FB actie voor vluchtelingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:23

Musiess schreef:
Nog niet.. nog ff dan wel.
Ze helpen onze dakloze toch ook niet.
ik heb syrie nooit in onze minderbedeelde geld zien inversteren... jij wel?

Het enige wat wij doen is schuiven (betalen)

Musiess schreef:
Nee ik zit in de oliebol in mijn eigen land. Ga ook niet uithuilen bij marokko.

Daarnaasy iemand geen kinderen toewensen (als je een kraamhulp bent..) tsja misschien ben je dan net zo menselijk in je vak als ik... net genoemd werd als instructie.

Wil je nou wel of geen hulp van 'die buitenlanders'/Mohammed/Achmed?

Tevens wenst StalNollie je nergens geen kinderen toe, maar zelf lopen zeiken en janken dat je kind niet naar school kan omdat er geen geld, maar dat kind heb je nota bene nog niet. Dan moet er toch ergens de beslissing genomen zijn om zonder voldoende geld, aan een kind te beginnen. Die keuze maak je zelf, je eigen verantwoording, dus waarom zou je er dan zo zielig over lopen doen als je het zelf kiest?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:39

StalNollie schreef:
Nee maar als er hier oorlog was net als 60 jaar geleden wat zou je dan doen. gewoon blijven en daar je kind geboren laten worden en opvoeden. of ging je op zoek voor je kind naar een veilige haven?

Hier blijven. Als je nu overstraat loopt in sommige wijken kun je ook je kleren van je romp getrokke worden voor een telefoon.. en met een kogel eindigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:44

Musiess schreef:
StalNollie schreef:
Nee maar als er hier oorlog was net als 60 jaar geleden wat zou je dan doen. gewoon blijven en daar je kind geboren laten worden en opvoeden. of ging je op zoek voor je kind naar een veilige haven?

Hier blijven. Als je nu overstraat loopt in sommige wijken kun je ook je kleren van je romp getrokke worden voor een telefoon.. en met een kogel eindigen.

Ik denk niet echt dat je weet wat oorlog precies inhoud..

Ingrid_92

Re: FB actie voor vluchtelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:48

Er was toch zo'n programma op tv enkele jaren geleden? Bestemming Onbekend? Die ook naar zo'n oorlogsgebied gingen (of andere gebieden). Zou voor sommigen niet verkeerd zijn als ze eens in zo'n programma terecht zouden komen om eens echt te zien wat oorlog, armoede etc. is...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:22

Ik vind dat men er best zijn eigen mening kan hebben hierover, heb ik ook maar om nou persoonlijk iemand af te zeiken vind ik te ver gaan. Van mij hoeven ze ook niet hierheen te komen en we hoeven toch niet allemaal ja te knikken hier!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:41

Soms schaam ik me gewoon mijn ogen uit mijn kop voor mijn medelanders zoals Mussies.

Je hebt geen baan en bent zwanger. Dat betekent vast dat je één of andere uitkering krijgt, waar ik als werkende aan meebetaal. Ik zou liever een deel van mijn salaris aan een vluchteling geven, dan aan zo'n onwetende zuurpruim die totaal niet weet waar ze over praat.
Schandalig.

Inderdaad, bestemming onbekend zou een heel goed idee zijn voor sommigen.

'Light only shines from those who share'

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:54

Andermans boeken zijn duister te lezen zei mijn opa altijd. Je kan niet weten wat de reden is dat iemand zo reageert en wat iemands persoonlijke situatie is, daarom vind ik het niet netjes om op de man te spelen omdat ze niet zo reageert als men zou willen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:59

niet netjes klopt, maar net zo kortzichtig als sommige van de Nederlanders hier reageren

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:09

chanicha schreef:
Andermans boeken zijn duister te lezen zei mijn opa altijd. Je kan niet weten wat de reden is dat iemand zo reageert en wat iemands persoonlijke situatie is, daarom vind ik het niet netjes om op de man te spelen omdat ze niet zo reageert als men zou willen.

