Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij met iemand naar bed gaan waarvan je van te voren weet dat je er geen relatie mee wil

Ja
730 (59%)
Nee
503 (40%)

Totaal aantal stemmen: 1233

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:46

Qimm schreef:
Ah, maar wat is dan uberhaupt het nut van seks. Even het overduidelijke voortplanten daargelaten.

Genieten?

Alles los durven te laten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:51

anjali schreef:
Ik schrik best wel van de vele ja-stemmers.Denken jullie er wel aan dat sex niet zomaar iets is, je kunt ongewenst zwanger raken of een soa opdoen. En als je al een vaste relatie met iemand anders hebt dan kan losse sex met iemand anders tor het verbreken daarvan leiden. Ik vind trouwens dat er ook een psychische kant aan sex zit, waardoor ook op dat terrein gevolgen kunt krijgen.

Euhm, je kunt een Ja-stemmer zijn en absoluut nergens aan jouw feiten voldoen.

Ongewenst zwanger of een SOA heb je anticonceptie en condooms voor. Oke, het is niet 100 % veilig maar toch 99.9999999 %. (Onlangs is er een programmaatje rondgegaan die berekende met hoeveel sexuele partners je onrechtstreeks in contact gekomen bent volgens een of andere berekening. Met drie partners had je onrechtstreeks seksueel contact met 1 miljoen en zoveel mensen, dus risico is er altijd)
Als je een vaste relatie hebt met iemand ga je geen ONS doen met iemand anders, dat heet nl vreemdgaan, en dan ben je gewoon idioot bezig. Mensen met een open relatie kunnen dat wél doen,maar hebben dan daarover gepraat met elkaar en daardoor loopt hun relatie niet op de klippen.

Psychische gevolgen aan sex, ok, bij misbruik,incest, etc kan ik daar ergens in komen. Hier hebben we het wel over volwassen mensen die er zélf voor kiezen om seks te hebben met de persoon naar keuze, zonder psychologische problemen of gevallen waar er sprake is van dwang ...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:51

saffire schreef:
Qimm schreef:
Ah, maar wat is dan uberhaupt het nut van seks. Even het overduidelijke voortplanten daargelaten.

Ik zeg niet dat ik het nut nie zie van seks.
Ik zeg dat ik het nut nie zie van seks hebbe met iemand waar ik niks voor voel

Ok, maar seks met iemand waar je wel wat voor voelt heeft dus nut. Welk nut?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:53

Bonna schreef:
@HC: Hoe past voor jou het (ontbreken) van seksuele ervaring binnen het lerend vermogen wat mensen zouden moeten hebben? Is het niet juist zo dat iemand met 'minder' ervaring ook de kans moet krijgen om dit op te doen? En zijn niet alle ervaringen ooit begonnen uit het idee dat 'dit of dat je leuk lijkt'? Juist met open communicatie vooraf en achteraf zou dat toch voor beiden een goede ervaring kunnen zijn?

In een gezinssituatie waarin normaal en open gedaan wordt over (ook) seks, dit bespreekbaar is, is de onervaren beginner al een stuk beter beslagen.

Verder is het imo een érg goed idee wanneer de eerste (sex)partner(s) wat draaiuren hebben en wat levenservaring betreft op een wat breder basis staan.
Door een kind volwassen op te voeden is die kans hopelijk wat groter.

Met een realistische verwachting over relaties en relatietypes is leren zonder schade en schande een stuk waarschijnlijker.
Ja en dan ook nog eens kunnen práten thuis uiteraard.
Leren met geniete en zonder traumas hopelijk.

Vervolgens met een variatie aan ervaringen ervaren, leren wat hij/zij zélf wil.

Duhelo

Re: Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:56

HC: bij je eerste sexpartners die wat draaiuren moeten hebben krijg ik toch een beetje een raar gevoel. (stelt zich 16 jarig meisje voor met partner die een aantal jaar ouder is en die dan misschien teveel of te vlug wil voor dat meisje)
ergens zijn twee tieners die alles samen ontdekken ook geen slecht plan.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:58

Ok, maar seks met iemand waar je wel wat voor voelt heeft dus nut. Welk nut?[/quote]

Je toon mag minder he..

Als je van iemand houd heeft het betekenis,anders is het seks om de seks
En daar pas ik persoonlijk voor

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:02

daantjuhhh schreef:
Qimm schreef:

Genieten?

Ik geniet liever van het avondzonnetje dan met iemand waar ik verder niets mee deel zweet te mengen :+

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:03

Duhelo schreef:
HC: bij je eerste sexpartners die wat draaiuren moeten hebben krijg ik toch een beetje een raar gevoel. (stelt zich 16 jarig meisje voor met partner die een aantal jaar ouder is en die dan misschien teveel of te vlug wil voor dat meisje)
ergens zijn twee tieners die alles samen ontdekken ook geen slecht plan.

Sexpartners die wat draaiuren moeten hebben.......jongens toch waar gaat dit over??
Qimm's reactie vind ik ook wel grappig en zie nérgens waarin ze te ver gaat.
Sizzle brengt het ook heel sprekend :j
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 25-09-15 20:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:04

saffire schreef:

Citaat:
Je toon mag minder he..

