Seksualiteiten verdeling op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik ben

hetero
1024 (68%)
homo
2 (0%)
lesbisch
48 (3%)
biseksueel
137 (9%)
panseksueel
21 (1%)
aseksueel
43 (2%)
seksueel
149 (9%)
Anders, namelijk...
8 (0%)
Nog niet zeker
66 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1498

Nala

Re: Seksualiteiten verdeling op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 17:33

Exact mijn punt, dat snap ik nooit zo.

Beetje vergelijkbaar met hoe het gros van de ruiters vrouwelijk en dressuur is. Voor de meeste niet-paardenmensen is een dressuur amazone dus "normaal" en automatisch aangenomen. Of banketstaaf ik nou onzin? :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:43

lor1_1984 schreef:
echter kies ik voor openheid en eerlijkheid hierin en kun je er niet mee leven dan ben je niet geschikt om een relatie met mij aan te gaan.

en dat omvat alle belevingen.

Met de kanttekeing dat ervaringen in het verleden geen garantie zijn voor de toekomst.

Wat je NU in alle integere eerlijkheid vertelt, afspreekt, zal door toekomstige ervaringen ontwikkelen.
Eventuele verandering daardoor in die toekomst, maakt het nu geen leugen. Dit laatste wordt nogal eens volstrekt niet begrepen.

de mens is als soort zo ontzetten succesvol geweest omdat ze zo flexibel is; overal door een daar passende samenlevingsvorm succesvol was.
Dat maakt GEEN variatie in samenlevingsvormen/seksualiteit/moraal abnormaal voor de mens als soort :)*

Overigens is het onderzoek wat duidt op het wijdverbreide van bi- en homosexualiteit onder vrouwen reuzeinteressant in het perspectief van evolutionair voordeel.
Volstrekt logisch ook.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:48

Huertecilla schreef:
Is dat jouw probleem? Zie onder.

Ja. Er is wel eens iemand mijn bed voor uitgestapt. Oké, dat was ook niet het beste moment om het te vertellen, maar toch :')

Citaat:
Jij bent wie jij bent en leeft op jouw manier.
Wanneer dat de individuele vrijheden van een ander niet schendt is daarmee de kous af. Zou daarmee de kous af moeten zijn.

Natuurlijk is ALLES wat de boer niet kent mogelijk bedrijgend, of dat nu homo-, a- of wat voor sexueel en invulling ook is.
Dat maakt dat voor dei boer de kous niet af is. Die vindt dat alle enge verboden zou moeten worden.

Het probleem ligt niet bij de vrijdenkers, bij de ruimdenkenden. Die leggen geen vrijheidsbeperkingen binnen een kader van hoe het hoort op.
Wat dat betreft zijn sex en religie partners.

Terugkomend op probleem is mijns inziens het gevaar van hokjes weer geillustreerd.
Zodra een absolute meerderheid van aanhangers van 1 hokje democraties gaat besluiten dat alle andere hokjes niet mogen, heb je er absolute last van.

Overigens Hhilde is polyamoreus ook weer een etiket op een hokje en zijn polyamoreus en sexualiteit, sexuele geaardheid niet perse overlappend in de heerlijke gevarieerdheid van individuele plus Kukels.

Natuurlijk is het een etiket en hoe graag ik ook zonder etiketten en stickers en hokjes zou willen, ik kan moeilijk zeggen 'Hoi, ik ben Hilde en ik ben niet sexclusief tijdens een relatie :D'. Weet niet of dat per se gewaardeerd wordt. Opvallend is trouwens dat mensen die vreemdgaan er nooit moeite mee hebben, alsof het ze wel uitkomt. Maar ik zeg ook altijd, ik ben slechts ontdekkend naar alle mooie kanten die het leven te bieden heeft :D Nog niet vast in een hokje, ik ben een hokjes-overloper :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:51

MorganeR schreef:
Exact mijn punt, dat snap ik nooit zo.

Beetje vergelijkbaar met hoe het gros van de ruiters vrouwelijk en dressuur is. Voor de meeste niet-paardenmensen is een dressuur amazone dus "normaal" en automatisch aangenomen. Of banketstaaf ik nou onzin? :+

Inderdaad.
Hoezo is het gros van de ruiters vrouw?
'Dressuur' is nog grappiger.

