palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 18:57

bigone schreef:
Wat goed dat jij eindelijk op je strepen gaat staan, vorig jaar, toen je dit topic opende had ik niet geloofd dat je het nu nog steeds volhoud. Petje af want was hij niet ziek geweest dan had jij allang je biezen gepakt. Nu inderdaad je poot stijf houden en laat hem maar mooi twee dagen naar de zorgboerderij gaan. Dan kun je tenminste zelf twee dagen onbezorgd iets voor jezelf doen en heeft hij nog vijf dagen over om je in de rondte te commanderen. Hebben zijn kinderen nog iets van zich laten horen of sta je er nog steeds helemaal alleen voor??

Dan was ik waarschijnlijk al weggeweest inderdaad.
De oudste is het contact volledig mee verbroken.
En de jongste heeft laten weten niets te kunnen doen.

No_No

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:49

Goed zo ts!
Er moet ook aan jou gedacht worden.

Ik wens je alvast fijne vrije uurtjes toe!

Druktemaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:22

Hoi TO, heb mij speciaal voor jou aangemeld.

Ook mijn partner zit/zat ( nu met een studie bezig in de hoop nog 100 jaar te leven) in de palliatieve fase van stadium 4A kanker. En ik herken veel in je verhaal.

Mijn man partner accepteert ook geen hulp van anderen, alleen van mij. Zelfs als dat inhoudt dat ik hem van de grond af moet rapen en naar boven moet tillen. Ik doe letterlijk alles voor hem. We hebben ook 2 jonge kinderen en een hond en ik doe alles voor ze. Paarden ben ik mee gestopt vanwege de situatie.

In februari ben ik zelf volkomen ingestort. Ik kreeg paniekaanvallen, kon niet logisch meer nadenken, vergat alles en kon eigenlijk alleen nog maar apathisch voor mij uit staren. Mijn man is toen ( in de eerste instantie) voor een week naar een zorghotel gegaan wat uiteindelijk 2 maanden is geworden. Het ging niet zonder slag of stoot maar hij zegt nu zelf ook dat het niet eerlijk was om mij zo te claimen. Inmiddels is hij weer thuis en weer in zijn oude gedrag vervallen maar omdat hij zolang weg is geweest ben ik ook harder geworden. Als hij iets wilt wat hij zelf kan dan moet hij dat ook van mij doen en ik ga makkelijker even het huis uit. Als de kinderen savonds in bed liggen, het huis is aan de kant, de hond is uitgelaten dan installeer ik mijn man op de bank met eten/drinken/medicatie/telefoon etc onder handbereik en dan ga ik zelf weg. Mocht er dan en noodgeval zijn of de kinderen worden wakker dan kan hij mij bellen en ben ik binnen 20 min weer terug. Ook dit gaat met tegenstand van hem want als ik weg ben dan is hij eenzaam en verveeld zich maar dat is dan even nu eenmaal zo.

Verder ben ik ziekenhuisafspraken los gaan laten. Heeft hij een standaard behandeling of controle? Dan kan er ook makkelijk iemand anders mee ( en diegene instrueer ik dan dat zij wel de waarheid vertellen ipv het gaat zo goed), is het een nieuwe enge of nare behandeling dan ben ik natuurlijk wel bij. Dit heeft ervoor gezorgd dat het nog steeds heel zwaar is maar dat mijn leven wel uit meer bestaat dan alleen maar zorgen voor iedereen en wanneer ik dan na een avondje weg weer terug kom dat wij het ook gezelliger hebben.

En qua alchohol heeft mijn man geen problemen maar hij wilt heel de tijd blowen al heeft hij dat al maanden niet meer gedaan terwijl blowen uit den boze is ( door zijn chemo kan hij copd zoals jouw man krijgen) maar dat constante gezeur en gezeik erom was ik zooo zat! Ik heb gezegd dat het zijn beslissing is maar ik ga geen wiet halen, geen joints draaien en hem ook niet de tuin in slepen om te blowen en aangezien niemand daar zin in heeft blowt hij ook niet. Alleen als het zeuren echt heel erg is doe ik het maar dat is misschien 1 keer in de 2 maanden.