Mee eens.

Belasting betalen doet mij elk jaar erge pijn in mijn portemonnee. Maar ik gun iedereen een eerlijke behandeling en dat krijgt niet iedereen.

Het zou de overheid sieren als ze de onderliggende factoren van de boosheid zouden erkennen (zoals de onnavolgbare verdeling van belastinggeld) en daar ook iets aan zouden doen (in plaats van verontwaardigd en verbolgen zijn over de boosheid die wordt geuit online).

Het lijkt wel een wedstrijd tussen de landen die opvang bieden (wie heeft het meeste over voor vluchtelingen). Terwijl men op grote schaal het meest belang zou hebben bij het spoedig beëindigen van de oorlog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:10

Wat ik hier een beetje mis is dat Nederland geen Griekenland is.. Als er een land in de EU transparant is over haar financiele zaken dan is het Nederland wel (iets met braafste jongetje van de klas). Als jij wilt weten waar je belastinggeld naartoe gaat dan zijn er genoeg sites die haarfijn uitleggen hoe dat precies verdeeld wordt en waar het dan naartoe gaat.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:29

Musiess schreef:
Je word ook nooit mijn klant.
Daarnaast heef ik geen les meer ivm medisch.

Gelukkig krijg ik een kind dat niet naar school kan haast omdat ik niet gehokpen word. Halleluja nederland.. lekker welvarend. En dat misschien geld moet lenen van zijn oma om naar de school te kunnen. Maar onze buurtjes zijn vluchtelingen hebben 6 kindjes en krijgen subsidie van de gemeente om ze naar school te sturen.
Terwijl ik nu nog letterlijk een maand moet vreten van t geld van mijn moeder.

1. School is toch gratis?
2. Waarom ben je ooit zwanger geraakt als je van je moeders geld moet leven?
Prima hoor, als je vindt dat vluchtelingen beter ergens anders opgevangen kunnen worden dan hier in Nederland, maar geef dan goede argumenten want vluchtelingen hebben echt niet meer dan jij.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:32

Neen.... School is niet gratis.. Ik snap ook niet dat mensen dit met droge ogen Zeggen. School is vrij toegankelijk, gelukkig maar.. Maar gratis onderwijs is toch echt onjuist. Leraren krijgen gewoon hun salaris, schoolboeken moeten gewoon betaald worden, al dan niet met een ouderlijke bijdrage. Excursies idem dito. Scholen hangen aan elkaar met subsidies, maar gratis? Echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:37

Sammie schreef:
Neen.... School is niet gratis.. Ik snap ook niet dat mensen dit met droge ogen Zeggen. School is vrij toegankelijk, gelukkig maar.. Maar gratis onderwijs is toch echt onjuist. Leraren krijgen gewoon hun salaris, schoolboeken moeten gewoon betaald worden, al dan niet met een ouderlijke bijdrage. Excursies idem dito. Scholen hangen aan elkaar met subsidies, maar gratis? Echt niet.

En toch heeft elke school een speciaal potje voor leerlingen wiens ouders dingen als excursies en boeken niet kunnen betalen. Het armste kind van Nederland kan hier middelbaar onderwijs genieten.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:46

De ouderbijdrage zijn gigantisch.
Na 1,5 jaar €17
En ook bij ons op school zijn potjes voor de mensen die het niet kunnen betalen.
Laatst bijgewerkt door ziezoziezo22 op 04-09-15 22:48, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:47

Per? (Ben geen ouder ;) )

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:49

Oké, als het gaat om extra supplementen etc.. Wij geven per jaar ongeveer 150 euro uit. Maargoed, dat komt door een nieuwe rekenmachine, passer etc, die je ook allemaal tweedehands kan halen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:11

Sammie schreef:

Onderwijs wordt inderdaad betaald door ons allemaal (dus in die zin is het niet gratis), het is gratis te volgen voor kinderen tm de middelbare school. T is niet dat mijn kind of die van mussies niet naar de basisschool kan als wij er geen geld voor hebben; het kost ons niets extra's, behalve dan wat wij al afdragen aan belastingen. Maar dat je kind niet naar school kan wegens geld tekort, dat is niet mogelijk omdat het je als ouder niets extra's kost.

