Mensen die twijfelde over kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:43

Collie2008 schreef:
Betaald verlof? Dat zou ik echt idioot vinden. Je bent toch niet doodziek? Zoegverlof vragen na een zware bevalling snal ik dan weer wel dat je dan voor je vrouw wilt zorgen. Verder is een kind krijgen eigen keuze dus waarom zou de man dan betaald verlof moeten krijgen? Onbetaald verlof snap ik dan weer wel

Mee eens. De BV Nederland betaalt al heel veel voor bevallingen en kinderen, ik snap echt niet waarom er dan ook nog eens extra betaald verlof moet komen voor de vader. Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid, je kunt het ook zelf regelen dmv vakantiedagen en/of onbetaald verlof, of misschien gewoon structureel minder gaan werken?
Zoals eerder gezegd, je weet ruim van te voren dat het er aan zit te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:53

Wendy schreef:
Collie2008 schreef:
Betaald verlof? Dat zou ik echt idioot vinden. Je bent toch niet doodziek? Zoegverlof vragen na een zware bevalling snal ik dan weer wel dat je dan voor je vrouw wilt zorgen. Verder is een kind krijgen eigen keuze dus waarom zou de man dan betaald verlof moeten krijgen? Onbetaald verlof snap ik dan weer wel

Mee eens. De BV Nederland betaalt al heel veel voor bevallingen en kinderen, ik snap echt niet waarom er dan ook nog eens extra betaald verlof moet komen voor de vader. Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid, je kunt het ook zelf regelen dmv vakantiedagen en/of onbetaald verlof, of misschien gewoon structureel minder gaan werken?
Zoals eerder gezegd, je weet ruim van te voren dat het er aan zit te komen.

Ik sluit mij compleet bij jullie aan.

pmarena

Re: Mensen die twijfelde over kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:27

Het zou hartstikke leuk zijn voor vaders, en het is zeker de moeite waard om eens te kijken op welke manieren de mogelijkheden verruimd kunnen worden, maar de belastingbetaler hoeft er niet voor op te draaien vind ik. Je moet toch ergens de grens trekken met cadeautjes weggeven...

Maargoed zo vind ik de kinderbijslag ook zoiets idioots.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:45

Ik ben weleens afgewezen omdat ik een vrouw was en ik straks zwanger zou rondlopen. Daar had hij dus niks aan. Werd letterlijk gezegd, ik stond wel even met mijn mond vol tanden. En nee het mag niet maar goed, wil ik voor zo iemand werken: nee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:49

Maar dan word je toch niet eens op gesprek gevraagd neem ik aan, als iemand specifiek het risico van een zwangere medewerker niet wil lopen?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:51

pmarena schreef:
Maar dan word je toch niet eens op gesprek gevraagd neem ik aan, als iemand specifiek het risico van een zwangere medewerker niet wil lopen?

Ik was de winkel binnengelopen, ze hadden hun advertentie op de winkelruit geplakt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:53

Laten we wel zijn, het is vooral voor de kleine ondernemer ook gewoon lastig he.
Ik heb er ook wel eens flink de balen van gehad dat een collega kort na het begin zwanger werd en vervolgens op het laatste moment van het verlof besloot thuisblijfmoeder te worden en niet meer terug te komen.
Dat vind ik haast gewoon een vorm van diefstal.

Maar zo is gelukkig natuurlijk ook niet iedereen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:56

Sleeper schreef:
pmarena schreef:

Ik was de winkel binnengelopen, ze hadden hun advertentie op de winkelruit geplakt.

Dat soort mensen wens je een 17-jarige in dienst die opeens onverwacht in verwachting zijn van een tweeling :=

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:00

pmarena schreef:
Het zou hartstikke leuk zijn voor vaders, en het is zeker de moeite waard om eens te kijken op welke manieren de mogelijkheden verruimd kunnen worden, maar de belastingbetaler hoeft er niet voor op te draaien vind ik. Je moet toch ergens de grens trekken met cadeautjes weggeven...

Maargoed zo vind ik de kinderbijslag ook zoiets idioots.

Precies!

Kinderbijslag weet ik niet goed wat ik ervan moet vinden. Ik snap niet zo goed waarom het er is eerlijk gezegd en vraag me af of het nog wel de functie heeft als waar het ooit voor beoogd was?

Eigenlijk vind ik het raar dat als je voor iets kiest je daar extra geld voor ontvangt, maar ja dan kan ik nog wel 1000000 dingen opnoemen die raar zijn

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:19

Sammie schreef:

Dat soort mensen wens je een 17-jarige in dienst die opeens onverwacht in verwachting zijn van een tweeling :=[/quote] Sorry quote verpest! }:0

Het stomme was, ze vroegen duidelijk om een dame. Maar blijkbaar ben ik te jong om een 'dame' te zijn (en te oud voor een meisje)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:19

De functie waar het ooit voor was beoogd heeft het zeker niet meer. Je kan van dat geld nl. amper je kinderen onderhouden. Wil je een groeiende bevolking zouden ze juist weer meer KB moeten gaan geven.

