Shiloh schreef:Ik vind die situatie niet zo handig. Ik zou zorgen dat TS gewoon zijn eigen uit te geven geld heeft, maar ook nog steeds spaart. Dus niet elke euro naar de spaarrekening, maar bijvoorbeeld 40/50/60% van alles dat binnen komt. Zo wordt er toch gespaard, maar heeft TS ook de ruimte om dingen te kunnen kopen of doen zonder dat hij dat steeds moet kunnen uitleggen. Ik vind dat ook wel een mooie les voor later. Dan kun je ook niet alles dat binnen komt uitgeven aan "leuks" maar moet er geld naar de huur, de hypotheek, elektriciteit etc etc etc. Dus het lijkt me helemaal niet verkeerd je aan te wennen dat niet alles wat je binnen krijgt ook uit kunt geven en je jezelf dus te snel rijk rekent. En dan hoef je ook niks meer van de spaarrekening af te halen. In deze situatie zou dat dan betekenen dat TS tot de volgende keer geld verdienen moet wachten tot hij het geld voor de apple watch compleet heeft. En ook dat is prima om te ervaren, dat als je iets duurs wilt, dat dat tijd kost voor je het geld bij elkaar hebt gespaard.
Dit dus!
Ik zie niet in wat de paarden van Jolmer er verder mee te maken hebben. Dat beïnvloedt zijn koopgedrag niet.