Maar als ik en mijn vriend seks hebben, dan hebben we toch ook 'seks om de seks'? Iig niet om baby's te maken..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:05

daantjuhhh schreef:
Qimm schreef:

Genieten?

Er is een hele série functies.
De meesten chemisch keurig geregeld :j
Versteviging van de partnerbinding is een evolutionair belangrijke welke anno nu geen rol meer lijkt te spelen.

Recreatieve sex, de lól ervan, je goed voelen, is een functie welke binnen het kader van dit onderwerp valt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:09

qimm schreef:

saffire schreef:
Je toon mag minder he..

Ho ho ho. Mijn toon was matter of factly. Ik stel wat ik denk van jou heb begrepen en her-stel mijn vraag.

Seks om de seks kan, bij ons in iedergeval, ook gewoon met iemand waar je van houdt. Het hangt bij ons niet altijd aan elkaar van de romantiek en liefdesverklaringen.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:10

Sizzle schreef:
Ik geniet liever van het avondzonnetje dan met iemand waar ik verder niets mee deel zweet te mengen :+

Als je seks alleen ziet als zweet delen kan ik me voorstellen dat je er niet op zit te wachten. En het kan best zo zijn dat als het om seks zonder liefde gaat dat het voor jou dan zo voelt.

Voor mij geld dat ik ontzettend geniet van seks, ook met degene waarmee ik geen liefde deelde, het dus een stuk meer was dan wat zweet uitwisselen.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:12

Oke

Laat ik het zo zeggen ieder zn ding
Maar ik kan dat niet

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:14

RaafSmits schreef:
Sexpartners die wat draaiuren moeten hebben.......jongens toch waar gaat dit over??

Over wél ervaring hebben van de partner versus geen. Wat is daar moeilijk/raar aan :?

Sex is heel wat belangrijker voor welzijn dan autorijden dus waarom wel erkend gediplomeerde rijinstructie zoeken en met sex risicovol (want beiden zonder benul) aanmodderen op goed geluk?!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:16

saffire schreef:
Oke

Maar ik kan dat niet

Daar is ook niets mis mee :)

Als het enige nut van seks voor jou de uiting is van liefde dan zal losse seks inderdaad niets voor jou zijn. Voor mij, en geloof ik vele met mij, is seks behalve dat nog veel meer. En die dingen zijn niet inherent aan liefde.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:17

Huertecilla schreef:
Sex is heel wat belangrijker voor welzijn dan autorijden dus waarom wel erkend gediplomeerde rijinstructie zoeken en met sex risicovol (want beiden zonder benul) aanmodderen op goed geluk?!

Dus iemand die geen seks heeft is niet gezond? :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:17

Als je allebei zo vrij communiceert HC, dan komt het met de seks ook goed. :j

Seks met een pro is heel iets anders dan 'gewoon' seks.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:22

saffire schreef:
Maar ik kan dat niet

Pcies :D

HC, autorijden is niet ingegeven door een lang gevestigde biologische selectie.
Beetje vertrouwen in de natuur mag ook wel he :+

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:23

Huertecilla schreef:

Laten we zeggen dat dat exact de reden is dat ik alleen seks heb met iemand die ik voor 100% vertrouw.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:24

Pantykous schreef:
Als je allebei zo vrij communiceert HC, dan komt het met de seks ook goed. :j[/quote

Ik wil wat meer.
Ik ook.
Weet jij wat nog meer te doen?
Nee, jij?

Citaat:
Seks met een pro is heel iets anders dan 'gewoon' seks.

Jeetje, waar komt de pro nu vandaan?
Overigens geen gek idee wat de techische kant betreft trouwens. Een écht goéde pro dan tenminste.

Let wel we heben het hier niet over wat je na jaren intens samen met een compatibel lief kan gaan ervaren, maar over recreatieve sex en beginners.

Voor wie niets in recreatiev sex ziet en verder ook het nut van lichamelijk lol niet ziet, ja dáárvoor is het irrelevant dus dat non-aspect kunnen we gewoon weglaten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:25

Aanmodderen kan overigens heel leuk kan zijn :j En als de basics geregeld zijn, is het ook weer niet zo risicovol.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:26

Een pro is toch iemand die er zijn geld mee verdient ?
<<)

Dat is in de sport in iedergeval wel de gangbare definitie :=

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:26

Lees je eigen tekst nog eens terug over 'erkend, gediplomeerd', en zeg dan nog eens dat je niet snapt waar de verwarring over een pro vandaan komt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:28

Sizzle schreef:
HC, autorijden is niet ingegeven door een lang gevestigde biologische selectie.
Beetje vertrouwen in de natuur mag ook wel he :+

Recht van de sterkste, natuurlijke selectie, geen cosmetisch chirurgie, enneh hoe zit dat met me Tarzan you Jane; emancipatie?
Nee, dat vertrouwen op de natuur is een gepasseerd station. In die maatschappij leven we niet meer sinds de opkomst van de landbouw.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:30

Ofwel, industiele revolutie in bed.
Klinkt voor mij als: laten we het nodeloos ingewikkeld maken.....

Maar dat ben slecht ik.