Winter has arrived!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:57

Ik vind het geweldig! Kan me er niet druk om maken..
Kids vermaken zich goed op straat. Schaatsen, sleeen en glibberen. Ik vermaak me binnen met andere dingen en buiten de dieren doen. Tuurlijk geeft t wat ongemak. Maar hoe vaak is zoiets nu aan de orde? Die van 1978 heb ik niet meegemaakt want toen woonde ik in Saoedi Arabië, en daar vriest/ijzelt t niet :D Ik vind het gaaf!! en t is maar tijdelijk dus maak/ geniet ervan wat je kan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:58

yarrah schreef:
Plien91 schreef:
Weet iemand uit Groningen of de verlengde hereweg een beetje begaanbaar is?

Die is weer goed berijdbaar zowel met de fiets als auto.

Ik ben net terug, prima schoon! Rondje v ketwich verschuurlaan - verlengde hereweg tot aan centrum Haren en weer terug - Goeman borgesiuslaan - Vestdijklaan - Bordewijklaan was echt zó fijn lopen! Wel een koude neus nu :))

Leffroi

Re: Winter has arrived!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 18:00

Blij te lezen dat de wegen goed te doen zijn, geeft me alweer een stukje meer rust voor morgen haha.

Leuke foto's en filmpjes. Mijn hond was ook knettergek (blijft een adhd lab). Zag net op het nieuws wel een vrouw met een elleboog uit de kom en gebroken pols. Gevallen op de stoep. Bah!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:02

Ik hoop eigenlijk morgen weer gewoon naar het werk te kunnen. Kan niet vanuit huis werken en ik vind dit ook maar niks zo. Voel me niet bepaald nuttig :+ Morgen dus gewoon een nieuwe poging :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:07

Leffroi schreef:
Maar Gabbyfedde, het verschil is, is dat ze daar gewend zijn aan dit zulks weer. Hier in Nederland kun je gewoon niks meer, ALS het al zulks weer is. Ben al lang blij dat er alles aan gedaan wordt (met gevaar voor eigen leven) om de wegen begaanbaar te krijgen. Respect voor die mensen overigens. Ben echt blij als het hier weer lente is!

Maar ik ben het niet gewend ;) Ik ben hier pas 11 maanden geleden naartoe verhuisd. Het voelt gewoon heel anders (droge kou, bijna geen wind). Ik heb heel vaak op de thermometer gekeken en gedacht 'wow nu is het koud'. En dan kwam ik buiten in veel te veel kleren en dacht 'zo koud voelt het helemaal niet'.
Ging hier een tijdje terug naar Nederland. Hier was het -11 en in Nederland +11. Mag jij raden wat kouder voelde.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:07

Ik kom m'n auto niet in. Er ligt zo veel ijs op dat ik er niets mee kan. De handvaten zijn ook niet vast te pakken. Ik had de auto anders ontdooid: lees half uur stationair laten draaien, want krabben is geen optie.
Met een paar pijnstillers ben ik even de straat op geweest, moest toch boodschappen doen. Sommigen doen dat met een slee. Die heb ik niet. Ben overeind gebleven, slechts 4 keer me verstapt en dus opnieuw steken. Maar we leven nog.
Mijn wandelschoenen die ik een paar jaar niet aangehad heb maar weer van zolder gehaald. De schoenen waar stijgijzers onder kunnen lijken nu te klein (nou ja, de voet die dik is krijg ik er niet in). Een paar anderen hadden last van weekmakers die uit de zool kwamen en na het aantrekken was de zool gebroken voor ik van zolder af was. Een derde paar kon ik tenminste nog in. Maar tegen gladheid helpen ze ook niet.
Vakantie een week opgeschoven. Ik ga er van uit dat een verstuikte enkel na een dag of 7 grotendeels over is (dat lees ik op sommige websites en ik blijf alleen het positieve geloven natuurlijk).

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:16

pfff, jouw leven is zwaar.. geen slee, pijn in je voet.. geen auto, geen eten... en geen schoenen, geen vakantie. Meid, ik zou een buddy zoeken die je kan ondersteunen met je problemen.
Of bekijk het leven van de zonnige kan.. je kan!!! je vakantie verzetten.... (ook je medereizigers kunnen blijkbaar) je heb een auto!!.... je kan boodschappen doen blijkbaar (wij niet, komen het erf niet af en het is te ver weg om te lopen) je heb schoenen die je dus kan uitzoeken.... en ook blijkbaar stijgijzers.... Meid wat een weelde!!! geniet ervan

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:16

Winged schreef:
Ik hoop eigenlijk morgen weer gewoon naar het werk te kunnen. Kan niet vanuit huis werken en ik vind dit ook maar niks zo. Voel me niet bepaald nuttig :+ Morgen dus gewoon een nieuwe poging :D

Ik moet ook thuis werken, maar kan me hier totaal niet concentreren :+

Morgen proberen naar de trein te schuifelen :') Hopelijk gaat het vannacht niet opnieuw ijzelen/regenen etc..