En qua aanpassingen in huis moet je maar net weten hoe je iets vraagt. Geen traplift omdat jij hem niet kan dragen maar vanwege zijn zelfredzaamheid etx

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 18:55

Druktemaker schreef:
Hoi TO, heb mij speciaal voor jou aangemeld.

Ook mijn partner zit/zat ( nu met een studie bezig in de hoop nog 100 jaar te leven) in de palliatieve fase van stadium 4A kanker. En ik herken veel in je verhaal.

Mijn man partner accepteert ook geen hulp van anderen, alleen van mij. Zelfs als dat inhoudt dat ik hem van de grond af moet rapen en naar boven moet tillen. Ik doe letterlijk alles voor hem. We hebben ook 2 jonge kinderen en een hond en ik doe alles voor ze. Paarden ben ik mee gestopt vanwege de situatie.

In februari ben ik zelf volkomen ingestort. Ik kreeg paniekaanvallen, kon niet logisch meer nadenken, vergat alles en kon eigenlijk alleen nog maar apathisch voor mij uit staren. Mijn man is toen ( in de eerste instantie) voor een week naar een zorghotel gegaan wat uiteindelijk 2 maanden is geworden. Het ging niet zonder slag of stoot maar hij zegt nu zelf ook dat het niet eerlijk was om mij zo te claimen. Inmiddels is hij weer thuis en weer in zijn oude gedrag vervallen maar omdat hij zolang weg is geweest ben ik ook harder geworden. Als hij iets wilt wat hij zelf kan dan moet hij dat ook van mij doen en ik ga makkelijker even het huis uit. Als de kinderen savonds in bed liggen, het huis is aan de kant, de hond is uitgelaten dan installeer ik mijn man op de bank met eten/drinken/medicatie/telefoon etc onder handbereik en dan ga ik zelf weg. Mocht er dan en noodgeval zijn of de kinderen worden wakker dan kan hij mij bellen en ben ik binnen 20 min weer terug. Ook dit gaat met tegenstand van hem want als ik weg ben dan is hij eenzaam en verveeld zich maar dat is dan even nu eenmaal zo.

Verder ben ik ziekenhuisafspraken los gaan laten. Heeft hij een standaard behandeling of controle? Dan kan er ook makkelijk iemand anders mee ( en diegene instrueer ik dan dat zij wel de waarheid vertellen ipv het gaat zo goed), is het een nieuwe enge of nare behandeling dan ben ik natuurlijk wel bij. Dit heeft ervoor gezorgd dat het nog steeds heel zwaar is maar dat mijn leven wel uit meer bestaat dan alleen maar zorgen voor iedereen en wanneer ik dan na een avondje weg weer terug kom dat wij het ook gezelliger hebben.

En qua alchohol heeft mijn man geen problemen maar hij wilt heel de tijd blowen al heeft hij dat al maanden niet meer gedaan terwijl blowen uit den boze is ( door zijn chemo kan hij copd zoals jouw man krijgen) maar dat constante gezeur en gezeik erom was ik zooo zat! Ik heb gezegd dat het zijn beslissing is maar ik ga geen wiet halen, geen joints draaien en hem ook niet de tuin in slepen om te blowen en aangezien niemand daar zin in heeft blowt hij ook niet. Alleen als het zeuren echt heel erg is doe ik het maar dat is misschien 1 keer in de 2 maanden.

En qua aanpassingen in huis moet je maar net weten hoe je iets vraagt. Geen traplift omdat jij hem niet kan dragen maar vanwege zijn zelfredzaamheid etx

Hoi voor jou ook een moeilijke periode dus.

Jij bent al een stuk harder dan ik lees ik wel.
Mijn vriend is ontzettend drammerig (en dat besef komt altijd later) manipulatief. Claimt ontzettend en vind dat heel normaal. En ook egoïstisch.
Alchohol moet hij hebben want wat heeft hij anders nog aldus vriend.