Alleen in het westen is de meerderheid van ruiters vrouw. Hier in Spanje is dat al een minderheid. Hier is een ruiter een man die op een vaquera zadel paardrijdt :-)

Het aanleren van bepaald gedrag op een specifiek signaal is dresseren. Er is dus een grote variatie aan vormen van 'dressuur'.

Zo ook seks en samenlevingsvormen.
Dat anno nu door een paar hoogst agressieve religies uit het midden oosten hetero sexclusief als grootste goede hokje is bestempeld maak dat nog niet tot feit.
Wanneer je de etnografische encyclopedie bekijkt is het een minderheidsvorm voor de mensheid als geheel.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:55

MorganeR schreef:
knetterhard schreef:
Maar jullie hebben wel ervaring er in dus?

Ik alleen maar met tongzoenen, een keer en nooit meer. Sex interesseert me gewoon niet dus nooit geprobeerd.

Ken je R.emon? Nahja mijn eerste keer tongzoenen dacht ik ook 'een keer en nooit meer', en ook bij de eerste keer seks. Maar oefening baart kunst, wij zijn veeleisend en moeten jongens naar onze hand zetten. Simpel. :o

Hoe wil je weten dat seks je niet interesseert zonder het te doen? Hoe wil je voelen hoe seks voelt zonder het te voelen? Je kunt niet zin krijgen in eten wat je nog nooit hebt gegeten, als je niet weet wat je mist dan mis je ook niks ;)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:08

Ik ken een aseksueel stel en die denken er beide niet aan om aan seks te doen. Ze walgen beide van het idee van seks maar samen romantisch op de bank zitten en knuffelen prima. En ik kan snappen waarom je het niet wil proberen omdat je het walgelijk vind. Dat vind ik van bepaalde soorten seks ook. Sommige mensen vinden SM heel lekker. Maar ik ga dat never nooit proberen. Gewoon nope.

Mijn vriendin is lesbisch en die walg ook van het idee om ook maar een jongen te zoenen maar meiden is prima. Ze heeft een keer dat ik weet een jongen gezoend en dat vond ze al erg :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:10

xSlvna schreef:
Ken je R.emon? Nahja mijn eerste keer tongzoenen dacht ik ook 'een keer en nooit meer', en ook bij de eerste keer seks. Maar oefening baart kunst, wij zijn veeleisend en moeten jongens naar onze hand zetten. Simpel. :o

Hoe wil je weten dat seks je niet interesseert zonder het te doen? Hoe wil je voelen hoe seks voelt zonder het te voelen? Je kunt niet zin krijgen in eten wat je nog nooit hebt gegeten, als je niet weet wat je mist dan mis je ook niks ;)

Dit is een typische uitspraak van iemand die niet kan begrijpen dat er asexuelen bestaan. Het is gewoon een geaardheid, door het te proberen zal dat niet veranderen. Sommige mensen hebben gewoon nooit een drang om 'de daad' uit te voeren, vinden er gewoon niets aan. Die mensen mankeert NIETS, maar die hoef je ook niet over te halen.
Een asexueel kan rustig knuffelen, en romantisch met elkaar omgaan, maar ja, seks is gewoon een stap te ver.

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:18

germie schreef:
xSlvna schreef:

Dit is een typische uitspraak van iemand die niet kan begrijpen dat er asexuelen bestaan. Het is gewoon een geaardheid, door het te proberen zal dat niet veranderen. Sommige mensen hebben gewoon nooit een drang om 'de daad' uit te voeren, vinden er gewoon niets aan. Die mensen mankeert NIETS, maar die hoef je ook niet over te halen.
Een asexueel kan rustig knuffelen, en romantisch met elkaar omgaan, maar ja, seks is gewoon een stap te ver.

In feite is zo'n uitspraak precies hetzelfde als: "Val je op vrouwen? Maar je hebt nog nooit iets met een jongen gedaan? Hoe weet je dan dat je lesbisch bent?"

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:19

Ik ken de TS persoonlijk en ze is nooit nieuwsgierig, betekend niet dat ze het vervolgens niet leuk kan vinden. Ik zou ook getraumatiseerd zijn als ik alleen met een of andere (slecht zoenende?) jongen zou hebben gezoend :+

Ik sta ook niet op springen van ieder 3 beenderig wezen nee, en ook niet als een lekker stuk voor me staat. Maar wel als ie zich wat moeite doet, dán pas. Als je dan nog nooit seksueel hebt geëxperimenteerd kun je echt niet zeggen dat je het niet leuk vind.

