En dan gaat je vriend naar de marine.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:46

Ts. Jij vraagt om ervaringen tips ect en als ik dan de harde waarheid uitspreek lijkt het alsof je daar niet tegen kan. Elke keer als iemand iets zegt wat je eigenlijk niet wilt horen ga je of in de verdediging of je gaat nog zieliger doen of je doet betweterig. Elk goed bedoeld advies duw je weg met een weerwoord, of weet je beter.Nee meis je weet helemaal nog niks over de defensie wereld.

Je moet nog veel leren. En met zulk gedrag ga je het niet redden. Zeker niet in de defensie wereld. Neem dat maar van me aan. Waarom? Omdat andere thuisfronters, met ervaring, waarbij je steun kan halen je zo gaan uitkotsen . Spijt me.

japielover

Re: En dan gaat je vriend naar de marine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:28

Ts.

Uni in auto mag ook niet.
Mijn vriend en zn kammeraad zijn gewaarschuwd pas terug.
En doe hadden alleen hun uni broek aan met een burger hoodie en jas er boven..
Ze mochten de kazerne niet af zonder burgerbroek aan..

Zelfs onder zn motorpak mag vriendlief geen uni..

Ik snap dat je denkt tja jou keuze.
Maar he t is je grote liefde..
Beetje jammer als hij straks wel op geblazen is omdat een of andere mafkees net wel zag dat hij van zn auto naar jou deur liep..

Denk dat je je dan voor je kop slaat..
Maar ach t is natuurlijk zijn leven..
Niet dat van jullie samen wat dan een klap krijgt...

Ik moet je eerlijk zeggen..
Ik gun je je geluk.
maar ik moet eerlijk opbiegten ik ben bang dat jij het niet lang vol gaat houden als vriendinnetje van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:43

Ymke_Z schreef:
Ts. Jij vraagt om ervaringen tips ect en als ik dan de harde waarheid uitspreek lijkt het alsof je daar niet tegen kan. Elke keer als iemand iets zegt wat je eigenlijk niet wilt horen ga je of in de verdediging of je gaat nog zieliger doen of je doet betweterig. Elk goed bedoeld advies duw je weg met een weerwoord, of weet je beter.Nee meis je weet helemaal nog niks over de defensie wereld.

Je moet nog veel leren. En met zulk gedrag ga je het niet redden. Zeker niet in de defensie wereld. Neem dat maar van me aan. Waarom? Omdat andere thuisfronters, met ervaring, waarbij je steun kan halen je zo gaan uitkotsen . Spijt me.

Als alle thuisfronters net zo irritant zijn en zo doordrammen als jij begin ik wel een slakkenboerderij om me daar op te richten. Geen probleem.

japielover schreef:
Ts.

Beetje jammer als hij straks wel op geblazen is omdat een of andere mafkees net wel zag dat hij van zn auto naar jou deur liep..

Ik gun je je geluk.
maar ik moet eerlijk opbiegten ik ben bang dat jij het niet lang vol gaat houden als vriendinnetje van.

Je bedoelt het ongetwijfeld goed maar jij had nog niet zolang geleden ook de zaken niet voor elkaar. Het zou je niet verkeerd staan om je oordelen achterwege te laten en al helemaal niet te gaan speculeren of ze het wel zal redden of niet. Aan je hoeveelste relatie zit jij inmiddels?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:47

Bijzonder trouwens het 'oh kijk mij me eens fantastisch volledig opofferen voor de carriere van mijn man en verder geen bron van trots hebben sfeertje' dat de ervaren damens lijken te creëren. Ik hoop dat ik het verkeerd lees want het klinkt uiterst ongezond zo..