Zorgboerderij 1 a 2 keer per week balletje rolt nog maar gaat niet zo snel als ik zou willen en dat vindt vriend helemaal niet erg.

Zorghotel over zijn lijk. Tenzij ik meega maar dat heeft geen zin want dan ben ik alsnog de sjaak.
Had ik m ook gezegd en toen was de wereld te klein. Ik moest er trots op zijn dat zijne hoogheid mij om hulp vroeg.

Dus dan maar zorgboerderij blijft hier toch compromissen sluiten.

Traplift e.d. heb ik inmiddels op een andere manier geregeld want de gemeente werkt hier absoluut niet mee.
Dus ik verwacht de vergoeding zorgboerderij die ook via de wmo moet niet zonder slag of stoot.
Goddank is er de ggz meneer die evt. nog bij het gesprek wil zijn.

Druktemaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:43

Zorghotel is hier ook echt onder dwang gegaan hoor. In samenwerking met zijn artsen die hebben gezegd hem niet mee te laten doen aan de studie omdat ze zicht op hem willen hebben tijdens de studie, dat was natuurlijk complete onzin maar het heeft wel geholpen. En dat harde is ook pas na lange tijd gekomen hoor, heb ook jonge kinderen en wil niet dat hun jeugd zo erg wordt beïnvloed dat zij ook nooit wat leuks doen of buiten komen.

En het claimerige en manipulerende herken ik heel erg. Mijn man ligt op dit moment in het ziekenhuis en de enige reden dat ik nu thuis ben is omdat de zusters daar zeggen dat ik alleen op bezoekuur mag komen. Wat ook complete onzin is want op oncologie zijn er helemaal geen bezoektijden. Helaas werken de meeste artsen en zusters niet zover mee dat ze patiënten " voorliegen" maar nu gelukkig wel. Net belde mijn man dat hij was gevallen en niet op kon staan en dat ik moest komen ook al weet hij dat ik een uur moet rijden om daar te komen en ook nog eens oppas voor de kinderen moet regelen terwijl dat ook niet zo makkelijk is maar nee IK moest hem van de grond af komen tillen...dus net gewoon de afdeling gebeld en de zusters hebben hem van de grond gehaald.

En het zorghotel is er ook voor jou he! Als jij als mantelzorger het niet aan kan dan kan je vriend er gewoon heen! En voor mijn man was het best wel een eye opener dat er daar mensen zaten die wel nog 40 jaar te leven hebben maar dan 40 jaar lang niets kunnen bewegen, heeft hem weer wat positiever gemaakt.

En dat hij de zorgboerderij al weigert snap ik best, hard gezegd maar hier is de zorgboerderij voor jongeren met een verstandelijke beperking maar wat moet je anders? Ben je al eens van huis weggelopen? Ik wel en heb het hem lekker zelf laten uitzoeken ( een paar uur) heb mijn telefoon uitgezet etc en ook dat was een eyeopener.

En qua pijnstilling wordt er altijd gedaan alsof tramadol heel heftig is, meid dat is het helemaal niet. Ik krijg het zelfs bij kiespijn en dan nog werkt het niet en van pijn wordt iedereen een moeilijk mens! Mijn man krijgt Oxycodon en oxycontin met paracetamol en dat is echt een gouden combinatie als hij er 6 op een dag neemt. Alleen dan is hij een beetje te genieten.

En als je bij je partner weg wilt gaan is dat echt geen schande, stel hij leeft nog jaren? Dan ga je er zelf echt helemaal aan kapot. Ik wou ook bij mijn man weg tot ik zelf veel harder ben geworden en als jij niet zo hard kan worden dan ga je echt kapot hieraan.

Druktemaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:50

En manipuleren is zo herkenbaar!!! Hij lag toen in het ziekenhuis aan de chemo en ik zou met de kids wat leuks gaan doen totdat meneer belde want ik moest direct naar het ziekenhuis komen en anders zou hij nu het infuus uit zijn arm trekken en naar huis komen en dan zou hij doodgaan en dat was dan mijn schuld. Echt hij had mij al bijna zover dat ik al in de bus richting ziekenhuis zat en toen zag ik die koppies van mijn kinderen en had echt zoiets van nee hun gaan nu voor en heb mijn telefoon uitgezet en ben met de kids weggaan. Toen ik thuis was had ik echt 52 gemiste oproepen en 100den boze appies maar jammer dan. Het draait nu eenmaal niet allemaal om hem.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 22:14

Ik reageer even kort.

Dwang heeft bij hem geen zin. Dat wordt heibel ruzie en hij wordt agressief.

Hier zijn er zorgboerderijen met gemengde groepen. Groepen met alleen zijn leeftijd en zoals jij ze kent.
Ik hoop dat hij naar de fledderushoeve kan.

Wanneer ik mijn telefoon uitzet heb ik naderhand knallende ruzie. Want ik moet bereikbaar zijn en direct en wel meteen reageren. Als ik 2 minuten later reageer is t al feest.

Was het maar zo dat hij door pijn zo moeilijk was.

Volgens de huisarts mag hij niets anders dan tramadol (ivm de waslijst aan medicijnen die hij nog meer gebruikt) en de volgende stap zou morfine zijn aldus haar. En daar wil ze zo lang mogelijk mee wachten.

Ik heb de pijnstillers die jij noemde ff opgezocht en hij mag ze idd niet hebben.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:22

Je moet echt harder worden voor hem TS. Dat hij dood gaat is nog geen vrijbrief om zich als een absolute kl**tzak te gedragen tegenover jou. Lopen kan hij toch bijna al niet meer? Als hij agressief wordt loop jij mooi het huis uit en laat je hem even lekker in zijn eigen sop gaarkoken. Wat denkt hij wel niet!
Denk erom dat JIJ degene bent die zijn gedrag in stand houdt door zo onderdanig te zijn. Wil je dit echt nog maanden, jaren doen?? Wie weet overleeft hij de komende 10 jaar nog wel, heb jij mooi je beste jaren aan zo'n mafkees verspild.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 22:32

topsylover schreef:
Je moet echt harder worden voor hem TS. Dat hij dood gaat is nog geen vrijbrief om zich als een absolute kl**tzak te gedragen tegenover jou. Lopen kan hij toch bijna al niet meer? Als hij agressief wordt loop jij mooi het huis uit en laat je hem even lekker in zijn eigen sop gaarkoken. Wat denkt hij wel niet!
Denk erom dat JIJ degene bent die zijn gedrag in stand houdt door zo onderdanig te zijn. Wil je dit echt nog maanden, jaren doen?? Wie weet overleeft hij de komende 10 jaar nog wel, heb jij mooi je beste jaren aan zo'n mafkees verspild.

Ik ben 1 x naar buiten gelopen omdat ik zelf zo boos werd om zijn onredelijkheid op dat moment.
Toen ik 15 minuten later terug kwam wist hij het zo te draaien dat het mijn schuld was en hij gelijk had.
Dat bedoel ik dus met dat manipulatieve. Hij weet je echt te mindfucken op zo'n moment. En dan ook nog zo dat je echt aan jezelf gaat twijfelen. Dus dat probeer ik uit de weg te gaan omdat ik zelf niet sterk genoeg in mijn schoenen sta.

Druktemaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:43

Logisch dat hij je manipuleert want je trapt er ook nog in. Hier breekt ook de hel los als ik onbereikbaar ben hoor en wordt hij ook agressief maar wat wilt hij doen dan? Ik loop dan echt gewoon weg en laat het hem lekker zelf uitzoeken, hoor hem vanzelf wel weer als hij normaal kan doen. Hij gedraagt zich zo omdat jij het in stand houdt. Gemeen gezegd van mij maar het is wel zo.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:45

Wat vervelend ts.

Ik zou wel echt naar Druktemaker haar advies luisteren. Zo te lezen echt vewl overeenkomsten.

