Hoe baby gaan huisvesten in een co-ouderschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:44

Super dat je al zo voorbereid bent, dat zal sowieso al veel rust en vertrouwen geven en het gevoel dat je er min of meer klaar voor bent :)

En al t/m maatje 62...daar zit uk van mij nu met 4 maanden nog in :D
Heb je ook wat kleinvallende maat 50 of zelfs iets van maatje 46?

Die van ons daarvoor waren de maat 50 pakjes nog veels te groot namelijk, en die kwam toch pas met 41 weken en VK waren erg verbaasd dat hij zo klein bleek te zijn. Was blij dat ik ook wat 46 in huis had gehaald want had ècht niet kunnen gaan shoppen die eerste 2 weken :=

Joh krijg je dat kraampakket-spul niet van je zorgverzekeraar? Bij een ZK bevalling heb je volgens mij helemaal niks nodig, behalve spulletjes voor jezelf en kleertjes voor de baby :)

Alleen dan voor thuis tijdens de kraamweek die dingen van navelklemmetjes / wattenbolletjes wat de kraamzorg wel kan vertellen inderdaad :j

En vit. D en K druppeltjes is handig om alvast in huis te hebben, evenals de melkvoeding die je zou willen geven als de borstvoeding niet lukt (of je dat niet wilt) een iets van een flesje en kolf, dat soort dingen is best handig om klaar te hebben staan "voor het geval dat".

En voldoende luiers en doekjes enzo natuurlijk :j Oja en kraamverband voor jezelf :=
En van die netbroekjes bleken hier toch ook wel erg handig. Tip: neem er een paar mee uit het ZH, die zijn VEEL fijner dan die bij de apotheek ;)

Liselot

Re: Hoe baby gaan huisvesten in een co-ouderschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 10:48

Ik heb inderdaad ook kleertjes in maat 50, ook die echt wel erg klein zijn. Dus als het goed is moet dat goed gaan :)
Volgens mij heb ik uit het kraampakket alleen de verbanden en gaasjes e.d. nodig. Waterdichte molton matrashoes heb ik maar wel vast even gehaald.
Vitaminen heb ik nog niet staan, maar dat is dus wel aan te raden? Borstvoeding wil ik wel gaan geven als dat lukt. Kolf en flesjes staan al klaar. Poedermelk komt idd ook een bus van voor de zekerheid :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:52

Liselot schreef:
Met mijn gezondheid gaat het inmiddels aardig, heb een week in het ziekenhuis gelegen met nierstuwing. Kan nu wel weer rondhobbelen, maar werken is helaas nog een brug te ver. Ik werkte al ruim een jaar voor hetzelfde bedrijf via een uitzentbureau, maar ben nu een te groot risico en dus ook nog eens mijn baan kwijt....
Tussen mij en de vader gaat het helaas slecht, communicatie is ver te zoeken en ik krijg allerlei verwijten naar mijn hoofd geslingerd. Wil er hier niet te veel over uitweiden. We hebben op dit moment iig geen contact meer en ik zie na de bevalling wel hoe het gaat lopen.

He jakkes TS dat is het tegenovergestelde van verwacht en vooral gehoopt. Wat spijt me dat voor je! Je komt sterk over dus ik wens je alle kracht en succes in de komende tijd

BarbaLala schreef:
Wat een warboel.
Ik snap niet dat je voor een kind laten komen kiest in zo'n situatie en niet gewoon verstandig bent en het laat weghalen met zoveel onzekerheden in je leven.
Je wil een kind een goede basis bieden en gezien de omstandigheden kon je ruim van tevoren al inschatten dat jou situatie daar niet aan voldeed.
Zelfs in de baarmoeder pikken kinderen al stress op van de moeder. Kan je nagaan wat jouw baby nu al moet doorstaan.
Laat staan als het geboren wordt.
Zelf niet alles op een rijtje hebben is niet erg, maar betrek daar geen kinderen in.
Dat is egoïstisch.
Ik raad je aan om hulp te zoeken en je problemen zo goed mogelijk te verwerken, om de kans op een later symbiose trauma te verkleinen.