Jeez als ts haar vriend ervoor kiest om een regel te negeren dan is dat toch zijn keuze en niet haar verantwoordelijkheid? Ik mag hopen dat het thuisfront zo gemiddeld wel wat beter te doen heeft dan de regels van het werk van zijn/haar partner uit het hoofd te leren.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:51

Trol, gaat wel over de veiligheid van ons en onze jongens (en meiden)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:52

troi schreef:
Bijzonder trouwens het 'oh kijk mij me eens fantastisch volledig opofferen voor de carriere van mijn man en verder geen bron van trots hebben sfeertje' dat de ervaren damens lijken te creëren. Ik hoop dat ik het verkeerd lees want het klinkt uiterst ongezond zo..

Jeez als ts haar vriend ervoor kiest om een regel te negeren dan is dat toch zijn keuze en niet haar verantwoordelijkheid? Ik mag hopen dat het thuisfront zo gemiddeld wel wat beter te doen heeft dan de regels van het werk van zijn/haar partner uit het hoofd te leren.

Nee hoor, dat hoort bij het hoofdstuk 'je volledig opofferen voor je vriend'. :=

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:57

Ymke_Z schreef:

Ja dat is zijn (of haar) werk lijkt me en toch ook hun pakkie an?
Puur uit nieuwsgierigheid, heb jij zelf ook een baan of is je baan 'de vrouw van' zijn? Misschien is deze houding wel een defensie dingetje?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:58

Opofferen voor je vriend omdat die militair is? Neah, meeste die ik ken zijn juist blij als hun thuisfront ook hun eigen leven hebben. Want dan hebben ze geen afhankelijk iemand die continue aan z'n kop zeurt als ze op uitzending zijn & het moeilijk genoeg hebben.

Maar het leven brengt idd gewoon net iets meer risico's mee & daar heb je als partner een rol in.
Al die meiden die op fb zetten waar hun vriend heen gaat en wanneer lopen gewoon meer risico dan een ander. Niet alleen zijzelf, ook de troepen die vertrekken.

Daar & ook de uniform regels, moet je gewoon kennis van hebben en ze respecteren en nu TS weet dat auto eigenlijk ook niet mag en haar vriend blijkbaar niet kan ze hem er hoogstens een keer op wijzen of na laten vragen.

Maar direct afwijzen wat er gezegd wordt, is in dit geval wellicht gewoon niet handig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:59

troi schreef:
Ymke_Z schreef:

Ja dat is zijn (of haar) werk lijkt me en toch ook hun pakkie an?
Puur uit nieuwsgierigheid, heb jij zelf ook een baan of is je baan 'de vrouw van' zijn? Misschien is deze houding wel een defensie dingetje?

Ik kom uit een familie mariniers en ik kan je verzekeren dat het bij ons niet zo is.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:59

lieveli schreef:
Ymke_Z schreef:

Als alle thuisfronters net zo irritant zijn en zo doordrammen als jij begin ik wel een slakkenboerderij om me daar op te richten. Geen probleem.

japielover schreef:
Ts.

Ik gun je je geluk.

Je bedoelt het ongetwijfeld goed maar jij had nog niet zolang geleden ook de zaken niet voor elkaar. Het zou je niet verkeerd staan om je oordelen achterwege te laten en al helemaal niet te gaan speculeren of ze het wel zal redden of niet. Aan je hoeveelste relatie zit jij inmiddels?

Ik mijn dingen niet op orde?
Vertel??

Ik weet niet wat dat er trouwens mee te maken heeft??

Update me even?

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:02

Ik studeer bijna af en ga dan aan het werken..

En natuurlijk Is het hun pakkie an, wat maakt het ook uit dat je liefde doelwit kan worden. No big deal toch..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:02

Ik ga er ook niet heel uitgebreid in op in Blue_flower, maar Japielover, als je even zoekt op de topics die je hebt geopend dan snap je misschien wat ik bedoel.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:27

Beetje alles doorgelezen.
Ga verder niet op alles in.

Maar denk wel dat je bepaalde dingen zoals aangegeven even op orde moet zetten met betrekking van je verwachting patroon.

Ik vind het zelf not done om van je partner te eissen of verwachten dat hij maar 1 contract uit zit.

