Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:26

Nee. Ik zeg van mijzelf en dit hoor ik van mijn ouders en mentor dat ik zeker geen vervelende puber ben. Als ik een chagerijn ben komt dat meestal omdat er wat is. Ik voel me heel goed nu! :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:31

Spatter in weet alles van stiefouders die niet oke zijn. Van agressie tot tegen iedereen vertellen dat ik zijn (mijn dus) paarden heb gepikt. Deze vriendin lijkt mij als ik het hele verhaal lees eerder onbeholpen dan gemeen..
TS maakt het haar ook niet simpel. Laten we eerlijk zijn. Ze verwacht nogal veel. TS is15, hetgeen niet door de beugel kon wordt aan gewerkt en wb TS haar trauma's; daar gaat 'men' niet haar hele leven rekening mee houden en over een klein jaar is TS al lang geen 'klein kind' meer waarbij alles vergoelijkt wordt. Nu al niet meer eigenlijk.
TS zal ook moeten leren om zich aan te passen en de eigenheid van andere mensen te accepteren en niet alleen te verwachten dat anderen zich aan haar noden aan te passen op basis van de stand van de maan en de windrichting.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:33

Lastige situatie...
Ik heb zelf een bonus-kind en een eigen kind. Ik ben al vanaf zijn 8ste zijn "bonus-moeder" hij is inmiddels alweer 18 en als ik dit zo lees dan mag ik maar in mijn handjes knijpen met de band die wij hebben als gezin, want ik hou net zoveel van mijn bonus-kind als van mijn eigen kind.

Ik kan vrij weinig advies geven wat nog niet gegeven is, behalve dat ik je echt adviseer om met elkaar om de tafel te gaan zitten. Jij bent 15, dus volop in de pubertijd, je hebt als ik het zo lees genoeg meegemaakt en krijgt hier ook hulp mee. Zij is 44 en heeft al 2 kids van zichzelf. Misschien weet ze wel helemaal niet hoe ze met jou en je "verleden/problemen" om moet gaan? Mij lijkt het ook geen pretje voor haar? Net zoals het nu geen pretje voor jou is. Begin met praten met elkaar en begin dan met een nieuw leven. Want hoe dan ook zal het nooit meer zo zijn zoals voor de scheiding. Voor A. niet en voor jou niet. Dan kun je er beter maar het beste van maken als gezin zijnde.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:34

@zoe: ik ga er nog niet eens op in. Dan vind jij maar dat ik het anders moet doen en dat ik er geen energie in steek. Gelukkig weet ik beter.

@bruintje: ze weet dat ik een goede band wil. Dit zeg ik ook vaker van he ik hoop dat wij een goede band gaan krijgen.

@ayasha: gelukkig weet ik zo veel beter! Ik pas me al heel veel aan! Al eens gedacht aan dat we er gaan slapen terwel ik er moeite mee had/heb? Ik mekker er dan niet om! Ik ga gewoon braaf mee omdat ik weet dat mijn vader dit gezellig vind.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:36

Ayasha schreef:
Spatter in weet alles van stiefouders die niet oke zijn. Van agressie tot tegen iedereen vertellen dat ik zijn (mijn dus) paarden heb gepikt. Deze vriendin lijkt mij als ik het hele verhaal lees eerder onbeholpen dan gemeen..
TS maakt het haar ook niet simpel. Laten we eerlijk zijn. Ze verwacht nogal veel. TS is15, hetgeen niet door de beugel kon wordt aan gewerkt en wb TS haar trauma's; daar gaat 'men' niet haar hele leven rekening mee houden en over een klein jaar is TS al lang geen 'klein kind' meer waarbij alles vergoelijkt wordt. Nu al niet meer eigenlijk.
TS zal ook moeten leren om zich aan te passen en de eigenheid van andere mensen te accepteren en niet alleen te verwachten dat anderen zich aan haar noden aan te passen op basis van de stand van de maan en de windrichting.

Als ik het goed begrijp, wil TS zich best aanpassen. Ze logeert bij de nieuwe vriendin, ze is bereidt om te praten, maar in dit geval moet de vriendin de eerste stap nemen.

Natuurlijk gaat men niet heel haar leven rekening houden met haar, dat is niet meer dan normaal. Maar hoort het thuis van iemand niet juist de veilige haven te zijn, waar je kunt ontspannen en normaal met elkaar omgaat? En daarbij wél rekening houdt met elkaar.

TS, geef anders eens aan, gewoon aan je ouders of aan haar, dat je het leuk zou vinden als je je 'stiefmoeder' wat beter leert kennen.