Dit vind ik toch wel zo'n rotreactie zeg! Kind maar weg moeten halen, niet goed voor het ind zijn, egoïstisch. Bah! Abortus omdat het niet het perfecte plaatje is, dat vind ik pas egoïstisch! Volgens mij was de rode draad in dit topic juist dat het haar niet veel uitmaakte hoe het voor HAAR verliep, zolang alles maar goed was voor de beeb!

Liselot schreef:
Ik heb inderdaad ook kleertjes in maat 50, ook die echt wel erg klein zijn. Dus als het goed is moet dat goed gaan :)
Volgens mij heb ik uit het kraampakket alleen de verbanden en gaasjes e.d. nodig. Waterdichte molton matrashoes heb ik maar wel vast even gehaald.
Vitaminen heb ik nog niet staan, maar dat is dus wel aan te raden? Borstvoeding wil ik wel gaan geven als dat lukt. Kolf en flesjes staan al klaar. Poedermelk komt idd ook een bus van voor de zekerheid :)

Klinkt al goed voorbereid! Nu hopen voor jou dat de kleine uk gaat draaien zodat de druk wat van je nier af gaat!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:55

Liselot schreef:

Je bent super voorbereid zo te horen +:)+

Ja die vitamine-druppeltjes zijn wel handig, want die "moet" je geven tegenwoordig, vanaf de eerste dag.
Tip: De vitamine D3 van Bonusan staat goed bekend omdat die opgelost is in olijfolie :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 23-07-15 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 10:57

Ben nogal een pietje precies met dit soort dingen hahaha, wil altijd alles goed voor elkaar hebben en ook nog eens ruim op tijd. Geeft inderdaad rust :j

Vitaminen ga ik nog even halen dan!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:03

Hier stond ook al bijna alles klaar rond de 20 weken, zal mij niet gebeuren dat ik ineens niet meer in staat ben om alles naar mijn zin in orde te maken :P

Kraamzorg stond verbaasd hoe goed ik voorbereid was...maar eerlijk is eerlijk, die eerste weken heb ik nog best veel uit moeten zoeken en moeten regelen hoor, want dan blijken de flesjes die je klaar had staan ineens voor krampjes te zorgen, moet je betere flesjes zoeken....en daar heb je eigenlijk al geen tijd voor met zo'n uk en je eigen mankementen.... heb je bij nader inzien toch een elektrische kolf nodig en moet je daar weer tijd in stoppen om een goede te kiezen.

Blijkt de kans groot dat je baby beter ingebakerd kan worden, moet je weer achter van die zakjes aan....en ga zo maar door, constant problemen oplossen in het begin :=

Als ik toch bezig ben O:) Slaapzakken in verschillende maten en diktes zijn ook een aanrader :j
Dekentjes trappen ze vaak af. En ook al zie je een speentje misschien niet zitten...toch wel handig om wat in huis te hebben als blijkt dat uk het toch nodig heeft :(:)

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:05

Oh en veeeeel hydrofielluiers! Ik heb er 24 en zelfs dan grijp je nog wel eens mis :') Zeker in het begin gebruik je die dingen echt overal voor.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 11:10

Haha, dat idee heb ik dus ook. En helemaal omdat ik nu toch alleen ben :D Ben zaterdag alweer 23 weken, dus schiet al lekker op.