In die periode kan een hoop gebeuren.

Ik had net een maand met mij vriend.
Meteen Afghanistan er achter aan.
Met vaak minimale tot geen contact.

Hij zit bij de landmacht.
Verder kan ik en mag ik er niet op in gaan.

Ook tijdens uitzending kon hij me niet alles vertellen betreft werkzaamheden

Iets met veiligheid te maken :p

Soms weleens jammer dat hij niet alles kan vertellen.
Maar dat is nu eenmaal zo.
En zoals ik zeg stuk veiligheid voor thuis front.

Nu 7 jaar nog steeds een relatie.
Hij is doordeweeks een binnen slaper.

Hij heeft een doorlopend contract en wil ook carriere maken binnen defensie.
Heen en weer rijden kost geld.
Plus krijg je niet alle km vergoed.

Hoe ik het volhoud ;)
Je eigen leven opbouwen.

En als je elkaar weer ziet des te leuker en pas je dan weer aan elkaar aan.

Ik steun hem net zoals hij mij keuzes steun in mijn hobby..

Want zijn werk is zijn passie

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:41

Amen Barcelano, mooi verwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:42

Alleen rondlopen als "vrouw van" en alles opgeven voor hun carrière, hoe kom je daar nu bij? Snap dat echt niet dat dat beeld leeft. Ja, je moet een hoop opofferen en aanpassen maar je hebt hopelijk wel nog een eigen leven. Ik ben net afgestudeerd, heb paarden en ambities. Mijn vriend is er trots op dat ik het allemaal kan zonder zijn hulp. Ik ben er trots op dat ik inderdaad geen afhankelijk zielig hoopje ben dat dagen doorstreept op een kalender.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:23

Wat een gezelligheid hier weer zeg! Kunnen we nu eens ophouden met alleen maar Ts aan te vallen en gewoon proberen mekaar te steunen? Iedereen maakt zijn eigen keuzes en iedereen vervult haar rol als vrouw van anders. Hoe kunnen wij dan via internet beoordelen of zij er geschikt voor is of niet? Laten we mekaar alsjeblieft proberen te helpen en van mekaar te leren, dan bereiken we tenmiste ook iets positiefs met dit topic.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:26

Dat is ook belangrijk.

Je eigen leven.
Daardoor vlieg de week of uitzending bij mij altijd voorbij :)

Heb het ook zelf druk genoeg.

In een relatie is het geven en nemen dat is voor beidde.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:44

Moderatoropmerking:
Een aantal opmerkingen heb ik verwijderd die teveel op de persoon en te weinig op de inhoud gericht waren. We vragen jullie om respectvol te blijven discussiëren volgens http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 19:23

*Verwijderd*
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 07-05-16 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Inhoud post verwijderd.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 02:47

TS, wees alsjeblieft wat stiller over wat je vriend doet, wanneer wat en waar, Dat ie thuiskomt in uniform etc... iets discreter zou een stuk praktischer zijn.

Ik volg dit topic al vanaf het begin, omgaan met een defensie man is met even wat anders dan een buschauffeur als vriend ;)

En neem de tips die hier worden gegeven gewoon eens ter harte. Ga er niet gelijk tegenin en denk er eerst eens rustig over na.

Geeft jou rust en duidelijkheide en maakt je topic een stuk gezelliger.

Hier overigens al 5 jaar samen met een militair, uitzendingen en oefeningen geven mij een hoop tijd om mijn eigen dingen te doen, nooit leuk als ie weg is, maar IK ben degene die voor hem heeft gekozen. Dus dan is het wel zo fair dat ik verder niet teveel mauw of klaag.