Amandavd

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:38

Ts op dit moment ben je ook gefrustreerd en dat mag. Daar ben je puber voor. Probeer even tot rust te komen, lekker slapen en ga morgen het gesprek met haar aan. Stel een leuk uitje voor samen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:41

Is dat de grote aanpassing? Die je ook niet zonder slag of stoot gedaan hebt waarvoor ik begrip heb trouwens, wb die kamer snap ik geheel. Maar verder lijk je erg veel te verwachten zonder dat je er over praat met haar. Ze kan het niet ruiken. Op de ene manier ben je erg volwassen en dan weer niet... Jullie zullen er toch samen al pratend uit moeten gaan komen. Als zij niet weet dat jij het anders wil zal ze ook niet de 1e stap zetten. Ze weet immers niet dat ze wat mis doet. Je hebt via je moeder terecht aan gegeven meer ruimte te willen. Wellicht probeert ze je die te geven met de beste bedoelingen. Overweeg dat ook eens. Dat ze het wellicht niet slecht bedoelt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:42

Maar wat is er goede band ts?
Jij wilt graag meer praten. Een andere jongere wil juist met rust gelaten worden want wil geen bemoeienis van vriendin.
Dus denkt zij misschien wel. Ik ga pas in gesprek als ts eerst de aanstalten maakt.
Dat kun je negatief benaderen van waarom moet ik dat. Je kunt ook omdenken en denken. Ze bedoeld het goed want ze wil niet bemoeierig zijn.

Spreek duidelijk uit dat je dat geen bemoeien vind.
Ben concreet in wat je wilt. Een goede band is voor iedereen op een andere manier in te vullen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:43

Ayasha schreef:
Is dat de grote aanpassing? Die je ook niet zonder slag of stoot gedaan hebt waarvoor ik begrip heb trouwens, wb die kamer snap ik geheel. Maar verder lijk je erg veel te verwachten zonder dat je er over praat met haar. Ze kan het niet ruiken. Op de ene manier ben je erg volwassen en dan weer niet... Jullie zullen er toch samen al pratend uit moeten gaan komen. Als zij niet weet dat jij het anders wil zal ze ook niet de 1e stap zetten. Ze weet immers niet dat ze wat mis doet. Je hebt via je moeder terecht aan gegeven meer ruimte te willen. Wellicht probeert ze je die te geven met de beste bedoelingen. Overweeg dat ook eens. Dat ze het wellicht niet slecht bedoelt.

Dat is dus typisch puber gedrag. Maar verder heb je zeker gelijk. Denk dat het TS nu even hoog zit.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:44

maar kan toch aannemen, ookal wil je ruimte maar tergelijk vaak aangeeft dat je graag een goede band wilt, dat ook bij haar toch iets moet klikken? als is t maar kletsen over koetjes en kalfjes bij wijze van?

en dat moet wel uit beide komen, maar als er als ze binnen komt niet even interesse gevraagt word, al is het een simpele hoe gaat het ermee? is toch niet meer als sociaal normaal, want het oogt alsof TSdat wel probeert.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:46

@ayasha: zeg me eens. Wat moet ik volgens jou doen? Wat moet ik zeggen als ik hoi zeg en ze vervolgens wegloopt? Moet ik erachter aan gaan rennen?

En tja, soms volwassen en soms niet.. daar ben ik kind voor denk ik dan. Ik ben nog niet volwassen. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:47

Hoi. Hoe was je dag vandaag?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:47

bruintje123 schreef:
Maar wat is er goede band ts?
Jij wilt graag meer praten. Een andere jongere wil juist met rust gelaten worden want wil geen bemoeienis van vriendin.
Dus denkt zij misschien wel. Ik ga pas in gesprek als ts eerst de aanstalten maakt.
Dat kun je negatief benaderen van waarom moet ik dat. Je kunt ook omdenken en denken. Ze bedoeld het goed want ze wil niet bemoeierig zijn.

Spreek duidelijk uit dat je dat geen bemoeien vind.
Ben concreet in wat je wilt. Een goede band is voor iedereen op een andere manier in te vullen.

ze weet dat ik een goede band wil. Wil ze zelf ook. Zeg ze teminste als dat papa erbij is. Ik zou over een half jaar ofzo gewoon een vriendinnen band willen en dat we samen leuke dingen doen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:49

Waarom moet alles vanuit de TS komen, waarom is het zoveel gevraagd dat die vriendin meer zegt in 1.5 uur tijd , als hoi?

Dat geeft mij niet het idee dat die vriendin er moeite in steekt, eerlijk gezegd kijkt ze TS zo ongeveer het huis uit op deze manier.
Vooral omdat ze blijkbaar wel gezellig kan doen met haar eigen kinderen maar zogauw ze bij de vader van TS is, loopt ze alleen naar hem en met hem naar buiten om te roken.
Gezellig hoor!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:50

Twilight schreef:
maar kan toch aannemen, ookal wil je ruimte maar tergelijk vaak aangeeft dat je graag een goede band wilt, dat ook bij haar toch iets moet klikken? als is t maar kletsen over koetjes en kalfjes bij wijze van?

en dat moet wel uit beide komen, maar als er als ze binnen komt niet even interesse gevraagt word, al is het een simpele hoe gaat het ermee? is toch niet meer als sociaal normaal, want het oogt alsof TSdat wel probeert.

Ik zei hoi. zij zei hoi. Zij vroeg waar is papa. Ik zei buiten met de hond wandelen. Zij loopt zonder iets te zeggen naar buiten. Dit vind ik gewoon heel raar...

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:51

Is het een idee om eens op een brief neer te zetten wat je allemaal graag met haar zou willen bespreken? Dan kan je gewoon wat langer nadenken over wat je wilt zeggen.

