbalploeg zeggen dat ze gaan stoppen. Terwijl ze het zo graag doen, maar vriendinlief vind het maar niets en daarbij het valt zo vaak samen om momenten dat zij wedstrijd heeft en hij moet komen helpen. Dus hij geeft al zijn hobby's op zodat zij zich volledig op haar hobby kan concentreren.
De categorie die jouw een paard, nieuwe iphone, hele kleerkast vol kleren schenkt van zijn laatste spaarcentjes, maar die braafjes "je hebt gelijk schat" zegt als mevrouw boos wordt wanneer hij kaartjes voor de match wil kopen "want je gaat ONS geld toch niet uitgeven aan dat belachelijke voetbal hé?".
Gewoon een man die af en toe ook eens durft zeggen wat hij echt wil en denkt, die zich een gelijkaardige partner voelt in de relatie en zich inderdaad niet volledig wegcijfert.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:53

Iemand veel gunnen of gewoon een jaknikker die vlíegt als de partner wat vraagt is natuurlijk wel een verschil.
Ik gun m'n (fictieve) partner ook veel, zolang het niet ten koste gaat van ons (vnl de relatie/verstandhouding etc) en de financiën etc in orde zijn tenminste.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:57

anjali schreef:

Pardon?
Rot toch op joh...
Ik heb een hele lieve vriend, maar wel iemand die nee durft te zeggen, die een mening heeft en die het conflict durft aan te gaan. Is hij dan meteen een vent die mij mishandelt, vernedert of uitbuit?
NEE, ik snap ook niet waar jij dat vandaag haalt. Mijn inziens heb jij een heel verknipt beeld van de wereld!

Het is niet zo zwart wit als dat jij stelt.

Mijn vriend zal mij in niks belemmeren, maar als ik tegen hem zeg: hier hou mijn paard vast en ik ga de hele dag de hort op, dan krijg ik echt wel te horen dat hij dit ect niet tof vond.

En zo hoort het ook, in een relatie ben je gelijkwaardig aan elkaar, dan heb je een gezonde relatie.

Maar in deze relatie was ik de baas en bepaalde ik al het reilen en zeilen. Dat moet ik niet hebben, want daar wals ik overheen.

Dat jij het verschil niet ziet tussen een lieve man of een conflictvermijdende is niet mijn probleem. Dat jij vervolgens beweert dat ik dan maar een relatie wil met iemand die mij mishandelt, vernedert en uitbuit dat is wel mijn probleem en ik kan je nu al vast vertellen dat ik dat niet tof vind.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:09

Kwanyin schreef:
Mannen die je laten studeren, een paard laten kopen of je willen helpen op wedstrijd horen dan ook gewoon in de categorie normale lieve mannen.

Maar je hebt dan ook de categorie mannen die tegen hun voetbalploeg zeggen dat ze gaan stoppen. Terwijl ze het zo graag doen, maar vriendinlief vind het maar niets en daarbij het valt zo vaak samen om momenten dat zij wedstrijd heeft en hij moet komen helpen. Dus hij geeft al zijn hobby's op zodat zij zich volledig op haar hobby kan concentreren.
De categorie die jouw een paard, nieuwe iphone, hele kleerkast vol kleren schenkt van zijn laatste spaarcentjes, maar die braafjes "je hebt gelijk schat" zegt als mevrouw boos wordt wanneer hij kaartjes voor de match wil kopen "want je gaat ONS geld toch niet uitgeven aan dat belachelijke voetbal hé?".
Gewoon een man die af en toe ook eens durft zeggen wat hij echt wil en denkt, die zich een gelijkaardige partner voelt in de relatie en zich inderdaad niet volledig wegcijfert.

Precies dat, ik ben helemaal niet bazig of dominant (ik regel wel graag alles, maar altijd in overleg ) maar deze jonge maakte mij heel bazig en dominant... omdat hij dus zo over zich heen liet lopen.
Kocht alles wat ik wilde, ik voelde mij de koningin op aarde... maar hij zou nooit eens nee zeggen... of dat iets mij niet stond oid... Het maakte mij zo onzeker... Ik ben geen koningin en ik wil niet diegene zijn die alles bepaald. Alles moest altijd maar van mij af komen.
Wat gaan we doen? Zeg jij het maar schat.
Wat gaan we eten? Zeg jij het maar schat.
Waar wil je naar toe? Daar waar jij heen wilt.
Ik had het idee dat ik hem na een half jaar nog niet kende...
Ik ging telkens over de grens in de hoop om een reactie te krijgen waardoor ik hem leerde kennen... maar die reactie kwam er nooit, gewoon nooit.
Ik kreeg uiteindelijk zelfs het gevoel dat ik die reactie niet waard was...

En ja, deze jongen had absoluut de condooms gebracht als hij mij had betrapt mijn zijn beste vriend (miet dat ik ben vreemd gegaan, maar ik weet dit zeker)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:16

Ik heb ook zo eentje zonder ruggegraat gehad, walste daar ook vol overheen.

En ik was natuurlijk voor iedereen het kreng dat zo slecht met die arme jongen om ging.

Na mij had ie een meisje die dat ook deed, hij vloog haar achterna naar de andere kant van de wereld, om daar vervolgens gedumpt te worden.