Aanwas aan de bevolkingsgroei is nodig. Onze hele economie is erop gebaseerd.

Persoonlijk vind ik dat het inkomensafhankelijk zou mogen worden. Iemand die 80K verdiend heeft geen KB nodig. Iemand die net 25K krijgt zou er zijn kinderen van naar de uni oid mee kunnen doen. Dat is alleen maar beter voor de bevolking ook. Hoogopgeleiden.

Sleeper schreef:
Het stomme was, ze vroegen duidelijk om een dame. Maar blijkbaar ben ik te jong om een 'dame' te zijn (en te oud voor een meisje)

Wat voor bedrijf was het dan? Het is toch raar als je specifiek om een dame vraagt. Dan krijg je toch echt 20 of zelfs 30+ binnen. Ik blijf het hoe dan ook absurd vinden om zulke dingen tegenwoordig nog te veronderstellen. Vraag dan om heren :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:21

Want als je een winkel binnenloopt waar ze iemand zoeken, dan zijn ze verplicht om iedereen aan te nemen die wel interesse heeft, en zo niet dan zijn het rotzakken? :P

Oh dat ze een "dame" vroegen is dan wel weer typsich :)
Bedoelden ze zeker iemand boven de 40 mee :P

Sizzle: inderdaad :j

Maar ik kan me ook wel goed voorstellen dat mensen als de baby er nog niet is oprecht van plan zijn om weer te gaan werken na hun verlof. Je weet dan gewoon nog niet hoe het gaat zijn met die uk erbij. En als dan blijkt dat het toch wel een stuk pittiger is dan je had gedacht, het na een paar maanden ook niet genoeg beter wordt om weer te gaan werken toch wel te zien zitten, dan heeft ook niemand er iets aan als je het gaat "proberen" en dan kan je maar beter opzeggen zodat je werkgever alsnog z.s.m. een vervanger in dienst kan nemen / je vervanger in vaste dienst kan vragen voordat die weer weg is omdat jij weer gaat "proberen" te werken.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:23

pmarena schreef:
Want als je een winkel binnenloopt waar ze iemand zoeken, dan zijn ze verplicht om iedereen aan te nemen die wel interesse heeft, en zo niet dan zijn het rotzakken? :P

Ik geloof niet dat dat is wat ik gezegd heb of zelfs maar bedoeld heb. ;) Geen interesse is geen interesse maar het gooien op een eventuele zwangerschap is raar.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:24

Sammie schreef:
Wat voor bedrijf was het dan? Het is toch raar als je specifiek om een dame vraagt. Dan krijg je toch echt 20 of zelfs 30+ binnen. Ik blijf het hoe dan ook absurd vinden om zulke dingen tegenwoordig nog te veronderstellen. Vraag dan om heren :D

Een dierenwinkel :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:35

Wat die kinderbijslag betreft stem ik voor gewoonweg compleet afschaffen.
Ik vind het echt de grootst mogelijke onzin :n

Als ze willen dat dat geld ten goede komt aan kinderen en de samenleving, laat ze het dan direct ergens voor gebruiken zoals iets in de opleidingsvorm voor kinderen gratis of goedkoper maken qua cursussen, sporten, studiemogelijkheden ofzo. Of een stukje sponsoring van kinderen die het echt karig hebben, en dan niet in geld waar pa / ma sigaretten van gaan kopen, maar door ze in natura iets aan te bieden dat ècht ten gunste komt van de kinderen :j

Niet zoals nu dat het in veel gevallen gebruikt wordt om de kids een leuk extraatje te geven, dat ze bvb. een computerspelletje uit mogen zoeken zodra de KB binnenkomt.... dat is onzinnig om als samenleving voor te betalen terwijl we toch best nog wat belangrijkere problemen hebben.

Laat die kids dan gratis zwemmen, EHBO e.d. cursus volgen, lid worden van voetbalverening, fruit afhalen ofzo.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:38

pmarena schreef:
Wat die kinderbijslag betreft stem ik voor gewoonweg compleet afschaffen.
Ik vind het echt de grootst mogelijke onzin :n

Als ze willen dat dat geld ten goede komt aan kinderen en de samenleving, laat ze het dan direct ergens voor gebruiken zoals iets in de opleidingsvorm voor kinderen gratis of goedkoper maken qua cursussen, sporten, studiemogelijkheden ofzo. Of een stukje sponsoring van kinderen die het echt karig hebben, en dan niet in geld waar pa / ma sigaretten van gaan kopen, maar door ze in natura iets aan te bieden dat ècht ten gunste komt van de kinderen :j

Niet zoals nu dat het in veel gevallen gebruikt wordt om de kids een leuk extraatje te geven, dat ze bvb. een computerspelletje uit mogen zoeken zodra de KB binnenkomt.... dat is onzinnig om als samenleving voor te betalen terwijl we toch best nog wat belangrijkere problemen hebben.

