Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ierusju schreef:Iris82 schreef:Iris > Ierus...![]()
Mijn achternaam wordt wel heel vaak verkeerd gechreven.
Het is bruin, maar het wordt vaak
De bruin
Bruins
Bruyn
Bruijn
Enz.

)
en mijn achternaam is gewoon "de luxe versie" en dan weten mensen het wel. Meestal spel ik het automatisch, maar daar stoor ik me niet zo aan. Vervolgens gaat dat namelijk meestal ook wel goed.
) Sammie schreef:Voor D e mensen die klagen over Starbucks... Jullie weten dat ze dat expres doen?
of tenminste, ik ken een heleboel mensen die bij Starbucks werken en die hebben nooit die instructies gehad. (Sterker nog, eigenlijk mag je in de Starbucks niet eens foto's maken.) Wel werken er in NL veel buitenlanders bij SB, dus dat kan wel verklaren waarom sommige namen vaak fout gaan 
) LiannePuthzy schreef:Nog maar een paar keer gehad.
Ik heet lianne
Sommige maken er van:
Lie anne
Lian
Liannu
Liean
Liane

BelleTessa schreef:ierusju schreef:
Mijn achternaam wordt wel heel vaak verkeerd gechreven.
Het is bruin, maar het wordt vaak
De bruin
Bruins
Bruyn
Bruijn
Enz.
Haaa! De allereerste die ik zie met dezelfde achternaam als ik! Gewoon "Bruin" zoals de kleur, zonder "de".
Echt áltijd wordt er "de bruin" van gemaakt.
In het buitenland en vooral Amerika en omstreken is mijn voornaam ook erg moeilijk, "Tessa". Wordt altijd "Tascha" en dat vindt ik echt geen mooie naam. In Amerika is de uitspraak van tessa ook geinig. Aan de telefoon verstaan mensen vaak Esther en Starbucjs in NL maakte er ook Tascha van.. O en weleens "Thessa". Wtf doe die H daar?!