Ik haal haar niet over, ik wijs haar op het feit dat je niks mist wat je niet kent.

Minke_ schreef:
In feite is zo'n uitspraak precies hetzelfde als: "Val je op vrouwen? Maar je hebt nog nooit iets met een jongen gedaan? Hoe weet je dan dat je lesbisch bent?"

Serieus? Dus als je vrouwen aantrekkelijk vind moet je nog een man proberen? Nee. Maar als je nog nooit een sport hebt gedaan moet je wel eens sporten om te weten hoe het is voor je nee zegt. Als je zegt "Ik vind paardrijden leuk want dat leeft" dan kun je inderdaad best snowboarden niet leuk vinden, want dat leeft niet. Bij wijze van natuurlijk.[/b]
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 18-01-16 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:21

Ik heb hetero ingevuld. Zou niet verliefd kunnen worden op een vrouw. Hoewel ik sommige vrouwen wel op een bepaalde manier aantrekkelijk vind (bvb Geraldine Kemper of Ruby Rose).

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:23

xSlvna schreef:
Ik ken de TS persoonlijk en ze is nooit nieuwsgierig, betekend niet dat ze het vervolgens niet leuk kan vinden. Ik zou ook getraumatiseerd zijn als ik alleen met een of andere (slecht zoenende?) jongen zou hebben gezoend :+

Ik sta ook niet op springen van ieder 3 beenderig wezen nee, en ook niet als een lekker stuk voor me staat. Maar wel als ie zich wat moeite doet, dán pas. Als je dan nog nooit seksueel hebt geëxperimenteerd kun je echt niet zeggen dat je het niet leuk vind.

Ik haal haar niet over, ik wijs haar op het feit dat je niks mist wat je niet kent.

Dit zijn echt hele typische opmerkingen.... Jammer dat er nog steeds zo word gedacht over aseksualiteit. Het is een geaardheid. Dit is hetzelfde als ik aan jou vraag: "Maar hoe weet je zeker dat je hetero bent als je het nog nooit met een vrouw hebt gedaan"? Of als ik aan een homoseksueel vraag: "Waarom weet je zeker dat je homo bent terwijl je het nog nooit met een meisje hebt gedaan"?

In feite zeg jij nu dat aseksualiteit niet bestaat. Ik raad je aan om je in te lezen over dit onderwerp :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:28

Als je weet wat iets inhoudt kan je prima weten of het je interesseert of niet. Hoef je het niet eerst voor te proberen. Natuurlijk niet.

Ik vond tongzoenen verschrikkelijk, heb het erna ook niet meer gedaan (tot een lange tijd met huidige vriend). Ik heb nooit een moment gedacht aseksueel te zijn. Ik denk dat die mensen die dat wel denken dat niet zomaar denken. En je bet niet moet gaan betwijfelen aan de hand van je eigen situatie.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:32

Ik zeg niet dat ze moet twijfelen, wat worden mensen altijd fel en kinderachtig als het om andere seksualiteiten gaat. Als je je mening geeft over andere uitspraken is alles hartstikke prima maar andere seksualiteiten MOET je maar begrijpen, accepteren en promoten ofzo?

Ik vraag hoe ze het ze zeker weet, die vraag kan ik inderdaad ook gewoon aan een homo of lesbo stellen. Als die dan vervolgens antwoorden "Mijn gevoel zegt dat", nahja prima. Maar ik wil graag mensen openhouden voor andere opties oftewel juist NIET stimuleren om in hokjes te denken. Je vind leuk wat je nu leuk vind, misschien heb je morgen al ergens anders zin in.

Ik stel TS met alle plezier gewoon de vraag die ik stelde en ben het nog steeds met mijn comment eens, dus ik wacht geduldig op antwoord.

Ik ontken de kleur paars niet, maar ik zeg wel dat je niet weet of ie bestaat als je m nog niet gezien hebt. ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:35

Nou je vorige post vind ik wel meer suggereren dan gewoon de vraag waarom ze het denkt.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:36

Je stelt echter helemaal geen echte vraag, je maakt een statement die direct duidelijk maakt dat je eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd bent in het antwoord op die vraag, maar dat je vind dat hoe zij zich over zichzelf voelt minder betekent dan wat jij van haar seksualiteit vind, en dus dring je haar een seksuele ervaring op waar zij zelf geen zin in heeft voor je haar seksualiteit (or lak thereof) accepteert.

