Naam (bijna altijd!) verkeerd gespeld. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 01:06

Mijn naam schrijft iedereen zonder h op het einde, maar die hoor je ook niet dus dat vind ik niet gek. War ik een moeilijke naam vind is Luca. Ik ken er verschillende en allemaal anders geschreven:
Luca
Luka
Loeka
Lucas (Waal, en daar spreek je de s niet uit)
Vind het een mooie naam maar erg irritant dat het zo vaak anders geschreven wordt.

Carlijn101

Re: Naam (bijna altijd!) verkeerd gespeld. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 01:32

Ik moet mijn achternaam altijd spellen en nog gaat het vaak fout, voornaam wordt vaak met 1 e geschreven (René, de mannelijke variant)..

En in mails wordt ik standaard met meneer / de heer aangesproken..

Op sollicitatie gesprek ook weleens gehad dat ze een man verwachtte.. Dat is wel wat lastig.
Maar voor de rest, ik kan me er nog niet bijna druk om maken, zolang ik mijn post en dergelijke maar ontvang haha..

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 01:47

ierusju schreef:
Iris82 schreef:
Iris > Ierus... 8)7 #)

Mijn achternaam wordt wel heel vaak verkeerd gechreven.
Het is bruin, maar het wordt vaak

De bruin
Bruins
Bruyn
Bruijn
Enz.

Haaa! De allereerste die ik zie met dezelfde achternaam als ik! Gewoon "Bruin" zoals de kleur, zonder "de".
Echt áltijd wordt er "de bruin" van gemaakt.
In het buitenland en vooral Amerika en omstreken is mijn voornaam ook erg moeilijk, "Tessa". Wordt altijd "Tascha" en dat vindt ik echt geen mooie naam. In Amerika is de uitspraak van tessa ook geinig. Aan de telefoon verstaan mensen vaak Esther en Starbucjs in NL maakte er ook Tascha van.. O en weleens "Thessa". Wtf doe die H daar?!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 02:45

Haha al die frustraties hier :Y)
Ik ben gelukkig gezegend met een voornaam die ik nooit hoef te spellen: Femke. Kan niet mis gaan :)
Mijn achternaam spel ik standaard, gewoon omdat ik dat leuk vind en het heel makkelijk gaat,
Weening, spel het als W e_E N i N Gee, dan gaat het ook nooit mis.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 05:27

Bij mij word het vaak Marion, maar ben ook wel eens Manon en Marjolein. Ohja of Majon.

Ik denk wel dat de meeste fouten gewoon door de ouders komen. In ( dit geval in) Nederland worden namen al jaaaaren hetzelfde geschreven en uitgesproken. Maar de laatste paar jaren worden er zoveel (vaak vreemde) variaties van een naam gemaakt. Ouders gebruiken accent graves, accent aigus, ae, ea, dubbele letters achter elkaar op het eind van de naam.. Geen wonder dat iedereen dan tegenwoordig zijn naam moet spellen!

Mijn dochter heet Gwen, op zijn Engels zeg maar, dus geen harde G. Toch is er iemand die altijd Ggggwen zegt. En zijn ook nog steeds mensen die Gwenn schrijven. Omdat Gwenn met dubbel Nn hip is. Ik vind het dom want die 2e N heeft geen nut.

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 05:35

Van mijn naam Djulita zie ik ook altijd de mooiste creaties voorbij komen: Djualita, Jullita, Djoelita, Djulipta, Julitta en nog veel meer. Je kunt het zo gek niet bedenken of het komt voorbij :Y)
En dan nog mijn achternaam van der Lende spel ik standaard want mensen verstaan serieus: 'hoe zei je??' Van ellende? :')

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 06:25

Mijn naam is dus Eileen, uitgesproken als Ailien. Dus ja, krijg vaak leuke variaties van mn naam :')
Aileen
Ailien
Ayleen
Aylien
Eilien
Eline
Elien
Eilien
Eilleen (vraag me niet waarom, maar zoveel mensen doen t met 2 llen? :') )
Maar de ergste van allemaal was toch wel...
Alien
En bedankt :')

Uitspreken is ook altijd erg leuk als ze mn naam lezen..

Gelukkig zit ik nu in Canada, en heb helemaal nooooit meer problemen met mn naam! :D

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 07:49

Ja hoor, ik wil me ook melden.

X.
Laatst bijgewerkt door Fortitude op 19-08-25 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 07:57

Marlous met OU dus en geen OE.

Ik zeg er dan ook altijd bij met OU. Als ik er niks over zeg word het automatisch met OE geschreven. Dat is eigenlijk wel logisch,dus laat het dan ook voor wat het is.
Maar als je me al een hele tijd kent en/ of dagelijks mijn naam moet opschrijven, snap ik nog steeds niet dat er mensen zijn die het met OE schrijven.

Verder heet ik dus ook vaak Marlies, Marjon/Marion of Marjolein :?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:05

Ik heet Denice, geen Denise!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:10

Roebie
Ruubie
Roeby
Ruuby
Rubie

Gewoon Ruby :')
Mijn achternaam gaat ook vaak fout, en het uitspreken van mijn voornaam ook, maar ach ben er al aan gewend inmiddels.

Moet zeggen sommige namen zijn ook lastig.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:11

Je spreekt mijn naam toch echt uit met een s. Het zal wel een Friese naam zijn. Komt van klaaske. ..