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:20

Fen toen kreeg je een mailtje dat je wiskundeproefwerk is verplaatst naar volgende week dinsdag in verband met de lesuitval van vandaag *\o/*

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:25

Pipo...je doet je naam eer aan _O-

Ken iemand toevallig het liedje van Brigitte Kaandorp?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:26

Wij zijn morgen alleen vrij als er morgenochtend code rood van kracht is, anders gaat de boel gewoon open.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:29

pipo schreef:
pfff, jouw leven is zwaar.. geen slee, pijn in je voet.. geen auto, geen eten... en geen schoenen, geen vakantie. Meid, ik zou een buddy zoeken die je kan ondersteunen met je problemen.
Of bekijk het leven van de zonnige kan.. je kan!!! je vakantie verzetten.... (ook je medereizigers kunnen blijkbaar) je heb een auto!!.... je kan boodschappen doen blijkbaar (wij niet, komen het erf niet af en het is te ver weg om te lopen) je heb schoenen die je dus kan uitzoeken.... en ook blijkbaar stijgijzers.... Meid wat een weelde!!! geniet ervan

Kennelijk mag ik niet schrijven wat ik gedaan heb, ook al ging het pijnlijk en met moeite. Ik klaag nu anders niet. Maar het is waar, ik heb geen slee, de schoenen waar stijgijzers onder kunnen kom ik nu niet in (de stijgijzers heb ik niet, maar wel dus schoenen type D). Ik vond gewoon dat ik even naar buiten moest, ook al is het spekglad en niet gestrooid. Een keuze die IK gemaakt heb. Jij niet, even goede vrienden. Ik had de auto willen nemen, maar dat gaat niet, sloten en deuren zitten vast, enorme laag ijs (ben gisteren ook niet weggeweest, dus dat zal de oorzaak zijn). Dus de schuifelbenenwagen, voor mij was binnen blijven geen optie. En dat is goedgegaan. Gelukkig. Heb er pijnstillers voor genomen ja, en zit nu weer met pootje omhoog.
Maar ik wacht met smart op warm water en zomer. :D

Ga er maar van uit dat je morgen gewoon naar school moet, code oranje zal dan wel gelden. De wegen die gestrooid zijn zijn nu te doen. Straten waar niet gestrooid is zijn nog een ijsbaan. Ik heb bij mij voor de deur maar zout gestrooid. Dat helpt wel.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:34

Joolien schreef:
Mag ik jouw foto op mn facebook gebruiken? (zie link in onderschrift)

Sorry, ben even lekker naar buiten gegaan na die post, een PB was sneller geweest. :+

Het mag van mij, maar het is misschien wat minder relevant nu. Kiek moar. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:40

Hier ijzelt het alweer -O-

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:40

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:33, in het totaal 1 keer bewerkt

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:50

Wat een prachtige wereld hier op het moment, alles wit en bevroren!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:54

germie schreef:
pipo schreef:

Kennelijk mag ik niet schrijven wat ik gedaan heb, ook al ging het pijnlijk en met moeite. Ik klaag nu anders niet. Maar het is waar, ik heb geen slee, de schoenen waar stijgijzers onder kunnen kom ik nu niet in (de stijgijzers heb ik niet, maar wel dus schoenen type D). Ik vond gewoon dat ik even naar buiten moest, ook al is het spekglad en niet gestrooid. Een keuze die IK gemaakt heb. Jij niet, even goede vrienden. Ik had de auto willen nemen, maar dat gaat niet, sloten en deuren zitten vast, enorme laag ijs (ben gisteren ook niet weggeweest, dus dat zal de oorzaak zijn). Dus de schuifelbenenwagen, voor mij was binnen blijven geen optie. En dat is goedgegaan. Gelukkig. Heb er pijnstillers voor genomen ja, en zit nu weer met pootje omhoog.
Maar ik wacht met smart op warm water en zomer. :D

Ga er maar van uit dat je morgen gewoon naar school moet, code oranje zal dan wel gelden. De wegen die gestrooid zijn zijn nu te doen. Straten waar niet gestrooid is zijn nog een ijsbaan. Ik heb bij mij voor de deur maar zout gestrooid. Dat helpt wel.

Je klaagt niet? Lees je bericht dan nog maar eens terug. Misschien niet heel erg direct, maar het is een relaas met alleen maar geklaag wat er niet wil en fout gaat. Jij kiest er idd voor om naar buiten te gaan, dus miep dan niet over pijn door uitglijden, kies je zelf voor. Oh en binnen een week herstellen kan je echt vergeten als je door blijft gaan en steeds opnieuw die enkel belast. En ik weet dat uit ervaring... Tig keer gekneusde enkels gehad en vaak genoeg door eigenwijsheid op de blaren moeten zitten. Elke keer dat je opnieuw die enkel verkeerd belast, zoals vandaag, mag je de teller op 0 zetten en opnieuw beginnen. Ik snap hoe je je voelt, heb zelf ook moeten leren niet zo koppig te zijn en mn rust te pakken. Die enkel trekt zich echt niks aan van wat jij wil hoor, die moet gewoon herstellen.
Daarbij hebben heel veel mensen last van dit weer, alleen jij klaagt er paginas lang over. Rot voor je dat je je zo voelt, maar het is vrij storend om dat hier continu te ventileren. Helemaal omdat een deel je eigen keus is....

