Een leuk gesprek met Jehova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van Jehova's?

Interessant, ik nodig ze binnen uit.
6 (1%)
Interessant, ik voer het gesprek maar laat ze niet binnen.
77 (14%)
Ik ben door hun in het geloof gestapt.
2 (0%)
Ik doe gewoon niet open als ik denk dat ze voor mijn deur staan.
141 (27%)
Ik doe wel open maar ben bot en kap ze af.
194 (37%)
Ik doe wel open, luister netjes maar durf ze niet af te kappen.
99 (19%)

Totaal aantal stemmen: 519

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:13

liedje89 schreef:
Fem schreef:

Ik denk niet dat jullie ze dood willen.
Maar sommige hebben gewoon een andere mening dan dat ik heb.
En dat is prima.
Ik zou ook liever hebben dat er geen 'secondlove' reclames op tv komen, maar die komen er wel en af en toe vermaak ik me graag een avondje met tv kijken.. En buiten het feit dat ik die reclames niet wil, komen ze wel op tv.. Ik kan meerdere dingen doen..
- de tv uitzetten..
- even wegzappen en daarna terug ..
- schreeuwen tegen de tv..
- alle mensen vervloeken die secondlove wel graag zien qua reclame....

En welke van deze opties juist is, is heel persoonlijk..
En zo zie ik het ook met JG die langs de deur gaan..
Je kunt er zo mee omgaan zoals je zelf wil en zolang jij achter je eigen gedrag staat, dan vooral doen. :)

Nee het is meer als iemand die aan je deur komt om je over secondlove te vertellen terwijl jij secondlove eigenlijk maar heel debiel vind, maar je moet wel beleefd blijven tegen die persoon want het is een levend mens en opvoeding en wet zegt dat je die met enig respect moet behandelen. De tv zet je zelf aan het is als de winkel inlopen en een blauwe onderbroek zien terwijl jij altijd een paarse draagt.

Ik woon trouwens in een studentenflat en de buitenlandse studenten hier zijn makkelijke prooi voor die bekeermeneren, ze bellen ook altijd op de bel van mijn huisgenoot omdat ie een engelse naam heeft, maar daardoor zijn het er vrij veel. (Hoewel ik betwijfel of ze ook echt veel bekeren, buitenlandse studenten zijn gewoon te beleeft en soms misschien te eenzaam om die mensen gewoon uit de deurpost te jagen denk ik :Y) )

En dan nog blijf ik er bij dat je dan kunt reageren zoals je wilt.. Open doen, reageren, niet reageren, schreeuwen, etc.
Zolang jij maar achter de manier van reageren staat..
Ik zou er niet achterstaan als ik zelf ga schreeuwen, dus dat doe ik dan ook niet, maar als jij dat fijn vindt en je daar prima bij voelt, dan gewoon doen.
Ook dat is leven en laten leven..

Je kunt toch niet voor die ander bepalen dat ie ECHT niet mag aanbellen..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:14

NatasjavE schreef:
Tancreda4 schreef:
Het is dat ik in een vrij gelovige buurt woon naar mijn idee, anders had ik mijn mooie sticker 'ja darwinisme, nee creationisme' op de deur gehad }:0 Maar vanuit respect en mijn niet willen opdringen met wat ik geloof (of in dit geval niet) doe ik dat niet.

Maar ik vind een sticker Darwinisme ja, creationisme nee niet onrespectvol. Echt niet.

Dat is jou mening toch?(de mijne overigens ook)

Waarom mag je wel uitdragen dat je in god geloofd(denk aan de kruisjes die veel mensen om de nek dragen) en niet uitdragen dat je atheïst bent?

Het zou prima moeten kunnen inderdaad. Maar omdat ik het zelf irritant vind constant te moeten worden herinnerd dat "Jezus leeft, of god van mij houdt" met bordjes, flyers en blaadjes door mijn brievenbus, dan draag ik mijn eigen mening ook niet ongevraagd naar anderen uit. Vragen ze er naar (en dan het liefst niet aan mijn deur :+ ) dan wil ik best mijn mening verkondigen.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:15

__Nathalie__ schreef:
Het licht brengen heb ik ook nog nooit van gehoord. Haha

Op zondag morgen 8 uur langs de deuren ook niet haha om 10 uur begint de zaal dus dat zullen er niet veel doen. Welicht een erge fanatiekeling

maar misschien een stomme vraag hebben jullie dan geen feestdagen zoals Pasen?
hier kwamen ze nl met Pasen bij dE deuren langs rond 10en....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:15

Gewoon zeggen dat het je niet uitkomt, en geen normaal mens (en ook geen JG) kan daar bezwaar tegen maken.
Ze schijnen niet te bijten, tenminste, ik ben nog geen bijtende exemplaren tegengekomen.
Maar ja, ze zijn natuurlijk allemaal anders, net als alle andere mensen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:17

Froukje_J schreef:
__Nathalie__ schreef:
Het licht brengen heb ik ook nog nooit van gehoord. Haha

Op zondag morgen 8 uur langs de deuren ook niet haha om 10 uur begint de zaal dus dat zullen er niet veel doen. Welicht een erge fanatiekeling

maar misschien een stomme vraag hebben jullie dan geen feestdagen zoals Pasen?
hier kwamen ze nl met Pasen bij dE deuren langs rond 10en....