Als je echt geïnteresseerd bent, stel de vraag dan open.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:37

Dat is wat jullie er van maken. Ik wijs haar alleen op het feit dat je niks mist wat je niet kent, en dat het vrij logisch is om iets te verafschuwen als je eerste ervaring slecht is. :roll:

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:39

xSlvna schreef:
Ik zeg niet dat ze moet twijfelen, wat worden mensen altijd fel en kinderachtig als het om andere seksualiteiten gaat. Als je je mening geeft over andere uitspraken is alles hartstikke prima maar andere seksualiteiten MOET je maar begrijpen, accepteren en promoten ofzo?

Ik vraag hoe ze het ze zeker weet, die vraag kan ik inderdaad ook gewoon aan een homo of lesbo stellen. Als die dan vervolgens antwoorden "Mijn gevoel zegt dat", nahja prima. Maar ik wil graag mensen openhouden voor andere opties oftewel juist NIET stimuleren om in hokjes te denken. Je vind leuk wat je nu leuk vind, misschien heb je morgen al ergens anders zin in.

Ik stel TS met alle plezier gewoon de vraag die ik stelde en ben het nog steeds met mijn comment eens, dus ik wacht geduldig op antwoord.

Ik ontken de kleur paars niet, maar ik zeg wel dat je niet weet of ie bestaat als je m nog niet gezien hebt. ;)

Dat jij niet in hokjes over jezelf wil denken is dat prima; als iemand anders dat wel wilt over zichzelf is dat zijn of haar goed recht.

Bovendien zie ik nergens dat mensen fel of kinderachtig worden, dat maak je er zelf van... De mensen hier willen het je allemaal geduldig uitleggen :j

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:41

Niemand hoeft mij iets uit te leggen hoor, dat anderen mij niet willen begrijpen is niet mijn fout. Zie ook het probleem niet zo, ik had het tegen Morgane en verder tegen niemand in mijn eerste post. Is overigens ook duidelijk te zien aan de quote.

Ik hou mensen graag open minded, het spijt me. :+

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:18

De enige die niet open-minded is, ben jij geloof ik. :+

Je hoeft niet eerst seks te hebben om je te realiseren dat je dat niet fijn vindt of er geen behoefte aan hebt. Het is toch niet jouw leven? Wat heb jij er nou helemaal mee te maken? Laat een ander en zijn/haar gevoelens toch in hun waarde.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:28

xSlvna schreef:
, wij zijn veeleisend en moeten jongens naar onze hand zetten. Simpel. :o

Interessant dat niemand hier wat over opmerkt.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:30

Huertecilla schreef:
xSlvna schreef:
, wij zijn veeleisend en moeten jongens naar onze hand zetten. Simpel. :o

Interessant dat niemand hier wat over opmerkt.

Ik vind het ook een onzinnige opmerking. En ook lichtelijk oneerbiedig

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:49

Nogal vreemde opmerking inderdaad :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:54

Ik vind het helemaal niet zo raar. Als je een goed seksleven wilt, moet je elkaar nou eenmaal een beetje naar je hand zetten. Vooral vrouwen de mannen omdat wij wat moeilijker te pleasen zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:57

xSlvna schreef:
Dat is wat jullie er van maken. Ik wijs haar alleen op het feit dat je niks mist wat je niet kent, en dat het vrij logisch is om iets te verafschuwen als je eerste ervaring slecht is. :roll:

Als men alles zou verafschuwen wat men niet kent dan zou niemand sex hebben en dan zou de wereld bevolking een stuk minder zijn ;)

Als mensen iets gewoon sterk voelen dan is dat zo, ook als een ander het niet snapt.

Ik hoef niet te bungy jumpen om te weten dat dat niets voor mij is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:24

Geryon schreef:
Ik vind het helemaal niet zo raar. Als je een goed seksleven wilt, moet je elkaar nou eenmaal een beetje naar je hand zetten. Vooral vrouwen de mannen omdat wij wat moeilijker te pleasen zijn.

8)7

en

:r