Ik vul die tijd gewoon met extra dingen voor mezelf, en als hij dan wel thuis is doen we dingen samen. Het is een keuze voor een bepaalde manier van leven. Dus van beide kanten gewoon een stukje aanpassen ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:26

Wat leuk TS, heb dit topic in het begin gevolgd en kom het nu toevallig weer tegen. Er zijn hier dames die zich geloof ik graag laten gelden maar ik hoop dat het je niet tegen houd om af en toe te updaten hoe het gaat met jou/vriend en jullie relatie. Hopelijk bevalt het varen hem en krijgt hij het naar zijn zin :j

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:32

Mars schreef:
Wat leuk TS, heb dit topic in het begin gevolgd en kom het nu toevallig weer tegen. Er zijn hier dames die zich geloof ik graag laten gelden maar ik hoop dat het je niet tegen houd om af en toe te updaten hoe het gaat met jou/vriend en jullie relatie. Hopelijk bevalt het varen hem en krijgt hij het naar zijn zin :j

Aangezien het gaat om de veiligheid van de mannen en vrouwen op zo'n schip is het voor sommige inderdaad niet prettig dat iemand het zo klakkeloos op internet zet.
Dat heeft niets ermee te maken dat er geen geïnteresseerde zijn om het verhaal over de relatie zelf te horen.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 18:28

Goedenavond,

Sommige reacties die geplaatst zijn laat ik even achter me en zal ik ook niet op reageren. Omdat vele van jullie het dus niet prettig vinden om iets meer details te weten zal ik ook niet meer in detail vertellen maar gewoon in het algemeen.

Vriendlief is ondertussen dus matroos2 geworden. Wat er nu dus gaat gebeuren tot hij moet varen weet ik niet. Kan zijn dat ie al onderhoud moet plegen op schepen die aan wal liggen. Maar weet het niet zeker.

Onze relatie gaat ondertussen gewoon zijn gangetje. Bekend geworden is dus wel dat hij voor langere tijd weg moet (dan heb ik het niet over 2 maandjes ofzo). Het aantal maanden weet ik wel maar zal ik dus maar niet zeggen. Ik merk dat ik het wel lastig vind nu ik weet wanneer hij weg gaat en voor hoelang hij weg gaat. Kerst (moeilijk tijd voor mij) en oud en nieuw zal hij er dus ook niet zijn. Hoe ik het ga vinden weet ik dus nog niet, moet ik ondervinden. Maar voor nu vind ik het nog geen fijn idee.

Sinds bijna 2 maanden heb ik wel mijn eigen paard. Het paard wat ik bijreed voor staleigenaar is helaas niet meer. Dus ben ik (toen duidelijk was dat het met dat andere paard klaar was) opzoek gegaan naar een eigen paard. In maart dus met een flink project thuis gekomen. Hier MOET ik ook elke dag heen, sta niet op een volpension ofzo dus moet elke dag sowieso heen. Hier zal ik heel veel tijd mee gaan door brengen en ondertussen toch proberen opnieuw ''vrienden'' te gaan zoeken. Me er toch weer opnieuw voor open stellen. Ik ben dus echt wel bezig met dingen vinden die me bezig houden om zo die vele maanden door te komen als vriendlief weg is.

Of onze relatie blijft bestaan weet ik niet. Zolang hij er is gaat het echt onwijs goed. Ik heb ook echt alles voor hem over. Alleen moet ik afwachten wat het met me doet als hij lang weg is.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 16:02

Voor de gene die het leuk vinden om te weten.

Komende periode zit mijm vriend op zee en zie ik hem dus niet. Het echte werk is begonnen en vind het nog steeds helemqwl niks.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 01:16

:(:) veel sterkte ts. Het lijkt mij ook lastig.
Ooit een tijdje een relatie gehad met iemand die de hele wereld over vloog met ongv gemiddeld over het jaar 5 dagen per maand thuis (kan dus ook verdeelt zijn over 4 maanden weg, daarna 3 weken thuis, paar maanden weg met twee dagen thuis, en dan eens 6 weken zomerstop thuis ). En ik heb gezegd: dat nooit meer.
Anderzijds.. Liefde he... Je weet nooit hoe je reageert, alles is altijd anders.