Laat die kids dan gratis zwemmen, EHBO e.d. cursus volgen, lid worden van voetbalverening, fruit afhalen ofzo.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:50

Misschien dat jij de KB gebruikt voor een extra'atje of een spelletje, maar in de arme gezinnen wordt het gebruikt waar t voor is bedoeld. Het is niet voor niks altijd zo druk bij kledingwinkels het eerste weekend na het begin van een kwartaal.

KB moet je niet vanuit je eigen oogpunt kijken. KB is voor alles onder modaal gezinnen gewoon (hard) nodig en wordt meestal gebruikt voor kleding. Niet voor computerspelletjes. Dat zijn de boven modaal gezinnetjes. Daarom pleit ik dus voor inkomensafhankelijk.

Voetbal is niet bepaald iets dat elk kind nodig heeft. Onderwijs wel. Stop het daarin.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:20

Waar ik het voor gebruik (moeten de eerste keer nog krijgen geloof ik :P ) maakt geen fluit uit.

Het principe van geld geven omdat je kinderen hebt, vind ik gewoon belachelijk.
Risico dat het op gaat aan onzin is veels te groot.

Daarom dus i.m.o. liever aan zaken zoals dus ook genoemd onderwijs.

Maar daarnaast wat mij betreft nog liever aan gratis kunnen sporten dan zomaar geld geven dat overal en nergens aan uitgegeven kan worden.

Voor de meeste kinderen zal dat namelijk ècht een welkom extraatje zijn, vriendjes opdoen en lekker bewegen tijdens een sport :j

Ouders die het echt arm hebben kun je beter op andere manieren ondersteunen om de kinderen te helpen, dan door ze geld te geven vind ik.

Inkomensafhankelijk vind ik ook onzin, noem het dan geen kinderbijslag meer maar verander het gewoon helemaal in echt op de kinderen gerichte natura.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:44

Als het geen fluit uit maakt waar jij het voor gebruikt, maakt het dus ook geen fluit uit waar een ander het voor het gebruikt. Mensen berederen vooral vanuit hun eigen belevingswereld. Jij benoemt extra spelletjes en andere ongein, terwijl er een hele wereld is die het geld heel hard nodig heeft. En die wereld is inmiddels een stuk groter geworden dan die personen die om zulke bedragen lachen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:54

Sammie, wat heb je er dan precies op tegen met in plaats van geld, datgene verstrekken wat kinderen uit "armere" gezinnen nu echt nodig hebben?

Denk je niet dat dat er toch echt wel gevallen zijn waarbij de kinderen belangrijke zaken tekort komen, terwijl de KB uitgegeven worden aan rotzooi? En dat dat verspilling van gemeenschapsgeld is?
Laatst bijgewerkt door pmarena op 22-07-15 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:55

Als je goed terugleest heb ik daar toch echt al lang antwoord op gegeven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:56

Nee dat heb je niet.

Als ze het nodig hebben voor de kinderen dan kunnen ze net zo goed datgene voor de kinderen in natura krijgen.

Ben je meteen af van de gevallen van verspilling van gemeenschapsgeld aan onzin waar de kinderen niks beter van worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:59

Dat heb ik wel..

Ik reageer in die laatste posts alleen op het feit dat jij beweert dat KB "in veel gevallen gebruikt wordt om de kids een leuk extraatje te geven, dat ze bvb. een computerspelletje uit mogen zoeken zodra de KB binnenkomt...."én dat is dus niet waar.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 22-07-15 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:59

Sammie schreef:
Voetbal is niet bepaald iets dat elk kind nodig heeft. Onderwijs wel. Stop het daarin.

Volledig offtopic, maar wil hier wel op reageren.

Ik werk in het middelbaar onderwijs en als ik iets belangrijk vind is het wel dat iedere leerling van me een hobby/ sport/ muziek/ bezigheid heeft. Sterker nog; ik benoem dat ook altijd aan ouders.
Kinderen hebben een uitlaatklep nodig, moeten energie kwijt, moeten vrienden maken, moeten andere dingen doen dan enkel leren thuis.

Ik had een mentorleerling afgelopen jaar wiens ouders in vechtscheiding zaten/ zitten, allebei in de bijstand, er was geen geld, kind moest stoppen met voetballen, had geen sport en hobby meer en zat dus nog vaker thuis in de ellende. Dat breekt serieus mijn hart.

Vwb KB; goed punt. Stop het in onderwijs en sporten en kleding etc.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:00

sport ja.. voetbal.. nee.. Ontwikkeling in sport begint niet bij voetbal.