Relatie hangt aan een zijden draadje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Relatie hangt aan een zijden draadje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 07:12

Sommige mensen moeten echt een leven zoeken. Ijskonijn? Lekker filosoferen over de hypotheek, jezelf hardop vragen hoe diep de liefde zat... Internethelden :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 07:14

Het zal mij een zorg zijn verder, maar de ex van TS heeft twee dingen gedaan waardoor TS behoorlijk in de problemen kan komen. En hoe lief wn leuk hij misschien ook is, mondelinge afspraken zijn niets waard.

Hij heeft de gezamenlijke rekening leeggehaald. Hierdoor kan het voor TS een hele kluif worden om de helft van het bedrag te krijgen. Tenzij van te voren is opgetekend hoeveel een ieder heeft ingebracht is het niet meer te controleren hoeveel de helft gaat zijn. Hij hoeft simpelweg alleen maar te stellen dat het er niet meer is. Helaas heb ik dit al vaker mogen zien.

Ten tweede heeft hij haar buitengesloten van het object dat gewoon nog haar eigendom is en waar zegeboog voor moet betalen als haar naam op de akte staat. Wederom, kleine moeite om de bezittingen weg te sluizen voor hem en te stellen dat het er niet is.

Ik denk dat je heel snel met een hypotheekverstrekker om de tafel moet gaan zitten.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 07:48

Nou ik lees dat het is gebarsten , echt spijtig maar zorg dat je dingen op papier krijgt.....
regel alles zo snel mogelijk dan is er ook mindertijd voor slinkse plannetjes en rottigheid.
Bank papieren opvragen en aangifte doen van verduistering van geld.....het was ook van jou!
Hou een dagboek bij met alle dingen zoals dat geld en de nieuwe sloten, dingen die je al geregeld hebt en wat nog te doen !
Bedenk wel hoe zuur ook, het zijn maar spullen en er zijn nog zoveel nieuwe voor de periode na hem!
Sterkte ts

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:22

Goh wat grappig. 80% van de posters hier mocht een ongezouten mening geven over de ex van ts op basis van een eenzijdig (enkel uit de mond van ts) verhaal (meneer zou onvolwassen zijn, een egoïst, een mama's kindje volgens een heel aantal posts). De ex heeft zich hier niet kunnen verdedigen en een hele hoorde loopt zo zonder hoor en wederhoor achter de ts aan. En dat mag wel.

Maar een mening geven over iemand die zelf wat post, die die mening over zichzelf afroept dat mag niet?

Dat noem ik meten met twee maten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:41

De ex leest niet mee. Ts wel. Die heeft het al lastig genoeg zonder dat mensen virtueel over haar heen plassen. Als je dat niet begrijpt is het batterijtje van je empathie misschien leeg.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:35

Er worden hier een hele hoop zaken over de hypotheek en de verdeling van de woning verkondigd die niet perse waar zijn. Of verre van zelfs. TS, laat je informeren en ga in gesprek met de bank. Dán weet je wat er wel en niet kan. Laat je alsjeblieft hierover niet informeren door Bokt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:48

Rocamor schreef:
Goh wat grappig. 80% van de posters hier mocht een ongezouten mening geven over de ex van ts op basis van een eenzijdig (enkel uit de mond van ts) verhaal (meneer zou onvolwassen zijn, een egoïst, een mama's kindje volgens een heel aantal posts). De ex heeft zich hier niet kunnen verdedigen en een hele hoorde loopt zo zonder hoor en wederhoor achter de ts aan. En dat mag wel.

Maar een mening geven over iemand die zelf wat post, die die mening over zichzelf afroept dat mag niet?