Avondmaal is geloof ik in de week van Pasen dan valt die zondag idd af met Pasen zelf word niks bijzonders gedaan

Fem

Re: Een leuk gesprek met Jehova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:18

Even gewoon puur nieuwsgierigheid ..
Maar hebben de Jehova Getuigen dan niet ook zoiets als zondagsrust?

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:18

Ik heb ooit een docent gehad die vond dat het langs de deur gaan van de Jehova's een moderne kruistocht was. :=

Zelf ben ik ooit aangesproken in de trein, in een bijna lege coupé. Ze wisten dondersgoed dat het nog tien minuten duurde voordat we bij het volgende station zouden zijn, dus lieten ze zich niet afwimpelen. Uiteindelijk ben ik terug gaan praten. Ik heb ze verteld dat ik een heks was en geprobeerd om ze te overtuigen om ook heks te worden. :+ Uiteindelijk konden ze erom lachen, dat vond ik wel sportief. Ik weet alleen niet of ze begrepen dat ik ze wilde laten zien hoe raar/vervelend het is als iemand je (te lang) probeert te overtuigen van iets waar je zelf niet in gelooft.

Toen ik uitstapte, ontdekte ik dat ze in de stoelen achter me een boekje hadden neergelegd. Ik heb het meegenomen, omdat ik toch wel benieuwd was naar de gedachtegang van die mensen, maar ik kon me er niet in vinden. Het was niet erg vrouwvriendelijk geschreven, zeg maar. :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:19

Nee dat is bij een ander geloof

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:21

Fem schreef:

Tuurlijk wel het is toch mijn bel, als je 100 deurbellen wil kopen om thuis op te drukken dan is dat je goed recht maar die bel is van mij dus zou ik toch mogen vinden dat iemand daar gewoon af kan blijven :Y)

EDIT: Belleltje lellen moedig jij ook aan bij je kinderen dus?
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 12-04-15 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:23

Het is jammer dat dit soort topics altijd zo verlopen. Ik weet namelijk zeker dat er heel veel jg op bokt zitten. Maar geen zin hebben zich hierin te mengen. Die hebben er meer verstand van als ik.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:26

__Nathalie__ schreef:
Het is jammer dat dit soort topics altijd zo verlopen. Ik weet namelijk zeker dat er heel veel jg op bokt zitten. Maar geen zin hebben zich hierin te mengen. Die hebben er meer verstand van als ik.

Mee eens. Ik ben ook altijd heel voorzichtig om mij te mengen in dit soort topics. Ik ben dan wel geen JG, maar wel een 'mormoon' en die worden over het algemeen ook niet op z'n vriendelijkst verwelkomd op forums zoals bokt.nl
En dat terwijl we ook gewoon mensen zijn. De meesten in mijn dagelijks leven zouden het niet eens weten dat ik gelovig ben als ze er niet naar gevraagd hadden of het niet ter spraken was gekomen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:27

Ik vind aanbellen geen ramp maar als ik niet open doe, neem dan gewoon je verlies en vertrek.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:27

liedje89 schreef:
Fem schreef:

Tuurlijk wel het is toch mijn bel, als je 100 deurbellen wil kopen om thuis op te drukken dan is dat je goed recht maar die bel is van mij dus zou ik toch mogen vinden dat iemand daar gewoon af kan blijven :Y)

EDIT: Belleltje lellen moedig jij ook aan bij je kinderen dus?

Heel, heel, heel erg flauw die 'edit'...
Anyway... als jij niet wilt dat iemand op jou bel drukt, dan moet je die bel weghalen of uitzetten..
Hij heeft een functie en dat is 'melden' dat er iemand aan de deur staat...
Of je het nou wil of niet..

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:28

Ayasha schreef:
Ik vind aanbellen geen ramp maar als ik niet open doe, neem dan gewoon je verlies en vertrek.