Geloof graag dat het inderdaad nog flink aanpassen en oplossingen zoeken zal zijn in het begin. Het is ook maar net hoe je kindje is natuurlijk.
Speentjes heb ik er een stuk of 4 van, zaten er wat in pakketten en gekregen van een vriendin waarvan de kleine allergie heeft voor plastic, die zaten dus ook nog in de verpakking :)
Slaapzakje heb ik er tot nu toe 1 van, vind het idee dat ze zich niet bloot kunnen woelen wel fijn. Heb nu een vrij dikke van puckababy, ben natuurlijk pas de 2e helft november uitgerekend. Dus het is wel een winterbaby.

suusje: Heb geloof ik 25 in normaal formaat en een aantal extra grote. Had al gelezen dat je die nooit genoeg kan hebben. Evenals rompers heb ik gehoord

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:15

Rompers...juist ja, als ik iets amper heb gebruikt is dat het wel...zonde geweest om die in huis te halen :=

Maar dat zal ook aan de zomer liggen :)

En pakjes uit 2 delen...waar-de-loos. Kruipen elke keer die truitjes op, en het elastiek van de broekjes en sokjes drukt en knijpt... doe mij maar de pakjes uit 1 stuk +:)+

Hydrofielen wel inderdaad :j Heb ik er ook hele stapels van, overal neerleggen zodat je ze altijd voor het grijpen hebt :P

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:17

Je mag mijn kraampakket wel overnemen, daar zijn alleen de kraamverbanden uit, maar ik vermoed dat je net als mij wat overgebleven is toch niet nodig gaat hebben. Dan kan je beter losse kraamverbanden, netbroekje (als je dat fijn lijkt) en een pakje celstofmatjes los halen..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 11:31

zonnebloem18 schreef:
Je mag mijn kraampakket wel overnemen, daar zijn alleen de kraamverbanden uit, maar ik vermoed dat je net als mij wat overgebleven is toch niet nodig gaat hebben. Dan kan je beter losse kraamverbanden, netbroekje (als je dat fijn lijkt) en een pakje celstofmatjes los halen..

Ja dat gok ik ook, dus dan haal ik die dingen net zo lief even los.

pmarena: Van die boxpakjes liggen er ook al een aantal in de commode (die commode is zo groot dat de gehele gadarobe in 50/56 in 1 lade past :') )

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:38

Flesje alcohol en watten, daar maak je de thermometer mee schoon. Ik he trouwens via Natura mijn kraampakket esteld en was volgens mij 21,95 icl verzenden. Via VGZ kun je een link vinden. Zaten toch wel veel handige dingen in ;)

Liselot schreef:

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 11:39

Tnx voor de tip! Dat is wel heel voordelig inderdaad. Ga hem even opzoeken :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:44

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:46

Mag je als UZK zomaar aan de kant worden geschoven als je zwanger bent? Ben je daar niet in NL tegen beschermd? Ik zou dat nog maar even goed uitzoeken want ik vind het echt waardeloos voor je! :(:) Dat zou gewoon niet moeten kunnen eigenlijk.

Wat een rotsituatie en balen dat je hierdoor ook een goede vriend bent kwijtgeraakt. En dan ook nog nierstuwing. Het zit niet mee.

Hoeveel weken ben je nu?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 11:50

Heb ik mijn rechtsbijstand opgezet Nelleke, helaas mag je als uitzendkracht (afhankelijk van de fase waar je in zit) zonder reden uit dienst worden gehaald. Dus officieel is het zonder reden gegaan. Mijn leidinggevende wilde het ook niet met zoveel woorden toegeven. Ze zei alleen dat ze de planning tot aan mijn verlof wel rond konden krijgen, dus tja...

Ben zaterdag alweer 23 weken, schiet al mooi op :)
En wat je zegt over een goede vriend kwijtraken; als hij echt een goede vriend was geweest was het denk ik heel erg anders gelopen. Je leert mensen natuurlijk wel kennen in situaties als deze. Zoals hij zich nu gedraagt ben ik er ook niet rouwig om. Heb vrienden genoeg :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:54

Ja 23 weken schiet al lekker op ja! Leuk. :) Jammer dat het bedrijf geen verantwoordelijkheid neemt t.o.v. haar werknemers. Ook al ben je uitzendkracht, ethisch verantwoord is het natuurlijk niet en je bent als manager ook een L*L als je iemand op 24 weken zwangerschap eruit bonjourt.