Schoolboeken zijn óók gratis (als scholen een borg ervoor vragen, is zelfs dat vrijwillig!). Ouderbijdrage is vrijwillig; sterker nog;

Heeft u de ouderbijdrage niet betaald voor een verplichte activiteit? Dan mag uw kind toch deelnemen aan deze activiteit, omdat de activiteit onderdeel is van het onderwijsprogramma.

Heeft u de ouderbijdrage niet betaald voor een extra activiteit die niet is verplicht? Dan mag de school uw kind weigeren voor deze activiteit. De school moet dan wel zorgen voor opvang van uw kind. Informatie hierover vindt u in de schoolgids.

(Uitzondering particulier onderwijs uiteraard, maar als je je kind daarop zet is geld vaak niet echt een probleem haha)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:20

ziezoziezo22 schreef:
De ouderbijdrage zijn gigantisch.
Na 1,5 jaar €17
En ook bij ons op school zijn potjes voor de mensen die het niet kunnen betalen.

En het is nog vrijwillig ook!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:59

Jammer dat sommige mensen zich zo aangevallen voor door mensen die in mijn ogen geen andere uitweg zien dan vluchten. Doordat een oorlog hun land verscheurt.
Ik heb even een mod getipt want sommige mensen gaan echt te ver in hun "argumenten"

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 00:50

Moderatoropmerking:
Ik zou jullie willen vragen hier respectvol en ontopic te blijven discussiëren. Zoals jullie ook kunnen lezen in de Boktregels is het altijd de bedoeling om in een discussie "op de bal" te blijven spelen in plaats van "op de man". Het is dan ook absoluut niet de bedoeling elkaar aan te vallen, respecteer de mening van een ander. Irriteert iemand je enorm dan kun je altijd even kijken naar de Foei-Functie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:13

Emmaa_ schreef:
Sammie schreef:

En toch heeft elke school een speciaal potje voor leerlingen wiens ouders dingen als excursies en boeken niet kunnen betalen. Het armste kind van Nederland kan hier middelbaar onderwijs genieten.

Dat zal wel, maar dat maakt school toch echt niet gratis. Daar betaalt zelfs elke belastingbetaler aan mee, zelfs diegenen die geen kinderen hebben. Daarom is onderwijs vrij toegankelijk, maar gratis..? Never.. Echt niet. :)

En dat mag van mij zo blijven, maar kom aub niet met het argument onderwijs is gratis. Niks is gratis.. Zelfs je geboorte en je dood niet. Voor alles daartussen in betaal je ook gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:36

Als je het zo bekijkt is school inderdaad niet gratis, ben ik met je eens. Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat het onderwijs in Nederland vrij toegankelijk is, ook als je letterlijk geen rode cent op de bank hebt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:03

En zo hoort het imo ook. :) Onderwijs is nl. de sleutel tot oa welvaart en zelfstandigheid.

(In dat kader ben ik ook niet blij met de ontwikkelingen mbt de studiebeurs etc)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:09

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:29

Maar even terug naar waar het topic over ging oorspronkelijk. Zijn er al mensen die daadwerkelijk wat hebben gedaan of die zich aangemeld hebben? Ik ben erg benieuwd naar de verhalen :) Zelf zou ik graag wat willen doen, maar zou niet weten wat!
Vrienden van ons nemen iemand in huis, die heb ik wel een bed gegeven. Vind het heel knap wat zij doen, dat zou ik zelf niet snel doen denk ik.
Financiële hulp en materiële hulp geef ik soms aan een bekende familie in Afrika. Omdat ik hun ken en weet dat het geld goed terecht komt. Maar meer doe ik nog niet.