Je moet echt proberen er boven te gaan staan. Hij kan niet zonder jou. Wat hij ook zegt en hoe hij het ook brengt.

Maar jij hebt ook recht op een leven. Jij mag ook dingen voor jezelf doen.

Innd weglopen. En als je dan later terugkomt en hij draait het om. Weer weggaan. Hij zoekt het maar uit.

Je kan aangeven dat je er altijd voor hem bent, maar dat het wel anders moet.

Maar ja.. ik heb makkelijk praten.

Druktemaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:53

Idd gewoon weglopen, ga je terug en kan hij weer niet normaal doen? Dan weer weglopen en langer wegblijven net zolang tot hij normaal kan doen tegen jou of inziet dat ook anderen hem kunnen helpen. Hoe dan ook een win-winsituatie want jij bent ff weg en niet meer onder zijn invloed en daar wordt je zelf echt sterker van! En aangezien hij afhankelijk van jou is ga jij dit echt winnen. Rot om te zeggen maar het is wel een beetje een machtsspelletje waarbij JIJ de touwtjes in de handen hebt.

En wat denk je hoe het zou gaan als hij thuiszorg heeft? Als hij hun uitscheldt of agressief wordt lopen ze ook weg tot hij weer normaal doet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:20

Als iemand zo kan manipuleren,is hij sterker/gezonder dan dat hij jou toont. Hij is slim met woorden en heeft geen respect voor jou.
Ts,ik hoop dat het je lukt om meer voor jezelf te kiezen. Je partner heeft blijkbaar niet in de gaten wat voor lief en waardevol mens jij bent.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 08:00

Ik vraag me af wat je relatie nog inhoudt op dit moment. Dit is meer de klus klaren of het karwei afmaken. Liefde lijkt me niet meer aan de orde? Idem dito voor Druktemaker. Lijkt me verschrikkelijk om in zo'n situatie terecht te komen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 08:46

@vala liefde kan er zeker nog wel zijn denk ik. Op zulke momenten ben je er voor elkaar, dat vind ik echte liefde.

Maar je moet er niet aan onderdoorgaan. Logisch dat se relatie niet in balans is. Maar het moet niet doorslaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:10

TS, is er nooit gepraat over een longtransplant?
En kennis van mij met ernstige COPD, een vestokte roker, die zelfs nog door bleef roken toen hij al aan de zuurstof zat, wist, met de dood in de ogen, uiteindelijk toch te stoppen en heeft kort daarna een longtransplantatie gehad. Hij was toen, denk ik, ook al ver in de 50, begin 60.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 10:06

Dit heeft niets meer te maken met 'er voor elkaar zijn'. Ts is er voor haar partner, maar andersom is hij er al jaren niet meer voor haar.
Ts hij is manipulatief omdat het hem lukt. Jij trapt daar in.
Ik had hem allang in zijn sop laten gaar koken. Neem tijd voor jezelf, ga wat doen en trek ook gewoon de deur dicht. Hij doet lelijk als je terugkomt? Weer de deur dichttrekken en pas weer binnenkomen als hij normaal kan doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:29

Ik lees met verbazing deze berichten. Ook al ben je ziek heb je nog niet het recht om zo te doen. En ook al is iemand heel ziek hoef je dit niet te pikken en goed te praten. Jullie houden dit zelf in stand. Ik betwijfel of ze in gezonde toestand al een prettige persoonlijkheid waren. Ik zou zeggen toedeloedokie. Je bent toch geen gekke henkie.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:40

Nou precies, zo'n gevoel heb ik ook, hoe was je relatie dan voorheen? Begrijp me niet verkeerd, diep respect hoor maar ik kan me niet voorstellen dat mijn man zo zou worden of dat ik zelf zo zou worden als ik ziek zou zijn. Maar dat is moeilijk want dat weet je vantevoren natuurlijk nooit maar toch....je gaat toch niet zo om met iemand waarvan je houdt? Dat je relatie wat scheef trekt bij ernstige ziekte is denk ik onontkoombaar maar dit gaat mij echt wel ver als ik het zo lees.
Maar ik snap ook dat je zo iemand niet zo maar even in de steek laat.

Druktemaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:15

Ik had mij ook nooit kunnen voorstellen dat mijn man zo zou worden maar echt ziek zijn, doodgaan, pijn hebben doen rare dingen met een mens. En liefde tussen ons is er zeker nog en we hebben het echt leuk samen ook alleen is de eerste periode vreselijk moeilijk geweest.

En niet vergeten dat er ook een groot deel schaamte bij zit he, en acceptatie van ziek zijn is ook een langdurig proces.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:09

Dat geloof ik ook zeker wel hoor dat dat het ook moeilijk maakt, het accepteren van ziek zijn.
Nogmaals veel respect voor jou en voor TS. Goed dat je ook zo af en toe de grens trekt en voor jezelf kiest en de kinderen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:13

Wat ik me afvraag: had je, je ook zo laten manipuleren als je vriend niet ziek was geweest?
Dat je er bent voor je zieke partner is natuurlijk vanzelfsprekend, maar dit is absoluut geen gezonde verhouding meer.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:56

Mannen (en kinderen ook) gedragen zich zoals ze zich gedragen door ons (vrouwen/partners).
Wij maken ze zo zoals ze zijn. Wij accepteren het gedrag van onze partners. Ziek of niet, hij trekt jou mee in de lijdensweg. Terwijl hij voor jullie beide wat makkelijker kan worden gemaakt door hulp te accepteren zodat hij wordt verzorgt en alles in orde is, en zodat jij meer tijd hebt voor jezelf en minder gezeik en ruzie. Ik vind daarnaast dat hij zich dit gedrag helemaal niet kan permitteren omdat hij jou nodig heeft. Dan hoort hij je op handen te dragen en zijn dankbaarheid te tonen. Op zijn minst, want hij kan zijn bijdrage in het huishouden niet leveren dus enig schuldgevoel zou ook op zijn plaats zijn.
Mantelzorgers worden vaak iemands gratis thuiszorg medewerker die alle zorguren, onplanbare zorguren, begeleidingsuren etc in 1 vervullen. Het is keihard werken. Als je er je beroep van had gemaakt, had je zo'n 40-50 euro per uur verdiend in de thuiszorg als ZZP' er. Als je vriend een PGB zou krijgen kan hij jou in ieder geval inkopen en krijg je deels betaald voor je werkzaamheden. (Denk aan zon 30 euro per uur). Jij doet het verdorie gratis en hij komt met dit gedrag op te proppen. Als hij dit flikt bij een zorgmedewerker dan bekijkt hij het maar, niemand die hem nog helpt. Maar jij wel, je moet echt leren opkomen voor jezelf.
Voel je je schuldig om hem achter te laten omdat hij ziek is en dood gaat?
Want ik verklaar je voor gek als je dat zwaarder laat wegen dan het ondankbare gedrag en het feit dat jij er zelf ook 'ziek' van wordt. Deze situatie is niet gezond.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:51

RoyceMack dus het gedrag van de man is de verantwoordelijkheid van de vrouw??
Lekker dan :n

Ik denk dat hier volkomen wordt onderschat Hoe moeilijk het is. Je hebt een relatie en je vriend wordt ernstig ziek. Vanzelfsprekend doe je alles voor hem, en dan sluipt zo'n patroon er ongemerkt in.
Het vervolgens weer doorbreken is niet zo makkelijk. Je kunt je voornemen om grenzen te gaan stellen, maar hard zijn tegen iemand die het afschuwelijk moeilijk heeft, fysiek en mentaal, en waar je ook nog eens een ibtens emotionele band mee hebt, is niet zo makkelijk.

Ik heb veel respect voor je ts en ik wens je sterkte bij dit proces.
Ik hoop dat er nog liefde tussen jullie is en dat er ook goede herinneringen overblijven als hij er straks niet meer is.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:36

Voledig eens met nikass...

Het lijkt me echt verschrikkelijk.