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:15

op mn werk maak ik het ook de laatste tijd heel vaak mee. onderaan mijn mail staat mn standaard handtekening met mijn voornaam duidelijk gestept Martine...hoevaak ik een mail terug krijg met de aanhef Hello/Hallo Martin...is niet meer te tellen

Soms als ik moet antwoorden maak ik de laatste E weleens Rood en nog snappen ze het niet

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:16

Niet alles doorgespit, maar heee als je ouders ervoor kiezen om een andere schrijfwijze te gaan gebruiken, dan snap je toch wel dat het voor een ander erg moeilijk is om op te schrijven :o

Mijn vriendin heeft een naam die ze altijd moest spellen dus haar kinderen kregen een naam die je zo op kon schrijven...Frank dat ging best goed Jocelyn.....ook mooi gevonden tot ze in het ziekenhuis werd opgeroepen als Jokkelijn......

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:17

knip
Laatst bijgewerkt door deksel op 20-09-23 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:24

Gelukkig is Eline gewoon Eline :) en mijn achternaam is gewoon "de luxe versie" en dan weten mensen het wel. Meestal spel ik het automatisch, maar daar stoor ik me niet zo aan. Vervolgens gaat dat namelijk meestal ook wel goed.

Moeilijker wordt het wanneer mensen de naam van mijn paard vragen. De standaard uitspraak bij ons is: "...... ehhh zeg maar Mish".
En zelfs dat wordt regelmatig Mich.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:25

Ik heb dat met mijn achternaam. Dat is een Portugese naam, bestaande uit 3 woorden. Het gebeurt heel vaak dat mensen het op de Spaanse manier schrijven (zelfs al spel ik het letter voor letter). Gomes wordt dus meestal Gomez.
Mijn voornaam trouwens ook. Christi, meestal wordt dat Christy, Christine, Kristi en zelfs Kristel of Christel. ( in mijn schoolperiode werd het natuurlijk Fristi, nu soms nog, door kinderen en trots dat ze dan op zichzelf zijn. Alsof ze het licht hebben uitgevonden. Tot ik ze er op wijs dat ik zo al ruim 20 jaar genoemd word, dan zijn ze boos :') )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:29

Voor D e mensen die klagen over Starbucks... Jullie weten dat ze dat expres doen?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:58

Sammie schreef:
Voor D e mensen die klagen over Starbucks... Jullie weten dat ze dat expres doen?

Da's niet waar hoor ;) of tenminste, ik ken een heleboel mensen die bij Starbucks werken en die hebben nooit die instructies gehad. (Sterker nog, eigenlijk mag je in de Starbucks niet eens foto's maken.) Wel werken er in NL veel buitenlanders bij SB, dus dat kan wel verklaren waarom sommige namen vaak fout gaan :j

(Overigens, als ze zeggen dat je er leuk uitziet oid, dat moeten ze wél doen. Iedere klant extra persoonlijk benaderen :') )
Laatst bijgewerkt door xSwanHeart op 28-01-16 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:59

LiannePuthzy schreef:
Nog maar een paar keer gehad.
Ik heet lianne
Sommige maken er van:
Lie anne
Lian
Liannu
Liean
Liane

Bij mij andersom! Ik heet Lian. Dat wordt 9 van de 10 keer Lianne. In zo'n geval spel ik het maar als: L I A N zonder NE. :')
Mijn achternaam is overigens ook een geval apart, daar wordt soms een hele andere naam van gemaakt, dus die spel ik standaard.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:56

xSwanHeart schreef:
(Overigens, als ze zeggen dat je er leuk uitziet oid, dat moeten ze wél doen. Iedere klant extra persoonlijk benaderen :') )

Ah... seksuele intimidatie :Y)

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:40

BelleTessa schreef:
ierusju schreef:

Mijn achternaam wordt wel heel vaak verkeerd gechreven.
Het is bruin, maar het wordt vaak

De bruin
Bruins
Bruyn
Bruijn
Enz.

Haaa! De allereerste die ik zie met dezelfde achternaam als ik! Gewoon "Bruin" zoals de kleur, zonder "de".
Echt áltijd wordt er "de bruin" van gemaakt.
In het buitenland en vooral Amerika en omstreken is mijn voornaam ook erg moeilijk, "Tessa". Wordt altijd "Tascha" en dat vindt ik echt geen mooie naam. In Amerika is de uitspraak van tessa ook geinig. Aan de telefoon verstaan mensen vaak Esther en Starbucjs in NL maakte er ook Tascha van.. O en weleens "Thessa". Wtf doe die H daar?!

Haha misschien wel verre familie :P
Ik zeg idd ook vaak 'bruin van de kleur en zonder de'

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:48

Cayenne schreef:
Kennis van mij is bevallen van een zoon genaamd Daividh.
Dat gaat in de toekomst volgens mij een gigantisch spelprobleem worden :=

Dat soort namen snap ik niet. Ik neem aan dat de uitspraak David is, waarom dan zo interessant doen en letters toevoegen :')?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:49

Waarschijnlijk om dezelfde reden als hier Djustin en Djenna genoemd werden. Het moet phonetisch geschreven worden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:54

Mizora schreef:
Waarschijnlijk om dezelfde reden als hier Djustin en Djenna genoemd werden. Het moet phonetisch geschreven worden.

Dan kan die H alsnog weggelaten worden.

Anywhoo, ik snap het niet :P.