Ik vermaak me prima, maar ben dan ook gek op winter en alles wat erbij komt. Natuurlijk is de overlast alles behalve leuk, maar ik geniet gewoon van de koude lucht en gezelligheid. Zonet nog dubbel gelegen om de buren, die heel eigenwijs hun dagelijkse wandeling probeerden te maken. Schuifel schuifel, stapje voor stapje en lachen om elke uitglijer. Heerlijk! Het is maar net waar je de focus op legt... Mij hoor je klagen in de zomer omdat ik uv allergie heb en letterlijk ziek wordt. Maar ook dan doe ik mn best om het positieve te zien, iets wat de laatste jaren steeds beter lukt (en nog steeds vaak niet lukt).
Ik heb hier ook flink last van. Mn hypermobiele lijf is absoluut niet blij met die glijpartijen, maarja beestjes moeten water en voer hebben. Fysio ging dus ook mooi niet door, dus ik moet nu langer doorlopen met mn schouder die een beetje uit de kom zit en een rug die krom vast zit. Dan is lopen met emmers water echt geen feest.....maar dat was het net wel weer omdat de schaapjes zooooo schattig om me heen waggelden en dikke lol hadden ondanks al het ijs. Hilarisch om die kleine pootjes te zien in een poging zo hard mogelijk te rennen zonder te vallen. En dus de buren die proberen te wandelen... Genoeg plezier te zien als je je ogen ervoor opent hoor!
Ik kan nu ook niet naar mn moeder toe die in het ziekenhuis ligt met hartproblemen en vandaag geopereerd is...te gevaarlijk op de weg. Dat is eigenlijk het enige waar ik nu echt heel erg van baal, maar zelfs dat kan me niet chago maken nu.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:59

Ik moest zostraks lachen, iemand kreeg z'n auto niet het kleine hellinkje op naar de parkeerhavens. Wat had ik graag even gekeken of mijn winterbanden WEL daar omhoog kwamen. Maar mijn auto heeft nu dus rust. Ikke beetje internetten. Zie weer leuke dingen op Ali, maar zal me inhouden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:02

Winterbanden hebben net zo weinig grip op glad ijs als gewone zomerbanden.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:02

Winterbanden doen helemaal niks op ijs... dus hellinkjes kun je beter overslaan met dit weer. Enige waar je wat aan hebt zijn spikes, maar ja die hebben we niet in Nederland :+

Ik ben lekker een pan met stamppot aan t creëren, past wel bij t weer dacht ik zo :)
overigens valt er hier weer regen uit de lucht dus dat zal wel niet zo gunstig zijn gok ik zo :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:04

Is t een idee om een Elfstedentocht te doen op de weg ipv sloten? Is misschien een realistischer idee nu!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:09

Winterbanden zullen je niet helpen met gladheid als ijzel. Ze funktioneren alleen bij sneeuw.

Citaat:
Winterbanden doen niets op ijs, ijzel en bevroren sneeuw, en aquaplaining voorkomen ze al helemaal niet. De kortere remweg is maar heel betrekkelijk, dat hangt sterk af van de snelheid, gewicht van de auto en de bruuskheid waarmee wordt geremd. Bovendien zorgt een werkende ABS altijd voor een langere remweg. Het is leuk als jij met je winterbanden vlot stilstaat, maar als degene achter je op zomerbanden rijdt (en glijdt), heb je er nog niets aan. Sommigen monteren uit zuinigheid 2 winterbanden (alleen om de voorwielen) en 2 zomerbanden. Dit is niet alleen verboden, maar ook levensgevaarlijk. De achterkant kan bij een noodstop makkelijk uitbreken.

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/5 ... onzin.html
Laatst bijgewerkt door yarrah op 05-01-16 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:10

Op facebook heb je de pagina:
'Elfstedentocht over de snelweg'.

Prachtig gewoon!
Citaat:
Wat een bikkels de duizenden snelwegschaatsers die op dit moment de tocht der tochten op de Friese snelwegen schaatsen! Langzaam komen de eerste fanatieke rijders over de finish hier bij de Frieslandhal in Leeuwarden. "It wie alderfergruselikst dreeg" kan de 56 jarige Teake Reedstra nog net over zijn blauwe lippen krijgen.
Ook op de route ploeteren enkele duizenden rijders zich door de snijdende wind. Her en der rusten mensen even uit op de vangrail en genieten van een kopje warme snert dat massaal aangeboden wordt door sympathisanten.
In Drachten staat Zanger Rinus al sinds 10:00 onafgebroken te zingen. Wij hebben alleen geen idee waarom.
Al met al lijkt deze spontane tocht der tochten soepel te verlopen. We mogen alleen niet te vroeg juigen want we hebben nog uren te gaan en het zal straks snel donker worden...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:10

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:11

Ik lachte me net rot om de kat :') Hij was erg druk binnen en wilde graag naar buiten. Hij sprong iets te enthousiast door de deur en gleed zo op zijn bips door de tuin haha :')