Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:Spatter in weet alles van stiefouders die niet oke zijn. Van agressie tot tegen iedereen vertellen dat ik zijn (mijn dus) paarden heb gepikt. Deze vriendin lijkt mij als ik het hele verhaal lees eerder onbeholpen dan gemeen..
TS maakt het haar ook niet simpel. Laten we eerlijk zijn. Ze verwacht nogal veel. TS is15, hetgeen niet door de beugel kon wordt aan gewerkt en wb TS haar trauma's; daar gaat 'men' niet haar hele leven rekening mee houden en over een klein jaar is TS al lang geen 'klein kind' meer waarbij alles vergoelijkt wordt. Nu al niet meer eigenlijk.
TS zal ook moeten leren om zich aan te passen en de eigenheid van andere mensen te accepteren en niet alleen te verwachten dat anderen zich aan haar noden aan te passen op basis van de stand van de maan en de windrichting.
Ayasha schreef:Is dat de grote aanpassing? Die je ook niet zonder slag of stoot gedaan hebt waarvoor ik begrip heb trouwens, wb die kamer snap ik geheel. Maar verder lijk je erg veel te verwachten zonder dat je er over praat met haar. Ze kan het niet ruiken. Op de ene manier ben je erg volwassen en dan weer niet... Jullie zullen er toch samen al pratend uit moeten gaan komen. Als zij niet weet dat jij het anders wil zal ze ook niet de 1e stap zetten. Ze weet immers niet dat ze wat mis doet. Je hebt via je moeder terecht aan gegeven meer ruimte te willen. Wellicht probeert ze je die te geven met de beste bedoelingen. Overweeg dat ook eens. Dat ze het wellicht niet slecht bedoelt.
bruintje123 schreef:Maar wat is er goede band ts?
Jij wilt graag meer praten. Een andere jongere wil juist met rust gelaten worden want wil geen bemoeienis van vriendin.
Dus denkt zij misschien wel. Ik ga pas in gesprek als ts eerst de aanstalten maakt.
Dat kun je negatief benaderen van waarom moet ik dat. Je kunt ook omdenken en denken. Ze bedoeld het goed want ze wil niet bemoeierig zijn.
Spreek duidelijk uit dat je dat geen bemoeien vind.
Ben concreet in wat je wilt. Een goede band is voor iedereen op een andere manier in te vullen.
Twilight schreef:maar kan toch aannemen, ookal wil je ruimte maar tergelijk vaak aangeeft dat je graag een goede band wilt, dat ook bij haar toch iets moet klikken? als is t maar kletsen over koetjes en kalfjes bij wijze van?
en dat moet wel uit beide komen, maar als er als ze binnen komt niet even interesse gevraagt word, al is het een simpele hoe gaat het ermee? is toch niet meer als sociaal normaal, want het oogt alsof TSdat wel probeert.
Yenni schreef:Twilight schreef:maar kan toch aannemen, ookal wil je ruimte maar tergelijk vaak aangeeft dat je graag een goede band wilt, dat ook bij haar toch iets moet klikken? als is t maar kletsen over koetjes en kalfjes bij wijze van?
en dat moet wel uit beide komen, maar als er als ze binnen komt niet even interesse gevraagt word, al is het een simpele hoe gaat het ermee? is toch niet meer als sociaal normaal, want het oogt alsof TSdat wel probeert.
Ik zei hoi. zij zei hoi. Zij vroeg waar is papa. Ik zei buiten met de hond wandelen. Zij loopt zonder iets te zeggen naar buiten. Dit vind ik gewoon heel raar...