Ik heb zelf eerder aangegeven dat ts waarschijnlijk assertiever had moeten zijn rn het toch echt niet alleen de schuld van dr vriend is. Dus nee, ik meet niet met 2 maten. Maar om ts nu uit te maken voor ijskonijn (wat ik overigens echt nergen op vind slaan) lijkt me ook niet nodig. Zeker omdat ts het waarschijnlijk al moeilijk genoeg heeft nu. Ik zou echt kapot van verdriet zijn namelijk

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:56

Wie weet hebben ze een hypotheek die minder hoog is dan de waarde van het huis! Dan moet dr ex haar uitkopen. Dat weten wij ook niet :D

Ts mijn Ttip is laat het even goed bekijken door iemand met verstand van zaken die geen binding heeft met 1 van jullie beiden. Dit om goede bindende afspraken te maken. Voordat je het weet sta je met lege handen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:09

lieveli schreef:
De ex leest niet mee. Ts wel. Die heeft het al lastig genoeg zonder dat mensen virtueel over haar heen plassen. Als je dat niet begrijpt is het batterijtje van je empathie misschien leeg.

Dus omdat iemand misschien niet meeleest, is het ok om die persoon zwart te maken? Vind dat zelfs nog erger omdat hij zich niet kan verdedigen, ts wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:11

chanel1985 schreef:
lieveli schreef:

Dus omdat iemand misschien niet meeleest, is het ok om die persoon zwart te maken? Vind dat zelfs nog erger omdat hij zich niet kan verdedigen, ts wel.

Ja want ze heeft echt zin om zich te verdedigen op internet. Staat haar hoofd echt naar. Tof van je.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:16

Wie bokt een beetje kent weet ook wat hem te wachten staat wanneer je je leven op internet zit. Iedereen heeft wel een mening, de 1 is het met je eens en de ander is het met de andere partij eens.

Hoewel ik denk dat geduld niet per se Ts' sterkste kant is vind ik dat ze goed gehandeld heeft. In elk geval heeft ze genoeg zelfrespect om zich niet aan het lijntje te laten houden. De vriend twijfelde al langer en had het misschien nog lang niet aangedurfd om het uit te maken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:26

Zij heeft tenminste de kans om zich te verdedigen, hij niet.

Vind het wel straf dat ik wordt uitgemaakt geen empathie te hebben terwijl jezelf het ok vind om iemand zwart te maken die zich niet eens kan verdedigen.
Omgekeerde wereld :? :r
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 16-02-16 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:28

Dat zelfrespect en aan het lijntje houden vindt ik wel een beetje overtrokken. het getuigd ook van respect naar je partner als je je partner wél tijd geeft om even bij zinnen te komen.
Er zijn ook genoeg voorbeelden van mensen die weer heel gelukkig samen zijn na een periode uit elkaar. heus ook mensen die alsnog uit elkaar gaan maar dan heb je het iig die kans gegeven.

Ik zeg niet dat ts verkeerd gehandeld heeft maar je kunt ook vinden dat ze haar vriend geen tijd heeft gegeven om samen het issue op te lossen. Het zal je gebeuren dat je uit dat je onzeker bent en dat je even tijd nodig hebt en je vriendin haalt het huis binnen een week al leeg.

Maar goed er is maar 1 'juiste' manier van er mee omgaan en dat is waar ts en haar partner zich goed bij voelen.

Sterkte dus ts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:33

Ik denk dat het ook heeft meegespeeld dat ze uit elkaar zijn gegaan maar nog wel een stelletje bleven. In mijn situatie destijds was het huis uit ook echt einde relatie. Ik wilde de eerste 2 weken ook niks van hem horen, heb zijn berichtjes genegeerd (ook omdat het rond de feestdagen was), en daarna toch de gesprekken aangegaan waarna we besloten om per volgende maand toch weer samen te zijn en dat hij weer thuis mocht komen met zn spullen. We zijn 1,5 maand echt uit elkaar geweest, hij was de persoon die het uit had gemaakt, ik was de persoon die tijd nodig had om na te denken. Als hij mij die tijd niet had gegeven dan waren we ook niet weer samen gekomen denk ik.. Inmiddels zijn we al weer 6 jaar samen, waarvan 4 jaar na de breuk.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:36

heel veer sterkte de komende tijd ts

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:45

Rocamor schreef:

Ja maar..... dit is Bokt :)*
Wat verwacht je nu; een club paardrijdende vrouwen; het merendeel dressuur ook nog :)*
Hoezo tijd nodig? Druk erop; hoppa ~~}>
Liefst een gecastreerde hengst :D
Dacht je dat dit dan met andere relaties ineens anders, wel invoelend VOOR de ander is?