BV:

Lieve 'naam',

Sinds jij papa hebt leren kennen, is hij veel gelukkiger geworden. Hier ben ik erg blij om. Ik vind het wel jammer dat wij nog niet zo heel goed met elkaar kunnen praten. Ik zou heel graag meer samen willen doen en ik weet dat jij dit ook graag wilt. Ik vind het lastig om dit aan te geven, omdat....
Ook als je binnen komt, vind ik het erg moeilijk om een gesprek te beginnen met je. Ik vind het leuk om te horen wat je hebt gedaan die dag, maar ik weet nooit zo goed hoe ik het moet vragen en....

Zou je het leuk vinden om dan en dan samen iets te gaan doen?

Groetjes Yenni

Dus iets in deze trant oid. Ik heb nu iets bij elkaar verzonnen en ik weet natuurlijk niet of je er zo over denkt, maar misschien kan dit je helpen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:51

Nogmaals ieder vult goede band anders in.

Spreek uit wat er goede band voor jou is.

En leuk dat je haar als soort vriendin wil zien.
Maar dat is ze niet. Die zijn 15. Net als jij.

Daarnaast hebben niet alle ouders - kinderen de band die jij verwacht.
Mijn moeder zal nooit een soort vriendin voor me zijn.
Dat is haar karakter niet.

Is dat ook met die vriendin zul je je daar bij neer moeten leggen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:55

Misschien vinden jullie het allebei wel lastig, ik zou er minder de nadruk op leggen maar proberen ontspannen met elkaar om te gaan. Zeker nu er gepraat is zal ze zich misschien niet zo erg een houding weten te geven.

En daarmee zeg ik niet dat jij iets verkeerd doet, ik snap jou ook maar geef het de tijd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:55

Yenni schreef:
Twilight schreef:

Ik zei hoi. zij zei hoi. Zij vroeg waar is papa. Ik zei buiten met de hond wandelen. Zij loopt zonder iets te zeggen naar buiten. Dit vind ik gewoon heel raar...

Ik zie hier echt het rare niet.
Loopt ze je zonder hoi voorbij. Dan zeg ik wat lomp.

Spatter.
Omdat als je graag wilt dat er ander veranderd je dat aan moet geven.
Hier in het topic spreekt ze prima uit wat ze mist.
Maar ik heb niet het idee dat dat ook tegen de vriendin zo is.
Dat is ook moeilijk dat begrijp ik wel.
Maar zo werkt het leven toch wel als je graag wat veranderen wilt .

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:57

Maar als de andere partij niet mee werkt , kun je willen wat je wilt maar werkt het toch niet.

Jullie gaan er allemaal van uit dat die vriendin van goede wil is, ik betwijfel dat.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:57

Even ter toevoeging:
- ik vraag vaker aan haar heb je eens zin om mee naar de pony te gaan (zat vroeger ook in de paarden en heeft altijd paardgereden en wil het gaan oppakken maar het geld houd haar tegen). Ze beloofd het keer op keer van ja ik ga wel een keer mee. Niet dus. Beloofd ze al een half jaar...

- ik vraag ook vaker of ze mee gaat wandelen. Nee dat gaat dan niet want ze moet dit en dit nog doen. Oke kan maar ze vraag en dan ook nooit aan als ik met dr mee wil gaan.

- met lopen door de stad ofzo loopt A altijd helemaal arm en arm bij mijn vader en ik loop er vaak voor of achter want met zn 3en gaat niet. Toen ik dit mijn moeder vertelde valde die zowat van dr stoel. Mijn vader houd normaal nooit van dat kleffe gedoe en heeft ruimte nodig. Ook ik weet dit.

Deze dingen vallen me op maar ik irriteer me er niet aan.

Dank jullie wel voor de berichtjes ik ga er zeker weer wat mee doen.

@bruintje: ik zat op de bank. Zij stond achter in de sere.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:09

Ik denk dat het idee van de brief wel goed is.
Je komt hier ook fijn uit je woorden.
Dan kun je er ook rustig over nadenken wat je er in wilt zetten.

Je komt mij over als een leuke en lieve meid die wel mag leren voor zichzelf op te komen en zich niet alles aan moet trekken.

En als die brief dan geen effect heeft ligt dat niet aan jou. Die twijfel kun je dan wel van je afzetten.
Maar is wel een levensles om ook te leren dat je niet alles kunt veranderen in hoe je het graag zou willen.
Hoe rot ook.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 23:12

Ja dat snap ik bruintje. Ik ga denk ik een brief schrijven. :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:13

Succes!
Je kunt het. :)

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:09

TS dit klinkt misschien heel banketstaaf maar de vriendin van je vader heeft verkering met hem en niet met jou. Zij komt dus naar jullie huis, in de eerste plaats, voor hem.

Probeer te onthouden dat niet iedereen zich altijd maar gaat gedragen hoe jij ze het liefst ziet, zo werkt het helaas niet.

Praat eens met haar om duidelijk te krijgen wat ieders verwachtingen van elkaar zijn. Komt dit niet overeen, ga het dan niet forceren maar accepteer het.