Dat vind ik ook het meest nette..
Dat is ook wat ik zou doen (Als ik al langs de deuren zou gaan, wat ik dus niet doe)..
En volgens mij doen de meeste dat ook gewoon.. Ze bellen hooguit 2x aan, zoals de pakketbezorger officieel ook moet doen.. :') :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:32

Er komen zeg maar ook wel eens mensen aan mijn deur die daar horen te zijn (vrienden, familie, de postbode) het is opzich wel handig dat die aan kunnen bellen. Dat ik een deurbel heb geeft andere niet het recht daar misbruik van te maken :)* .
Waarom vind je het flauw, omdat geen argument kan geven dat het niet het gewoon hetzelfde is? Je belt bij een vreemde aan voor je eigen willekeurige doel en die ander moet dat dan maar prima vinden? Of iemand nu aanbelt voor niets of iets dat niets is het principe is hetzelfde, beide is gewoon onbeleeft.

EDIT: ik vind het echt de omgekeerde wereld dat als ik niet lastig gevallen wil worden ik maar nooit de deur open moet doen en vooral geen deurbel moet hebben, ik vind dat een beetje een "trek dan geen kort rokje aan" -argument :x
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 12-04-15 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:35

Ik vind aanbellen niet onbeleefd :) of het buurjochie is met de clubactie of wat dan ook. Ik doe alleen niet altijd open; ben ik aan het eten, dan vind ik het onbeleefder om van tafel te gaan en blijf zitten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:38

Oh Fem! Heb jij even mazzel! In Alkmaar zitten een aantal mormoonse Amerikaanse jongens. Echt zo zo zo zo knap! Ik benijd je :D

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:50

Hahaha lieveli..
Jammergenoeg zijn dat dus de zendelingen/missionairies en daar mag ik nou net niet mee aanpappen :P Die zijn er dus 'om het evangelie te verkondigen' :') ..

Anyway.. vaak zijn ze ook zo'n 5 tot 10 jaar jonger dan ik ben.. Maar dat zou nog niet het ergste probleem zijn inderdaad.. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:52

Jij zou een afleiding zijn van hun missie? :D

Wel een groot compliment natuurlijk haha

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:54

vuurneon schreef:
Jij zou een afleiding zijn van hun missie? :D

Wel een groot compliment natuurlijk haha

Whaha... Ze mogen best een praatje maken en samen werken.. maar ze zijn hier met een ander doel dan meisjes versieren.. 8-)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:57

Fem schreef:
__Nathalie__ schreef:

Mee eens. Ik ben ook altijd heel voorzichtig om mij te mengen in dit soort topics. Ik ben dan wel geen JG, maar wel een 'mormoon' en die worden over het algemeen ook niet op z'n vriendelijkst verwelkomd op forums zoals bokt.nl
En dat terwijl we ook gewoon mensen zijn. De meesten in mijn dagelijks leven zouden het niet eens weten dat ik gelovig ben als ze er niet naar gevraagd hadden of het niet ter spraken was gekomen.

Waarschijnlijk omdat voor veel mensen geloof ook los staat van de persoon. Mij maakt het weinig uit waar iemand in geloofd. Zolang ze dat maar voor zichzelf houden. Ik praat in RL liever niet over geloof. Mijn ouders zijn gelovig en daar word ook zelden over gepraat omdat hun ook weten dat ik er mijn mening over heb. En op een forum kan je gewoon "vrij" je mening geven.
Al vind ik het zelf nogal moeilijk om een discussie te hebben met mensen die geloven over het geloof. Het ligt altijd zo gevoelig. En als je niet geloofd kijk je heel anders naar dingen.

Dat ik de deur niet voor Jehova's open doe omdat ik niet lastig gevallen wil worden met hun geloof en ja ik heb ooit eens zo'n bladje gelezen die ze in de brievenbus had gegooid. Wil niet zeggen dat ik op verder vlak niet met ze door een deur kan. Zolang we dus maar niet gaan hebben over geloof.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:02

@fem Maar ze kunnen toch een extra missie erbij krijgen? <<)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:03

Hahaha... na hun missie kan dat de volgende missie worden.. :')
Ik ken er wel die zo aan hun man/vrouw zijn gekomen ja :P
Maar ik hoef niet zo nodig naar Amerika te verhuizen ;)
(vakantieadresje is trouwens wel welkom :P Maar die heb ik al genoeg... *\o/* )

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:05

Ik heb een 'geen geleur aan mijn deur' sticker. Helaas begrijpt niet iedereen dit...
Ik mis de optie " ik doe wel open en zeg vriendelijk dat ik niet geinteresseerd ben vraag vriendelijk of ze weer willen vertrekken,

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:08

Maar hierover discussiëren is niet het probleem. De reacties die uit de hand lopen is het probleem

Ik heb hier een hele tijd gereageerd zo der problemen maar de laatste paar pagina's vind ik ook niks meer aan