Hou een spiegel voor en JIJ bent de _-:(

Al met al een heel leerzame draad.
Ik hoop dat de betreffende knul het leest trouwens.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:49

Wordt soap hier

Waar 2 kijven hebben 2 schuld.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:03

lieveli schreef:
Ja want ze heeft echt zin om zich te verdedigen op internet. Staat haar hoofd echt naar. Tof van je.

Over internethelden gesproken... TS kan volgens mij prima zelf praten.

Sterkte TS -O- :(:) Het is een deceptie die niemand had kunnen voorspellen. Ik hoop dat je de kracht vind om weer je eigen leventje op te bouwen en jezelf op nummer 1 te zetten. Dat heb je verdiend!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:04

Jee TS, wat een verhaal. Ik lees door de pagina's en het gaat van nog samenzijn naar helemaal uit elkaar. Hopelijk kunnen jullie 'goed' uit elkaar gaan en vinden jullie beiden jullie zelf weer terug!

Wat de woning/hypotheek betreft: ik heb ook de woning/hypotheek overgenomen toen mijn ex en ik uit elkaar gingen. Even naar de bank en de notaris, als je er samen snel uit bent, dan is dat allemaal niet zo moeilijk. Mijn hypotheek bleef gewoon bestaan, kwam alleen helemaal op mijn naam (ik ben van 32 naar 40 uur werken gegaan en met dat salaris kon ik de hypotheek overnemen). Het duurde wel een paar maanden tot alles rond was, maarja.... dit soort dingen kosten even tijd. Succes met alles, vooral met weer tot jezelf komen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:13

tita schreef:
Wordt soap hier

Inderdaad. Wat een sneu topic is het geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:25

Jeetje zeg, TS is ook maar een mens en we zijn allemaal anders hé zeg. De ene mens kan het wel aan om rustig af te wachten wanneer de partner bedenktijd vraagt, de ander niet. TS is geen slecht mens omdat het voor haar gevoel niet lukte om mekaar even met rust te laten. En ook al ben je anders als je partner, je moet vooral trouw blijven aan jezelf en dat hebben zowel TS als haar vriend gedaan. Om dan te zeggen dat de liefde niet diep zat, vind ik zeer laag.

Wat men hier ook even vergeet, is dat uit mekaar gaan ook het begin van een rouwproces is en dat ieder mens op zijn of haar manier rouwt. Een persoonlijk rouwproces is nooit fout, ook al doet iemand dingen die jij nooit zou doen. TS pakt dit aan, zoals het volgens haar gevoel goed zit en als dat zo werkt voor haar, dan is dat goed. Laat haar om dit verlies rouwen zoals zij het wil, ipv haar tot ijskonijn te bombarderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:29

Ik heb getemd. Aan deze discussie over wie er gelijk heeft, heeft TS niks.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:33

Tuurlijk, helemaal waar.

Maar waar ik me aan erger, en niet enkel in dit topic, dat al het altijd tot het bashen van de ex vriend gaat, iedereen gaat altijd mee in het verhaal van ts, vriend heeft het altijd gedaan, doet niets in huis, mama's kindje,....Dan krijg je daarop reacties wat voor een vent is dat van bokkers, de nodige verwensingen en dat mag allemaal wel?
Het is natuurlijk gemakkelijk om iemand neer te halen die zich niet kan verdedigen en mee te gaan in het eenzijdig verhaal van iemand die met een gebroken hart zit.
Elk verhaal heeft zijn 2 kanten, en men moet in zo'n topic eigenlijk neutraal en met respect reageren naar zowel de topicstarter maar evengoed naar de persoon die zich niet kan verdedigen en er vaak niets vanaf weet dat men hier zijn relatie aan het bespreken is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:44

Ts en ex, veel sterkte met het afwikkelen van de laatste draadjes die jullie bij elkaar houden.

Het leven is net als reizen met de trein. Er stappen mensen op en er stappen mensen uit, wanneer weet niemand.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:20

Wat maakt het uit wat Bokt vind? Het is iets tussen TS en haar ex. We kunnen haar alleen maar steunen en daar waar mogelijk tips geven. ;) ;)