Wat je zegt klopt, een echte vriend was het blijkbaar niet, maar het blijft natuurlijk jammer dat je daar op deze manier achter moet komen.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:01

Je bent lekker op weg qua voorbereiding. Pin je niet teveel vast op thuis bevallen. Maar houd in je achterhoofd voor in geval van nood het ziekenhuis voor bevallen of misschien wel keizersnede. Hoor een hoop dames om mij heen die de klap van bevallen in ziekenhuis niet zagen aankomen en hier best nog wel even van ondersteboven van waren.

Mocht je het leuk vinden. We hebben op bokt hier een tips en tricks zwangerschap topic. Is erg gezellig en staat vol met tips.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 12:02

Nee daarom, heb zelf ook wel aangegeven dat ik wel snap dat ik nu niet handig voor ze ben. Maar de manier waarop vind ik gewoon nogal banketstaaf. Ze hebben wel aangegeven dat als de bezetting en planning het toelaten ik na mijn verlof terug kon komen. Dus tegen die tijd maar eens bellen of ze me kunnen gebruiken.

Smurfje: Ik wil juist in het ziekenhuis bevallen ;)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:48

Mooi dat je alles al voor elkaar hebt.
Dus ik kan t babybadje met standaard op de zolder laten staan?
Of kun je dat nog gebruiken.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:49

TS, mijn complimenten over hoe voorbereid en positief je bent! Wat knap dat je alles doorzet! Jij en de kleine redden het wel met jou doorzettingsvermogen!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:52

Liselot heft het ook goed voor elkaar. Ik ben als vriendin trots op haar hoe ze het allemaal doet. Zulke tegenslagen met de vader van het kind, maar toch positief en strijdlustig blijven. Ja, ik ben echt trots op mijn dinnetje :D :* en ik weet zeker dat ze een geode moeder wordt :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:56

Joolien schreef:
Liselot heft het ook goed voor elkaar. Ik ben als vriendin trots op haar hoe ze het allemaal doet. Zulke tegenslagen met de vader van het kind, maar toch positief en strijdlustig blijven. Ja, ik ben echt trots op mijn dinnetje :D :* en ik weet zeker dat ze een geode moeder wordt :D

Kan me voorstellen dat je trots bent joolien! Als vriendin zijnde maak je je toch zorgen over je vriendinnetjes in zo'n situatie!!

Ook fijn om je familie en vrienden achter je te hebben staan! Dat maakt het al wat makkelijker!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 13:05

Joolien schreef:

Dank je wel lieverd! Moet nu wel even een traantje wegpinken hoor :o

Tones: die staan ook al klaar, maar bedankt voor je aanbod!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:37

Liselot schreef:
Heb ik mijn rechtsbijstand opgezet Nelleke, helaas mag je als uitzendkracht (afhankelijk van de fase waar je in zit) zonder reden uit dienst worden gehaald. Dus officieel is het zonder reden gegaan. Mijn leidinggevende wilde het ook niet met zoveel woorden toegeven. Ze zei alleen dat ze de planning tot aan mijn verlof wel rond konden krijgen, dus tja...

Ben zaterdag alweer 23 weken, schiet al mooi op :)
En wat je zegt over een goede vriend kwijtraken; als hij echt een goede vriend was geweest was het denk ik heel erg anders gelopen. Je leert mensen natuurlijk wel kennen in situaties als deze. Zoals hij zich nu gedraagt ben ik er ook niet rouwig om. Heb vrienden genoeg :)

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. *\o/*

Wat een rotstreek van het UZB, weet je direct weer wat je daar aan hebt, hopelijk kan de rechtsbijstand je helpen! Ik duim voor je.

Ga lekker genieten nu, en niet teveel van de vader aantrekken, misschien draait het wel weer bij....