liedje89 schreef:Fem schreef:
Ik denk niet dat jullie ze dood willen.
Maar sommige hebben gewoon een andere mening dan dat ik heb.
En dat is prima.
Ik zou ook liever hebben dat er geen 'secondlove' reclames op tv komen, maar die komen er wel en af en toe vermaak ik me graag een avondje met tv kijken.. En buiten het feit dat ik die reclames niet wil, komen ze wel op tv.. Ik kan meerdere dingen doen..
- de tv uitzetten..
- even wegzappen en daarna terug ..
- schreeuwen tegen de tv..
- alle mensen vervloeken die secondlove wel graag zien qua reclame....
En welke van deze opties juist is, is heel persoonlijk..
En zo zie ik het ook met JG die langs de deur gaan..
Je kunt er zo mee omgaan zoals je zelf wil en zolang jij achter je eigen gedrag staat, dan vooral doen.
Nee het is meer als iemand die aan je deur komt om je over secondlove te vertellen terwijl jij secondlove eigenlijk maar heel debiel vind, maar je moet wel beleefd blijven tegen die persoon want het is een levend mens en opvoeding en wet zegt dat je die met enig respect moet behandelen. De tv zet je zelf aan het is als de winkel inlopen en een blauwe onderbroek zien terwijl jij altijd een paarse draagt.
Ik woon trouwens in een studentenflat en de buitenlandse studenten hier zijn makkelijke prooi voor die bekeermeneren, ze bellen ook altijd op de bel van mijn huisgenoot omdat ie een engelse naam heeft, maar daardoor zijn het er vrij veel. (Hoewel ik betwijfel of ze ook echt veel bekeren, buitenlandse studenten zijn gewoon te beleeft en soms misschien te eenzaam om die mensen gewoon uit de deurpost te jagen denk ik)
En dan nog blijf ik er bij dat je dan kunt reageren zoals je wilt.. Open doen, reageren, niet reageren, schreeuwen, etc.
Zolang jij maar achter de manier van reageren staat..
Ik zou er niet achterstaan als ik zelf ga schreeuwen, dus dat doe ik dan ook niet, maar als jij dat fijn vindt en je daar prima bij voelt, dan gewoon doen.
Ook dat is leven en laten leven..
Je kunt toch niet voor die ander bepalen dat ie ECHT niet mag aanbellen..

)
Maar vanuit respect en mijn niet willen opdringen met wat ik geloof (of in dit geval niet) doe ik dat niet.
) dan wil ik best mijn mening verkondigen.
.

)