Zwerte schreef:Ik wil hier ook graag meepraten. Ik heb al zeker 10 jaar keihard rammelende eierstokken, mijn lijf en gevoel schreeuwt om een kind. Ik heb hier nooit aan toegegeven omdat mijn geestelijke gesteldheid niet goed genoeg is/was en afgelopen jaren ook fysiek slecht gaan.
Na tig jaren therapie ben ik er psychisch eindelijk echt klaar voor en durf het aan. Ik zit echter nu nog met mn lijf die niet meewerkt omdat ik jarenlang inactief heb geleefd en in deze tijd heb ontdekt dat ik hypermobiel ben, wat nogal veel rugklachten geeft. Ik ben nu langzaam aan het trainen en weer actief aan het worden maar voordat dat acceptabel genoeg is ben ik zo enkele maanden verder. Daarbij moet ik nog stoppen met wiet, wat ik nu nog als slaapmiddel gebruik. Dat is mn laatste stukje om psychisch op te lossen, mn levenslange slapeloosheid. Het plan is om 1 maart te stoppen, dan duurt het nog ongeveer 3 maand voor de thc uit mn lijf is (weet ik uit ervaring) en eerder wil ik absoluut niet zwanger worden. Dus voor 1 juni zal dit sowieso niet gebeuren. En dan ook alleen als mn slapen beter gaat en ik fysiek sterker ben. Er zitten dus jammergenoeg nog wel wat mitsen en maren aan vast.
Verder is alles prima in orde: stabiele relatie, koopwoning, partner stabiele baan en ik wil niks liever dan mijn dagelijks leven verrijken met een kleine hummel. Hij is er ook echt aan toe, verlangt heel erg naar een gezinnetje.
Ik ben wel al gestopt met de pil na 16 jaar gebruik, dat voelt al enorm spannend en is voor mij al een stukje voorpret! Als alles zo door blijft gaan, hoop ik dit jaar nog zwanger te zijn. Mag ook wel, ik word 32 in augustus. De biologische klok tikt hard door!
Wat ik de laatste tijd merk, is dat mn kinderwens nu echt ondraaglijk is geworden. Zolang het echt absoluut niet kon, kon ik het makkelijker van me af zetten. Was ook vaak moeilijk, maar nu zit mn hoofd echt 24/7 vol met babies en hormonen.... Als ik bijv door een winkelstraat loop en mn oog valt op babykleding, dan verdwijnt gewoon de hele omgeving en loop ik er op af alsof het een magneet is die aan me trekt. Om te zwijgen van het effect wat babys zelf op me hebben.... Ik ben bijna in staat ze mee te jatten als mama niet kijkt! Echt bizar! Ik heb al jaren dat het me trekt, maar nu overheerst het echt. Hoe dichter ik bij mn doel kom, hoe obsessiever ik word. Jullie misschien tips om dat wat te minderen?
Hier ook 32 en ongeveer hetzelfde gevoel, ik mijd kinderafdeling, en alles wat over babys gaat is interessant, echt heel erg, mijn zusje bevalt over een maand ongeveer, dus ik gok dat het dan pas echt los gaat. hier ook altijd gewacht op een vaste baan, we zijn 5 jaar samen, wonen samen (geen koophuid, maar dat lijkt me niet gelijk een vereiste nu), verder wel wat spaargeld,... Ik heb het nu altijd uitgesteld ivm werk (en mn vriend heeft nu niet de droombaan), maar ik kan zo blijven uitstellen. Binnenkort maar een keer erover hebben, want ik ben het hele hormoongedoe ook wel een beetje zat, mn gevoel zegt per direct buiten gooien dat ding, mijn verstand is helaas nog steeds de baas over mn gevoel
. Ik ben altijd al een eeuwige twijfelaar geweest ivm belangrijke beslissingen.